Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #11632:
Mozno si ho riadici sami svojvolne zrusili. Alebo mam este druhe vysvetlenie: Obluk sa sam od seba upravil, kolaje sa z jedneho dna na druhy tvaria ako nove a auta ani nepocituju, ze je tam nejake krizovanie cesty s elektr.tratou. ?
Balky: Zistil som, že máš pravdu. Po vykoľajení tam ten úplný zákaz platil. Ale neviem, či už nebol zrušený.
Reakcia na: Sarko #11629:
Hmm, daco sa mi mari, ze po jednom vykolajeni, navareni obluku a opatovnom vykolajeni tam bol pre vlaky absolutny zakaz minania sa . Ale mozem sa mylit.
SHORTY: Co sa tyka vyhvbky pri Strojari. Pokial viem, je zeleznicna s konstrukcnou rychlostou 60 km/h. Alebo sa mylim?
Balky: Pokiaľ nemám starú info, tak pred "mekáčom" je zákaz míňania iba pre KT8-ky.
Reakcia na: Esicko #11617:
Tu sa netreba bavit o riadeni Kosic, ale celej zeleznice ako celku. To som ti uz vysvetlil na probleme v Markusovciach. Momentalne tu vladne nehorazny chos, ak by to bola sukromna firma, tak uz davno lezi v troskach.
Esicko: Na tomto mieste je to jednoduché, pretože električka, ktorá prejde na signál pri Dome umenia, na križovatke s Kuzmányho vždy vyčkáva. Na signál sa teda maximálne stane, že sa obe protismerné električky minú vzájomne, pričom tá zo Štúrovej je už za výhybkou. Ak by aj nebola, signál je tu natoľko dlhý, že električka z Kuzmányho môže čakať až kým neprejde električka v protismere celú križovatku. Dostatočne dlhý signál je aj na NO, takže asi jediný taký problém by som videl pri míňaní vlakov iba na križovatke z Kuzmányho na Hviezdoslavovu a opačne. Prípadne ma ešte doplňte.
Reakcia na: Esicko #11625:
Alebo odbocenie cez svetelnu krizovatku pri plavarni. Myslim,ze po vykolajeni supravy na obluku tam urcity cas platil zakaz minania sa vlakov v obluku. Mozno to stale plati, no riadici to ignoruju...
Sarko, co ked uz bude protismerny vlak napr. odbocujuci z Kuzmanyho na Sturovu (L2,4,7) na zjazdovej vyhybke na Sturovej a z tej bude chciet odbocit vpravo iny na Kuzmanyho? Ako bude ten druhy postupovat? Vycka na druhy signal?
Reakcia na: Esicko #11617:
No podľa mňa k bezprostrednému míňaniu dochádza skôr na miestach, kde svetelná signalizácia nie je (Čs. armády - Zimná, kruhový objazd, rýchlodráha a pod.) alebo ak je vypnutá. Tam, kde signalizácia funguje, sa električky kvôli vzdialenosti väčšinou stretnú až za výhybkami. Alebo spomaliť musí len tá električka, ktorá je teoreticky bezprostredne ohrozená. Keď som jazdil v Brne, dal sa tento príklad pohodlne praktizovať.
je to ale vraj takmer rovnako drahe ako si zakupit real kredit

ale vraj to casom pojde cena dole 🙂 treba len dockat casu 🙂
rozchýrilo sa že novozavedené čipové karty sa dajú nabíjať načierno pomocou pc.Vie niekto niečo o tom?
Balky: Lenže ja som kvitoval zákaz míňania na výhybkách všeobecne. To keď pôjde v KE s (ne)údržbou tratí takto ďalej, tak o chvíľu sa nebude mať čo vôbec míňať. A navarovanie oblúkov sa do toho nedá počítať, pretože kvôli väčšej tvrdosti a nepravidelnosti návarku dochádza k zvýšenému opotrebovaniu kolies a neverím, že výmena pár oblúkov raz za čas je drahšia, než postupná výmena veľkého množstva električkových kolies. Ak sú teda oblúky v takom stave, v akom majú byť, za normálnych okolností nemá ku kolízii prečo dôjsť. Samozrejme tu opäť nemám na mysli zákaz míňania z dôvodu presahu do profilu protiidúceho vlaku (KT8). Ale aj to sa dá pohodlne vyriešiť napr. zväčšením polomeru vonkajšieho oblúka pri jeho najbližšej oprave.
Reakcia na: Esicko #11617:
Toto som sa ich opýtal: A kto ma v tomto prípade prednosť? Ani jedna z tých dutých hláv(vynímajúc jednu) mi to nevedela povedať!!! A pritom vedia, že služobný príkaz je nezmysel. Ale však niečo musia produkovať......
Reakcia na: Diggi #11576:
377 a už asi ani jedno ďalšie vozidlo si DP nemôže dovoliť odstaviť, lebo.....
odporúčam ti ísť sa pozrieť do DP v čase plnej výpravy a uvidíš(alebo neuvidíš) koľko vozov je v zálohe občas tam dokonca vidno 1 a 2 súpravy a to je dobrý deň, často už chodíme na poruchy tak, že poruchu odstránia a ideš s tým istým vozom, lebo iného niet ?

Yps: prepáč ale 2-3mil za výhybku je totálny blud, nám netreba(v danej fin.situácii) kupovať komplet celé výhybky, mechanizmus máme a elektrickú časť, stačilo by len povymieňať koľajovú časť a tá podľa mňa nie je taká drahá.
K výhybkám: Až na novo osadené výhybky (3ks pérové a 2ks pri H.Strojár/len pre zaujímavosť konštrukčná rýchlosť na týchto výh.je 50km/h/) ani jedna nespĺňa normy na opotrebenie výhybiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A to nehovorím o oblúkoch, z ktorých niektoré postrádajú žliabok alebo žliabok robia dlažobné kocky.........
A výhybky sú v poriadku - preto po nehode ju vypli a na druhý deň alebo kedy štrajkovala výhybka pri Tip-Tope a vozy chodili točiť na Št.TU. ?
Balky, ten pan XY aspon raz riadil elinu, ale taki co rozhoduju u nas, nikdy neriadili napr. take Kosice, tak im je lahke nebojovat za lepsiu zabezpecovacku. A ako to neminanie sa elektrickovych vlakov chcu zabezpecit na krizovatkach so svetelnou signalizaciou, kde maju spravidla protismerne smery naraz signal "Volno"?!
Reakcia na: Sarko #11612:
Otazne je, co DP chape pod tymto slovnym spojenim:"...zákaz míňania vlakov, kde môže dôjsť ku vzájomnej kolízii...". Pretoze ku kolizii moze dojst vsade. Nielen na vyhybkach, ale aj na odboceni (ukazkovy priklad na Sennom trhu pred McHamburgerom). Z toho mi vychadza niekolko min. zdrziavanie dopravy, pretoze vozy by sa podla tohto mali minat len na rovinke. Vezmime si naj..body v meste:
-Nam.MMM, CS armady,Sp.Hala, Kr. sud, NO-ZST,Sp.pavilon, kruhovy objazd, VSSkrizovatka, mosty pri OC Branisko,...a skoro vsetky konecne.

Re #11592 5: Svojho casu som cital, ako sa Dutko chvalil, ze riadil elinu. Tak nech si to stupidne obmedzenie(10km/h) sam odskusa. Nech si nasadne do briky a nech sa snazi prebehnut cez kruh.objazd tak, aby nemal meskanie, neohrozil cestnu dopravu a zaroven dodrziaval desinu. A nie jeden krat, ale nech si to skusa cely den.A potom nech si vyhodnoti, kolkokrat prekrocil rychlost a strhne si to z premii...

Na adresu vsetkych nadavajucich na DP kvoli vybavovaniu BCK. Stojim si za tym, ze hnevat a nadavat mozu len a len na seba, na svoju pohodlnost a lenivost. Vcera som si pri Moduse dobil BCK-cely kvartal, takze mam pokoj na dalsie3mesiace. Nikto predo mnou, nikto za mnou. Bol som zvedavy, ci sa nabija na kalendarny mesiac(t.j. od stvrteho do tretieho v nasledujucom mesiaci), alebo mesiac sa chape ako urcity pocet dni (napr.30dni). Nabija sa vsak na kalendarny mesiac. Ak to zatiahnem do extremu, tak ak by bol jeden mesiac 10dnovy a druhy 100dnovy, tak za 390Sk (zakladny mesacnik) raz jazdime 10dni a pri druhom mesiaci 100dni. ?
Reakcia na: Yps #11608:
A teraz si tipni Ty. Co je drahsie. Jedna pitoma vyhybka, ci mozne materialne skody plus straty na ludskych zivotoch...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.