Dakujem za vytah Na krizovatke o ktorej tu piseme, pred casom preprogramovanim CSS a zmenou organizacie zaradovacich pruhov z Gemerskej a Pri Pracharni doslo k zeefektivneniu cyklu krizovatky a to tak, ze IGK ktore idu z tychto ulic rovno, mozu byt zaradene aj v kombinovanom "rovnolavom" pruhu a dochadza k mensiemu zdrzaniu vozidiel aj vplyvom e-preferencie.
No, kedy ako. Už sa mi viac krát stalo, že sa mi niektorí vodiči posťažovali, že preferovaný prejazd (PP) zrušili, ale keď som sa bol na to pozrieť, ako to vyzerá, opäť fungovala. Mám pocit, že práve z dôvodu, ktorý si tu uviedol, ak po ukončení PP pre IGK nenasleduje pokračovanie (dokončenie pôvodného) cyklu, sa vodiči mohli sťažovať a RSK (Referát správy komunikácií) to potom mohol vypnúť ako prípadnú poruchu, pričom po (ne)zistení príčiny to opäť zapnú. Je to však len môj predpoklad.
Inak riadenie CSS je zabezpečované elektronikou od Siemensu, kde by som predpokladal bezproblémové riešenie a nastavovania cyklov podľa ľubovôle. Našiel som zaujímavý dokument na stránke http://www.kosice.sk/hsr/vystupy/15_doprava.rtf, kde sa dá dočítať v tomto smere veľa zaujímavých informácií. Na mobile súbor vo formáte RTF asi neotvoríš, tak Ti z neho vyťahujem pár zaujímavých odstavcov:
CESTNÁ SVETELNÁ SIGNALIZÁCIA
Riadenie dopravy cestnou svetelnou signalizáciou na komunikáciách mesta je v súčasnosti na 43 križovatkách, 14 peších priechodoch a dvoch účelových električkových prejazdoch. Približne polovica /27/ je rekonštruovaná a vybavená zariadeniami firmy Siemens. Zostávajúca časť je zastaralá a nedokáže sa prispôsobiť požiadavkám dopravy a preto je potrebné ich postupne rekonštruovať. Doteraz bolo zrekonštruovaných 17 križovatiek a peších priechodov, z ktorých dva križovatky a 1 peší priechod sú nové. Zároveň je potrebné uvažovať aj s výstavbou CSS na nových uzloch v meste podľa nárastu dopravy.
V období rokov 1994-2002 bol zrealizovaný projekt rekonštrukcie križovatiek moderným systémom riadenia dopravy firmy SIEMENS, ktorý dokáže regulovať premávku v závislosti na požiadavkách dopravy a zároveň zabezpečuje aktívnu preferenciu MHD pomocou vysielačov v týchto prostriedkoch. Pri preferencii vozidiel MHD je možná úplná /tzv.tvrdá/ preferencia MHD, ktorá je používaná na „izolovaných“ križovatkách, alebo optimálna /podmienená/ preferencia, ktorá je používaná v úsekoch s líniovou koordináciou IAD najmä v špičkovom období.
Moderný systém riadenia križovatiek prináša efektivitu riadenia v závislosti na zaťažení jednotlivých smerov, čím zvyšuje priepustnosť križovatiek, uprednostňuje vozidlá MHD, znižuje nehodovosť na križovatkách, v neposlednom rade znižuje náklady na údržbu CSS. Aby sa jeho výhody naplno prejavili, je potrebné systém doplniť slučkami a tlačítkami pre chodcov tam, kde tieto neboli zrealizované a napojiť križovatky do riadiacej ústredne, ktorá je umiestnená na MMK.
Myslim, ze raz som na tej CSS videl nevidane, cyklus zacal tam, kde predtym skoncil, ale aj pred hodinkou som tam bol na prechadzke a dialo sa presne to co som predtym pisal. Zelena pre "lavych" z Alejovej, hup elektricka - preferovana zelena pre nu a "rovnych" a po jej prejazde samozrejme znova zelena pre "lavych" z Alejovej. Pritom su tam vsade slucky aj vo vozovke, takze ten riadic "vie" zistit urcity stupen zaplnenia jazdnych pruhov. No ale je mozne, ze moje IQ je slabe na pochopenie cinnosti. Ozaj a ta "kamera" ako vie, ze pohyb toho predmetu co zachytila, je elektricka?
Tvoje príspevky sú zaujímavé. Na jednej strane by si chcel, aby prišli trolejbusové alebo kĺbové Solarisy, ale hneď na to Ti chýbajú Karosy B941E, ktoré už dávno nahradili B961 a nakoniec Solarisy nenávidíš. Diagnóza: Dieťa, ktoré takúto drahú hračku nemôže mať, z titulu ktorého trucuje a pôvodné zaľúbenie pokračuje nenávisťou. ?
Ja prispievam takmer výlučne z môjho PC, alebo cez Orange World, moje IP adresy by sa teda meniť nemali. Preto súvislosť mojej osoby s príspevkom #5472 vylučujem. S S499.1023 nemám problém komunikovať za seba a nick Esíčka by som si v tomto prípade takisto nedovolil znevážiť.
Zaujimavy je text, "linko sa nikam nedostanu". Tak potom naco je to dobre. Ja to sice preprava pre telesne postihnutych, ale v ramci moznosti by mali brat aj obycajnych cestujucich - to predsa nieje problem.
Finta je len v tom, že L60 JE VEREJNÁ a určená pre všetkých cestujúcich. Vodiči tejto linky VEDOME a OPAKOVANE toto porušujú a SVOJVOĽNE selektujú, koho do vozidla vpustia a koho nie.
A to, čo tam natliachal ten dispečer svedčí o tom, že asi tiež nemá páru o svojej robote.
Mne sa zas na solarisoch nepacilo to zvukove znamenie (ja to volam emčiak) nad dverami, dost divny zvuk. Bol som navyknuty na zvonceky, resp karosovy zvuk
Opakujem. V normálnej Karose sa znamenie vodičovi okrem rozsvieteného panelu prejavuje aj riadne akusticky. Niektorým vodičom to ale lezie na nervy a tak si to zrušia.
V Solarisoch vodič tiež pri stlačení STOPky počuje zvuk, ale tuším len pri prvom stlačení. Ak sa nemýlim, pri opakovanom stláčaní už zvuk nezaznie.
"Najlepšie" sú na tom trolejbusy, kde vôbec zvuk pri daní znamenia vodič nepočuje.
Na pôde DPMP som na túto skutočnosť viackrát upozorňoval, ale bez odozvy. Som zvedavý, čo sa bude diať, ak sa niekomu raz niečo v buse stane a vysvitne, že dával znamenie vodičovi, no ten nemohol odlíšiť núdzové znamenie od obyčajného pred zastávkou na znamenie.
Re #5468 Mišo: Asi najpodstatnejší dôvod bude ten, že Karosy B 941E sa už dávno nevyrábajú ?
Re #5470 Esíčko: A to v dnešnej dobe pokročilých technológií je problém nastaviť riadenie tak, aby pre prejazde električky pokračoval cyklus tam, kde skončil?
Dovolim si tvrdit, ze dynamicka zelena na krizovatke Alejova - Pri Pracharni je pre elektricky zapnuta trvale, samozrejme za podmienky cestnej svetelnej signalizacie (CSS) v cinnosti. Cez tuto CSS chodim takmer kazdy den a ta preferencia by tiez uz v dnesnej dobe mohla byt inteligentnejsia. Po ukonceni preferovaneho prejazdu elektricky cyklus pokracuje takmer vzdy z rovnakeho kroku (zelena pre IGK odbocujuce vlavo z Alejovej na Gemersku resp. Pri Pracharni atd. Ak nahodou ovplyvni slucky dalsia elektricka, cyklus je preruseny a po jej prejazde sa znova zacina ako pisem vyssie. Z uvedeneho vyplyva, ze pri vyskyte viac "roztrusenych" elektriciek sa IGK z Gemerskej nedostanu k zelenej aj 2-3 (nedokoncene) cykly. Tot moje pozorovania...
a myslim, si že vlado ma pracdu že tich debylnich solarisov stačilo aj 20 to neni môj autobus solarisy nenavidim moôj naj naj naj autobu je karosa b941E ☺
prave robim neaku stranku o mhd ke:velmi mna to bavi už od malička poznam paru šoferov ked som bol maly tam som si karosu b941e postavil na posteli a aj s jedym kamaratom a hral som sa všetkemu rozumiem a mojm snom je stat sa šoferom mhd.KE ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eMareq
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=13.8.2004/56419K - Zavadzajuci CP (jedna sa o L60)