Reply on: Vladimír #4090:
Plne suhlasim s tvojim prispevkom.Doplnkovy predaj nemoze vodica zdrziavat. Aj ked to budu spochybnovat, ze par sekund na kazdej zastavke urobi vyslednych niekolko minut.Zas na druhej strane je to dobre, linky nemaju taky velky naskok oproti CP.
KVKV
BARAKOVÁ NEMOCNICA A POLEPŠOVŇA
Druhou etapou výstavby trate na Južnej bolo jej predlženie k cintorínu. Medzi cintorínom a frankovkou (hotelom Strojár-dnes) bola stavba odbočky -vlastne vlečky k vojenskému lazaretu -onej barakovej nemocnici***. Nachádzala sa vlavo od južnej smerom k cintorínu. Dnes sú tam priemyselné objekty. Nemocnica bola najviac využívaná počas prvej svet.vojny. "Po príjazde vlaku s ranenými v špeciálne upravených nák. vozňoch na košickú stanicu, tie boli priamo po sieti pouličnej dráhy dopravené do vojenského lazaretu na Peštianskej ceste" -tolko volný citát z nejakého článku o košickej histórii. Myslím ,že niektoré objekty využívala armáda ešte v 70tych rokoch, ale vlečka zrušená omnoho skor.Presné informácie v starších mapách,katastrálkach, mohli by pomocť nadšenci v obore vojenskej histórie, je ich dnes dosť.
***/Baraky boli drevené stavby nevalnej kvality a vzhladu, vačšinou stavané ako provizórne, núdzové (lazarety, ubytovne pre armádu, núdzové obydlia pre chudobných atd...)
FNLP vtedy ešte nebola, a nikdy nebola vojen.nemocnicou.
JAVÍTÓINTÉZET - nápravné zariadenie pre mladistvých, polepšovňa ,oficiálne (podla mňa ironicky) Komenského ústav, po vojne veterinárny ústav (snáď až dodnes)
V objekte vlečka s rozvetvením, stopy by sa snáď našli aj dnes , zbytky kolajového napojenia sa zlikvidovali až pri prestavbe smyčky št.lok.
Boli tam dva vjazdy, jeden cez hlavný vchod, druhý z trate smerom k Aničke.