Reply on: S499.1023 #4106:
Mozno aj ja dostanem Modru Gumu za tento moj prispevok, ale myslim, ze plne chapem SHORTY-ho reakciu, preco bola aka bola. Zamestnanec v prevadzke tychto a podobnych molochov, ma uz zopar peknych rokov dojem, ze jeho nadriadeni na vsetko seru (a je to tak) a pridu si akurat tak posediet do roboty. Akykolvek navrh zdola vedia elegantne odpinknut vsevysvetlujucim nedostatkom penazi. Takyto vplyv na podriadenych ma nasledky v podobnom analogickom spravani, "ja si (tiez) robim LEN to, za co som plateny", akakolvek praca naviac je tvrdo odmietana. Problem si podla mna neodhadol celkom presne, problem nie je v SHORTY-m, problem je vo vedeni. Ak by boli vytvorene standardne vztahy medzi podriadenymi a nadriadenymi zamestnancami, ak by boli stanovene jasne pravidla, zdoraznujem slovo jasne, ak by som videl, ze okrem mna zalezi na firme aj vedeniu, tak isto budem s usmevom robit aj neviem co. Je to dlhodoby vplyv a ak SNAD raz budu vo vedeniach a na strednych postoch skutocni odbornici, potom sa tu mozme niekde pozitivne posunut. Ano, su aj taki ako ja, od 12 rokov na stanici, ale aj taki toho maju casto plne zuby. Zastavam, nehovorim ze spravny, nazor, ze ak ma niekto titul, neznamena to, ze pojde hned sefovat. Lebo toto sefstvo vlastne ani nevie, na co tam sedi na svojich stolickach. Oni zabudli, ze ich prvoradou ulohou je vytvarat a zlepsovat podmienky v prevadzke. Ale ako, ked v tej prevadzke nikdy nebol. Takze ospravedlnujem sa za vylev. Pevne verim, ze keby sme robili u Teba vo firme, urcite by si pozorne nacuval hlasom zdola a my by sme s usmevom plnili spolocne ciele firmy ako celok.
KVKV
BARAKOVÁ NEMOCNICA A POLEPŠOVŇA
Druhou etapou výstavby trate na Južnej bolo jej predlženie k cintorínu. Medzi cintorínom a frankovkou (hotelom Strojár-dnes) bola stavba odbočky -vlastne vlečky k vojenskému lazaretu -onej barakovej nemocnici***. Nachádzala sa vlavo od južnej smerom k cintorínu. Dnes sú tam priemyselné objekty. Nemocnica bola najviac využívaná počas prvej svet.vojny. "Po príjazde vlaku s ranenými v špeciálne upravených nák. vozňoch na košickú stanicu, tie boli priamo po sieti pouličnej dráhy dopravené do vojenského lazaretu na Peštianskej ceste" -tolko volný citát z nejakého článku o košickej histórii. Myslím ,že niektoré objekty využívala armáda ešte v 70tych rokoch, ale vlečka zrušená omnoho skor.Presné informácie v starších mapách,katastrálkach, mohli by pomocť nadšenci v obore vojenskej histórie, je ich dnes dosť.
***/Baraky boli drevené stavby nevalnej kvality a vzhladu, vačšinou stavané ako provizórne, núdzové (lazarety, ubytovne pre armádu, núdzové obydlia pre chudobných atd...)
FNLP vtedy ešte nebola, a nikdy nebola vojen.nemocnicou.
JAVÍTÓINTÉZET - nápravné zariadenie pre mladistvých, polepšovňa ,oficiálne (podla mňa ironicky) Komenského ústav, po vojne veterinárny ústav (snáď až dodnes)
V objekte vlečka s rozvetvením, stopy by sa snáď našli aj dnes , zbytky kolajového napojenia sa zlikvidovali až pri prestavbe smyčky št.lok.
Boli tam dva vjazdy, jeden cez hlavný vchod, druhý z trate smerom k Aničke.