Reakcia na: Sarko #4059:
UKOTVENIA:
Dlho som sa domnieval, že najstaršie sú tie "pekné" liatinové akých ešte niekolko v meste zostalo. Prakticky zhodný typ sa vyskytuje v hojnom počte v Prahe, mnohé sa z nich dodnes využívajú. Trochu ma tiež mýli, že zostali aj po zrušených trolejbusových tratiach. To by znamenalo ,že sú novšieho typu (cca 30.roky) alebo ich Prahe dlho využívali z "nevyčerpatelných " zásob. Takže si netrúfam odhadnúť vek roznych typov, snáď len tie novšie. Bolo by dobré ich nafotiť , tiež vychytať zo starých fotografií, zistiť u starších pracovníkov vrchného vedenia.
Na strojárskej na rovnom úseku ku Gorkého sú na domoch akési divné háčiky, domnievam sa , že nie sú od TV.
TROJUHOLNÍK HOLLÉHO
To bola zrejme konštrukčná nedomyslenosť. Mal slúžiť okrem výluk pre odstavovanie vadných súprav. (vtedy častý prípad). To prebiehalo tak, že "zdochnutý" voz vyčkal ďalší, ktorý ho odtlačil na odstavnú kolaj. V tom prípade by s tým asi mal problém. Avšak je pravdou, že v tej dobe bývali v blízkosti odbočení spojky medzi lavou a pravou kolajou.
CD KU 110.VÝROČIU NEMÁM
Kde sa dá zohnať?
Asi by bolo najlepšie ,keby ste mi poslali sporné snímky.
(len niekolko stacionárnych snímkov, s videom by som mal problém na svojom pc)
Trochu nerozumiem popisu, či sa jedná o obdobie pred zahájením prevádzky Moldavskou smerom do centra (pred zahájením R1) alebo pred zahájením dopravy na Alejovej ?
Chce to obrázok.
Pošlite na :
KVKV.IP@zoznam.sk
KVKV
BARAKOVÁ NEMOCNICA A POLEPŠOVŇA
Druhou etapou výstavby trate na Južnej bolo jej predlženie k cintorínu. Medzi cintorínom a frankovkou (hotelom Strojár-dnes) bola stavba odbočky -vlastne vlečky k vojenskému lazaretu -onej barakovej nemocnici***. Nachádzala sa vlavo od južnej smerom k cintorínu. Dnes sú tam priemyselné objekty. Nemocnica bola najviac využívaná počas prvej svet.vojny. "Po príjazde vlaku s ranenými v špeciálne upravených nák. vozňoch na košickú stanicu, tie boli priamo po sieti pouličnej dráhy dopravené do vojenského lazaretu na Peštianskej ceste" -tolko volný citát z nejakého článku o košickej histórii. Myslím ,že niektoré objekty využívala armáda ešte v 70tych rokoch, ale vlečka zrušená omnoho skor.Presné informácie v starších mapách,katastrálkach, mohli by pomocť nadšenci v obore vojenskej histórie, je ich dnes dosť.
***/Baraky boli drevené stavby nevalnej kvality a vzhladu, vačšinou stavané ako provizórne, núdzové (lazarety, ubytovne pre armádu, núdzové obydlia pre chudobných atd...)
FNLP vtedy ešte nebola, a nikdy nebola vojen.nemocnicou.
JAVÍTÓINTÉZET - nápravné zariadenie pre mladistvých, polepšovňa ,oficiálne (podla mňa ironicky) Komenského ústav, po vojne veterinárny ústav (snáď až dodnes)
V objekte vlečka s rozvetvením, stopy by sa snáď našli aj dnes , zbytky kolajového napojenia sa zlikvidovali až pri prestavbe smyčky št.lok.
Boli tam dva vjazdy, jeden cez hlavný vchod, druhý z trate smerom k Aničke.