Ad 1) Áno, bude to asi tak, že v parčíku zlikvidovali len to, čo bezprostredne "zavadzalo". Aj keď dátum úpravy parčíka nie je známy, došlo k výstavbe zastávky električky, ktorá dnes stojí oproti Dargovu počas spomínanej rekonštrukcie v r. 66? Teda v čase, keď sa zrušilo odbočenie vpravo na NO a postavilo sa odbočenie vľavo ku križovatke Štúrova-Mojmírova. Kde sa zastavovalo pred r. 66, až za križovatkou pred dnešným Slovanom? Ja si pamätám, že ešte po roku 1990 zastávka pri Slovane v smere na stanicu neexistovala, rovnako ako zastávka pred Dargovom (vtedy ešte neotvoreným OD Domino, ktorý sa premenoval na Dargov) smerom ku Domu umenia.
Existovali 3 stanovištia, vždy pred križovatkou:
- v parčíku pred Dargovom
- pri hoteli Slovan
- v smere z Južnej triedy medzi pamätníkmi, pred výhybkou na Hlavnú alebo Štúrovu
Ad **) Čo sa týka zvýšenia trolejového vedenia, je to všade pekne vidieť, staré háky sú zatočené tak, že sa do nich dalo zasunúť aj uzavreté "očko" a novšie háky sú z profilu "U", v ktorom je uzatvárateľné "putko". Na Kuzmányho sú aj akési háky s podloženým "tanierom" na omietke a vyčnievajúcim hákom, cez ktorý sa dá prevliecť skrutka. Myslel som si, že toto by mohli byť spomínané kotviace háky verejného osvetlenia, ale mám fotku jedného takého háku, na ktorom je však izolátor, tak neviem.
Ad ***) Na tomto mieste sa určite kotviace háky používali len pre električkové vedenie, je ich tam presne 6. Nad rímsou ďalšieho poschodia sú ešte 2 úchytky, na ktorých bol výložník nového osvetlenia s výbojkou. Po inštalácii trakčných stĺpov pre TD sa inštalovalo verejné osvetlenie na ne, pričom výložníky z budov šli preč.
Shorty objavil v 100-ročnici na strane 27 text, ktorému nerozumieme:
"V roku 1915 mesto... ...uplatnilo požiadavku na predĺženie trate Alžbetino nám (v súč. NO)-Frankova továreň až k verejnému cintorínu s odbočkou k BARAKOVEJ VOJENSKEJ NEMOCNICI. Bola vybudovaná aj odbočka k tzv. Javítóintézet, neskôr Komenského ústav, kde sa tiež nachádzala vojenská nemocnica."
FNLP bola predtým vojenská nemocnica? "Baraková" je odvodená z českého "barak", t.j., že sa jedná o jednotlivé budovy pavilónov? Tiež ma prekvapilo, že aj dnešný Vojenský veterinárny ústav bola tiež nemocnica...
Áno, v Ostrave je to 1301+301 a v Brne sa čaká na reko prototypovej karosérie VarCB3 na T3 #1560, na ktorej sa vymieňajú čelá za "Bulwy". Ani jeden ešte ešte nebol vonku. Bližšie info hádam napíše PvvS.
Shorty : Hej už som si to zistil, vraj to na taký vrak nevyzerá zle. ?
Nodes : CVR môžeš mať aj 1/2 roka, aj 5 rokov a tiež mu môžeš presunúť na inú súpravu.
Vladimír : Ano, zmienka o busoch na L5 je, ale že aj R-ka bude nahradená to sa tam už nepíše. 4133 na R7, dnes ráno.
No zrejme tam, kde zastaví autobusová Rka. Vždy som sa tomu čudoval, ale zastavila vždy na úrovni električkovej zastávky. Zrejme nebude výnimkou ani L5.
Presne ten. ze na l.c. 5 bude cez pracovne dni v case od 8 do 13. hod. nahradna autobusova doprava. A na druhom lajstri, medzitym uz zhodenom na zem, je uvedene takmer to iste tykajuce sa Rky. "Takmer" preto, lebo je tam navyse text "v pracovnych dnoch" a cas 8 az 12. hod.
Trochu OFF-topic, ale preco nie: dnes bol v prazskom depe Kacerov den otvorenych dveri v ramci oslav 30 rokov DP METRO * celkom zaujimave veci * a inak opat vytiahli tzv historicku supravu ECS
Bude každoročná plánovaná výluka na rýchlodráhe tak preto nebude premávať 5 a R. myslím,že to je budúci týždeň a potom ešte 2x ale nepamätám si data, neštudoval som až tak dôkladne výlukový rozkaz.
Ten oznam som sem prepisal takmer doslovne, ziadny iny upresnujuci udaj tam nie je, akurat este v zatvorke je napisane, ze autobus nahradnej dopravy zastavuje v urovni tejto zastavky, tot vse.
Má CVR minerálnej vody Lucka, Bielo-modrá, reklama je podobne ako LIVE iba nálepkami obtiahnutý voz a nárazníky preletené nejakou riedkou bielou farbou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Ad 1) Áno, bude to asi tak, že v parčíku zlikvidovali len to, čo bezprostredne "zavadzalo". Aj keď dátum úpravy parčíka nie je známy, došlo k výstavbe zastávky električky, ktorá dnes stojí oproti Dargovu počas spomínanej rekonštrukcie v r. 66? Teda v čase, keď sa zrušilo odbočenie vpravo na NO a postavilo sa odbočenie vľavo ku križovatke Štúrova-Mojmírova. Kde sa zastavovalo pred r. 66, až za križovatkou pred dnešným Slovanom? Ja si pamätám, že ešte po roku 1990 zastávka pri Slovane v smere na stanicu neexistovala, rovnako ako zastávka pred Dargovom (vtedy ešte neotvoreným OD Domino, ktorý sa premenoval na Dargov) smerom ku Domu umenia.
Existovali 3 stanovištia, vždy pred križovatkou:
- v parčíku pred Dargovom
- pri hoteli Slovan
- v smere z Južnej triedy medzi pamätníkmi, pred výhybkou na Hlavnú alebo Štúrovu
Ad **) Čo sa týka zvýšenia trolejového vedenia, je to všade pekne vidieť, staré háky sú zatočené tak, že sa do nich dalo zasunúť aj uzavreté "očko" a novšie háky sú z profilu "U", v ktorom je uzatvárateľné "putko". Na Kuzmányho sú aj akési háky s podloženým "tanierom" na omietke a vyčnievajúcim hákom, cez ktorý sa dá prevliecť skrutka. Myslel som si, že toto by mohli byť spomínané kotviace háky verejného osvetlenia, ale mám fotku jedného takého háku, na ktorom je však izolátor, tak neviem.
Ad ***) Na tomto mieste sa určite kotviace háky používali len pre električkové vedenie, je ich tam presne 6. Nad rímsou ďalšieho poschodia sú ešte 2 úchytky, na ktorých bol výložník nového osvetlenia s výbojkou. Po inštalácii trakčných stĺpov pre TD sa inštalovalo verejné osvetlenie na ne, pričom výložníky z budov šli preč.
Shorty objavil v 100-ročnici na strane 27 text, ktorému nerozumieme:
"V roku 1915 mesto... ...uplatnilo požiadavku na predĺženie trate Alžbetino nám (v súč. NO)-Frankova továreň až k verejnému cintorínu s odbočkou k BARAKOVEJ VOJENSKEJ NEMOCNICI. Bola vybudovaná aj odbočka k tzv. Javítóintézet, neskôr Komenského ústav, kde sa tiež nachádzala vojenská nemocnica."
FNLP bola predtým vojenská nemocnica? "Baraková" je odvodená z českého "barak", t.j., že sa jedná o jednotlivé budovy pavilónov? Tiež ma prekvapilo, že aj dnešný Vojenský veterinárny ústav bola tiež nemocnica...