Reakcia na: Esicko #4124:
V článku bolo vtipných momentov hneď niekoľko. Napríklad:1. pojem "rýchlovlak" v súvislosti s 840-tkou. To máme dajaké malé nároky na rýchlovlak, nie?
2. TGW vs. TGV
3. a vôbec prívlastok "slovenský TGW"...
4. "ŽSR má záujem o ďalšie". Faaakt? A ja by som si naivne myslel, že ZSSK. Fakt, čo budú ŽSR s týmito jednotkami robiť?

KVKV
BARAKOVÁ NEMOCNICA A POLEPŠOVŇA
Druhou etapou výstavby trate na Južnej bolo jej predlženie k cintorínu. Medzi cintorínom a frankovkou (hotelom Strojár-dnes) bola stavba odbočky -vlastne vlečky k vojenskému lazaretu -onej barakovej nemocnici***. Nachádzala sa vlavo od južnej smerom k cintorínu. Dnes sú tam priemyselné objekty. Nemocnica bola najviac využívaná počas prvej svet.vojny. "Po príjazde vlaku s ranenými v špeciálne upravených nák. vozňoch na košickú stanicu, tie boli priamo po sieti pouličnej dráhy dopravené do vojenského lazaretu na Peštianskej ceste" -tolko volný citát z nejakého článku o košickej histórii. Myslím ,že niektoré objekty využívala armáda ešte v 70tych rokoch, ale vlečka zrušená omnoho skor.Presné informácie v starších mapách,katastrálkach, mohli by pomocť nadšenci v obore vojenskej histórie, je ich dnes dosť.
***/Baraky boli drevené stavby nevalnej kvality a vzhladu, vačšinou stavané ako provizórne, núdzové (lazarety, ubytovne pre armádu, núdzové obydlia pre chudobných atd...)
FNLP vtedy ešte nebola, a nikdy nebola vojen.nemocnicou.
JAVÍTÓINTÉZET - nápravné zariadenie pre mladistvých, polepšovňa ,oficiálne (podla mňa ironicky) Komenského ústav, po vojne veterinárny ústav (snáď až dodnes)
V objekte vlečka s rozvetvením, stopy by sa snáď našli aj dnes , zbytky kolajového napojenia sa zlikvidovali až pri prestavbe smyčky št.lok.
Boli tam dva vjazdy, jeden cez hlavný vchod, druhý z trate smerom k Aničke.