Veď práve privysoká cena vašej B 952 bola živnou pôdou pre diskusie či sa nejedná o City bus. Ja si nemyslím, že by to City bus bol, ale stále nerozumiem, prečo je tam tá ukrutne vysoká cena.
Re #5440 Nodes: Som presvedčený, že príde moment, kedy budú musieť uznať, že iného východiska niet.
Zreje vo mne chcenie sa za touto vecou poobzerat dokladnejsie. A co sa tyka prestupnej tarify... Fakt si myslis, ze sucasne vedenie podniku a magistratu je k nej naklonene? Lebo toto vidim velmi cierno.
Inak len pre zaujímavosť, na http://infobus.com.pl/text.php?id=266 som našiel cenu za Solaris Urbino 10 pre poľského dopravcu, kde sa uvádza cena 625 tis. Zlotých, čo je pri kurze 9,11 Sk/1 Zl presne 5.693.750 Sk.
Inak cena jedného košického SU15 je údajne okolo 9 mil. Sk, pričom štandardná cena by sa mala pohybovať okolo 11 mil. Sk. Cenu Solaris Urbino 18 som na nete nikde nenašiel.
Dnes boli nainštalovane na Južnej triede kamery popri el-trati.Jedna je smerom do mesta pred obratiskom pri Hotely Strojár a druha smerom z mesta mädzy zastavkamy Stará nemocnica-Hotel Strojár.Kamery sú umiestnene na tenkých stlpoch.
Mne by sa pri totálno-radikálnom prestupnom linkovom vedení pozdávala skôr a-busová linka v trase Na doline - Materská škola - Lingov (východzia zast. TD) - OC Laborec - Lingov (stanovište na Herlianskej) -Kultúrne stredisko - Detský domov - Cintorín - Na doline. Dal by som tam interval zodpovedajúci interval s prípojmi na Lingove a OC Laborec.
Vlado už za mňa odpovedal, takže už len k tej kapacite - SU15 má približne toľko sedadiel, ako ich má SU18. Tým, že má viac sedadiel, do SU15 sa zmestí približne toľko stojacich ako do SU12. SU12 má naopak o tretinu menej sedadiel ako SU15.
Čo sa týka "koberca" na Gorkého, nie je to žiadna sláva. Len pár dní po položení asfaltu sa okolo niektorých kanalizačných vpustov opäť robili výrezy a tam sa samozrejme nanovo asfaltovalo... Stačí sa len lepšie pozrieť. Na Slovensku je to proste raz tak.
podľa tvojej kritiky v príspevku som zistil, že ten príspevok nepatril mne, " Re #5245 Dispečer : Opäť výmysly... ale Dispečerovi.
Re #5429 Vladimír: Dobre, ale cena nie je väčšia ako 5 milionov.
Re #5428 jardel: Ty kokso, to som nevedel...
Re #5430 Sarko: Nepochopil som ťa. 15 Metrový autobus má viac miesta ako 12 metrový ?
Dnes som zistil, aká sila pracovať znamená pre košických robotníkov. Gorkého je ako koberec.... ? ?
Pre koho SU15 blbo bočia? Pre cestujúcich určite nie a pre vodiča je to vec praxe. To, že sa nie je kde chytiť, nie je vina výrobcu, ale objednávateľa, teda DPMK. Aké si DPMK objednal, také má. Solarisy sú spoľahlivé autobusy a o nejakých večných problémoch s dverami nemám informácie. Mohol by si o tom napísať konkrétnejšie?
Prečo by mal DPMK kupovať vysokopodlažné Karosy, keď za porovnateľnú cenu má nízkopodlažné Solarisy? Podľa akého kritéria do KE viac "sekne" Karosa než Solaris?
Okrem toho, SU15 vypĺňa chýbajúci článok medzi 12 a 18m autobusmi. Takže ak by DPMK postupoval podľa nejakého kľúča, 15m Solarismi by obsadil menej vyťažené linky, na ktorých však 12m sóla nepostačujú. Ďaľší príklad môže spočívať v obmedzovaní, kde namiesto preriedenia spojov sa interval na linke zachová, ale namiesto kĺbových autobusov sa dosadia 15m.
Re #5424 pitto32: To som aj ja svojho času tvrdil, že kĺbová Karosa=15m Solaris, ale nie je to tak. SU15 má z kĺbaku identický počet miest pre sediacich a naopak, z 12m sóla identický počet miest pre stojacich cestujúcich. Takže je to maximálne vlastne také pohodlnejšie sólo vozidlo.
Zaujímalo by ma, odkiaľ si zobral presne určenú lehotu nedodania Karosy B961. Najskôr si vymýšľaš.
Spýtam sa Ťa len na jedno: DÔVOD. Dôvod, prečo by mal DPMK uprednostniť Karosu B 961E pred Solarisom.
Také niečo, že Karosa do Košíc "viac sekne" NIE JE dôvod. A už vôbec nechápem zmysel toho, prečo by autobus so schodmi mal lepšie "seknúť" ako nízkopodlažný autobus.
Re #5224 pitto32: Áno, pre poruchy kĺbu. Ale je zaujímavé, že nikde inde mimo DPMK poruchy kĺbu nevyústili do ukončenia nákupu kĺbových vozidiel.
Ja dúfam, že NIKDY Karosu B 961E v Košiciach neuvidím.
Re #5225 pitto32: Tak to si o dosť prehnal. Zas taká lacná kĺbová Karosa nie je.
Re #5226 jardel: Keby sme boli opäť v roku 2000 a DPMK by sa rozhodoval, akými nízkopodlažnými autobusmi obnoví svoj park, mohli by sme rozoberať plusy a mínusy City busu a Solarisu. DPMK sa však rozhodol. Rozhodol a nakúpil Solarisy, ktorých je dnes už 37. A pri takomto počte je meniť dodávateľa NEZMYSEL vzhľadom na základňu technických dielov atď., atď., atď.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dopravák