Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
nesúhlasí,môže reagovať výpoveďou.Starostlivosť o vozidlo sa môže prejavovať aj ináč ako jeho balkanizáciou.Toto je môj názor a taký aj ostane,pokiaľ ma niekto nepresvedčí že je výhodnejšie cestujúcim znepríjemňovať život buzeráciou než im vychádzať v ústrety...
Shorty,Dopravák:Ale vy ste tu použili také vyjadrenia ako Vodič nie je informátor,Cestujúci je povinný,Lístok v doplnkovom predaji by mal stáť aspoň 20 SKK,doplnkový predaj by spôsoboval meškania...Na to je jedno príslovie so všeobecnou platnosťou:Kto chce,hľadá spôsoby,kto nechce,hľadá dôvody. 1018:Máš pravdu len čiastočne.Názory vodičov napr.na zlepšenie dopravnej obslužnosti by mali byť vyslyšané.Ale vodiči nemajú čo rozhodovať o tom,čo budú robiť a čo nie,veď každý človek má tendenciu si prácu čo najviac uľahčovať.A vo vzťahu nadriadený-podriadený má byť demokracia len po určité hranice,inak by to bola anarchia.A k výzdobe vozidiel-doma nech si robí každý čo chce.Vozidlá patria DP a nie vodičom,tvoria image DP a nie vodiča a tým pádom jediný oprávnený určovať ich vzhľad je DP a to až do posledného detailu.Kto s tým nesuhla
Reakcia na: Vladimír #4188:

Reakcia je síce nad požadovaný rámec, ale vyjadrím sa ku všetkým bodom. 🙂

a) Zlepšenie by som považoval nielen v súvislosti s prestupom, ale najmä v dostupnosti k nástupným zastávkam. Inak v súvislosti s prestupmi je od zastávky pred Slovanom na stanovištia na Bottovej a Fejovej potrebné prekonať 200 m. Na stanovište na Južnej triede je to 150 m. Treba však zobrať do úvahy aj prípad, že cestujúci z "obecných" liniek stojacich Bottovej cestujú "bežnou" linkou napr. z práce a potom na NO potrebujú prestúpiť. Zoberme si ten najhorší prípad, cestovanie L38, s výstupom na Fejovej a potrebou prestúpiť na spoj zastavujúci na Bottovej. Kým medzi stanovištiami pred Domom techniky a Slovanom je dostupnosť 100-150 m, medzi Fejovou a Bottovou je to NEUVERITEĽNÝCH 500 m! To už cestujúci môže uvažovať o takej zvrhlosti ako, že pri Dome umenia prestúpi na niečo na žel. stanicu a tu na svoju "obecnú" linku. Pokým je NO centrálnym prestupným uzlom, dóvtedy treba počítať s nadväznosťou medzi všetkými linkami bez akéhokoľvek rozlišovania. Nejde pritom o žiaden luxus, ten je napokon už to, že tie linky idú až do centra a nie sú ukončené v uzloch ako OC Važec a ďalšie. A práve vďaka takémuto luxusu došlo k preriedeniu spojov a zneatraktívneniu MHD. V mnou uvažovanom prípade ide len o pozitíva - priblíženie a zatraktívnenie dostupnosti nástupných zastávok a zlepšenie prestupných vzdialeností. Obchádzkami vyvolané jedno až dvojminutové predĺženie jazdnej doby spoja cestujúci prehliadne oveľa ľahšie, než niekoľko minútovú chôdzu po námestí.

Aj keď ani mne sa nepozdáva trasa L14, nedával by som ju do súvisu s preberanou témou. Napokon, máme niekoľko takýchto liniek. Ale to už sme pri večnej téme - linkové vedenie.

b) Chápanie orientácie smerovania liniek podľa svetových strán a jeho narušenie by už mohlo byť považované za predsudok. Aj keď stanovištia na Bottovej symbolizujú smerovanie liniek na sever a juh, pri správnom označení stanovíšť pred Slovanom, by bolo možné realizovanie podľa podobného logického vzorca:

Zastavovanie na ZÁPADNOM stanovišti - podľa KONEČNEJ ZAST., ktorá je umiestnená západne od VÝCHODZEJ ZAST.:
L14 - smer HM Tesco a Baumax (od NO vedie trasa západne a severne od vetvy ku Pri hati),
L24 - smer Žel. stanica,
L28 - smer Žel. stanica,
L33 - smer Žel. stanica,
L53 - smer Sídl. Ťahanovce-Madridská.

Zastavovanie na VÝCHODNOM stanovišti - podľa KONEČNEJ ZAST., ktorá je umiestnená východne od VÝCHODZEJ ZAST.:
L14 - smer Pri hati (od NO vedie trasa východne a južne od vetvy ku HM Tesco a Baumax),
L24 - smer Spaľovňa,
L28 - smer Nižná Myšľa,
L33 - smer Krematórium.

d) Vedel som, že spomenieš tie semafory. Lenže Rooseveltovu na inkriminovanom mieste križujú chodci len v jednom definovanom prúde, čo by som za tak výraznú prekážku nepovažoval. Zober si len taký prejazd z Továrenskej na Gorkého - frekventovaný prechod pre chodcov bez semaforu, súvislý prúd áut na hlavnej zľava, súvislý prúd áut na hlavnej sprava, frekventovaný prechod pre chodcov bez semaforu.

e) Odbočka zo Štúrovej na Moyzesovu nie je jediným miestom, kde je prejazd sťažený. Napriek tomu opäť zopakujem, že s rizikovými situáciami sa môže stretnúť vodič kdekoľvek. A čím menej očakávané nebezpečenstvo, tým sú následky horšie a tomu zodpovedá aj bilancia nehodovosti, ktorá je percentuálne častejšia a vážnejšia práve v extraviláne.
Reakcia na: 1018 #4190:
?


/Pošli mi na Tebe mail? (ak máš!)/
Reakcia na: 1018 #4190:
Bol to sice kruty prispevok, ale tak to je. A nad nikoho sa pritom nevyvysujem, iba konstatujem. Ak to niekoho uraza, prosim, jeho vec, ci mnou budu na kosickom fore opovrhovat, mi je jedno. Vadilo by mi, keby mnou opovrhovali presne dane osoby, ale ani jedna z nich nie je z Kosic.
nestacim sa cudovat, ake silne argumenty tu niektori jedinci pouzivaju... ?

k tomu (ne)zastavovaniu na zastavkach pocas manipulacie - a naco zastavovat? vozidlo ma spomalit na minimalnu prejazdovu rychlost (15-20 km/h) a nezastavit. Aky zmysel by mali presuny s cestujucimi, ak vozidla nie su oznacene? V KE maju elektricky povinnost zastavovat do 22 hod pri vsetkych manipulaciach, okrem poruch. Tak to aj je, neviem preco to tu ani neviem kto vytkol. A otazku, preco nie po 22 hod hadam riesit nemusime...

k tomu problemu predaj listkov - vedenie - osobne veci - ochota cestujucoch a zamestnancov - odbory - ... ---> pravda je ta, ze vedenie DP ak si nieco vymysli, tak to stale presadi, lebo odbory v DP su jedna ruka prave s vedenim. Cestujuceho to samozrejme nezaujima, on chce, aby vsetko klapalo. A cestujuci su tvory ako kazde ine, vychytaju kadejake nedostatky a trebars aj vykradnu vodica, kym prehadzuje vyhybku. Na cely tento nekonecny kolobeh, na ktorom by sme sa tu mohli natahovat do nekonecna, existuje riesenie podla mojho zlateho pravidla "ak nieco robis, rob to poriadne, alebo radsej vobec nie". To plati o vsetkych veciach, ktore vedenie DP zavedie do praxe a vodici s tym sa musia naucit fungovat. V DP je potrebna revolucia na managerskych postoch, mlada krv, ktora ale rozumie aj praxi, lebo ju pozna a ak nie, tak sa neboji do tej praxe ist a stretnut sa s nou zoci-voci. Vodic MHD je ten posledny, ale zaroven najdolezitejsi clovek v organizacnej strukture DP. Preto ich nazory by mali byt akceptovane a brane na urcitu vahu. Vsetkym zamestnancom DP by som odporucil zucastnit sa kurzu personalneho managementu, aby vedeli, ako sa ma pracovat so zamestnancami, ako sa riesia problemy na pracovisku, ako ....

No a este k PAPYRovmu tomuto cudu, co z huby vypustil:
"Psycholog prazskeho DP mi raz povedal, ze idealne IQ pre vodica elektricky je v rozmedzi 97-100. Necudujem sa, ze polovici prispevkov niektori nerozumiete."
--> dalsie zlate pravidlo hovori, ze "pred nikym sa neponizuj, ale pred nikym sa ani nevyvysuj!" Pan MUDr. Papyr, uvedom si a pochop, ze aj ini ludia maju svoje nazory a komentare. Presne takymito KECAMI si sice mozno ziskas fandov na medzi doktormi mediciny a prava, ale ma dopravackom fote Tebou tak akurat budu ludia opovrhovat. Presne takyto ludia ako Ty, ak sa dostanu do vedenia firiem, sposobuju hrozu na pracovisku, lebo nechapu a ani nechcu pochopit svojich zamestnancov, nevedia totiz pocuvat nazory inych.
Reakcia na: Sarko #4187:
Ešte k trase cez Južné nábrežie. Ak budeš viesť trasu z Krásnej po Južnom nábreží, navyše po všetkých zastávkach, neúmerne tým predĺžiš jazdné doby pre cestujúcich z Krásnej. A už vôbec nehovoriac o dopadoch na kapacitné pomery. Ak dnes do Krásnej jazdí bus v špičke každých 15 min., u Teba by sa musel v rámci kompenzácie posilniť aspoň na 12-10 min., aby sa tam všetci pomestili.

Ja som v minulosti uvažoval maximálne tak nad kompromisným riešením. Zastavovanie na zastávkach Gymnázium a BPMK ráno smerom do Krásnej a popoludní smerom z Krásnej.
Reakcia na: Sarko #4187:
Takže reagujem 🙂

a) Minimálne zlepšenie obsluhy --> Jednoducho si položme otázku, čo zmenou dosiahneme. Že niektoré trasy budú mať lepší prestup na ostatné linky MHD? Ktoré? Tak L28 nepočítam, pretože to je prímestská linka. Tí môžu skákať šťastím aj pre Bottovu, SADka by tam s nimi nikdy nešla. Potom tu máme L33 - na množstvo liniek je možné prestúpiť aj na Palackého, stanici a v jednom smere pri Jakabovom paláci. Takže podľa mňa už jej zachádzanie na Bottovu (nieto popred Slovan) je luxsom. Navyše linka je často dosť nevyťažená a vedená, podľa mňa, v nelogickej trase. Ak by sa spojila povedzme s L23 alebo inou linkou a vytvorila by tak štandarnú diametrálnu linku, všetky problémy z Bottovou by boli bezpredmetné. Ďalej L24 - opäť obecná linka. Platí to isté ako pri L28. Navyše z oboch liniek je možné prestúpiť na koľajovú dopravu. L53 nepočítam, v rannej špičke je Bottova chápaná predovšetkým ako výstupište. Možno by ma presvedčilo, ak by som zistil, že nejaké extrémne silné prúdy cestujúcich sa peši presúvajú z Bottovej pred Slovan. A napokon samozrejme L14: lenže tá má takú zvrhlú (iný prívlastok ma nenapadá), že tu je akékoľvek čiastkové riešenie hlúposťou. Tá linka celá je dopravný nezmysel.
Zhrniem to --> Čo vlastne zastavovaním uvedených liniek pred Slovanom dosiahneš? No nič... Maximálne takmer nič... Preto moje slová "minimálny dopravný prínos".
Skutočne nebojujem proti tejto trase z dôvodu nejakého hlúpeho predsudku, ale jednoducho nevidím zmysel tejto zmeny.

b) mne je jasné, že zastavovalo by sa pri oboch označníkoch. Za "nesystémové" som označil riešenie, pri ktorom sú nástupištia k stanici orientované pred Domom techniky na východ, električkové pred Slovanom tiež na východ, no len tie Tebou navrhované by boli orientované smerom na západ. Vo vzťahu NO - ŽST by cestujúci z NO tieto linky takmer určite neprijali, preto aj súvis s argumentom a).

c) nemyslím si, ale nech každý tie ulice porovná a posúdi sám.

d) Továrenská a Bačíkova sú úplne iná kapusta. Tam prechádzajú chodci cez semafor. Na prechode cez Rooseveltovu od Slovana semafor nie je, prúdy chodcov sú takmer bez prestania.

e) No, neveľmi súhlasím. Mne sa takmer každý deň ježia vlasy pri spôsobe, akým vodiči L29 a 55 odbočujú z Štúrovej na Moyzesovu po Tajovského a Grešákovej. Rizikových situácií je tam požehnane, a to tam nie je zďaleko toľko chodcov ako na Hlavnej.
Reakcia na: Vladimír #4179:

Áno, uviedol som, ak by mala premávať cez Palackého a Južné nábr. neexpresná linka, tak na všetkých zastávkach a jej využitie bude po celej presmerovanej trase 100%-né. Ak by táto linka mala byť expresná, tak pri 750 m predĺžení linky by sa to vyvážilo zastavovaním o jednu zastávku menej - namiesto hotela Strojár a VSS križovatky iba na Palackého.

V prípade Rooseveltovej mi protiargumenty pripadajú trochu ako hľadanie dôvodov za každú cenu:
a) čo konkrétne je myslené pod minimálnym zlepšením dopravnej situácie? (vyjadrím sa po reakcii)

b) nesystémové zastavovanie sa dá ľahko vyriešiť rozdelením medzi dva existujúce stanovištia, jedno pre smer na stanicu, jedno pre smer od stanice;
Nesystémovým zastavovaním by som považoval napr. zastávku Jakabov palác na Protifaš. bojovníkov (smer žst.+ostatné), nehovoriac napr. o dvojitom zastavovaní L30, keď ešte linka zachádzala na stanicu.

c) pri problematickej prejazdnosti si treba všimnúť, ako niekedy parkujú autá v troch šíkoch na časti Fejovej ul., ktorá sa pripája na Južnú triedu;
Hlavná je v tomto smere na tom rovnako, ak nie dokonca lepšie. Napokon, bez problémov tadiaľ prechádzajú aj hejnalove poschodové Neoplany...

d) rovnaké silné prúdy chodcov nájdeme aj napr. cez Bačíkovu, či Továrenskú;
Kolóny áut sa pritom tvoria len v smere od Bottovej ul. a autobusy by prechádzali len v neblokovanom smere od Hlavnej na Protifaš. bojovníkov.

e) spôsob jazdy niektorých "taktiežvodičov" nemôže byť ospravedlnením, prečo tadiaľ nejazdiť a takýchto vodičov trestať bez ohľadu na miesto výskytu;
Obyčajne sú inak vodiči v miestach zvýšeného pohybu chodcov ostražitejší a opatrnejší, k mimoriadnej udalosti skôr dôjde na mieste, kde to vodič neočakáva.

No a ten môj posledný odstavec v #4171 je myslený samozrejme ironicky. 😉
Zdravim
trochu dlhsie pozeram toto forum a sa mi pacia niektore nazory a hlavne clovek sa dozvie ze o com sa na dp rozmysla a co prekaza ostatnym jednak vodicom alebo cestujucim, myslim ze je fajn ze take nieco je.

Rad by som sa spytal na jednu otazku. Nevie niekto preco dp pouziva 12Sk automaty? Nerozumiem preco na niektorych zastavkach su 12Sk automaty a iba na zopar (co ja viem tak iba maratonca, nam. osloboditelov,stanica) 6Sk. Ved predsa ked potrebujem 12Sk listok, tak si viem kupit 2x6 ale 1/2x12 sa kupit neda! Zda sa mi to velmi nelogicke. Mohli by byt vsade len 6Sk automaty, naco su vobec tie 12Sk. DPMK je dost hlupe ked to robi iba pre to, aby zarobilo, potom mozu rovno zrusit zlavy pre studentov.
Reakcia na: Dopravák #4184:
Ja som jednoducho reagoval na Tvoju vetu, citujem: "DP je akciová spoločnosť a keď si ustanovil, že lístky v doplnkovom predaji budú (s prirážkou) stáť 14 sk (neviem prečo nie buď 15 alebo 20sk) tak aj budú stáť a my cestujúci sa môžme na hlavu postaviť, aj tak s tým nič neurobíme...", ktorá sa skrátka nezakladá na pravde. Bodka.
Reakcia na: Vladimír #4180:
už sme pri lietadlách!!!
O súkromnej spoločnosti nepadlo ani slovo...
Odpovedz si, kto stojí za magistrátom a máš to -(kto si tu asi presaduje "to" svoje??) Či už magistrát, alebo VÚC všade tam nájdeš "tiež" občanov, ktorí si hája iba to svoje...
Ďakovať môžme iba nim... jedna veľká a šťastná rodinka... ? páni poslanci ?
Reakcia na: KVKV #4182:
Zastávky, ktoré som menoval (Nad cintorínom, Poľská, SAD, VSS) + rýchlodrážne považujem za vhodné ako zastávky na znamenie po celý deň. Časové obmedzenie v tomto považujem za zbytočne mätúce.

Náskokov sa nebojím. Jazdné časy už predsa musia počítať s určitou pravdepodobnosťou (ne)zastavenia. Keď s tým nie sú problémy v iných mestách v autobusovej a trolejbusovej doprave, niet dôvodov na obavy v košickej električkovej doprave.

Ten Salzburg je nesporne zaujímavý, ale načo veci komplikovať? Stačilo by celkom nariadenie, že zastávka na znamenie je definovaná ako zastávka, kde na zastavenie vozidla je nutné dať znamenie zvnútra vozidla stlačením signalizačného tlačidla. Pokiaľ sa v priestore zastávky nachádza potenciálny cestujúci, zastávka sa považuje za stálu.
Reakcia na: Vladimír #4179:

Tolko zastávok bol len príklad , že ani tolko by ich velmi nepredlžilo spoj.

*1/z bezpečnostných dovodov- pred zast. býva prechod, a chodec počíta s tým, že tam voz zastaví, a tiež preto ,že symbol zastávky je návesťou pre zastavenie. Ale presne overím ,prečo to tak inde je.
*2/áno ,ale myslel som aj vybrané linky abusov -vlastne to tak je = linky50...
*3/na znamenie ,prečo nie ,najlepšie od určitej doby ,napr .od 19:00 . Bol by tu ale jeden problem. Vo večerných hodinách je interval 20-30min. Pri malom vyťažení a nezastavovaní by ku konci trate mohol mať voz značný náskok a újsť , ;treba si uvedomiť , že večer pri týchto intervaloch už cestujúci počíta konkrétne s časom odchodu podla cp plus nejakých 5min skor. Niektorí košickí vodiči už tak naháňajú minúty ,aby mali na konečnej čo najviac volna. Aká je vobec povolená tolerancia +/- min.?
*4/To je novinka, nebol som o tom informovaný zatial.
Nie som síce presvedčený, že košický vzor je ten najlepší, ale je možné ,že pre špecifické podmienky ostravskej trate to vyhovuje. Pokial sú v niektorom meste inteligentné intervaly tak toto električkou nie je realizovatelné, lebo na druhej -tretej zastávke by sa musela zaradiť za zastávkové linky.
///V Salzburgu som videl rozumne vyriešený systém zast. na znamenie. Na zastávkovom stlpe je tlačítko, ktorým sa zopne svetelná návesť už z dialky viditelná vodičom. Výborné hlavne po zotmení.///
Reakcia na: Vladimír #4180:
K poslednej vete. Teraz som sa asi sekol. Predtým určovali ceny cestovného okresné úrady, teraz tuším kompetencie v tomto prešli na VÚC. Ak sa mýlim, opravte ma.
Reakcia na: Dopravák #4177:
Veď aj ostatným vadia aj podstatne dôležitejšie veci, ale to neznamená, že sa nebudeme venovať aj detailom. A to "zdobenie" vozidiel je skutočne úroveň znižujúce. Veď si predstav, keby takto všelijako mali byť "ozdobené" vlaky, lietadlá, vozidlá doručovateľských spoločností a pod. Každý by zapochyboval o serióznosti danej firmy.

"DP je akciová spoločnosť a keď si ustanovil, že lístky v doplnkovom predaji budú (s prirážkou) stáť 14 sk (neviem prečo nie buď 15 alebo 20sk) tak aj budú stáť a my cestujúci sa môžme na hlavu postaviť, aj tak s tým nič neurobíme... "

Tak to sa teda poriadne mýliš! Rozlišuj prosím
a) súkromnú akciovú spoločnosť
b) akciovú spoločnosť so 100%-tnou účasťou mesta
!
DPMK je mestská akciovka, ktorá je priamo z veľkej časti závislá na nariadeniach magistrátu a magistrát sa zodpovedá obyvateľom Košíc! Takže žiadne stavanie sa na hlavu! DPMK je na kritiku povinný sa obyvateľom riadne zodpovedať a buď vykonať nápravu alebo uspokojivo zdôvodniť súčasný stav. DPMK samozrejme má (a aj musí mať) určitý stupeň autonómie, ale určite to nie je žiadna súkromná akciovka, ktorá si bude robiť čo sa jej zachce.
A pokiaľ sa nemýlim, vo veciach akými sú sadzby cestovného je DPMK plne závislý od mesta.
Reakcia na: Sarko #4171:
Jasné, veď ja nehovorím, že trasa L38 cez Jantárovú je to pravé orechové. Okrem toho, sám som predčasom navrhol trasu L52 cez Južné nábrežie - ale výlučne ako expres s vynechaním zastávok Colnica až Štadión. Obyčajnú 38-čku ťahať po Južnom nábreží nemá cenu.

Ad Rooseveltova: Ja nezvyknem hľadať dôvody, prečo niečo nejde. Ale proti tomuto návrhu existujú dôvody, a to podľa mňa tieto:
a) dopravný prínos pochybný, zlepšenie dopravnej situácie minimálne
b) nesystémové zastavovanie vozidiel smerom na stanicu v opačnom smere voči ostatným nástupištiam pre tento smer
c) problematická prejazdnosť úsekom Hlavnej ul. pred hotelom Slovan
d) silné prúdy chodcov križujúcich priechod cez Rooseveltovu ul., kolóny na Rooseveltovej a v konečnom dôsledku obmedzený priestor pre obojsmernú prevádzku autobusov
e) bez urážky: prasácky spôsob jazdenia časti košických vodičov s ohľadom na dôvody uvedené v bode d)

Re #4172 SHORTY: No podľa toho akými službami. Vodič predsa z určitej časti službu MHD ovplyvňuje a reprezentuje. Nesúhlasím s Tvojou vetou vo všeobecnej platnosti. Treba rozlíšiť, o čom sa bavíme.

Re #4173 KVKV: Preťažuješ moju fantáziu. Kde prepánajána by si chcel pozriaďovať toľko nových zastávok? 😉

S ďalším odstavcom nesúhlasím:
1) nevidím dôvod, prečo by manipulačné jazdy mali na zastávkach zastavovať
2) nezastovať "neZetkových" spojov na rýchlodráhe je pochopiteľné a logické
3) práve naopak - ja by som v KE videl pôdu pre zastávky električiek na znamenie! Konkrétne napríklad Nad cintorínom, Poľská, SAD a VSS.
4) mýliš sa, dovoľ, aby som Ťa opravil. Nedávno sa o tom veľa písalo v dopraváckych časopisoch - po vzore Košíc zaviedla Ostrava nezastavovanie niektorej električkovej linky (tuším L10) na vybraných zastávkach, ktorými prechádza bez zastavenia. Existuje tak zrýchlená električková linka.

Aby som bol úprimný, nad tretím odstavcom som uvažoval a soch ochotný priznať, že máš asi pravdu 🙂
VLEČKA DREVONA...(Furčan)
Pod týmto názvom boli uvedené v akejsi publikácii kolaje oproti starej vozovni na Kirovovej. Neviem či tam bola vlečka, ale kolaje (asi štyri ) tam boli , a až do samého konca existencie vozovne tam boli odstavované staré vozy, vačšinou už dlhodobo nepoužívané, vyradené ale ešte nezrušené. Dnes by to boli "poklady". Dodnes si vyčítam, že som to vtedy nenafotil. (napríklad staré nák.vl.vozy série 70)
Presné kolajové prepojenie si nepamatám, ale niektoré križovali trať na stanicu a viedli priamo do objektu vozovne, niektoré napojené na smer k stanici.

Pre orientáciu: stará vozovňa-hala asi v miestach dnešnej budovy autobus.stanice, oná "drevona" na volnej ploche k Palackého. Nezostal tam kameň na kameni takže úplne presne by sa to dalo určiť len porovnaním katastr. máp.

CEZ PALACKÉHO NIKDY KOLAJE NEVIEDLI
NA KRIVEJ NIKDY KOLAJE NEBOLI !
Za prvej ČSR sa počítalo s výstavbou jednokolajnej trate cez palackého , most cez hornád a odbočením vpravo po nábreží až do obce Vyšné Opátske. Po vojne linka zrealizovaná ,ale už len ako autobusová (L10)
Reakcia na: S499.1023 #4163:
stále, ale stále ma nechápeš.... Ja tu nechcem obhajovať toho, alebo hen toho, ale snažím sa trošíčka zastať vodičov... Sám si písal, že si 10 rokov jazdil...
Mne tiež mnoho vecí vadí, ale sú podstatnejšie //nerovnováha spojov - jeden preplnený, druhý poloprázdny až prázdny a mnoho ešte horších vecí //ako to, či si vodič dá koberček na palubovku,alebo nejakú ozdobu... Ja si myslím, že práve to je zmýšľanie starého režimu (musím to napísať, ináč ma šľak trafí) aby bolo všetko vzhľadovo rovnaké, len nech to nevytŕča a nedajbože to je fakt cool...Veď tak sme aj dopadli, otrasné sídliska, zmýšľanie ľudí a tak...

Písal som tu o predaji lístkov...iba som písal, že vodič "MESTSKEJ" dopravy nie je predavač...áno môže predávať polovičné (7sk), ale to je už otázka na DP. DP je akciová spoločnosť a keď si ustanovil, že lístky v doplnkovom predaji budú (s prirážkou) stáť 14 sk (neviem prečo nie buď 15 alebo 20sk) tak aj budú stáť a my cestujúci sa môžme na hlavu postaviť, aj tak s tým nič neurobíme...

Opakujem, nič nemám proti predávaniu lístkov vodičmi, ale keď už predávať, tak jeden druh a to s prirážkou...

Tu by trebalo kompletnú zmenu pracovníkov - veď viete kde... Kto to kde videl toľko riaditeľov a čo ja viem čoho ešte...

Nič nie je také, ako sa zdá...

neviete o čom som to vlastne chcel písať... ?
ad scifi:
V samotnom dp som počul o úvahách , že v oblasti NO (snáď práve Fejova) sa zamýšla výstavba smyčky -centrálnej zastávky, kde by boli ukončené niektoré linky. Má to súvis s teóriami novej organizácie linkového vedenia, vytvoriť smyčku s konečnou pre tbusy na furči niekde uprostred a viesť odtial časť liniek smerom Lingov, a dole na Palackého a NO.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.