Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eMareq #4096:
Jednak sa to da prisposobit, a ked aj nie, tak urcite vyhodenie tej tony papiera stoji menej, ako platenie pracovnej sily, ktora poriadku klepe na stroji. Boooze, Kosicania... a ja som si uz hovoril, ze vam krivdim... a ono je to este horsie, nez som si myslel...
Reakcia na: Sarko #4056:

Zastávka pri Dargove v opačnom smere ako je dnes bola "odjakživa" , predpokladám ,že od vydláždenia NO a kolajových preložiek s tým spojených za Maďarov, alebo po vojne po výstavbe ruského pamätníka.
Zastávky boli vtedy takto:
-pri ruskom pam.-v smere-Hlavná . (inde zabočiť nešlo)
-pri "Dargove"(vtedy ešte nebol) v opačnom smere ako dnes v smere žst.(inde zabočiť nešlo)
-na Hlavnej -smery Barca a žst.
-pri Slovane, tam kde je dnes pre A16...T71...-smery Hlavná,Štúrova (ostrovček tam nebol, označník zast.bol na chodníku)-bolo to opačne ako dnes- El pred, Bus za križovatkou
PRVÁ zmena -rok si nepamatám:
-na hlavnej pri slovane ostrovčeky oproti sebe v oboch smeroch
-pri dargove v oboch smeroch. (podla mňa najlepšie riešenie v danom stave liniek) všetky linky jazdili priamo, len L2 a LR5 zabočovali
DRUHÁ zmena -zrejme v súvislosti so zastavením dopravy na Hlavnej:
Premiestnenie zastávok skoro do dnešnej podoby, len zast. smerom Južná ,Barca bola povodne bližšie, medzi pamatníkmi.
Mohlo síce zostať povodné riešenie, ale zrejme po nahustení liniek kapacita ostrovčeka u dargova nepostačovala. Neviem už, či pre 2,6 a R1 ešte nejaký čas slúžila a 1,4,5,...len prechádzali.
Posledná zmena-dnešný stav:
-smerom Južná posun za križovatku-zastávka pre dve súpravy ,pretože v špičke dochádzalo k zdržovaniu na krátkom úseku medzi pam. -súprava stála vlastne v oblúku.
POZNÁMKY:
Kolaj z Fejovej a parčíku na žst. pretínala ostrovček, bol v tých miestach prerušený, vtedy to moc nevadilo, lebo tam jazdili sólaT a sóla dvojnáp.vozy. Ostrovčeky boli kratšie.

Súčasné riešenie je síce výhodné, vznikli tzv. "zberné zastávky" to jest ,že tam zastavujú všetky linky v požadovanom smere, ale zastávka na Južnej už je velmi ďaleko od centra. Bolo by velmi dobré obnoviť zastávku pri dargove s ponechaním súčasných. Podla mňa nevadí, ak by sa zastavovalo pred križovatkou aj za ňou. Bežné v iných mestách.(podobný stav L7-Stará radnica). TOTO JE TÉMA DO DISKUSIE.
Celé NO je akosi hlúpo vyriešené ,zastávky sú rozhádzané od Bottovej ,Fejovu, Južnú až po Štúrovu. Skoro by to zaslúžilo zaviesť malú okružnú linku pre prestupujúcich. 🙂
Ale vážne,priestoru na NO je dosť, chcelo by to vybudovať "centrálny terminál-prestupný uzol-stanicu mhd" ,niečo na sposob /Liberec-Fügnerova/.
Nedávno sa síce písalo, že sa tam má stavať akési "hyperčudo" a v súvislosti s tým má investor riešiť aj dopravnú situáciu, ale dá sa predpokladať, že to bude brať len ako nutné zlo a podla toho to aj dopadne.....
Na kĺbových linkách premávajú sólo busy. Kĺbaky zrejme stiahnuté pre výluku na Južnej triede.
Ako prvá na výlukovej L3, #400.
L3 by už mala premávať ako prvá na výlukovej trase ŽS - NO - Moldavská - Alejová - VSS križovatka - OC Važec
A ešte nečo doplním: Za podobné reakcie ako tu umiestnili Dopravák a Shorty udeľujem železničiarom titul Modrá guma. Keďže pôvodná farba uniforiem zamestnancov DP bola taktiež modrá, udeľujem titul Modrá guma aj tu.
Reakcia na: SHORTY #4085:

1) Vodičom som bol 10 rokov. Doplnkový predaj CL sme nemali ale ako príťaž by som ho nepociťoval, väčšinou som mal vždy pár lístkov nakúpených a predával som ich v prípade potreby bez prirážky.
2) No tak teda aby si vodiči sami určovali pracovnú náplň, to teda rozhodne nie.

Za tú poslednú vetu by som Ťa vyhodil aj ako najlepšiejho kamaráta ? .
18:30 - 627 strhla trolej do obratiska hotel Strojár, poškodený zberač, L4 a 7 budú o chvíľu po prečistení koľají smer Kuzmányho-Štúrova a späť a smer Moldavská-Alejová a späť, presmerované cez Moldavskú a Alejovú.
Reakcia na: Sarko #4055:

V Brne sa robili skúšobky po vozovni v Medlánkach s T3 s povodnými čelami. To fakt chcú zase prerábať čelá na už dodaných T3? Veď už bolo počítané pri ich výrobe s prevádzkou s vv. Jednotný design síce posobí estetickejšie, ale nie je to nutnosť. Vo Viedni kedysi jazdili vleky c1 so starými dvojnáp. vozmi.
Reakcia na: eMareq #4101:
Už sme to tu viackrát rozoberali. Keď sa stavala Optima, DPMK navrhoval niektoré riešenia, ktoré by zlepšili obslužnosť OC mestskou dopravou. Všetko bolo zmietané zo stola s úškľabkom, že oni všetko majú presne naplánované a že všetko je v najlepšom poriadku. Po otvorení OC zrejme majú iný názor a začali robiť všetko možné aj nemožné, aby boli MHD-čkou lepšie obslúžení (druhý Optima bus, L15, ďalší Optima bus, L5, tlaky na DPMK pre lepšiu koordináciu liniek...). Zachádzky RA6 boli jedným z takýchto zúfalých pokusov naháňať si zákazníkov.
Reakcia na: Vladimír #4099:
A z akeho dovodu? Zeby nezaujem pracujucich po sichte si ist nieco kupit? /to ma len tak napadlo :)/. Preco (len) RA6?
Reakcia na: Vladimír #4098:
Nuz ked sa budu dat nastavit tak rozmery aby to sprave sedelo nemam nic proti 😉. Myslim, ze aj tak je to nejaky prinos. Pomaly dalej zajdes 😉 🙂
Reakcia na: eMareq #4097:
Bola to požiadavka OC Optima. Skončilo to fiaskom - búrlivými protestmi zamestnancov U. S. Steel. Trvalo to len krátko a obnovila sa pôvodná trasa.
Reakcia na: eMareq #4096:
A prosím Ťa, ako si prišiel na to, že so softvérom to nebude môcť vyzerať tak ako to vyzerá dnes alebo že preto, aby to vyzeralo tak ako dnes musí byť vyvinutý extra soft pre DPMK? Podľa mňa, každý soft má funkciu, vďaka ktorej si môže užívateľ štýl cestovného poriadku navrhnúť sám. Dôkazom je skutočnosť, že polovica ČR používa FS Grafikon System Olomouc a každý má CP iné, aj čiernobiele aj farebné.

Excel nie je vhodný na tvorbu služobných CP, pretože je to stále zbytočná MANUÁLNA ROBOTA. Ako to mám ešte inak povedať?

"Spomenul som si, ze SAD pouziva SW (ak sa nemylim EMTEST) na vyrobu CP."

Žiaľ, pravda je o čosi viac krutá. VŠETCI už používajú SW na výrobu CP OKREM DPMK 😉
Ked sme pri tych zastavkovych CP, tak by som rad vedel preco RA6 zastavovala v smere od USS na Kalinovsku aj pri OC Optima-vstup a OC Optima konecna (tento "jav" som spozoroval asi pred rokom na zastavke OC Laborec)
Reakcia na: Vladimír #4094:
Mne slo o to, ze DPMK ma natlacenu soru prazdnych cestovnych poriadkov (doslova hrby) a kvoli nim by si musel dat vyrabat sotware (ak by chcel zachovat povodny styl cestovnych poriadkov), alebo ich vsetky do jedneho vyhodit v lepsom pripade rozdat 😉 🙂 a zacat nanovo. Inac to nieje nic tazke si urobit vo worde jednu sablonu aj s riadkami a prazdnym polom pre vpis zastavok. Ja som to skusal a slo to. Akurat mi tlaciaren nechce brat tvrde papiere. No a posledna moznost je si to vsetko spravit v Corel Draw alebo inom DTPcku.

Uznas sam, ze keby si kupili program, ktory by vyrabal zastavkove cestovne poriadky inaksim sposobom (nie ako teraz), vyslo by ich to drahsie.

Sluzobne cestovne poriadky sa robia v Exceli, ktory je na to vhodny.

Naviac je to aj estetickejsie, ako sucha trojdielna ciernobiela tabulka. Spomenul som si, ze SAD pouziva SW (ak sa nemylim EMTEST) na vyrobu CP.
Reakcia na: Vladimír #4094:
Poslednú vetu opravujem:

Som rád, že sa na zľavnených CL v doplnkovom predaji môžeme zhodnúť.
Reakcia na: eMareq #4092:
Keď oveľa chudobnejšie DP majú na špecializovaný softvér, nemôže byť problém s ich obstaraním ani na DPMK. Skôr by som povedal, že DPMK nič také NECHCE, nieže nemá na to. Tu na diskusii nemôžem byť konkrétnejší, ale viem o čom hovorím.
Myslíš si vari, že je normálne v 21. storočí, aby sa odchodovníky klepali na stroji a služobáky ručne vyrábali vo Worde? Ani v DPMP nemôžeme príliš vyskakovať a predsa máme šikovný program bežiaci pod DOSom, kde sú v databáze všetky spoje a ich parametre a z toho následne program GE-NE-RU-JE zastávkové, služobné aj dispečerské cestovné poriadky. Samotné vyhotovenie zastávkového cestovného poriadku pre hoci aj 10 liniek tak netrvá viac ako 20 sekúnd.

Som rád, že sa na zľavnených CL v predpredaji môžeme zhodnúť.
Inac v popise fotografie
http://imhd.sk/transport/?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f0f4f0edf4f0f0f2&no=4&id=27302aeef1f021f3f0f225ef232c2f2b33292d

figuruje 203 pod povodnym ev.c. 523 /som nevedel, ze sme predali 523 ;)/ Treba to opravit.
Reakcia na: Vladimír #4076:
A ako by ich podla Teba mali pisat? Ved ked uz ich maju dopredu natlacene a maju ich dost, tak preco nie (zbytocne vyrabat nove predlohy)? Na to by sa zisiel nejaky SW, sam ten pan co ich pise, mi rozpraval, ze aj existuje ale je prilis drahy. Preto sa pise vo Worde.

k predajom CL - urcite ste boli svedkom toho, ze rodina ktora mala deti dostala listky za 14Sk aj pre ne (neraz to skoncilo hadkou u vodica). Mali by mat aj v doplnkovom predaji zlavnene. Skor by som sa priklonil iba k zlavnenym, lebo z nich sa da vytvorit zakladne cestovne, ale zo zakladneho nie (t.j. aby vodic predaval iba 7Sk listky).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.