Nuž tak to zhrniem pre všetkých čo mi oponujú.
Re #17655 BigMac: 36W žiarivka má dĺžku 120cm, 56W 180cm, 18W 60cm (ale nechcem to tu zvrhávať na metre), len pre tvoju info. A s tým svetelnočinným krytom neviem kam mieriš.
Re #17660 BigMac: Jednosmerné napätie žiarivke škodí. To je vec dokázaná. Nakoniec sám som sa o tom presvedčil keď som si také svietidlo raz vyrobil na bezštartérový zápal pre 220V sieť. Po dlhom používaní a nemenení polarity jeden koniec žiarivky totálne zčernal až tak, že elektróda vo vnútri bola odpálená (a bolo po žiarivke). Len spomeniem, že z pôvodného klasického štartétrového svetla zostala tlmivka, ktorá tam musela byť zapojená, inak by som za pár minút zberal črepiny skla po okolí a šiel nahadzovať poistky
. Celé zapojenie bolo v tom že sa jednalo o mostíkový usmerňovač, ktorý sa najprv choval ako VN násobič.
Re #17659 PvvS: Záleží akú verziu kupuješ, áno predáva sa aj bez mikrokontroléra, ale aj s ním - je drahšia. Ja som to svetlo držal X krát v ruke. Mikrokontrolér je tam PIC16C, jednoduchý RISCovský procesor.
Re #17660 BigMac: Uznávam, jedná sa o určitú hranicu, pri ktorej ešte svietidlo funguje.
Re #17662 BigMac: Zaujímavá otázka. V prípade prepálenia žiarivky máš aspoň nejaké ďalšie svetlo - aspoň ako núdzové osvetlenie. Nakoniec sa to tak bežne robí.
Re #17663 BigMac: Chceš mi tvrdiť, že napr. v takej Karose 900vkového radu je žiarivka napájaná z 230V/50Hz? ? (inak ani reagovať neviem). Napája sa zo striedača s frekvenciou rádovo 10tky kHz (zvýšená frekvencia má vplyv na zvýšenie merného svetelného toku žiarivky - samozrejme nie donekonečna), zároveň sa tento zdroj chová ako mäkký VN, ktorého napätie po zápale klesne na pár desiatok V.
Re #17664 BigMac: Platí to čo som odpísal PvvS. Nevidel si, tak nehovor, že tam také nič nie je. Ešte Ti aj fotku s radosťou pošlem na mail. Potvrdzujúcu moje slová.
Neprináleží mi Vás súdiť, ale niekedy ste dobre vedľa. Majte aspoň základné znalosti zo svetelnej techniky. Tým sa nad Vás nechcem vyvyšovať.
Dobrú noc.
Re #17655 BigMac: 36W žiarivka má dĺžku 120cm, 56W 180cm, 18W 60cm (ale nechcem to tu zvrhávať na metre), len pre tvoju info. A s tým svetelnočinným krytom neviem kam mieriš.
Re #17660 BigMac: Jednosmerné napätie žiarivke škodí. To je vec dokázaná. Nakoniec sám som sa o tom presvedčil keď som si také svietidlo raz vyrobil na bezštartérový zápal pre 220V sieť. Po dlhom používaní a nemenení polarity jeden koniec žiarivky totálne zčernal až tak, že elektróda vo vnútri bola odpálená (a bolo po žiarivke). Len spomeniem, že z pôvodného klasického štartétrového svetla zostala tlmivka, ktorá tam musela byť zapojená, inak by som za pár minút zberal črepiny skla po okolí a šiel nahadzovať poistky
. Celé zapojenie bolo v tom že sa jednalo o mostíkový usmerňovač, ktorý sa najprv choval ako VN násobič.Re #17659 PvvS: Záleží akú verziu kupuješ, áno predáva sa aj bez mikrokontroléra, ale aj s ním - je drahšia. Ja som to svetlo držal X krát v ruke. Mikrokontrolér je tam PIC16C, jednoduchý RISCovský procesor.
Re #17660 BigMac: Uznávam, jedná sa o určitú hranicu, pri ktorej ešte svietidlo funguje.
Re #17662 BigMac: Zaujímavá otázka. V prípade prepálenia žiarivky máš aspoň nejaké ďalšie svetlo - aspoň ako núdzové osvetlenie. Nakoniec sa to tak bežne robí.
Re #17663 BigMac: Chceš mi tvrdiť, že napr. v takej Karose 900vkového radu je žiarivka napájaná z 230V/50Hz? ? (inak ani reagovať neviem). Napája sa zo striedača s frekvenciou rádovo 10tky kHz (zvýšená frekvencia má vplyv na zvýšenie merného svetelného toku žiarivky - samozrejme nie donekonečna), zároveň sa tento zdroj chová ako mäkký VN, ktorého napätie po zápale klesne na pár desiatok V.
Re #17664 BigMac: Platí to čo som odpísal PvvS. Nevidel si, tak nehovor, že tam také nič nie je. Ešte Ti aj fotku s radosťou pošlem na mail. Potvrdzujúcu moje slová.
Neprináleží mi Vás súdiť, ale niekedy ste dobre vedľa. Majte aspoň základné znalosti zo svetelnej techniky. Tým sa nad Vás nechcem vyvyšovať.
Dobrú noc.
Sarko
A este par reakcii na nezodpovedane otazky:
Redburger: Sklad historickej spolocnosti, ktory sa nachadza v T3 ev.c. 336 znamena, ze sa vo vozidle nachadzaju rozne suciastky a naradie pouzitelne pre historicke vozidla. Kedze nejake standardne miesto sa nenaslo, vymyslelo sa taketo riesenie, ktore o.i. napomoze nezosrotovaniu zatial bezneho typu elektricky, i ked konkretne toto vozidlo je zaujimave tym, ze je v KE prvym po znovuobnoveni vyroby elektriciek typu T3, ktore CKD medzitym uz prestala vyrabat. T3 vsak bude zachovana este jedna, konkretne verzia SU (export do ZSSR), katora je v unikatnom dvojdverovom zhotoveni. Viac historickych T3 uz nie je potrebnych, nemal by sa aj tak o to kto starat a v tejto oblasti zalezi na kvalite, nie kvantite (co najreprezentativnejsi stav v co najpovodnejsom stvarneni a plne funkcnom - "skanzen" a pamatniky tu uz boli, posobi to vsak degradujuco).
K tym nazvom vyzbroji (TV3, Progress, Europulse...) si z toho nic nerob, su to len ich jednotlive nazvy, ktore ako laik nepotrebujes rozlisovat, ale v pripade zaujmu sa tu isto najdu viaceri, ktori by to vedeli stucne podat.
BMko: Ake odstavene KT8? Vsetkych 19 predsa pekne-krasne jazdi, ako sa ma! Casy balkansko-technickej kanibalizacie su uz hadam natrvalo prec...
Inak tych odstavenych T3 bude naozaj skoda. DPMK sa pomaly, ale isto blizi k hranici 100% potreby vypravy vozidiel len s najnutnejsou zalohou vozidiel. A tak nadej, ze sa po zavedeni prestupnej tarify a obmedzeni A-dopravy E-doprava posilni, pomaly umiera. Kde su tie casy, ked napr. pocas navstevy papeza bolo mozne vypravit takmer 200 vlakov. Dnes tusim sotva 70... Velmi zle, prevelmi!