Reakcia na: matway #59021:
Predpokladám, že mesto XY nie je na Slovensku. Veľa vecí je aj otázkou miestnej kultúry a zvyku. Keď som bol napr. v Nórsku, cestujúci dávali znamenie odušu, ale ani za svet nevstali zo sedadla, kým vozidlo nezastavilo. Na zastávke autobus najprv zastavil, otvoril dvere a až potom zo sedačiek začali ľudia zliezať a presúvať sa k dverám. Vraj, kvôli bezpečnosti. Ó, aký to kontrast v porovnaní s našimi cestujúcimi, ktorí už zastávku vopred pridržiavajúc sa madla balansujú pri dverách, aby stihli vystúpiť.Čo som tým chcel povedať? Iný kraj, iný mrav

Vladimír
Filozofovanie o tom, či takéto riešenie je alebo nie je klasickou zastávkou na znamenie je podľa mňa zbytočné - tento model som videl v toľkých mestách, že ho považujem takpovediac za štandardný.
Pre zaujímavosť Ti môžem uviesť dva hlavné dôvody, ktorými obhajovali zmenu interného predpisu v Prešove, keď pred pár rokmi prikázali vodičom zastaviť, aj keď cestujúci nemáva:
1. Ohľaduplnosť k starším ľuďom a iným, ktorí majú problémy so zrakom - množstvo cestujúcich jednoducho dokáže rozoznať číslo linky približujúceho sa autobusu až kým nie je blízko tak, že na zamávanie nie je čas, resp. zastavenie autobusu už nie je bezpečné. Nehovoriac o zhoršenej viditeľnosti v šere a tme.
2. Vnútropodniková obrana voči vlastným vodičom, kde niektorí povyšovali predpis aj nad zdravý ľudský úsudok. Ako príklad bola uvedená situácia, keď zastávka na znamenie stojí v mŕtvej zóne, kde okrem jednej fabriky nič iné nie je a za celý deň tam skoro nikto nenastupuje, okrem jediného spoja, keď v tej firme končí pracovná zmena (napr. niečo ako vaše Valeo). Našli sa aj takí "tiežvodiči", ktorí nezastavili niekoľkým desiatkam cestujúcich na zastávke, lebo ani jeden z davu nezdvihol ruku. Pri sťažnosti sa samozrejme oháňali predpisom.
Ja osobne som za to, že kto vystupuje má zvoniť, kto nastupuje má viditeľne stáť na zastávke. Čiže tak ako v mestách, ktoré som minule menoval a ďalších mnohých, ktoré som nemenoval. Čiže tak ako je to aj v Košiciach.