z Tvojich príspevkov sa zdá, že ma máš za "presadzovateľa" KD za každú cenu. To určite nie som, ale keďže nemám relevantné podklady, ťažko mi je navrhnúť taký alebo onaký model. Len som tvrdil, že súbežné spoje v sedlách sú luxus.
Ďalšia vec, ktorá vyvstala (netýkajúca sa cestujúceho MHD) je VZD USS. Tie vozy čo jazdili na linkách RA robili aj VZD. Vyvstáva otázka, kde budú deponované resp. ako sa dostanú tie čo končia pri SOŠ automobilová do USS. Naokolo? Z toho sú jalové km. Lebo niečo im tam vo vnútri jazdiť musí a silne pochybujem, že Šaca už má predovšetkým riadne servisné zázemie (kapacita by asi aj bola).
Ešte čo sa týka toho obsluhovania valalov - to by sa dalo celkom dobre vyriešiť jednou autobusovou linkou, ak mal Poľov napojenie na cestu medzi Lorinčíkom a Malou Idou. Dedinský vymetač by mohol jazdiť z Pereša po Bystrickej, okolo novej časti Vyšný Lorinčík do Lorinčíka, potom odbočkou do Poľova (chýba tam asi 150 metrov cesty), a okolo Malej Idy do Šace. V Šaci sú autobusové garáže, čiže by prestávkovanie vodičov by bolo vyriešené. Tam je ale problém s tým Poľovom, mesto peniaze na cestu nedá, mikro-mestská časť na to nemá a €Ú v tomto asi tiež nepomôže.
S týmto sa plne stotožňujem. Vybudovať električkovú trať niečo stálo, takže je ohromným plytvaním ju nechať tak a popri nej vyhadzovať peniaze na drahší druh dopravy.
Zas ale zastávam podobný názor ako Nodes, že rýchlodráha sa rekonštruovať nebude. Pri jej budovaní sa použili až príliš jemné kritériá na to, aby to bola skutočná rýchlodráha (stúpania, klesania, zákruty a čo je na rýchlodráhe neprijateľné - dve úrovňové kríženia), teraz ju už obmedzuje aj nie príliš najlepší technický stav, nemenia sa výhybky za nové, aby nebolo potrebné tak výrazne spomaľovať pri prejazdoch nimi a podobne. Časom sa prestane robiť aj každoročná letná údržba, podobne, ako sa nikdy nerobila na Južnej triede (opravte ma ak sa mýlim). Zatiaľ je to ale stále jedna z tých pomerne lepších tratí, tak si hádam ako-tak ešte požije.
Toho neinformovania zo strany podniku by som sa tak trocha zastal, pretože vieme, že donedávna ani nebolo úplne jasné to, kto, kde a koľko bude platiť. DPMK ale mohol učiniť isté kroky skôr a zmierniť tak prípadné bolesti pri náhlych zmenách v trasách liniek.
"Súhlasím s Tvojimi argumentami, ale potom mi z toho vychádza, že R-ky by mali premávať len na zmeny v USS."
Má zmysel zaviesť prestupovanie tam, kde sú na to podmienky. Z mesta sa primárne cestuje do Šace, nemocnice a do valalov (resp. cesty medzi valalmi a nemocnicou) a naopak. Čo sa týka premávky liniek R1 a R7, mali by premávať len vtedy keď je dopyt z mesta do USS a ten je cez pracovné dni do 16.00 (a to som už neraz a dávno pripomienkoval). To prestupovanie z/na pomalo-krivodráhu ju nezachráni a ani nezruinuje.
ja som nehodnotil, ktorá trakcia má byť v sedle nosná, ale že busy aj tram vedľa seba sú plytvaním. Súhlasím s Tvojimi argumentami, ale potom mi z toho vychádza, že R-ky by mali premávať len na zmeny v USS.
4 All: Keď som išiel dnes doobedu domov, tak za zastávkou SOŠ automobilová stál pojazdný dispečer a na parkovisku ako je Lidl som videl stáť jeden nemtudom.
Re #51255 Kari: "Je fakt, že dnes je tam škaredý súbeh, občas nastupujem do R1 pri Optime, spravidla príde úplne prázdna, max. je v nej 5 ľudí. V autobusoch do Šace je o niečo viac, ale nie oveľa."
Lenže cestovať do Šace cez VA je pre cestujúceho časovou stratou, naviac pri cestách do okolitých valalov toto prestupovanie nič neprináša (najprv zo šace idem busom, potom na VA si prestúpim na električku a potom keď idem napr. do Poľova si zase musím prestúpiť na bus, keď ten istý autobus dokáže túto trasu zmáknuť na jeden šup (a aj bezpečne viď nižšie) a tu treba pripomenúť, že tam nikdy nebola vybudovaná infraštruktúra na odstavovanie vozidiel). Inak bude veľmi zaujímavé sledovať v čase striedania zmien v USS takú L X25, ktorá vyhodí cestujúcich pri Poľove. To prebiehanie cez rýchlostnú cestu (žiadny nadchod, len spoliehanie sa, že ma niekto pustí, naviac v tme bez akéhokoľvek osvetlenia) môže skončiť aj smrteľnou nehodou chodca s autom!
Peter55: v čase keď si ešte nebol na svete, žiadne rýchle autobusy v sedle do Šace neexistovali a to vtedy boli iné intervaly na linkách, 5 alebo 7,5 minúty na nosných bol štandard. Jazdili Rky v sedle každých 20, neskôr 30 minút a na VA VSŽ bol hneď prestup na 26. Kto chcel ísť priamo mohol, tzv. zberňákmi, teda so zachádzkami cez valale. Je fakt, že dnes je tam škaredý súbeh, občas nastupujem do R1 pri Optime, spravidla príde úplne prázdna, max. je v nej 5 ľudí. V autobusoch do Šace je o niečo viac, ale nie oveľa.
V zásade je mi jedno, či tam budú v sedle jazdiť ako nosné električky (stav dnešný), alebo len autobusy (stav doterajší bez R1), ale voziť to dvojmo je neskutočné plytvanie. To, že sa taká rozsiahla zmena oznámila deň vopred, navyše na Silvestra, je ďalší z neskutočných kotrmelcov a prúserov DPMK, ktoré škoda komentovať. A keďže zavedenie mýta nie je vec, o ktorej by sa nevedelo vopred, tipol by som, že je to aj porušenie príslušného zákona a vyhlášok.
Zstavam nazor, ze dalsej rekontrukcie sa rychlodraha uz nedocka. Potom uz nebude treba tak odporne prestupovat, lebo smradobusy pojdu z kazdeho sidliska priamo.
V tom, že MHD je pre ľudí sa isto zhodneme. A ako sa to tu popísalo, je to otázka priorít, pre koho je čo lepšie. Pokiaľ je však do Šace elktričková trať, tak to nieje o nejakom električkofilstve, ale o zdravom rozume, keď vezmem do úvahy fakt, aká je tá trať dlhá, tak už fakt neviem. jediné, že niektorí budú musieť prestúpiť, čo mi na tak dlhej trase ( Furča -USS , THC - USS ) príde úplne normálne. Možno je to len dočasné riešenie. Ak sa na JZR niečo robí, ludia z JZR tiež musia prestupovať a už sa to stalo neraz a nevšimol som si, že by sa niekde reptalo, teda nie nejako hromadne. Mimochodom počas môjho pobytu v Londýne som prestupoval do práce 2x - 3x ( podľa toho, či mi nabehol autobus, čo ma hodil bližšie k práci) a to som jazdieval z 2. zóny do 1. zóny a zrejme kratšiu trasu ako do USS a Londýn je troška inde a s inou sieťou a inými peniazmi. A robil som denno denne a vkuse na nohách. Tu je problém jediný : socík naučil ľudí na systém odvšade všade... a teraz ak treba prestupovať, už automaticky sú názory, že je to proti ľuďom, ale je to nezmysel. Samozrejme, názor má každý iný, ja to však vnímam pozitívne. Napríklad sa zvýši dostupnosť Optimy.
Čo je na tom zle? ja si myslím, že na tom nič zlé nieje a pevne verím, že to tak aj ostane, električky na tom smere jednoznačne musia byť preferované. A nejaké také , že unavení ľudia USS musia prestupovať, to nieje argument, len rokmi naučené pohodlie.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
VLI
Bolo sľubené... sú s tým nejaké problémy?