Reakcia na: Vladimír #4216:
2) Na tieto vzťahy si sa pýtal, preto som ich uviedol. Netýka sa to len vzťahu Fejova-Bottova, ale aj ostatných. Nezmysel sa dá vyriešiť zmenou stanovíšť a bez potreby presmerovania linkového vedenia. Vždy sa aj riešila najprv otázka linkového vedenia a až v druhom rade otázka zastavovania na N.O.
3) Nie je to celkom pravda. Mohol by si rozobrať, aké boli dôvody nahrádzania spojov SAD za spoje z DPMK. Scestné je už pokračovanie L28 cez Jazero a neukončenie na OC Važec, ako to bolo kedysi.
4) Linky MHD sú linkami DPMK bez rozdielu a nevidím najmenší dôvod, prečo by sa mali rozlišovať a zastavovať na bočných uliciach. Stanovištia na Bottovej slúžili ako konečná výstupná a východzia nástupná zastávka. Dnes tam nie je konečná žiadnej linky a preto je zbytočná. K L33 - tá navrhovaná trasa ma celkom pobavila, už vidím tých turistov, ako sa zdráhajú nastúpiť na autobus s cieľovou zastávkou KREMATÓRIUM

6) Čo k tomu dodať, nemáš ani najmenší záujem pripustiť čo len jediný argument. V Tvojom prípade som ochotný akceptovať sťaženie prechodu cez Hlavnú a prechod pre chodcov na Rooseveltovej.
Vladimír
Keďže žiaden problém nemožno riešiť osobitne bez ohľadu na súvisiace veci (to sa jednoducho nedá!), budem teda argumentovať aj ďalšími súvislosťami naďalej.
1) Malá pravdepodobnosť je jednoducho faktom. Tvoj návrh na celodenné a celotýždenné predĺženie trás L14, 24, 28, 33 a 53 rieši jeden jediný špecifický prípad, a to cestujúceho vo voľný deň alebo v pracovný deň skoro ráno alebo neskoro večer, ktorý ide z Šace do Ťahanoviec alebo na Slovenskú ul. (dokonca ani Slovenskú by sme vzhľadom na jej obslúžiteľnosť z Národnej triedy nemusli brať ako argument). Koľko je takých cestujúcich, ktorí by to uvítali? Päť za týždeň? Alebo ešte menej?
2) Akože nejde len o vzťah Fejova - Bottova? A o aký iný ešte ide?
3) Význam SAD od MHD je odlišný. To píšeš sám. SAD má voziť obyvateľov obcí do mesta. Bodka. Nikde nie je napísaé, že SAD musí zastaviť na NO. A ani nezastavuje. A linkami 24 a 28 DPMK supluje SAD. S tým rozdielom, že na rozdiel od SAD ponúka obyvateľom obcí pri dnešnej neexistujúcej integrovanej doprave tarifnú unifikáciu + zastavovanie aj pri železničnej stanici aj v centre mesta (Bottova). Z toho jednoznačne vyplýva, že akékoľvek úvahy o ďalšom približovaní zastávok týchto liniek k ostatným nástupištiam na NO sú bezpredmetné.
4) Trasovanie liniek a rozmiestnenie stanovíšť na NO nie je možné odlúčiť. Ako jediná problematická je v tomto L14. Stačí je presmerovať a problém s NO neexistuje.
5) Vlastný spôsob riešenia problému spočíva v presmerovaní L14 a 38. Nič viac netreba. L38 ako staronová L52 môže expresne jazdiť cez Južné nábrežie do Krásnej (veď DPMK už dávnejšie chcel expres po Južnom nábreží k Branisku). Ťahanovce a Slovenská budú na MHD napojené inak, tak, že zastavovanie na NO bude štandardné.
6) Presmerovanie liniek cez Hlavnú a uvažovanie o ňom je konraproduktívne vzhľadom na schválenú (!) výstavbu Auparku, ktorá prinesie v horizonte niekoľkých rokov v danom priestore úplne odlišnú dopravnú organizáciu, kedy v Tebou navrhovanej trase bude pešia zóna a autobusové nástupištia pred Slovanom zaniknú.