Reakcia na: regeta #32061:
Tak si to zhrňme poporadí:
1/ Nespokojnosť začala, ked Váš nadriadený Vám (vodičom) zakázal balkánsku „dovýzdobu“.
Domnievam sa, ak by to neurobil, tak všetci by boli dodnes spokojní a nenapadlo by ich štrajkovať a zrejme by si ani nespomenuli, že by bolo treba viac peňazí..
2/ Problémy v DPMK sú . Celá košická mhd a dpmk je PROBLÉM.
Takže je dobré tieto problémy rozdeliť do skupín.
To jest:
A/ požadovať, aby cp boli zostavené v súlade s dodržiavaním dopravných predpisov.
B/ požadovať, aby na dielňach bol dostatočne kvalifikovaný personál v odpovedajúcom počte a nevypravovať (vodiči nepreberať) vozidlá v nevyhovujúcom tech.stave.
Toto sú problémy organizačné a riadiacej práce. Požadujte ich riešenie na vedení, trebárs štrajkom. Budú musieť reagovať.
C/ požadujte si zvýšenie platov, ale je to samostatný požiadavok, ktorý by sa nemal miešať s inými problémami a nehroziť štrajkom takými absurditami .
...“nezmyselné príkazy“... mne to také nezmyselné nepripadá s tými tlačidlami, niekto by sa mal starať o základnú čistotu vozu behom jeho výpravy na linke.
Polhodina je skutočne málo, malo by byť nariadené prítomnosť vodiča do služby HODINU pred výpravou vozidla . Tak ako je tomu v Prahe. Kto nepríde včas, „je to za pětset!“ –prémie a funguje to.
A vobec, doporučujem nejakému košickému vodičovi, aby skúsil šťastie v profesii v Prahe. Hlavne autobusákom. Zarobia určite o dosť viac. Ale som presvedčený, že devať z desiatich do dvoch mesiacov zdrhne, lebo tú disciplínu a kázeň tam nevydržia.
Ja žiadnu prácu nepodceňujem, ale u košických vodičov spravidla najviac kričia tí najväčší bordelári.
Šoféra sa mi robi´t nechce, mám zaujímavejšiu prácu, ktorá ma baví.
Nie som politickým nominantom a vobec k politikom (a zvlášť slovenským) nemám velmi kladný vzťah.
Isidor
Modernizovať 24 električiek v hodnote 276 miliónov Sk plánuje pri obnove vozového parku počas nasledujúcich štyroch rokov Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Na zákazku už vyhlásili verejnú súťaž. Ako informovali dnes z vedenia DPMK, doposiaľ modernizovali v priemere jednu električku ročne za 8 miliónov Sk. Celkový počet nízkopodlažných električiek je šesť. Kým nová električka stojí približne 80 miliónov Sk, modernizácia starej - jej prestavba na nízkopodlažnú, renovácia ovládacích prvkov, podvozku a skríň - je len vyše 10 miliónov Sk. Prestavba znamená aj zníženie energetickej spotreby.
Doteraz DPMK dodávateľsky rekonštruoval šesť električiek typu KT8D5 s doplnením nízkopodlažného článku a tri električky typu T3 vo vlastnej réžii. Najstaršie električky v bežnej premávke sú z roku 1983 a najnovšie z roku 1993. Spolu ich má DPMK 128 (30 - typu T6, 19 typu KT a 79 typu T3).
Pri obnove zastaraného autobusového parku DPMK na prelome rokov 2007 a 2008 zakúpil 19 ks malých nízkopodlažných autobusov na plynový pohon CNG a postupne vyraďuje staré autobusy. Podľa generálneho riaditeľa Michala Tkáča z vyše 200 kusov autobusov je potrebné vymeniť najmenej 60. Staršie vozidlá značky Ikarus budú vyraďovať až po zakúpení nových veľkokapacitných autobusov počas tohto roku. Ako informoval Tkáč, tohtoročný investičný plán pozostáva zo 100-miliónovej dotácie účelovo viazanej na nákup autobusov.
Pri obnove vozového parku ráta DPMK aj s prostriedkami zo štrukturálnych fondov. Vedenie pripravuje projekt v hodnote 500 miliónov Sk, ktorým chcú reagovať na očakávanú aprílovú
zdroj: TASR
ilustračné foto: internet
http://www.cassovia.sk/newsread.php?newsid=13831