Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mýto narobilo v košickej MHD poriadny galimatiáš
http://korzar.sme.sk/c/5174608/myto-narobilo-v-kosickej-
mhd-poriadny-galimatias.html

"Takzvané palubné jednotky, evidujúce prejazdy po spoplatnených úsekoch ciest, treba namontovať do 219 vozidiel DPMK. Náklady s tým súvisiace, ale aj s platením polovičného mýta oproti nákladným dopravcom, ktoré pre dopravné podniky v SR odsúhlasilo ministerstvo dopravy, vyčíslil DPMK na 105 500 eur."

"K dnešnému dňu, podľa informácií z DPMK, by malo mať namontované palubné jednotky minimálne 80 vozidiel. Vedenie DPMK tvrdí, že spomedzi všetkých mestských dopravcov v SR sa ich mýtne dotkne najviac."

No nech sa nikto neurazí, ale tomu, že palubné jednotky má 80 autobusov absolútne neverím. Ani ja by som ich do autobusov namontovať nedal. Rozhodne nie v takejto situácii, aká tu bola, keď nikto si nebol istý či bude platiť, koľko bude platiť a kde bude platiť. Do poslednej chvíle sa váhalo, či budú platiť aj dopravcovia, takže tento krok DPMK chápem, ale načo takto okato zavádzať?
Reply on: eMareq #51260:
Ekonomicky mi príde výhodnejšie zmeniť linky 20, 52 a 56 tak, aby ľudia v úseku mesto - USS museli cestovať električkou Totiž údržba nie veľmi využívanej rýchlodráhy a popritom platenie súbežných autobusov (po novom platiacich mýto) mi príde ako dosť veľký luxus.
Reply on: 5 #51269:
Myslim, ze radsej zacaluju myto.
Reply on: 5 #51269:
Ja myslim, že nestihli namontovať tie mytne blbosti a nechcu platiť pokutu za každy bus 1600 € alebo koľko.
Nezávidím to teraz dopravnému podniku... Pokiaľ sa rozhodli za každú cenu ušetriť a mýto za všetky autobusy neplatiť (čo deklarujú), budú musieť vo veľmi krátkom čase pripraviť pomerne rozsiahlu zmenu LV aj CP.

Re #51267 VLI: Veď čochvíľa budú možno obe linky minulosťou. ?
Reply on: VLI #51267:
Ja reku, že to bolo opravené? , ale už CP L20 ide.
Reply on: eMareq #50888:
Tá linka 20 a 20L ešte stále nie je opravená ❓ ❗
Bolo sľubené... sú s tým nejaké problémy?
Reply on: eMareq #51263:
dnes som si všimol, že tie vozy sa vracali do mesta späť obchádzkou cez Hanisku a Čaňu. Takže pekne natáčali km navyše.
Reply on: Kari #51264:
Ale to ja som nikde netvrdil, a ani Ťa za to nemám. ? Len uvažujem, čo všetko toto spoplatnenie vyvolá. ?
Reply on: eMareq #51263:
z Tvojich príspevkov sa zdá, že ma máš za "presadzovateľa" KD za každú cenu. To určite nie som, ale keďže nemám relevantné podklady, ťažko mi je navrhnúť taký alebo onaký model. Len som tvrdil, že súbežné spoje v sedlách sú luxus.
Reply on: Kari #51255:
Ďalšia vec, ktorá vyvstala (netýkajúca sa cestujúceho MHD) je VZD USS. Tie vozy čo jazdili na linkách RA robili aj VZD. Vyvstáva otázka, kde budú deponované resp. ako sa dostanú tie čo končia pri SOŠ automobilová do USS. Naokolo? Z toho sú jalové km. Lebo niečo im tam vo vnútri jazdiť musí a silne pochybujem, že Šaca už má predovšetkým riadne servisné zázemie (kapacita by asi aj bola).
Ešte čo sa týka toho obsluhovania valalov - to by sa dalo celkom dobre vyriešiť jednou autobusovou linkou, ak mal Poľov napojenie na cestu medzi Lorinčíkom a Malou Idou. Dedinský vymetač by mohol jazdiť z Pereša po Bystrickej, okolo novej časti Vyšný Lorinčík do Lorinčíka, potom odbočkou do Poľova (chýba tam asi 150 metrov cesty), a okolo Malej Idy do Šace. V Šaci sú autobusové garáže, čiže by prestávkovanie vodičov by bolo vyriešené. Tam je ale problém s tým Poľovom, mesto peniaze na cestu nedá, mikro-mestská časť na to nemá a €Ú v tomto asi tiež nepomôže.
Reply on: redburger #51252:
S týmto sa plne stotožňujem. Vybudovať električkovú trať niečo stálo, takže je ohromným plytvaním ju nechať tak a popri nej vyhadzovať peniaze na drahší druh dopravy.

Zas ale zastávam podobný názor ako Nodes, že rýchlodráha sa rekonštruovať nebude. Pri jej budovaní sa použili až príliš jemné kritériá na to, aby to bola skutočná rýchlodráha (stúpania, klesania, zákruty a čo je na rýchlodráhe neprijateľné - dve úrovňové kríženia), teraz ju už obmedzuje aj nie príliš najlepší technický stav, nemenia sa výhybky za nové, aby nebolo potrebné tak výrazne spomaľovať pri prejazdoch nimi a podobne. Časom sa prestane robiť aj každoročná letná údržba, podobne, ako sa nikdy nerobila na Južnej triede (opravte ma ak sa mýlim). Zatiaľ je to ale stále jedna z tých pomerne lepších tratí, tak si hádam ako-tak ešte požije.

Toho neinformovania zo strany podniku by som sa tak trocha zastal, pretože vieme, že donedávna ani nebolo úplne jasné to, kto, kde a koľko bude platiť. DPMK ale mohol učiniť isté kroky skôr a zmierniť tak prípadné bolesti pri náhlych zmenách v trasách liniek.
Reply on: Kari #51259:
"Súhlasím s Tvojimi argumentami, ale potom mi z toho vychádza, že R-ky by mali premávať len na zmeny v USS."

Má zmysel zaviesť prestupovanie tam, kde sú na to podmienky. Z mesta sa primárne cestuje do Šace, nemocnice a do valalov (resp. cesty medzi valalmi a nemocnicou) a naopak. Čo sa týka premávky liniek R1 a R7, mali by premávať len vtedy keď je dopyt z mesta do USS a ten je cez pracovné dni do 16.00 (a to som už neraz a dávno pripomienkoval). To prestupovanie z/na pomalo-krivodráhu ju nezachráni a ani nezruinuje.
Reply on: eMareq #51258:
ja som nehodnotil, ktorá trakcia má byť v sedle nosná, ale že busy aj tram vedľa seba sú plytvaním. Súhlasím s Tvojimi argumentami, ale potom mi z toho vychádza, že R-ky by mali premávať len na zmeny v USS.
Reply on: absik #51254:
A zaplatí to kto? ?

4 All: Keď som išiel dnes doobedu domov, tak za zastávkou SOŠ automobilová stál pojazdný dispečer a na parkovisku ako je Lidl som videl stáť jeden nemtudom.

Re #51255 Kari: "Je fakt, že dnes je tam škaredý súbeh, občas nastupujem do R1 pri Optime, spravidla príde úplne prázdna, max. je v nej 5 ľudí. V autobusoch do Šace je o niečo viac, ale nie oveľa."

Lenže cestovať do Šace cez VA je pre cestujúceho časovou stratou, naviac pri cestách do okolitých valalov toto prestupovanie nič neprináša (najprv zo šace idem busom, potom na VA si prestúpim na električku a potom keď idem napr. do Poľova si zase musím prestúpiť na bus, keď ten istý autobus dokáže túto trasu zmáknuť na jeden šup (a aj bezpečne viď nižšie) a tu treba pripomenúť, že tam nikdy nebola vybudovaná infraštruktúra na odstavovanie vozidiel). Inak bude veľmi zaujímavé sledovať v čase striedania zmien v USS takú L X25, ktorá vyhodí cestujúcich pri Poľove. To prebiehanie cez rýchlostnú cestu (žiadny nadchod, len spoliehanie sa, že ma niekto pustí, naviac v tme bez akéhokoľvek osvetlenia) môže skončiť aj smrteľnou nehodou chodca s autom!
Reply on: Kari #51255:
Njn... ?
Reply on: Kari #51255:
Btw, čakal by som, že tieto zmeny bude mať DPMK na webe na prvej strane.
Peter55: v čase keď si ešte nebol na svete, žiadne rýchle autobusy v sedle do Šace neexistovali a to vtedy boli iné intervaly na linkách, 5 alebo 7,5 minúty na nosných bol štandard. Jazdili Rky v sedle každých 20, neskôr 30 minút a na VA VSŽ bol hneď prestup na 26. Kto chcel ísť priamo mohol, tzv. zberňákmi, teda so zachádzkami cez valale. Je fakt, že dnes je tam škaredý súbeh, občas nastupujem do R1 pri Optime, spravidla príde úplne prázdna, max. je v nej 5 ľudí. V autobusoch do Šace je o niečo viac, ale nie oveľa.

V zásade je mi jedno, či tam budú v sedle jazdiť ako nosné električky (stav dnešný), alebo len autobusy (stav doterajší bez R1), ale voziť to dvojmo je neskutočné plytvanie. To, že sa taká rozsiahla zmena oznámila deň vopred, navyše na Silvestra, je ďalší z neskutočných kotrmelcov a prúserov DPMK, ktoré škoda komentovať. A keďže zavedenie mýta nie je vec, o ktorej by sa nevedelo vopred, tipol by som, že je to aj porušenie príslušného zákona a vyhlášok.

Nodes: viac optimizmu v Novom roku ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.