Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: redburger #51252:
S týmto sa plne stotožňujem. Vybudovať električkovú trať niečo stálo, takže je ohromným plytvaním ju nechať tak a popri nej vyhadzovať peniaze na drahší druh dopravy.

Zas ale zastávam podobný názor ako Nodes, že rýchlodráha sa rekonštruovať nebude. Pri jej budovaní sa použili až príliš jemné kritériá na to, aby to bola skutočná rýchlodráha (stúpania, klesania, zákruty a čo je na rýchlodráhe neprijateľné - dve úrovňové kríženia), teraz ju už obmedzuje aj nie príliš najlepší technický stav, nemenia sa výhybky za nové, aby nebolo potrebné tak výrazne spomaľovať pri prejazdoch nimi a podobne. Časom sa prestane robiť aj každoročná letná údržba, podobne, ako sa nikdy nerobila na Južnej triede (opravte ma ak sa mýlim). Zatiaľ je to ale stále jedna z tých pomerne lepších tratí, tak si hádam ako-tak ešte požije.

Toho neinformovania zo strany podniku by som sa tak trocha zastal, pretože vieme, že donedávna ani nebolo úplne jasné to, kto, kde a koľko bude platiť. DPMK ale mohol učiniť isté kroky skôr a zmierniť tak prípadné bolesti pri náhlych zmenách v trasách liniek.
Reakcia na: Kari #51259:
"Súhlasím s Tvojimi argumentami, ale potom mi z toho vychádza, že R-ky by mali premávať len na zmeny v USS."

Má zmysel zaviesť prestupovanie tam, kde sú na to podmienky. Z mesta sa primárne cestuje do Šace, nemocnice a do valalov (resp. cesty medzi valalmi a nemocnicou) a naopak. Čo sa týka premávky liniek R1 a R7, mali by premávať len vtedy keď je dopyt z mesta do USS a ten je cez pracovné dni do 16.00 (a to som už neraz a dávno pripomienkoval). To prestupovanie z/na pomalo-krivodráhu ju nezachráni a ani nezruinuje.
Reakcia na: eMareq #51258:
ja som nehodnotil, ktorá trakcia má byť v sedle nosná, ale že busy aj tram vedľa seba sú plytvaním. Súhlasím s Tvojimi argumentami, ale potom mi z toho vychádza, že R-ky by mali premávať len na zmeny v USS.
Reakcia na: absik #51254:
A zaplatí to kto? ?

4 All: Keď som išiel dnes doobedu domov, tak za zastávkou SOŠ automobilová stál pojazdný dispečer a na parkovisku ako je Lidl som videl stáť jeden nemtudom.

Re #51255 Kari: "Je fakt, že dnes je tam škaredý súbeh, občas nastupujem do R1 pri Optime, spravidla príde úplne prázdna, max. je v nej 5 ľudí. V autobusoch do Šace je o niečo viac, ale nie oveľa."

Lenže cestovať do Šace cez VA je pre cestujúceho časovou stratou, naviac pri cestách do okolitých valalov toto prestupovanie nič neprináša (najprv zo šace idem busom, potom na VA si prestúpim na električku a potom keď idem napr. do Poľova si zase musím prestúpiť na bus, keď ten istý autobus dokáže túto trasu zmáknuť na jeden šup (a aj bezpečne viď nižšie) a tu treba pripomenúť, že tam nikdy nebola vybudovaná infraštruktúra na odstavovanie vozidiel). Inak bude veľmi zaujímavé sledovať v čase striedania zmien v USS takú L X25, ktorá vyhodí cestujúcich pri Poľove. To prebiehanie cez rýchlostnú cestu (žiadny nadchod, len spoliehanie sa, že ma niekto pustí, naviac v tme bez akéhokoľvek osvetlenia) môže skončiť aj smrteľnou nehodou chodca s autom!
Reakcia na: Kari #51255:
Btw, čakal by som, že tieto zmeny bude mať DPMK na webe na prvej strane.
Peter55: v čase keď si ešte nebol na svete, žiadne rýchle autobusy v sedle do Šace neexistovali a to vtedy boli iné intervaly na linkách, 5 alebo 7,5 minúty na nosných bol štandard. Jazdili Rky v sedle každých 20, neskôr 30 minút a na VA VSŽ bol hneď prestup na 26. Kto chcel ísť priamo mohol, tzv. zberňákmi, teda so zachádzkami cez valale. Je fakt, že dnes je tam škaredý súbeh, občas nastupujem do R1 pri Optime, spravidla príde úplne prázdna, max. je v nej 5 ľudí. V autobusoch do Šace je o niečo viac, ale nie oveľa.

V zásade je mi jedno, či tam budú v sedle jazdiť ako nosné električky (stav dnešný), alebo len autobusy (stav doterajší bez R1), ale voziť to dvojmo je neskutočné plytvanie. To, že sa taká rozsiahla zmena oznámila deň vopred, navyše na Silvestra, je ďalší z neskutočných kotrmelcov a prúserov DPMK, ktoré škoda komentovať. A keďže zavedenie mýta nie je vec, o ktorej by sa nevedelo vopred, tipol by som, že je to aj porušenie príslušného zákona a vyhlášok.

Nodes: viac optimizmu v Novom roku ?
Idealne by bolo potiahnut ED az do Sace, cim skor, tym lepsie. A zbavit sa konecne R-koveho cislovania ?
Zstavam nazor, ze dalsej rekontrukcie sa rychlodraha uz nedocka. Potom uz nebude treba tak odporne prestupovat, lebo smradobusy pojdu z kazdeho sidliska priamo.
V tom, že MHD je pre ľudí sa isto zhodneme. A ako sa to tu popísalo, je to otázka priorít, pre koho je čo lepšie. Pokiaľ je však do Šace elktričková trať, tak to nieje o nejakom električkofilstve, ale o zdravom rozume, keď vezmem do úvahy fakt, aká je tá trať dlhá, tak už fakt neviem. jediné, že niektorí budú musieť prestúpiť, čo mi na tak dlhej trase ( Furča -USS , THC - USS ) príde úplne normálne. Možno je to len dočasné riešenie. Ak sa na JZR niečo robí, ludia z JZR tiež musia prestupovať a už sa to stalo neraz a nevšimol som si, že by sa niekde reptalo, teda nie nejako hromadne. Mimochodom počas môjho pobytu v Londýne som prestupoval do práce 2x - 3x ( podľa toho, či mi nabehol autobus, čo ma hodil bližšie k práci) a to som jazdieval z 2. zóny do 1. zóny a zrejme kratšiu trasu ako do USS a Londýn je troška inde a s inou sieťou a inými peniazmi. A robil som denno denne a vkuse na nohách. Tu je problém jediný : socík naučil ľudí na systém odvšade všade... a teraz ak treba prestupovať, už automaticky sú názory, že je to proti ľuďom, ale je to nezmysel. Samozrejme, názor má každý iný, ja to však vnímam pozitívne. Napríklad sa zvýši dostupnosť Optimy.
Reakcia na: redburger #51250:
Pre koho j eMHD? Pre ľudi a nie nejakych maniakov ktori slintaju nad tym, že ide každych 20 minut električka.
Reakcia na: Peter55 #51228:
Čo je na tom zle? ja si myslím, že na tom nič zlé nieje a pevne verím, že to tak aj ostane, električky na tom smere jednoznačne musia byť preferované. A nejaké také , že unavení ľudia USS musia prestupovať, to nieje argument, len rokmi naučené pohodlie.
---===PF 2010===---

? ? ? ?
Ja som nedočkavý tak

PF 2O1O

?
Reakcia na: gabo5607 #51231:
no výpravu na USS nechodím spisovať už dosť dlho,asi od marca. Teraz po škole pekne na 17ku od NMM buď na 13.23,resp. 14.13 ? .
Reakcia na: Isidor #51245:
Aha, pravda, to ma nenapadlo. Časom by sa ale ten mikrobus určite vyplatil, no ako prechodné riešenie poslúži aj toto. A na ten chaos sa pôjdem pozrieť aj ja.
Reakcia na: jt #51227:
nemusí byť mikrobus pod 3,5 t, kľudne aj klasický autobus; pointa je, že stačí palubná jednotka do jedného vozu, a nie štyroch-piatich.

Každopádne, zajtra sa na ten chaos rozhodne pôjdem pozrieť.
Reakcia na: gabo5607 #51242:
nevadí, vždy lepšia 500 kilová záťaž na chrbte ako pád pod rozbehnutú 500vku... ?
Reakcia na: Peter55 #51239:
Čiže aká bude zmena? Prestupy medzi linkami na seba budú nadväzovať, čo doteraz nebolo (myslím, že iba linka 26 bola koordinovaná s R) a interval spojov sa zhustí na dvojnásobok.

Zníženie komfortu pri prestupe je veľmi, veľmi relatívne. Akurát ty z Furče budeš pociťovať v tomto smere zmenu. Drvivá väčšina mesta pocíti zlepšenie, pretože prestupovať treba aj teraz, keďže do Šace sa priamo v väčšiny mesta nedostaneš.

S tou informovanosťou sa dá súhlasiť. Áno, ľudia nebudú informovaní, ale veď na to tu predsa máme tarifno-informačný systém, ktorý toto predsa musí zvládnuť bez problémov.
Reakcia na: RDZ 50 #51233:
Ta nestači mu že je 7 hodin v škole ešte cestuje na konec mesta a potom s tamať preplnenou RAčkou na furču (s 500kilovou školskou taškou na chrbte) ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.