no mozno by to bolo na spodnej hranici spominaneho intervalu rekonstrukcia v BA predpokladam nezahrnala nove obratisko, nejake zazemie pre vodicov, okrem toho novostavba trate podlieha prisnejsim stavebnym aj hlukovym normam.
Minuly rok otvoreny usek Laurova - Radlicka (tiez takmer 800m) stal 510 mil. CZK (vratane novej meniarne a relativne luxusneho prevedenia trate, protihlukovych stien atd.), z coho mimochodom Praha platila 38, zvysok EU+stat..
Hmmmm, DPMK chysta prieskum v mesiacoch februar-marec
Akceptuju aktualny stav (ne)zamestnanosti v US Steele a ostatnych podnikoch?
Akceptuju sezonnost v pocte cestujucich, ktori nevyuzivaju MHD celorocne?
Budu uz v tom case navratene zastavky na NO spred Allianzu nazad k dvojstromceku? ....
------
Ale na ten webovy dotaznik sa tesim uz vopred... Basnicke crevo sa nezaprie. ?
10-15 mil. €? Trocha veľa, nie?
Pred troma rokmi sa v Bratislave rekonštruovalo (tzn. fungl nová trať) 800 metrov trate (Jesenského - Nám. Ľ. Štúra) za 80 mil. Sk, teda 2,66 mil. €. V prípade Luníka VIII by síce bolo potrebné upraviť aj okolité komunikácie, ale zasa nepredpokladám, že celá trať by bola zadláždená, osádzali by sa "historické" trakčné stožiare...
Ano. HB Reavis vlastni cast Bottovej ulice. Je to z dovodu "parcelizacie" pozemkov. Predstav si puzzle a kazdy jeden dielik je majetkom niekoho. Ak chces byt majitelom viacerych dielikov, lebo tam chces stavat, musis ten dielik kupit cely. Neda sa rozdelit na ciastky. A prave tym, ze jeden z "dielikov", teda jedna parcela je ohranicena az na Bottovej, sa HB Reavis Group stal jej majitelom. Samozrejme, su to papierove veci. Cast parcely (podotykam, uz len CAST) vymeni mesto za tak isto velku cast na inom mieste pozemku, ktory este HB Reavis nevlastni. Takze pojde len o zamenu. No realita je taka, ze momentalne HB Reavis vlastni Bottovu.
Pri predávaní pozemkov sa predali AJ pozemky, na ktorých stojí dnešná el. trať idúca na stanicu. ?
Re #43083 Sarko: "2A) Obnovenie prevadzky na Hlavnej, ked nie uvazovat o prelozke trate z Kuzmanyho na Moyzesovu."
- No keď sa nájde taký primátor, čo nájde nemalé prachy na vybudovanie úplne novej odhlučnenej trate. Musela by sa rozbiť dlažba, lebo chýbajú spätné vedenia, potom zase zadlažbovať. No neviem. Objaviteľ botaskového indiána a budovateľ krajších zajtrajškov by asi dostal šok. Sám sa vyjadril, že pokiaľ on bude žiť, tak tade nič chodiť nebude.
"Pokracovanie ku Klastoru je zbytocny luxus, ktore si nedovolia ani bohate velkomesta. KVP dobre obsluhuje TD. Po planovanom prepojeni severnej vetvy (KVP - Popradska - Ondavska - Vojenska - Nam. MMM) by to bolo este dokonalejsie."
- Veď tu ich chceli rušiť, nahradiť hypermoderným CeNGáčmi a potom v prípade opätovnej alebo pokračujúcej plynovej krízy vypracovávať krízové grafikony (rozumej drastické obmedzovanie MHD) a nie ich rozširovať.
Re #43079 TA: Na terase stál 1i 40+ ročný panelák s 28 m² plochy 1.330.000. T.j. 1.576 €.
Re #43041 Sarko: Neviem si predstaviť na NO nejakú dieru kde ponad ňu prechádzaš a dýchaš tie spaliny čo idú hore. Keď tak chceli podzemné varianty, tak mali radšej rozšíriť dieru od Štefánikovej po Jantárovú.
Dôkaz nemám, popravde, ani som nepozeral na katasterpostal, ale viem, že sa presne o tomto hovorilo na verejnom prerokovaní ohľadom Auparku na Magoriáte. Neskôr sa hovorilo o zámene pozemkov, ktoré HB Reavis ešte potrebovala pre Aupark. To sa jednalo o tie pozemky, ktorými sa mesto snažilo vykompenzovať pod cenu predané námestie sumou 100 tisíc SKK/m^2. Malo ísť o tom, že Magoriát prestane snívať o tejto sume a za to dostane späť Bottovu. Kto vie viac, nech dá info.
Re #43083 Sarko: tych "smiesnych 800 metrov trate" by mohlo stat odhadom tak (smiesnych) 10-15 milionov eur (tretina rocneho rozpoctu DP )
No ale aj tak - predsa prioritajeEHMK ?
Mas na toto Tvoje tvrdenie nejaky zdroj alebo odkaz na nete? Ja som poskytol odkaz na katastralnu situaciu, ktora svedci jedine o vlastneni kuska komunikacie v profile Puskinovej ul. (nie Bottovej, ako som sa v #43080 pomylil).
Jedine vtedy by to bolo mozne, ak by Tebou spominane uzemie HB Reavis vlastnil ako samostatny pozemok. Pohrabem sa este na www.katasterportal.sk, kde si to skusim vyhadat, len je to zdlhave trochu, tak na to budem este dodatocne reagovat.
No presne kvoli tomu, aby bola obsluznost centra mesta lepsia, co by mala byt priorita c. 1. Samozrejme za zrusenu trat na Kuzmanyho by museli byt adekvatne nahrady, co som tiez spominal. Trat na Moyzesovej by pomohla ozivit zapadnu cast centra mesta, kde by to na lukrativnejsom mieste zacalo viac prudit zivotom, vznikat kaviarnicky, restauracie a nove obchody.
Zrychlenie spojenia sever-juh je jeden z velkeho mnozstva pozitiv.
Odpovede na poslednu otazku:
Vyslovene iba elektricka na Sidlisko Tahanovce a letisko, naozaj kravina - zbytocne nakladne a na letisko absolutna nevyuzitelnost kapacity. V ramci KORID by som uz suhlasil, ale s bezpodmienecnou podmienkou vystavby el. trate cez Svatoplukovu!
Inak -
1) Masarykova - ZST je priorita c. 1 (to si sakra nikto vecne nechce a nevie uvedomit este ani pri planovani KORIDu?)
2A) Obnovenie prevadzky na Hlavnej, ked nie uvazovat o prelozke trate z Kuzmanyho na Moyzesovu.
2B) Nebranil by som sa ani obojemu - na Moyzesovej rychla spojnica s vacsinou liniek, na Hlavnej jedna linka v riedkom intervale + prevadzka historickych jazd.
Pokracovanie ku Klastoru je zbytocny luxus, ktore si nedovolia ani bohate velkomesta. KVP dobre obsluhuje TD. Po planovanom prepojeni severnej vetvy (KVP - Popradska - Ondavska - Vojenska - Nam. MMM) by to bolo este dokonalejsie.
3B) Pokial by sa naslo viac penazi, prepojil by som aj Popradsku s Ul. pri pracharni...
4) Nad Jazerom - ZST Krasna, ale to len za predpokladu, ze by sa spustil a fungoval KORID a CP citytramu nadvazujuce na CP train/regiotram. Dovtedy to nema absolutny vyznam.
5) Spojka Amfiteater - Watsonova - Mier, to iste, zbytocny luxus a poriadne drahe. Co s vypadovkou? Kde konecna? Co meniaren?
Ked uz, radsej potiahnut po tej trase trolejbus, na krizovatke Narodna tr./Hlinkova staci len pridat trolejove krizovatky, potahat vedenie+napajanie+pocitat s rezervou novej meniarne pre v buducnosti existujucu trat KVP - Popradska - Ondavska - Nam. MMM a opat pripojit vyhybkami na krizovatke Tr. SNP/Ipelska. Toto postavit az ked sa uz postavia vsetky planovane etapy TD (KVP - NMM a NO - [ZST] - Exnarova).
HB Reavis Group je vlastnik projektu Aupark Kosice, takze plati to iste, co som pisal v predoslom odstavci. Mne sa nechce verit, ze by niekto predal verejnu komunikaciu i ked aj ten maly kusok je zvlastnost.
--- Bottova ulica je de facto predaná, či už to rozumné je, alebo nikoliv. Bohužiaľ, toto sú Košice...
Ešte jedna zaujímavosť k tomuto projektu. Pozemky okolo južnej časti cesty na námestí vlastnia bližšie neidentifikovaní Číňania. Tí robia problémy a tak sa možno dočkáme vyvlastnenia. Cestu rozšíriť treba, takže tieto pozemky sú nutné.
Re #43042 TA: Na mieste kongresovej haly plánovali bývalí francúzski majitelia multifunkčné obchodno-zábavné centrum. Potom, ako sa rozhodlo o výstavbe Auparku tento zámer padol, po čase sa bývalá/budúca kongresová hala dostala do rúk súčasného majiteľa (pokiaľ viem, jedná sa o bratislavskú firmu), ktorý plánuje postaviť hotel City Hotel**** (http://img149.imageshack.us/img149/9099/cityhotel1ev0.jpg). Búrať sa už malo začať na jeseň.
- > HB Reavis Group je vlastnik projektu Aupark Kosice, takze plati to iste, co som pisal v predoslom odstavci. Mne sa nechce verit, ze by niekto predal verejnu komunikaciu i ked aj ten maly kusok je zvlastnost.
Re #43075 jt:
HB Reavis Group je vlastnik projektu Aupark Kosice, takze plati to iste, co som pisal v predoslom odstavci. Mne sa nechce verit, ze by niekto predal verejnu komunikaciu i ked aj ten maly kusok je zvlastnost.
Re #43063 TA:
Auparku zrejme severna cast cesty nepatri, ale keby sa budoval tunel, tak by sa robil pre oba smery len v juznej casti. Zahlbit sa da aj dalej smerom do parciku pred (ne)kongresovym centrom, sice by stromy padli za obet, ale aspon by sa mohli potom vysadit slachtene odrody.
Ano, bola jedinecna sanca, aby sa nieco take mohlo koordinovane urobit naraz aj s vystavbou toho monstra a aspon by som ten Aupark prijal ako mensie zlo. Ale takto rozhodne nie...
keď si zoberieš, že v Starom meste sa 2-izbové byty s rozlohou okolo 60 m^2 predávali a dokonca aj dodnes predávajú za vyše 2000000 SKK, tak 1 m^2 = aspoň 33333,33 SKK. A to pritom nie je novostavba. Prípadne rekonštruované byty stoja aj viac. Otázna je ale strana dopytu. Akosi nemôžem uveriť tomu, že ľudia majú toľko € na to, aby si mohli dovoliť také drahé byty. A ak áno, tak jedine z hypotéky, čím si o zopár rokov privodíme finančnú krízu, aká otriasla a otriasa USA ( ).
svedčí to o profesionalite toho, kto vypracoval danú zmluvu. A tiež o tom, ako sa radní starajú o to, čo podpisujú. Im to môže by a aj je jedno, veď prídu po nich ďalší, takže kľudne sa môžu správať systémom po nás potopa. A Aupark sa len môže tešiť, ako jednoducho získal pozemky a ani nemusí zabezpečiť nové riešenie dopravy.
pekný tunel ?. Žiaľ, na Slovensku je to tak, že treba dať zarobiť známym a príbuzným. Pritom, koľko sa ešte " ukradne " zo zvyšnej časti peňazí...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
m2001