Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Nodes #5448:
Chronometráž s preferenciou síce súvisí, ale preferencia je vecou dohody medzi ÚSSK - RSK (Útvar správy komunikácií Košice - Referát správy komunikácií) a ODS DPMK (Odbor dopravnej služby) a následné prispôsobenie chronometráži dopravným podnikom. RSK však o dynamickej zelenej pre elektičku nechce ani počuť a tak tá stráca zmysel. Súčasná preferencia v podstate len upravuje čas čakania na svetelnej križovatke vzhľadom k posunom zastávok za tieto križovatky (ako vieme, tie sa zasa posúvajú kvôli samostatnému jazdnému pruhu vľavo). Takže chronometráže tým pádom zostali, resp. sa aj zhoršili.

Inak odporúčam postaviť sa ku križovatke Alejová-Pri prachárni (OC Cassovia) a sledovať prichádzajúce električky na semafor. Občas je tu na skúšku zapnutá dynamická zelená. Vtedy tu všetky električky v plnej rýchlosti prechádzajú na signál voľno.
Reakcia na: Sarko #5447:
Ono ta preferencia mi evokuje snahu o co najkratis cas potrebny na prejazd urcitym usekom. Na jednej strane su tu nove senzory na preferenciu ( cize na skratenei casu ), na druhej strane je tu mozno 30 rokov stara a dnes jasne nevyhovujuca chronometraz. Ci preferencia a chronometraz tiez spolu nesuvisia?
Reakcia na: Vladimír #5444:
Veď áno, po tom, čo sa vylúčilo, že by išlo o CityBus nad tou cenou visí otáznik.

Re #5445 Nodes: Však preferencia ED nemá s križovatkami ako takými nič spoločné. Tá je len na svetelných križovatkách a má urýchliť čakanie na nej. Semafory sú ešte na križovatke s Požiarnickou, tak verím, že senzory pribudnú aj tam.
Reakcia na: Vladimír #5444:
Pre mna to znie podobne ako situacia, ktora nastane pri neustale sa zvysujucej cene ropy a tym aj cene nafty. Ta bude musiet viest skor ci neskor k zvysovaniu cestovneho a v krajnom pripade ( a mozno dost utopickom ) povedie k obmedzeniu autobusovej dopravy. A kedze elektricky a trolejbusy su na tom tak ako su ( a lepsie budu skutocne len velmi velmi tazko ), aka situacia asi anastane v MHD v KE...?
Reakcia na: Sarko #5443:
No prisamveru... A ved pri Astorii uz semafory nie su. Takze ked to bude mat aspon teoreticky vyznam, tak len ked na krizovatke s Poziarnickou.
Reakcia na: Sarko #5439:
Veď práve privysoká cena vašej B 952 bola živnou pôdou pre diskusie či sa nejedná o City bus. Ja si nemyslím, že by to City bus bol, ale stále nerozumiem, prečo je tam tá ukrutne vysoká cena.

Re #5440 Nodes: Som presvedčený, že príde moment, kedy budú musieť uznať, že iného východiska niet.
Reakcia na: Furčan #5438:
To nie sú kamery, ale pohybové senzory pre preferenciu električkovej dopravy.
Reakcia na: Sarko #5439:
Ten rozdiel v cene SU 15 nebude tym, ze podnik ma na vozidla zlavu z titulu dovozcu na Slovensko?
Reakcia na: Furčan #5438:
A naco ich tam montovali? Som zvedavy, kedy ich niekto rozmlati.
Reakcia na: Vladimír #5411:
Zreje vo mne chcenie sa za touto vecou poobzerat dokladnejsie. A co sa tyka prestupnej tarify... Fakt si myslis, ze sucasne vedenie podniku a magistratu je k nej naklonene? Lebo toto vidim velmi cierno.
Reakcia na: Vladimír #5433:
V posledne zverejnenom vestníku (http://www.uvo.gov.sk/vestnik/zaznam.php?retazec=06105&rok=04) je nákupná cena za sólo autobus od Mostarka za 5,5 mil. Sk. Ako môže potom stáť kĺbový len niečo cez 5 miliónov? Alebo je niekde háčik?

Inak len pre zaujímavosť, na http://infobus.com.pl/text.php?id=266 som našiel cenu za Solaris Urbino 10 pre poľského dopravcu, kde sa uvádza cena 625 tis. Zlotých, čo je pri kurze 9,11 Sk/1 Zl presne 5.693.750 Sk.

Inak cena jedného košického SU15 je údajne okolo 9 mil. Sk, pričom štandardná cena by sa mala pohybovať okolo 11 mil. Sk. Cenu Solaris Urbino 18 som na nete nikde nenašiel.
Dnes boli nainštalovane na Južnej triede kamery popri el-trati.Jedna je smerom do mesta pred obratiskom pri Hotely Strojár a druha smerom z mesta mädzy zastavkamy Stará nemocnica-Hotel Strojár.Kamery sú umiestnene na tenkých stlpoch.
Reakcia na: Dopravák #5435:
Mne by sa pri totálno-radikálnom prestupnom linkovom vedení pozdávala skôr a-busová linka v trase Na doline - Materská škola - Lingov (východzia zast. TD) - OC Laborec - Lingov (stanovište na Herlianskej) -Kultúrne stredisko - Detský domov - Cintorín - Na doline. Dal by som tam interval zodpovedajúci interval s prípojmi na Lingove a OC Laborec.
Reakcia na: pitto32 #5432:
Vlado už za mňa odpovedal, takže už len k tej kapacite - SU15 má približne toľko sedadiel, ako ich má SU18. Tým, že má viac sedadiel, do SU15 sa zmestí približne toľko stojacich ako do SU12. SU12 má naopak o tretinu menej sedadiel ako SU15.

Čo sa týka "koberca" na Gorkého, nie je to žiadna sláva. Len pár dní po položení asfaltu sa okolo niektorých kanalizačných vpustov opäť robili výrezy a tam sa samozrejme nanovo asfaltovalo... Stačí sa len lepšie pozrieť. Na Slovensku je to proste raz tak.
Reakcia na: Sarko #5422:
k druhému odstavcu: autobusy z KNV úplne zrušiť.../tak som to napísal/ a dotiahnúť tam iba trolejbus...
Reakcia na: Sarko #5422:
k prvému odstavcu: to už dávno vieme, len sa mi to tu nechcelo popisovať... zajtra sa v novinách dozviete viac...
Reakcia na: pitto32 #5432:


Myslím sa, že Sarko sa zmýlil pri čísle príspevku a namiesto #5245 chcel napísať #5425, čo TVOJ príspevok 🙂

To by súhlasilo. Myslím, že cena Karosy B 961E čiastku 5 miliónov neprevyšuje alebo ak, tak len veľmi málo.

Jardelovmu príspevku #5428 never. Samozrejme sú to nezmysly. 15m Solaris nemôže byť a ani nie je lacnejší ako 18m Solaris.

Nechápem, čo nechápeš na Sarkovom príspevku. Samozrejme, že 15m autobus má viac miesta ako 12m autobus. Veď je dlhší, nie?
Reakcia na: Sarko #5430:
podľa tvojej kritiky v príspevku som zistil, že ten príspevok nepatril mne, " Re #5245 Dispečer : Opäť výmysly... ale Dispečerovi.

Re #5429 Vladimír: Dobre, ale cena nie je väčšia ako 5 milionov.
Re #5428 jardel: Ty kokso, to som nevedel...
Re #5430 Sarko: Nepochopil som ťa. 15 Metrový autobus má viac miesta ako 12 metrový ?

Dnes som zistil, aká sila pracovať znamená pre košických robotníkov. Gorkého je ako koberec.... ? ?
Reakcia na: jardel #5427:
Pre koho SU15 blbo bočia? Pre cestujúcich určite nie a pre vodiča je to vec praxe. To, že sa nie je kde chytiť, nie je vina výrobcu, ale objednávateľa, teda DPMK. Aké si DPMK objednal, také má. Solarisy sú spoľahlivé autobusy a o nejakých večných problémoch s dverami nemám informácie. Mohol by si o tom napísať konkrétnejšie?
Reakcia na: jardel #5423:
Prečo by mal DPMK kupovať vysokopodlažné Karosy, keď za porovnateľnú cenu má nízkopodlažné Solarisy? Podľa akého kritéria do KE viac "sekne" Karosa než Solaris?

Okrem toho, SU15 vypĺňa chýbajúci článok medzi 12 a 18m autobusmi. Takže ak by DPMK postupoval podľa nejakého kľúča, 15m Solarismi by obsadil menej vyťažené linky, na ktorých však 12m sóla nepostačujú. Ďaľší príklad môže spočívať v obmedzovaní, kde namiesto preriedenia spojov sa interval na linke zachová, ale namiesto kĺbových autobusov sa dosadia 15m.

Re #5424 pitto32: To som aj ja svojho času tvrdil, že kĺbová Karosa=15m Solaris, ale nie je to tak. SU15 má z kĺbaku identický počet miest pre sediacich a naopak, z 12m sóla identický počet miest pre stojacich cestujúcich. Takže je to maximálne vlastne také pohodlnejšie sólo vozidlo.

Zaujímalo by ma, odkiaľ si zobral presne určenú lehotu nedodania Karosy B961. Najskôr si vymýšľaš.

Re #5245 pitto32: Opäť výmysly...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.