Reply on: Esicko #4033:
Škoda. Tie nočáky by som si asi nenechal ujsť (za skúsenosť akokoľvek zvláštnu som aj tak vďačný), ale mohol som zaujímavejšie využiť aspoň poslednú hodinu (medzi príchodom L101 na stanicu a odchodom vlaku) a nemusel som sa tupo prevážať nejakou skororannou L3 na Jazero a späť aby som zabil čas... Na druhej strane, moje oko potešilo reko KT #521 na R2, ktorým som sa dve zastávky odviezol. Po dnešku už teda mám vzhliadnuté oba tieto vozne. Akurát ma mrzí, že nehlásia zastávky. Môj názor na to poznáte.Re #4034 S499.1023: Ťažko povedať, či možno dve pivá považovať za alkoholické opojenie

Ešte sa vrátim k jazdným dobám - za všetky tento úsek:
L103
3:34 VSS
3:34 VSS križovatka
3:35 SAD
3:35 Cintorín
3:35 Poľská
3:36 Hotel Strojár
3:37 Stará nemocnica
Samozrejme, ani na jednej z týcho zastávok sa nestálo a Karoska to drala koľko vládala. Inak, celkovo som bol prekvapený, ako málo nočáky zastavujú - vynechané boli aj mnohé zastávky na sídliskách a v centre, ktoré počas dňa patria k najzaťaženejším (bez záujmu napr. Dom umenia, UPJŠ, Slovenský rozhlas, Poliklinika Západ, OC Hornád, OD Mier, Stará nemocnica a pod.). Ďalším prekvapením bolo, že v nočnej prevádzke sa prísne uplatňuje princíp zastávok na znamenie - "Nezazvoníš - nestojím!" najmä v súvislosti so skutočnosťou, že v KE zastávky na znamenie neexistujú.
KVKV
*1/Je to možné, to posledné provizorium smerom k polícii zrejme zlikvidovali pri úprave parčíku. Povodné stačilo zasypať a mali chodníček. Vlatne typické pre KE, -robiť len to, čo je nezbytne nutné. Dátum úpravy parčíku mi nie je známe.
*3/Skladná ústila krížila Južnú a pokračovala ako požiarnicka (mierne vyosené ) ,takže tá trať mohla viesť priamo zo skladnej až k hasičom. Zmyslom mohlo byť odstavovanie vagónov a prípadná manipulácia s nimi pri posune. Posunovanie v oblúkoch zposobovalo velké problémy.
Pokial bola vlečka aj k tabačke ,tak tiež len rovno od spš,križovaním komenského.
Opakujem ale, že od zač 60tych rokov ani jedna z týchto kolají už nebola a jedná sa len o úvahy-hypotézy.
**/prvé preloženie trol vedenia sa robilo z dovodu jej zvýšenia asi o 40cm. Preto je na mnohých miestach vidieť nad starou rozetou nové ukotvenie jednoduchšieho -novšieho typu. Na polícii je to ukážkové.
***/ešte ma napadá, či tie kotviace háky sa nepoužívali na niečo iné.
Verejné osvetlenie vtedy ešte žiarovkové, pozdejšie ŽIARIVKOVÉ bolo v mnohých uliciach na prevesoch. Ešte dodnes je také riešenie vidieť napríklad vo Viedni, Budapešti.
poz.: žiarivky vydržali v ke len krátko, potom boli stavané gulaté stlpy s výbojkami.