Nodes, za zničenými traťami vôbec netreba ísť až kdesi do Ă?zie. Na oveľa zničenejšie trate sa stačí pozrieť v susednej Ukrajine alebo Rumunsku, Bosne, Srbsku a Bulharsku. Príčina rýchleho zostarnutia trate na Jazere je známa, pomôže len celková výmena spodku a zvršku trate. Mám pocit, že táto trať sa bude musieť uprednostniť pred rekonštrukciou Štúrovej a možno aj Nám. osloboditeľov. Žliabková koľajnica NP4 ešte nejaký ten rok vydrží, bloková B1 je na tom oveľa horšie.
Vladimír
zo smeru KAVEČANY, ČERMEĽ, ŤAHANOVCE
ukončenie na zastávke Sever - štadión Lokomotívy, prestup na električku smer Nám. Maratónu Mieru. Zo smeru Kavečany prichádza do úvahy možnosť prestúpiť aj na nosnú autobusovú linku z Podhradovej.
zo smeru DŽUGĽA
už dávnejšie navrhovaný variant - obsluha MČ len trolejbusovou dopravou lokalizovanou na Trolejbusovej ul. s obojsmernou zastávkou pri Vŕbovej ul. (HM TESCO - vchod).
zo smeru KOŠICKÁ NOVÁ VES
ukončenie okruhom ...Herlianska - Lingov (nástupná zast. trolejbusu) - OC Laborec - Lingov (zast. na Herlianskej) - Herlianska... Prestup na nosnú autobusovú alebo trolejbusovú linku v smerovaní Sečovská - Tr. gen. Svobodu v smere na Darg.hrdinov cez Lingov (aspoň časť spojov), v smere do centra bez zachádzky.
zo smeru KRÁSNA NAD HORNÁDOM
ukončenie na zastávke Nad jazerom - OC Važec. Výstup a nástup na Slaneckej ul., dnešná zastávke autobusu smer centrum. Po výmene cestujúcich pokračovanie ...Slanecká - vpravo o 180° - Važecká - vpravo a následne vľavo - Slanecká smer Krásna... Prestup na električku smer centrum.
zo smeru ŠEBASTOVCE
ukončenie ...Osloboditeľov - Hečkova - Abovská - Gavlovičova - konečná zastávka Barca - servis. Prestup na električku, smer centrum.
zo smeru PEREŠ - LORINČÍK
ukončenie na zastávke Pereš - pohostinstvo (smer Košice) s prestupom na električku smer Košice. Nutné vybovať možnosť otočenia o 180° späť na Pereš.
zo smeru POĽOV
dosť ťažké riešenie - asi najschodnešia cesta v autobusovej linke Šaca - Poľov a späť, prestup na električku na zastávke Poľov - rázcestie. Ideálne výstavba svetelne riadenej križovatky, aspoň na dopyt chodcov.
zo smeru ŠACA
ukončenie na VA U. S. Steel alebo prestup na zastávke Šaca - Valcovne U. S. Steel (pre spoje pokračujúce do Poľova, príp. k CPR). Do budúcnosti ideálne výstavba električkovej trate ako odbočka z rýchlodráhy na zastávku Šaca - SOU s prestupom E/A na tejto zastávke.
zo smeru MYSLAVA
prestup na zastávke Myslava - Grunt pre sever Myslavy (nutné prebudovať prestupný uzol) a na zastávke Západ - Spoločenský pavilón (smer Alejová) pre juh Myslavy a Luník IX.
prípadne zberné protismerné autobusové linky Maša - Iskra - Drabova - Myslavská - Maša a opačne.
zo smeru BAŇA
prestup na zastávke Amfiteáter - možnosť ukončenia autobusu v strede kruhového objazdu na parkovisku, resp. okruhom Baňa - amfiteáter - Letná - Zimná - Čsl. armády - amfiteáter - Baňa s prestupom aj na zastávke Staré mesto - Zimná.
Pri prestupoch by bolo ideálne dbať na vytvárania v max. možnej miere postupov na jednej hrane, vyvarovať sa prechodov prestupujúcich cestujúcich cez cestu. Ideálne by bolo, aby autobus zachádzal na zastávku električky - možné pre Štadión Lokomotívy, Zimnú, OC Važec a Barcu (v príp. Lokomotívy a Barce nutné investovať do úpravy trate a nástupišťa).