Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #4090:
Plne suhlasim s tvojim prispevkom.Doplnkovy predaj nemoze vodica zdrziavat. Aj ked to budu spochybnovat, ze par sekund na kazdej zastavke urobi vyslednych niekolko minut.Zas na druhej strane je to dobre, linky nemaju taky velky naskok oproti CP.
Reakcia na: Dopravák #4121:
Psycholog prazskeho DP mi raz povedal, ze idealne IQ pre vodica elektricky je v rozmedzi 97-100. Necudujem sa, ze polovici prispevkov niektori nerozumiete.
Reakcia na: Dopravák #4121:
ja nielen ze o komunistoch, ale ja o tom, ze VY mate komunisticky sposob myslenia, nielen vedenie DPMK alebo mesta.

Keby stal listok 12 Sk, vodic by ho predaval za 15 Sk a tie tri koruny by boli jeho vlastny zisk, robili by ste to?
Esíčko: Veru tak, chudák TGV (Train á Grande Vitesse), mohli to radšej pomenovať ako TPV (Train á Petite Vitesse-Vlak malých rýchlostí) 😃
Reakcia na: Vladimír #4123:
Chudak francuzske TGV, musi sa pred nasim od hamby prepadnut 🙂
Pre všetkých, ktorí sa chcú z chuti zasmiať, Večerník priniesol tento článok:

Slovenského TGW vyrobili zatiaľ iba šesť kusov, ŽSR má záujem aj o ďalšie
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=24460
Reakcia na: KVKV #4117:
Uff, je to trochu silné kafe, ale kto videl v Prahe Vltavskú, nemôže sa čudovať 🙂

Re #4121 Dopravák: Ja v tomto smere od vodiča nechcem nič viac, len to, aby sem-tam v prípade potreby počas státia na zastávke natiahol ruku po jeden, prípadne dva lístky, podal ich cez okienko cestujúcemu a obratom zobral 7 alebo 14 Sk, ktoré dá do vrecka alebo pripravenej nádobky, peňaženky a pod. Úkon, ktorý trvá 5-10 sekúnd.

Kto povedal, že cenu lístka určuje vodič? Z toho nikto vodičov neobvinil. Akurát sa tu zviedla kritika na DPMK, že k dispozícii nie je zľavnený lístok u vodiča. Shorty sa ako vodič vedenia DP zastal, tak si to zlízol spolu s nimi 🙂

Dobre. Dáš doplnkový predaj bez rozdielu cestujúceho za 20 Sk. A čo si tým dosiahol? Asi to, čo DPMK 1.7.2003 zavedením povinného nástupu prednými dverami s JCL na rýchlodráhe. Jednoducho povedané - NIČ (akurát ďalší kopanec zákazníkovi).

V oblasti zabezpečenia som sa Shortyho zastal. Keď DP núti vodiča tržbu odovzdávať, je povinný ho vybaviť "zariadením" alebo jednoducho "niečím", kde môže lístky uskladniť. V tomto prípade vrecko v nohaviciach, či svojpomocne pripravené obaly z nanukovej torty a pod. nestačia.
Prečítal som si dnešné príspevky a bolo ich požehnane ? a dospel som k tomu, že stále neviem, čo vlastne od vodiča chcete!!! Predsa cenu CL určuje zamestnávateľ a nie vodič a DPMK rozhodol, že v meste sa bude predávať doplnkový CL v sume 14sk (súhlasím so SHORTYm a to zvýšiť cenu na 20sk bez pardónu pre každého).
Len si prosím nemyslite, že tu obhajujem nejakých .... v DP, aj ja si predstavujem dopravu v meste ako 100%tne fungujúcu a to so všetkým, čo k tomu patrí... ale my žijeme na slovensku a "Na Slovensku je to STÁLE tak"... ale raz, raz sa to zmení 🙂

SHORTY - tu napísal svoj názor za vodičov a netreba ho hneď "ukameňovať"... proste zamestnávateľ rozhodol a vodič poraď si, ako môžeš, len drž hubu a krok 😞

S499.1023: mi odovzdal modrú gumu, absolútne neviem o čo mu "tu" ide

Papyr: ten tu stále o komunistoch (v DPMK je ich požehnane ☺ to vieme všetci )

Esicko: ten to na záver tak krásne vysvetlil - úplný súhlas (nečo v tom zmysle som písal včera)
Reakcia na: Esicko #4115:
Az odide do dochodku komunisticky rudofasisticky management DPMK na cele s uzasne vzdelanym a rozhladenym sudruhom Dutkom, mozno, opakujem mozno sa vam zacne blyskat na lepsie casy. Ale skor nie, pretoze obyvatelia Kosic maju sklony preferovat a zboznovat zasluzenych komunistov, ktori ich okradli o vsetko. Konkretnejsi nechcem byt, pretoze urazka ustavneho cinitela.
Premávka po Južnej triede bola práve obnovená.
Reakcia na: Vladimír #4112:

Stáli by tam VŠETKY linky. To, že by 2,6,R1 zastavovala zase za križovatkou by vobec nevadilo.
Keď prejdem pešo hlavnú , tak si zanadávam, že ešte musím bohvie kde, lebo na NO zastávka smerom na juh proste nie je. Ak by išla v prijatelnej dobe 4alebo7, počkal by som. Ak nie, alebo by som v dialke videl 3, tak by som sa prešiel alebo dobehol až na Južnú. Aj tak koli semaforom stoja pri dargove.
Dokonca by som zdvojil aj zastávku na Južnej, výhodné pre prestup smerom Palackého,Vodná...
Tá "prestupná pešia turistika" v oblasti NO ma velmi štve. (a nie len mňa)
Reakcia na: Sarko #4059:

UKOTVENIA:
Dlho som sa domnieval, že najstaršie sú tie "pekné" liatinové akých ešte niekolko v meste zostalo. Prakticky zhodný typ sa vyskytuje v hojnom počte v Prahe, mnohé sa z nich dodnes využívajú. Trochu ma tiež mýli, že zostali aj po zrušených trolejbusových tratiach. To by znamenalo ,že sú novšieho typu (cca 30.roky) alebo ich Prahe dlho využívali z "nevyčerpatelných " zásob. Takže si netrúfam odhadnúť vek roznych typov, snáď len tie novšie. Bolo by dobré ich nafotiť , tiež vychytať zo starých fotografií, zistiť u starších pracovníkov vrchného vedenia.
Na strojárskej na rovnom úseku ku Gorkého sú na domoch akési divné háčiky, domnievam sa , že nie sú od TV.

TROJUHOLNÍK HOLLÉHO
To bola zrejme konštrukčná nedomyslenosť. Mal slúžiť okrem výluk pre odstavovanie vadných súprav. (vtedy častý prípad). To prebiehalo tak, že "zdochnutý" voz vyčkal ďalší, ktorý ho odtlačil na odstavnú kolaj. V tom prípade by s tým asi mal problém. Avšak je pravdou, že v tej dobe bývali v blízkosti odbočení spojky medzi lavou a pravou kolajou.

CD KU 110.VÝROČIU NEMÁM
Kde sa dá zohnať?
Asi by bolo najlepšie ,keby ste mi poslali sporné snímky.
(len niekolko stacionárnych snímkov, s videom by som mal problém na svojom pc)
Trochu nerozumiem popisu, či sa jedná o obdobie pred zahájením prevádzky Moldavskou smerom do centra (pred zahájením R1) alebo pred zahájením dopravy na Alejovej ?
Chce to obrázok.

Pošlite na :
KVKV.IP@zoznam.sk
Reakcia na: S499.1023 #4106:
Mozno aj ja dostanem Modru Gumu za tento moj prispevok, ale myslim, ze plne chapem SHORTY-ho reakciu, preco bola aka bola. Zamestnanec v prevadzke tychto a podobnych molochov, ma uz zopar peknych rokov dojem, ze jeho nadriadeni na vsetko seru (a je to tak) a pridu si akurat tak posediet do roboty. Akykolvek navrh zdola vedia elegantne odpinknut vsevysvetlujucim nedostatkom penazi. Takyto vplyv na podriadenych ma nasledky v podobnom analogickom spravani, "ja si (tiez) robim LEN to, za co som plateny", akakolvek praca naviac je tvrdo odmietana. Problem si podla mna neodhadol celkom presne, problem nie je v SHORTY-m, problem je vo vedeni. Ak by boli vytvorene standardne vztahy medzi podriadenymi a nadriadenymi zamestnancami, ak by boli stanovene jasne pravidla, zdoraznujem slovo jasne, ak by som videl, ze okrem mna zalezi na firme aj vedeniu, tak isto budem s usmevom robit aj neviem co. Je to dlhodoby vplyv a ak SNAD raz budu vo vedeniach a na strednych postoch skutocni odbornici, potom sa tu mozme niekde pozitivne posunut. Ano, su aj taki ako ja, od 12 rokov na stanici, ale aj taki toho maju casto plne zuby. Zastavam, nehovorim ze spravny, nazor, ze ak ma niekto titul, neznamena to, ze pojde hned sefovat. Lebo toto sefstvo vlastne ani nevie, na co tam sedi na svojich stolickach. Oni zabudli, ze ich prvoradou ulohou je vytvarat a zlepsovat podmienky v prevadzke. Ale ako, ked v tej prevadzke nikdy nebol. Takze ospravedlnujem sa za vylev. Pevne verim, ze keby sme robili u Teba vo firme, urcite by si pozorne nacuval hlasom zdola a my by sme s usmevom plnili spolocne ciele firmy ako celok.
Reakcia na: Sarko #4056:

BARAKOVÁ NEMOCNICA A POLEPŠOVŇA
Druhou etapou výstavby trate na Južnej bolo jej predlženie k cintorínu. Medzi cintorínom a frankovkou (hotelom Strojár-dnes) bola stavba odbočky -vlastne vlečky k vojenskému lazaretu -onej barakovej nemocnici***. Nachádzala sa vlavo od južnej smerom k cintorínu. Dnes sú tam priemyselné objekty. Nemocnica bola najviac využívaná počas prvej svet.vojny. "Po príjazde vlaku s ranenými v špeciálne upravených nák. vozňoch na košickú stanicu, tie boli priamo po sieti pouličnej dráhy dopravené do vojenského lazaretu na Peštianskej ceste" -tolko volný citát z nejakého článku o košickej histórii. Myslím ,že niektoré objekty využívala armáda ešte v 70tych rokoch, ale vlečka zrušená omnoho skor.Presné informácie v starších mapách,katastrálkach, mohli by pomocť nadšenci v obore vojenskej histórie, je ich dnes dosť.
***/Baraky boli drevené stavby nevalnej kvality a vzhladu, vačšinou stavané ako provizórne, núdzové (lazarety, ubytovne pre armádu, núdzové obydlia pre chudobných atd...)
FNLP vtedy ešte nebola, a nikdy nebola vojen.nemocnicou.

JAVÍTÓINTÉZET - nápravné zariadenie pre mladistvých, polepšovňa ,oficiálne (podla mňa ironicky) Komenského ústav, po vojne veterinárny ústav (snáď až dodnes)
V objekte vlečka s rozvetvením, stopy by sa snáď našli aj dnes , zbytky kolajového napojenia sa zlikvidovali až pri prestavbe smyčky št.lok.
Boli tam dva vjazdy, jeden cez hlavný vchod, druhý z trate smerom k Aničke.
Výluka potrvá ešte cca hodinu a pol. Na Južnej triede uviazli 386-4 a 528-7 v smere z NO a 627-3, 618+619-7 a 418-4 od VSS. Strhnutie troleja spôsobila 417 na L3, ktorá v smere od NO zachytila trolej smerujúcu do obratiska hotel Strojár, následkom čoho však došlo k rozpojeniu úsekového deliča pred zastávkou Poľská. Na tomto mieste, kde sa trolej rozpojila, zastavila v opačnom smere 627, preto tá nesprávna prvotná info, že strhnutie spôsobilo toto vozidlo.
Reakcia na: KVKV #4110:
Zaujímavý nápad s obnovením toho nástupišťa pred Dargovom v oboch smeroch. Ale ktoré linky by tam podľa Teba stáli? L4, 7 a R5? Lebo taká L3 zo stanice aj tak bude musieť zastaviť až za križovatkou a nezdá sa mi nejlepší stav, aby od Dargova šla na Jazero brika každých 20 min. a zo začiatku Južnej tr. každých 10 min.
Reakcia na: eMareq #4096:
Jednak sa to da prisposobit, a ked aj nie, tak urcite vyhodenie tej tony papiera stoji menej, ako platenie pracovnej sily, ktora poriadku klepe na stroji. Boooze, Kosicania... a ja som si uz hovoril, ze vam krivdim... a ono je to este horsie, nez som si myslel...
Reakcia na: Sarko #4056:

Zastávka pri Dargove v opačnom smere ako je dnes bola "odjakživa" , predpokladám ,že od vydláždenia NO a kolajových preložiek s tým spojených za Maďarov, alebo po vojne po výstavbe ruského pamätníka.
Zastávky boli vtedy takto:
-pri ruskom pam.-v smere-Hlavná . (inde zabočiť nešlo)
-pri "Dargove"(vtedy ešte nebol) v opačnom smere ako dnes v smere žst.(inde zabočiť nešlo)
-na Hlavnej -smery Barca a žst.
-pri Slovane, tam kde je dnes pre A16...T71...-smery Hlavná,Štúrova (ostrovček tam nebol, označník zast.bol na chodníku)-bolo to opačne ako dnes- El pred, Bus za križovatkou
PRVÁ zmena -rok si nepamatám:
-na hlavnej pri slovane ostrovčeky oproti sebe v oboch smeroch
-pri dargove v oboch smeroch. (podla mňa najlepšie riešenie v danom stave liniek) všetky linky jazdili priamo, len L2 a LR5 zabočovali
DRUHÁ zmena -zrejme v súvislosti so zastavením dopravy na Hlavnej:
Premiestnenie zastávok skoro do dnešnej podoby, len zast. smerom Južná ,Barca bola povodne bližšie, medzi pamatníkmi.
Mohlo síce zostať povodné riešenie, ale zrejme po nahustení liniek kapacita ostrovčeka u dargova nepostačovala. Neviem už, či pre 2,6 a R1 ešte nejaký čas slúžila a 1,4,5,...len prechádzali.
Posledná zmena-dnešný stav:
-smerom Južná posun za križovatku-zastávka pre dve súpravy ,pretože v špičke dochádzalo k zdržovaniu na krátkom úseku medzi pam. -súprava stála vlastne v oblúku.
POZNÁMKY:
Kolaj z Fejovej a parčíku na žst. pretínala ostrovček, bol v tých miestach prerušený, vtedy to moc nevadilo, lebo tam jazdili sólaT a sóla dvojnáp.vozy. Ostrovčeky boli kratšie.

Súčasné riešenie je síce výhodné, vznikli tzv. "zberné zastávky" to jest ,že tam zastavujú všetky linky v požadovanom smere, ale zastávka na Južnej už je velmi ďaleko od centra. Bolo by velmi dobré obnoviť zastávku pri dargove s ponechaním súčasných. Podla mňa nevadí, ak by sa zastavovalo pred križovatkou aj za ňou. Bežné v iných mestách.(podobný stav L7-Stará radnica). TOTO JE TÉMA DO DISKUSIE.
Celé NO je akosi hlúpo vyriešené ,zastávky sú rozhádzané od Bottovej ,Fejovu, Južnú až po Štúrovu. Skoro by to zaslúžilo zaviesť malú okružnú linku pre prestupujúcich. 🙂
Ale vážne,priestoru na NO je dosť, chcelo by to vybudovať "centrálny terminál-prestupný uzol-stanicu mhd" ,niečo na sposob /Liberec-Fügnerova/.
Nedávno sa síce písalo, že sa tam má stavať akési "hyperčudo" a v súvislosti s tým má investor riešiť aj dopravnú situáciu, ale dá sa predpokladať, že to bude brať len ako nutné zlo a podla toho to aj dopadne.....
Na kĺbových linkách premávajú sólo busy. Kĺbaky zrejme stiahnuté pre výluku na Južnej triede.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.