Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dopravák #4062:
V Bratislave na otazku "Idete na Safarikovo namestie?" vodic odpovedal "Ja som vodic, nie informator." A vies co? Takeho vodica by som okamzite vyhodil z prace. Aj takeho, co "nema co nosit a predavat listky". Na hodinu von z prace.

Predstav si, ze v Nemecku zastavil osobny vlak na malej stanicke, nastupoval tam jeden invalid, ktoremu sa hned bezal venovat sprievodca, a do prveho vagona sa v tu istu dobu snazila dostat stara babicka. Vtom z lokomotivy zostupil strojvodca, pomohol babicke a vratil sa na tvoje stanoviste. Vojde sa ti to do tvojej socializmom odkojenej hlavy? On je predsa rusnovodic, a nie pomahac babickam!
Reply on: Dopravák #4062:
Samozrejme. Túto pesničku veľmi dobre poznáme:
- Cestujúci MUSÍ vedieť, že lístok sa dá kúpiť iba v predpredaji.
- Cestujúci SI NESMIE DOVOLIŤ očakávať predaj zľavneného lístka vo vozidle.
- Cestujúci JE POVINNÝ počítať s poruchou automatu.
- Cestujúci NEMÁ ČO KOMENTOVAŤ fakt, že miesto 6 Sk za dopravcom spôsobenú chybu zaplatí 14 Sk.
- Cestujúci NEMÁ PRÁVO na zľavnené cestovné, ak nevyužije spôsob úhrady (mesačný CL) ako mu nadiktuje DPMK.

CESTUJÚCI SI SKRÁTKA MUSÍ UVEDOMIŤ, ŽE MÔŽE BYŤ RÁD, ŽE SMIE POUŽIŤ MHD A ŽE MHD SA PREDSA NEBUDE PRISPÔSOBOVAŤ JEHO POTREBÁM AKO SI ON ZAPÍSKA.
Reply on: Dopravák #4062:
Vodič síce možno nie je predavač ale je zamestnanec DP a keď mu jeho zamestnávateľ nariadi predávať aj polovičné lístky, tak ich bude predávať. Nijako mu to neublíži, takže nemá dôvod to odmietnuť. Chyba je na strane DP, úplne jednoznačne.
Reply on: Vladimír #4061:
No a ja ako obvykle súhlasím s Vladimírom. Prečo by nemohli predávať polovičné lístky v doplnkovom predaji, však na tých tiež vyryžujú na "pisnom".
Reply on: Sarko #4059:
"Zatočenými slimáčikmi" máš na müsli tvar výložníkov? V tom prípade prosím o foto! Ako mi to mohlo uniknúť?
Je tu skvelá novinka!!! Po CDčkách si vodiči začínajú zakladať Emailové schránky...
Jednu uvediem, na ktorú môžete posielať svoje fotky trolejbusov ( neuverejnených na tejto stránke)

trolej1020@orangemail.sk
Reply on: Vladimír #4061:
vodič opakujem vodič nie je predavač!!! ?
Vodič má dosť svojich starostí a nemá čo nosiť a predávať rôzne druhy lístkov.... ?
Reply on: Dopravák #4057:
A ja veru s autorkou súhlasím. DPMK by mal zľavnené lístky v doplnkovom predaji ponúkať. Podnik to vôbec nezaťaží a je to krok v ústrety cestujúcej verejnosti.

Citát z článku:
"Vraj nepredpokladajú, že by si práve žiak či študent potreboval kúpiť zľavnený lístok, keďže pre nich sú praktickejšie a aj cenovo výhodnejšie mesačníky."

To už vôbec nechápem, jak na také dačo prišli.

Citát z článku:
"Š. Dutko tiež dodal, že pokiaľ má informácie, tak ani v iných mestách na Slovensku vodiči detské lístky formou doplnkovej služby nepredávajú."

Vážený pán Dutko, dovoľte mi doplniť Vaše informácie a pripomenúť Vám, že v od Vás 36 km vzdialenom Prešove zľavnený lístok v doplnkovom predaji odjakživa predávajú!
Reply on: Dopravák #4057:

P. Linhardová už neraz predniesla neprofesionálne štylizované články. Nechcem ju odsudzovať, mám na mysli konkrétne v súvislosti s MHD, v iných oblastiach je možno dobrá. Ale v tomto prípade sa podľa mňa nevyjadril najlepšie ani dopravný riaditeľ. Doplnkový predaj je predsa predaj na poslednú chvíľu a niečo ako posledná, núdzová a najdrahšia možnosť. Preto sa mi zdá logické, že je k dispozícii len jeden druh CL.
A ešte jedna dôležitá otázka, do kedy sa používali tie háky v tvare zatočených "slimáčikov"? Ja odhadujem, že tak do 40. až 50. rokov. Totižto som si v piatok všimol, že na tom visí celé Nám. MMM!!! Na mňa to pôsobí ako senzácia, pretože už neexistuje jediné miesto, kde by boli tieto staré háky ešte používané. Keďže je tam ešte aj TV v smere na Masarykovu (na Hlavnú takisto), predpokladám, že základ tejto trolejovej "pavučiny" je tu ešte zo 40. rokov...

A ešte jeden postreh z výročného CD ku 110 výročiu. Vo videu k rokom 1956-1967 je vidieť trojuholník na Hollého ul., je to z nadhľadu z nejakej budovy. Nie je to vidieť zreteľne, ale výhybky tu boli postavené po hrote, t.j. pri prípadnom manipulačnom otočení sa muselo zájsť za trojuholník, nacúvať a potom vyjsť do opačného smeru.

O trochu ďalej je krátka sekvencia z nejakého električkového priecestia, kde trať odbočuje vľavo a na dvojprúdovej obojsmernej ceste sú z oboch strán "dvojkríže" (výstražný kríž pre viackoľajové železničné priecestie). So Shortym sme to video opakovali do omrzenia, až nás napadlo, že to môže byť odbočenie z Moldavskej cesty na Tr. SNP!! Keďže trolejové vedenie vedie iba v danom smere, mohlo by ísť o krátku etapu po otvorení rýchlodráhy v trase VSŽ - Moldavská - Tr. SNP - Čs. armády, keď sa opätovne prestavovala trať na Štúrovej a Moldavskej ceste, pričom prepojenie koľajovým trojuholníkom na križovatke s Tr. SNP a Alejovou sa realizovalo až dodatočne. Veľmi mýli aj obojsmerná prevádzka na severnej časti komunikácie (od centra), južná časť (od Šace) bola zrejme v prestavbe.
Vladimír: aj ja Ti GRATULUJEM
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=24337

Nechápem, čo tým chcela autorka povedať... Asi si pletie vodiča s obchodníkom... ?
Reply on: KVKV #4018:

Ad 1) Áno, bude to asi tak, že v parčíku zlikvidovali len to, čo bezprostredne "zavadzalo". Aj keď dátum úpravy parčíka nie je známy, došlo k výstavbe zastávky električky, ktorá dnes stojí oproti Dargovu počas spomínanej rekonštrukcie v r. 66? Teda v čase, keď sa zrušilo odbočenie vpravo na NO a postavilo sa odbočenie vľavo ku križovatke Štúrova-Mojmírova. Kde sa zastavovalo pred r. 66, až za križovatkou pred dnešným Slovanom? Ja si pamätám, že ešte po roku 1990 zastávka pri Slovane v smere na stanicu neexistovala, rovnako ako zastávka pred Dargovom (vtedy ešte neotvoreným OD Domino, ktorý sa premenoval na Dargov) smerom ku Domu umenia.

Existovali 3 stanovištia, vždy pred križovatkou:
- v parčíku pred Dargovom
- pri hoteli Slovan
- v smere z Južnej triedy medzi pamätníkmi, pred výhybkou na Hlavnú alebo Štúrovu

Ad **) Čo sa týka zvýšenia trolejového vedenia, je to všade pekne vidieť, staré háky sú zatočené tak, že sa do nich dalo zasunúť aj uzavreté "očko" a novšie háky sú z profilu "U", v ktorom je uzatvárateľné "putko". Na Kuzmányho sú aj akési háky s podloženým "tanierom" na omietke a vyčnievajúcim hákom, cez ktorý sa dá prevliecť skrutka. Myslel som si, že toto by mohli byť spomínané kotviace háky verejného osvetlenia, ale mám fotku jedného takého háku, na ktorom je však izolátor, tak neviem.

Ad ***) Na tomto mieste sa určite kotviace háky používali len pre električkové vedenie, je ich tam presne 6. Nad rímsou ďalšieho poschodia sú ešte 2 úchytky, na ktorých bol výložník nového osvetlenia s výbojkou. Po inštalácii trakčných stĺpov pre TD sa inštalovalo verejné osvetlenie na ne, pričom výložníky z budov šli preč.

Shorty objavil v 100-ročnici na strane 27 text, ktorému nerozumieme:
"V roku 1915 mesto... ...uplatnilo požiadavku na predĺženie trate Alžbetino nám (v súč. NO)-Frankova továreň až k verejnému cintorínu s odbočkou k BARAKOVEJ VOJENSKEJ NEMOCNICI. Bola vybudovaná aj odbočka k tzv. Javítóintézet, neskôr Komenského ústav, kde sa tiež nachádzala vojenská nemocnica."

FNLP bola predtým vojenská nemocnica? "Baraková" je odvodená z českého "barak", t.j., že sa jedná o jednotlivé budovy pavilónov? Tiež ma prekvapilo, že aj dnešný Vojenský veterinárny ústav bola tiež nemocnica...
Reply on: KVKV #4019:
Áno, v Ostrave je to 1301+301 a v Brne sa čaká na reko prototypovej karosérie VarCB3 na T3 #1560, na ktorej sa vymieňajú čelá za "Bulwy". Ani jeden ešte ešte nebol vonku. Bližšie info hádam napíše PvvS.
Reply on: Nodes #4044:
Keď sa pamätáš na 624+625, ako dlho mala CVR na SDKÚ, tak dlho môže byť aj reklama na 351+350 🙂
http://tbus.wz.cz UZ MI IDE STRANKA HURAAAA len sa mi nepaci spodne okno. Omylom som ho vymazal tak je tam docasne FOTOGALERIA IDE
http://tbus.wz.cz/foto/sucasne/fotky/karosa/6045.htm
CELKOM DOBRE. v ten den robili v DP KACKY na zdane okno.
Shorty : Hej už som si to zistil, vraj to na taký vrak nevyzerá zle. ?
Nodes : CVR môžeš mať aj 1/2 roka, aj 5 rokov a tiež mu môžeš presunúť na inú súpravu.

Vladimír : Ano, zmienka o busoch na L5 je, ale že aj R-ka bude nahradená to sa tam už nepíše. 4133 na R7, dnes ráno.
Reply on: Sarko #4050:
No zrejme tam, kde zastaví autobusová Rka. Vždy som sa tomu čudoval, ale zastavila vždy na úrovni električkovej zastávky. Zrejme nebude výnimkou ani L5.
Reply on: Vladimír #4047:
Podla mna bude zachadzat k OC Optima. Neviem si dost dobre predstavit, kde by v urovni zastavky L5 mohol nahradny bus zastavit...
Reply on: Vladimír #4046:
Presne ten. ze na l.c. 5 bude cez pracovne dni v case od 8 do 13. hod. nahradna autobusova doprava. A na druhom lajstri, medzitym uz zhodenom na zem, je uvedene takmer to iste tykajuce sa Rky. "Takmer" preto, lebo je tam navyse text "v pracovnych dnoch" a cas 8 az 12. hod.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.