Reply on: Dopravák #4062:
V Bratislave na otazku "Idete na Safarikovo namestie?" vodic odpovedal "Ja som vodic, nie informator." A vies co? Takeho vodica by som okamzite vyhodil z prace. Aj takeho, co "nema co nosit a predavat listky". Na hodinu von z prace.Predstav si, ze v Nemecku zastavil osobny vlak na malej stanicke, nastupoval tam jeden invalid, ktoremu sa hned bezal venovat sprievodca, a do prveho vagona sa v tu istu dobu snazila dostat stara babicka. Vtom z lokomotivy zostupil strojvodca, pomohol babicke a vratil sa na tvoje stanoviste. Vojde sa ti to do tvojej socializmom odkojenej hlavy? On je predsa rusnovodic, a nie pomahac babickam!
Sarko
Ad 1) Áno, bude to asi tak, že v parčíku zlikvidovali len to, čo bezprostredne "zavadzalo". Aj keď dátum úpravy parčíka nie je známy, došlo k výstavbe zastávky električky, ktorá dnes stojí oproti Dargovu počas spomínanej rekonštrukcie v r. 66? Teda v čase, keď sa zrušilo odbočenie vpravo na NO a postavilo sa odbočenie vľavo ku križovatke Štúrova-Mojmírova. Kde sa zastavovalo pred r. 66, až za križovatkou pred dnešným Slovanom? Ja si pamätám, že ešte po roku 1990 zastávka pri Slovane v smere na stanicu neexistovala, rovnako ako zastávka pred Dargovom (vtedy ešte neotvoreným OD Domino, ktorý sa premenoval na Dargov) smerom ku Domu umenia.
Existovali 3 stanovištia, vždy pred križovatkou:
- v parčíku pred Dargovom
- pri hoteli Slovan
- v smere z Južnej triedy medzi pamätníkmi, pred výhybkou na Hlavnú alebo Štúrovu
Ad **) Čo sa týka zvýšenia trolejového vedenia, je to všade pekne vidieť, staré háky sú zatočené tak, že sa do nich dalo zasunúť aj uzavreté "očko" a novšie háky sú z profilu "U", v ktorom je uzatvárateľné "putko". Na Kuzmányho sú aj akési háky s podloženým "tanierom" na omietke a vyčnievajúcim hákom, cez ktorý sa dá prevliecť skrutka. Myslel som si, že toto by mohli byť spomínané kotviace háky verejného osvetlenia, ale mám fotku jedného takého háku, na ktorom je však izolátor, tak neviem.
Ad ***) Na tomto mieste sa určite kotviace háky používali len pre električkové vedenie, je ich tam presne 6. Nad rímsou ďalšieho poschodia sú ešte 2 úchytky, na ktorých bol výložník nového osvetlenia s výbojkou. Po inštalácii trakčných stĺpov pre TD sa inštalovalo verejné osvetlenie na ne, pričom výložníky z budov šli preč.
Shorty objavil v 100-ročnici na strane 27 text, ktorému nerozumieme:
"V roku 1915 mesto... ...uplatnilo požiadavku na predĺženie trate Alžbetino nám (v súč. NO)-Frankova továreň až k verejnému cintorínu s odbočkou k BARAKOVEJ VOJENSKEJ NEMOCNICI. Bola vybudovaná aj odbočka k tzv. Javítóintézet, neskôr Komenského ústav, kde sa tiež nachádzala vojenská nemocnica."
FNLP bola predtým vojenská nemocnica? "Baraková" je odvodená z českého "barak", t.j., že sa jedná o jednotlivé budovy pavilónov? Tiež ma prekvapilo, že aj dnešný Vojenský veterinárny ústav bola tiež nemocnica...