Balky: Ja som ostal tiež prekvapený,keď som došiel na miesto činu a videl,že trolej je roztrhnutý od NO až pred zastávkou Poľská.Aj preto som urobil s digitálnym foťákom veľké množstvo aj detailných fotografií.Rozprával som sa s dispečerom i vodičkou, ktorej vozidlo malo strhnutý zberač a predbežne som dospel k názoru,či nedošlo k rozpojeniu troleja v mieste pripojenia ku úsekovému deliču po tom,ako sa najprv vyvinul tlak smerom k uvedenému deliču (trolej pri tomto ťahu vydržala) a či až následný spätný ťah nespôsobil prerušenie v uvedenom mieste.Všeobecne je toto miesto dosť zraniteľné,jednak je tu trolej ukončená iba štyroma vzpriečenými skrutkami a jednak je miesto medzi trolejom a pertinaxom neustále častované naťahovanými elektrickými oblúkmi.Ale je to len moja hypotéza. Naviac,delič je pred zastávkou=min. výskyt oblúkov.

KVKV
BARAKOVÁ NEMOCNICA A POLEPŠOVŇA
Druhou etapou výstavby trate na Južnej bolo jej predlženie k cintorínu. Medzi cintorínom a frankovkou (hotelom Strojár-dnes) bola stavba odbočky -vlastne vlečky k vojenskému lazaretu -onej barakovej nemocnici***. Nachádzala sa vlavo od južnej smerom k cintorínu. Dnes sú tam priemyselné objekty. Nemocnica bola najviac využívaná počas prvej svet.vojny. "Po príjazde vlaku s ranenými v špeciálne upravených nák. vozňoch na košickú stanicu, tie boli priamo po sieti pouličnej dráhy dopravené do vojenského lazaretu na Peštianskej ceste" -tolko volný citát z nejakého článku o košickej histórii. Myslím ,že niektoré objekty využívala armáda ešte v 70tych rokoch, ale vlečka zrušená omnoho skor.Presné informácie v starších mapách,katastrálkach, mohli by pomocť nadšenci v obore vojenskej histórie, je ich dnes dosť.
***/Baraky boli drevené stavby nevalnej kvality a vzhladu, vačšinou stavané ako provizórne, núdzové (lazarety, ubytovne pre armádu, núdzové obydlia pre chudobných atd...)
FNLP vtedy ešte nebola, a nikdy nebola vojen.nemocnicou.
JAVÍTÓINTÉZET - nápravné zariadenie pre mladistvých, polepšovňa ,oficiálne (podla mňa ironicky) Komenského ústav, po vojne veterinárny ústav (snáď až dodnes)
V objekte vlečka s rozvetvením, stopy by sa snáď našli aj dnes , zbytky kolajového napojenia sa zlikvidovali až pri prestavbe smyčky št.lok.
Boli tam dva vjazdy, jeden cez hlavný vchod, druhý z trate smerom k Aničke.