Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TA #44949:
To je ozaj alebo len nejaky ten 1. april? ?
Horúce info z DPMK : všetky naše nové Citelisy by mali byť vrátené výrobcovi, lebo sa objavili nejaké neodstrániteľné vady. Dočasne vraj budú zadarmo zapožičané naftové busy.
Reakcia na: Stevqo #44941:
ja som skor za posilnenie intervalov co sa tyka L15 narozdiel od posilnenia kapacity. A niektore spoje by mohli koncit na NO alebo niekde inde (na zelezniky by toho slo moc vela). L50 zrusit
Reakcia na: TA #44940:
Na L12 to nechape asi nikto.
Inak aby bolo jasne mne nejde o to aby sme silou mocou mali na Furči citelis lebo je najnovši, mne ide o klbaky na L15 (najlepšie Ikarusy ale to by geriatria z juhu asi neprežila) ? a keďže sa v novinach pisalo, že citelisy chcu dať aj na L15 tak som napisal ako by to mohlo byť ZATIAĽ urobene.
A zase sa budem opakovať, radšej po jendom alebo dvoch citelisoch na každe sidlisko a bude každy spokojny ako dať všetko na čistokrvne THC (a KVP) linky a zase bude v meste vojna, prečo THC maju mimo špičky najnovši vozovy park a ostatni nič.
Reakcia na: Riks #44943:
Aspon premňa je ta L50 dosť veľka vyhra, na palackeho je za 5 minut ?
Reakcia na: Dynamax99 #44944:
Niekoľko kilometrov južnejšie sa už stavia (zatiaľ iba individuálna zástavba).
Reakcia na: Dispecer #44942:
Nepochopil. ?
Re #44941 Stevqo: Expres nie je veľká výhra, keď to vynechá jednu-dve zastávky a ďalej sa čmuchtá za busom čo išiel o 5 minút skôr.
Reakcia na: Peter55 #44929:
Aj mne je smutno, že som si už na to zvykol... ? No čo už... Aj taký život... ?
Aby tu Peto55 neostal sam ako vojak v poli alebo posledny mohykan z Furce...Podporim ho 🙂. Sice na Furcu som by MHD cestoval v zivote asi tak 3x 😃, napriek tomu som presvedceny, ze ma pravdu. Totiz. Aj keby sme dali na tbusy hned 2 minutove intervaly, aj tak to nevyriesi fyzicku vzdialenost na NO. To musi byt jasne snad kazdemu. Takze je len logicke, ak bude aspon JEDNA JEDINA linka z Furce na NO vedena cez Secovsku(byvala L55), pripadne aspon cez Presovsku (tak by spoj aspon spoj pozberal cele sidlisko, teda nieco ako byvala L30). Ja sam som dlhe roky byval na THC a este aj dnes, ked tam jazdi uz takmer vsetko, co ma v KE kolesa 😃 tvrdim, ze je tam neefektivny system. Ak mozu mat THC 2 linky najkratsou trasou na NO a zaroven dalsie 3 linky smer Mier, tak neviem,preco by mala mat Furca jedine pomale tbusy a k tomu sice Secovsku L15, ale vykonavanu strednekapacitnymi busmi a to je problem. L15 by mala mat uplne rovnaky level ako L10, teda nosna linka vykonavana velkokapacitnymi autobusmi. Bodka. A ak by aj to bolo malo, treba pridat expres. Furca a THC si tak budu uplne kvit a uvidi sa, kde je doprava riesena lepsie a ake je v skutocnosti prepravene mnozstvo substratu z/na NO z THC, resp. Furce. Neriesim technicke veci typu niet vodicov, nie su vozy. To je len vec spravneho LV.
Reakcia na: Peter55 #44939:
do viacerých MČ... ale s poriadnou dávkou nelogickosti - napr. predsa snáď nebudú nasilu trepať 18-metrový NP voz na L 12. Význam tohto kroku nechápem.
A okrem toho - za nové treba považovať všetko pred skončením doby životnosti.
Reakcia na: jt #44938:
Lenže DP chce dať nove vozy do viacerych MČ nie len na THC....

To čo si čital pisal SOLTED (o vyradovani IK) a pisal, že to je len navrh ktory ešte nikto nepodpisal.
Reakcia na: Peter55 #44935:
Veď píšem o maximálnom využívaní tbusov a zhustení intervalov na niekoľko minút. Napríklad striedavo 10 minút jedna linka a 10 druhá, vznikol by 5-minútový interval. To len ako príklad.

Re #44936 Peter55: Neviem, čítal som to tu.

Re #44937 Peter55: Môžeme, TA ti to vysvetli v #44931.
Reakcia na: TA #44931:
Ja by som to zatiaľ poriešil NP spojmi ktore by boli označene vozičkom alebo nejakym symbolom v CP ako na L71, NP celu linku si na ukor inych liniek teraz myslim dovoliť nemôžeme.
Reakcia na: jt #44934:
Iste? Kto ti to potvrdil? To je len navrh ktory pravdepodobne neprejde lebo by nemalo čo jazdiť.
Reakcia na: jt #44930:
Nikto tu nehovori o zrušeni TD len o tom, že to nie je alternativa v smere na NO a to je cele.

"Ak by busy končili na Lingove, tak tbusy by mohli jazdiť vyťažené už od začiatku (tí, čo prichádzajú na sídlisko z trolejbusu vystúpia, tí čo odchádzajú nastúpia). Odstránil by sa súbeh, zaplnili by sa trolejbusy a je to.
Kĺbové autobusy by netrebalo, ak by sa zhustili intervaly na úkor toho, že sa skráti trasa linky po Lingov (+ zrušenie vzduchvoziacich liniek). "

Trolejbusy v špičke jazdia plne aj teraz o to nejde....
Reakcia na: TA #44932:
označujú sa len NP spoje. To by ale odpadlo vhodným rozdelením NP vozidiel tak, aby boli linky, kde by jazdili len takéto vozidlá. Ak sa kúpia nové autobusy, tak sa budú meniť všetky CP na zastávkach?

Re #44933 Peter55: Pokiaľ viem, tak už je isté, že sa vyraďuje 19 vozov.
Reakcia na: jt #44930:
Nič sa nemusi nahradzať, IK nemôžu vyradiť ani keby chceli možno tak 5 maximalne. Len by sa prerobili tabulky a vodič by už netočili len 10 a 34 ako teraz ale napr. raz by mali L15 (jedna partia) popripade ine linky. Citelisy sa teraz nemôžu ratať ako 100% nahrada za IK lebo by tu bol taky alebo ešte horši stav ako do teraz, ak ich bude 30, 40 tak už nebude problem vyradiť IK lebo nebude nič chybať ale teraz to beriem aspoň ja ako doplnok klb vozidiel napr. o 7 (ak vyadia 3 IK). A predpokladam, že to tak aj bude.
Reakcia na: jt #44930:
pokladám za samozrejmosť ( na rozdiel od DPMK ), že na jednej linke jazdia vozidlá s rovnakou kapacitou. Niekedy bolo v CP uvedené, aký typ vozu jazdí na danej linke, je to aj dnes?
Reakcia na: Peter55 #44925:
ani nejde o to, že sú NP, ale že sú nové. Ak to zoberiem všeobecnejšie, tak má DPMK k dispozícii 32 klbákov, ktoré ešte neprekročili vek odchodu do dôchodku. Je mi jasné, že nie všetky sú stále v prevádzkyschopnom stave, ale na pokrytie celodenných služieb aspoň 5 liniek by to malo stačiť, prípadne pri ich výprave aj do trhaných služieb by to mohlo byť takmer pre 4 linky. Ale aby som sa dostal k veci - pri výprave nových NP vozov by sa malo zohľadniť už súčasné vypravenie NP vozov a trasovanie ich liniek. Napr. nemá význam dávať NP voz na L 10. Naopak - L 34 by sa mohla plne znízkopodlažniť, čím by zase odpadla potreba znízkopodlážnenia L 18. Alebo naopak.
Najmenej potrebné klbáky z uvedených liniek ( 10, 12, 15, 18, 19 a 34 ) sú určite na L 12 a potom na L 19 - ak by ju nezapĺňali cestujúci už z Dneperskej, hneď by sa v nej ľahšie cestovalo. Takže mi z toho vyplýva, že nové busy by sa mohli objaviť na 2 linkách z trojice L 15, L 18 a L 34. Avšak v prípade kapacitného posilnenia L 15, by sa mohlo pouvažovať čo s L 50, keďže je s L 15 tak " vynikajúco " skoordinovaná.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.