" „Električka nás odviezla pred vstupný areál podniku, tam prišiel o chvíľu ten istý autobus, ktorý ma viezol z Ťahanoviec, ním sme potom išli na prevádzky. Má to logiku? Veď nás mohol odviezť priamo." "
--->>> priamo na prevádzku? Prečo sa potom nesťažuje ten pán aj v bežný ( iný ) deň, keď musí prestupovať na VA z toho istého spoja L RA na ten istý spoj VZD Veď to tiež nedáva logiku, aby musel vystúpiť a vzápätí hneď nastúpiť.
( to len pre zarytých odporcov prestupnej tarify )
"Takzvané palubné jednotky, evidujúce prejazdy po spoplatnených úsekoch ciest, treba namontovať do 219 vozidiel DPMK. Náklady s tým súvisiace, ale aj s platením polovičného mýta oproti nákladným dopravcom, ktoré pre dopravné podniky v SR odsúhlasilo ministerstvo dopravy, vyčíslil DPMK na 105 500 eur."
"K dnešnému dňu, podľa informácií z DPMK, by malo mať namontované palubné jednotky minimálne 80 vozidiel. Vedenie DPMK tvrdí, že spomedzi všetkých mestských dopravcov v SR sa ich mýtne dotkne najviac."
No nech sa nikto neurazí, ale tomu, že palubné jednotky má 80 autobusov absolútne neverím. Ani ja by som ich do autobusov namontovať nedal. Rozhodne nie v takejto situácii, aká tu bola, keď nikto si nebol istý či bude platiť, koľko bude platiť a kde bude platiť. Do poslednej chvíle sa váhalo, či budú platiť aj dopravcovia, takže tento krok DPMK chápem, ale načo takto okato zavádzať?
Ekonomicky mi príde výhodnejšie zmeniť linky 20, 52 a 56 tak, aby ľudia v úseku mesto - USS museli cestovať električkou Totiž údržba nie veľmi využívanej rýchlodráhy a popritom platenie súbežných autobusov (po novom platiacich mýto) mi príde ako dosť veľký luxus.
Nezávidím to teraz dopravnému podniku... Pokiaľ sa rozhodli za každú cenu ušetriť a mýto za všetky autobusy neplatiť (čo deklarujú), budú musieť vo veľmi krátkom čase pripraviť pomerne rozsiahlu zmenu LV aj CP.
Re #51267 VLI: Veď čochvíľa budú možno obe linky minulosťou. ?
z Tvojich príspevkov sa zdá, že ma máš za "presadzovateľa" KD za každú cenu. To určite nie som, ale keďže nemám relevantné podklady, ťažko mi je navrhnúť taký alebo onaký model. Len som tvrdil, že súbežné spoje v sedlách sú luxus.
Ďalšia vec, ktorá vyvstala (netýkajúca sa cestujúceho MHD) je VZD USS. Tie vozy čo jazdili na linkách RA robili aj VZD. Vyvstáva otázka, kde budú deponované resp. ako sa dostanú tie čo končia pri SOŠ automobilová do USS. Naokolo? Z toho sú jalové km. Lebo niečo im tam vo vnútri jazdiť musí a silne pochybujem, že Šaca už má predovšetkým riadne servisné zázemie (kapacita by asi aj bola).
Ešte čo sa týka toho obsluhovania valalov - to by sa dalo celkom dobre vyriešiť jednou autobusovou linkou, ak mal Poľov napojenie na cestu medzi Lorinčíkom a Malou Idou. Dedinský vymetač by mohol jazdiť z Pereša po Bystrickej, okolo novej časti Vyšný Lorinčík do Lorinčíka, potom odbočkou do Poľova (chýba tam asi 150 metrov cesty), a okolo Malej Idy do Šace. V Šaci sú autobusové garáže, čiže by prestávkovanie vodičov by bolo vyriešené. Tam je ale problém s tým Poľovom, mesto peniaze na cestu nedá, mikro-mestská časť na to nemá a €Ú v tomto asi tiež nepomôže.
S týmto sa plne stotožňujem. Vybudovať električkovú trať niečo stálo, takže je ohromným plytvaním ju nechať tak a popri nej vyhadzovať peniaze na drahší druh dopravy.
Zas ale zastávam podobný názor ako Nodes, že rýchlodráha sa rekonštruovať nebude. Pri jej budovaní sa použili až príliš jemné kritériá na to, aby to bola skutočná rýchlodráha (stúpania, klesania, zákruty a čo je na rýchlodráhe neprijateľné - dve úrovňové kríženia), teraz ju už obmedzuje aj nie príliš najlepší technický stav, nemenia sa výhybky za nové, aby nebolo potrebné tak výrazne spomaľovať pri prejazdoch nimi a podobne. Časom sa prestane robiť aj každoročná letná údržba, podobne, ako sa nikdy nerobila na Južnej triede (opravte ma ak sa mýlim). Zatiaľ je to ale stále jedna z tých pomerne lepších tratí, tak si hádam ako-tak ešte požije.
Toho neinformovania zo strany podniku by som sa tak trocha zastal, pretože vieme, že donedávna ani nebolo úplne jasné to, kto, kde a koľko bude platiť. DPMK ale mohol učiniť isté kroky skôr a zmierniť tak prípadné bolesti pri náhlych zmenách v trasách liniek.
"Súhlasím s Tvojimi argumentami, ale potom mi z toho vychádza, že R-ky by mali premávať len na zmeny v USS."
Má zmysel zaviesť prestupovanie tam, kde sú na to podmienky. Z mesta sa primárne cestuje do Šace, nemocnice a do valalov (resp. cesty medzi valalmi a nemocnicou) a naopak. Čo sa týka premávky liniek R1 a R7, mali by premávať len vtedy keď je dopyt z mesta do USS a ten je cez pracovné dni do 16.00 (a to som už neraz a dávno pripomienkoval). To prestupovanie z/na pomalo-krivodráhu ju nezachráni a ani nezruinuje.
ja som nehodnotil, ktorá trakcia má byť v sedle nosná, ale že busy aj tram vedľa seba sú plytvaním. Súhlasím s Tvojimi argumentami, ale potom mi z toho vychádza, že R-ky by mali premávať len na zmeny v USS.
4 All: Keď som išiel dnes doobedu domov, tak za zastávkou SOŠ automobilová stál pojazdný dispečer a na parkovisku ako je Lidl som videl stáť jeden nemtudom.
Re #51255 Kari: "Je fakt, že dnes je tam škaredý súbeh, občas nastupujem do R1 pri Optime, spravidla príde úplne prázdna, max. je v nej 5 ľudí. V autobusoch do Šace je o niečo viac, ale nie oveľa."
Lenže cestovať do Šace cez VA je pre cestujúceho časovou stratou, naviac pri cestách do okolitých valalov toto prestupovanie nič neprináša (najprv zo šace idem busom, potom na VA si prestúpim na električku a potom keď idem napr. do Poľova si zase musím prestúpiť na bus, keď ten istý autobus dokáže túto trasu zmáknuť na jeden šup (a aj bezpečne viď nižšie) a tu treba pripomenúť, že tam nikdy nebola vybudovaná infraštruktúra na odstavovanie vozidiel). Inak bude veľmi zaujímavé sledovať v čase striedania zmien v USS takú L X25, ktorá vyhodí cestujúcich pri Poľove. To prebiehanie cez rýchlostnú cestu (žiadny nadchod, len spoliehanie sa, že ma niekto pustí, naviac v tme bez akéhokoľvek osvetlenia) môže skončiť aj smrteľnou nehodou chodca s autom!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kari