Reakcia na: eMareq #4413:
DP všetky električky súčasných typov predal, nikdy nie daroval. Aj KT8D5 #506 a 510 kúpil Pragoimex na základe požiadavky Vlády ČR, ktorá po oprave vozidiel a zmene laku vozidlá darovala v rámci dopravnej humanitárnej akcie nazvanej "Jedan krug za Sarajevo".
Každé mesto, kde bol záujem o naše električky, potrebovalo buď kapacitné vozidlá (Sarajevo-nedostatok vodičov) alebo obojsmerné (Straussberg-jednokoľajná trať, Brno, Miskolc-úvraťová konečná) a napokon Volgograd, kde sa však naše KT8 #504 nedostalo kvôli neuhradeniu ani len zálohy, tak po opätovnej rekonštrukcii skončilo tiež v Brne.
Uvažoval som aj o tom, ktoré z odstavených alebo vyradených T3 sú pojazdné.
331 je odstavená už celých 10 rokov-nepojazdný vrak;
336- sklad pre historické vozidlá, v budúcnosti možno historická (prvá T3SUCS v KE);
342- rozobratá, odrezaná celá čelná škrupina pre nehodou poškodenú 404;
343- rozobratá, vyrezaná časť čelnej škrupiny pre opravu #337;
346, 354- vyťahaná kabeláž, nepojazdné;
358- dlhodobo odstavená a zrejme tiež nepojazdná
365- značné poškodenie rámu po DN, vybrakovaná, vyrezané strešné vetráky, nepojazdná
339, 341, 345, 360- sú už dlhšie odstavené, ale zrejme pojazdné
338, 340, 344, 366- na km odstavené ako posledné, pojazdné
Ak by som nemal vôbec brať do úvahy odstavené vozidlá, museli by sa predať 347, 348, 350, 351, 352, 356, 357, 362, 363, 368, 369, 370, 371, 372, 373 (prípadná zámena ešte s 374 a 375), ktoré sa aj plánujú vyradiť z evidenčného stavu (t.j. všetky viac ako 20-ročné vozidlá).
Zvyšných 49 vozidiel (376 až 424) je z rokov 1986, 1987 a 1989. K tomu je potrebné pripočítať ešte T3Mod #359 (r.v. 1983), T3SUCS po GO #361 z r. 1983 a prebiehajúcu GO na T3SUCS #337 (r.v. 1982)=52ks+30ks T6A5+19ks KT8D5=101 vozidiel. Po spriahnutí sól je možné zriadiť teoretických 59 vlakov (vlak=2xT alebo 1xKT8) a 2 sóla (T3Mod je nekompatibilná).
Dopravák