Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ikarus #29798:
Ad. MHD v inych mestach: Praha, Brno, Kolin, Brusel, Pariz, Londyn, Glasgow, Edinburgh. (+ PO, ZV, BB, BA, takze mam s cim porovnavat)
Reakcia na: Axel #29792:


53 - je v zásade len špičkový napájač z THC ku trolíkom/električkám (NMM) a do centra, neviem ako by sa dal ukončiť lepšie (skôr), prípadne zrušiť bez nutnosti posilňovať dlhšie "nezrýchlené" linky
54 - má súbeh s trbusmi tak 3 zastávky na KVP (pri svojej dĺžke zanedbateľná vzdialenosť) a potom skoro celú Furču - tam akože plní Ťahanovcami požadovanú funkciu priameho spojenia THC-Furča, čo je samozrejme tiež zvrhlosť ?
55 - v úseku Lingov - Mier považujem za zvrhlú, ale tak plní funkciu spojenia DH s TUKE a Novou nemocnicou (a KVP)
56 - zvrhlosť, bohužiaľ vynútená existenciou zvrhlej TZR ?

Navrhovaná 38(52)v trase Krásna-NO - aké iné spojenie ponúka oproti električke? Krásna - Malá stanica, Rušňové depo? Ha, ha.

Ono problém je inde. Problém je, že niekto (škoda, pre lokálnu samosprávu je to žiaľ úplná halucinácia) by si mal položiť otázku - chceme my vlastne električky (keď sú také pomalé a hlučné a nepohodlné atď...)?
Ak nie - žiaden problém. Z vytrhaných panelov a tratí sa postavia cyklistické chodníčky, konečne sa rozšíria cesty, trakčné stĺpy + trolejové vedenie + vozidlá smer kovošrot, vezmeme si tučný úver na novučičké NP autobusy a zavedieme expresné linky kam nám hrdlo ráči.
Ak áno - tak sa SAKRA podľa toho treba správať ! Minimalizovať súbehy na nevyhnutnosť, zrýchliť !!!!! ED rekonštrukciou tratí (nech na polke Jazera nevisí tabuľka "30"), zaviesť preferenciu pri tesku/VSS/Strojári/Astórii/NO, prípadne zastávky na znamenie (juh Južnej triedy) atď atď. O pár rokov si ani nespomenieš na smradobus, ktorým si pri Strojári obiehal skôr idúcu električku.
Lenže na toto treba mať jasný KONCEPT! A držať sa ho. Podľa mňa ho autor NLV má. Majú ho aj starostovia Jazera/Krásnej?
Reakcia na: Ikarus #29798:
Ak mi ide bus 4x za hodinu, viem kedy mi ide... Nerob z ludi, ktorym jazdia 2 spoje, blbcov neschopnych zapamatat si 2 cisla (cas odchodu nejakeho spoja a interval).
Je mi ABSOLUTNE jasne, ze Palackeho je len prestupny bod. Zaoberal sa navrh LV tym, kam potom prestupuju?
PS: ak by ich prestupny bod malo byt NO, tak idu aj dnes 38kou..., ak by chceli ist dalej k NMM, tak vystupia o zastavku neskor (viac spojov na prestup). Otazka: smeruju na THC/Furcu/oblast velkeho Tesca alebo nie?
Reakcia na: COMFORT #29794:
No, a ľudia preto pôjdu radšej L38 ako keby sa mali voziť koňkou 3 cez zastávky druhej časti Južnej triedy smerom z centra. Pre jazerčanov je L38 rýchla linka na NO. (nehovorím že je vždy plný)
Reakcia na: Axel #29799:
prečo zrazu spomínaš Senný trh? Ten, kto ide na Palackého na bus, ide najskôr z autobusovej alebo železničnej stanice ( ktoré si predtým spomínal ). Teda k L 3 na Staničnom námestí to má ešte bližšie než prejsť k bus zastávke na Palackého.
Reakcia na: eMareq #29787:
ak Komenského stratí spojenie električkou so stanicou, tak sa tým zbytočne budú preferovať bus L idúce po Národnej triede zachádzajúce na stanicu. ( je pravda, že už aj dnes niektorí obyvatelia oblasti medzi Komenského a Národnou triedou využívajú skôr bus než elinu ) Ak by sa však postavilo trolejové vedenie - zachádzka na stanicu pre trolejbusy, mohlo by to to byť iné.
Reakcia na: TA #29795:
1 prestup + kolko pesi zo Senneho trhu na najblizsiu abus zastavku?
Reakcia na: Axel #29788:
OK, predstavme si, že je ráno a vychádzam zo svojho rodinného domu v MČ Krásna nevediac, kedy mi ide najbližší spoj. Čakám a čakám, nič neprichádza... som v tejto chvíli veľmi vďačný systému odvšadiaľ-všade, pretože nemusím prestupovať. Strávim na zastávke čas dajme tomu 14 minút. Prichádza môj vysnívaný spoj, ktorým sa dopravím na zastávku Palackého. Áno máš pravdu, som tam rýchlejšie ako s prestupmi, ale nezabúdaj si pripočítať čas strávený v zime čakaním na zastávke.
Moja otázka je, čo si myslíš, prečo tí ľudia cestujú práve na Palackého, je to ich cieľová destinácia? Je jasné, že určite nie, buď majú namierené na autobusovú alebo žel. stanicu alebo len prestupujú na nejaký iný smer. Je jasné, že takto rovnako by mohli prestúpiť aj na NO.
Prepáč, ale nedá mi neopýtať sa ťa, cestoval si niekedy MHD aj v inom veľkomeste ako v Košiciach (myslím mimo územia SR)?
Reakcia na: COMFORT #29794:
lenže si treba uvedomiť to, že L 3 má aj zastávky na trase VSS križovatka - H. Strojár.
Reakcia na: Axel #29792:
Čo také linky 16, 18, 19, 27, 34? Tie majú tiež časť trasy spoločnej s trolíkom. 100% nesúbeh jednoducho nebude. Len je rozdiel kde vôbec budú stáť a pre koho vôbec tie linky sú (prevažne školopovinné decká a študenti - premávka cez dni šk. vyučovania)
Reakcia na: Axel #29793:
ak teraz narážaš na vzťah Palackého - Krásna, tak jednoduchšie s 1 prestupom je využiť L 3 + L 13 s prestupom pri OC Važec. Či aj 1 prestup je veľa?
Večer, keď idem domov L3 má odchod zo zastávky Senný trh 19:28 /20:28, L38 má odchod zo zastávky Senný trh 19:35/20:35. L 38 ide zo zastávky Senný trh o 7 minút neskôr ako L3. L 38 má Južnú triedu s Jantárovou zvládnutú za 5 minút a L3 ju má zvládnutú za 10-12 minút. Na zstávke VSS-križovatka sa stretnú a pri OC Važec je odtiaľ L38 skôr o 2 minúty ako L3.
Reakcia na: TA #29790:
Obsluznost JE, ale na 2X prestup! (Vazec, Dneperska)
Reakcia na: Isidor #29786:

A v novom LV sa odstranuju dnesne subehy
L53,54,55 - s trolejbusmi?
L56 - s elektrickami?
Reakcia na: Axel #29788:
No keby dnešná L38 zastavovala na každej zastávke na Južnej triede (?), tak by tie minúty narástli aj jej.
Reakcia na: Axel #29765:
smer Opátske z Palackého bude zabezpečovať aj naďalej L 19 - s lepším intervalom ako dnes, takže argument, že L 13 je potrebná pre tento vzťah je irelevantný.

Re #29767 COMFORT : ak L 13 " je rychly spoj ktory spaja Krasnu n/H+Jazero s autobusovou/zeleznicnou stanicou a NMM ", tak potom pomalé linky v KE ani nemáme. ?
Tí starostovia obcí nazývaných mestskými časťami majú pomaly väčšie požiadavky ako MESTSKÉ časti. Chcú častejšie spoje a aby ešte chodili krížom cez celú dedinu ale podniku neponúknu absolútne nič. Nie sú schopní ani len opraviť cestu pre autobusy, vybudovať otočku a sociálne zázemie pre vodičov. Nepripúšťajú žiadne zmeny!!!
Preto by som im ponúkol tretiu alternatívu linkového vedenia:
-zachovať súčasný stav ale treba redukovať kilometre :
zrušíme zrýchlené spoje alebo predĺžime interval???
prípadne valalským vezmeme po jednom spoji???
alebo
-v súčasnosti DP má nedostatok pojazdných busov a vodičov:
čiže takých 5 služieb busových + 2 trolejové sa každý deň náhodne nevypravia a cestujúci dúfajte, že to nie je tá vaša
Reakcia na: Ikarus #29784:
budem trafena hus ale budiz:
Postav sa rano 6.30-7.30 v Krasnej do L13/L38 a vsimni si kam ludia cestuju. 13ka sa vyprazdni na Palackeho a uplne vyprazdni na NMM.
38-ka zazije na NO prestupny boom, kedy takmer vsetci vystupia a kopa ludi nastupi na cestu do Sace/USS (vdaka T1)

Ohladom rychlosti:
L9 OC Vazec - NMM = 29 minut
L7 + L2 OC vazec - NMM = 26 minut + prestup
L13 OC Vazec - NMM = 23 minut
L3 + L27 OC Vazec - Mlynska basta - 22 minut s prestupom aj s oklukou cez stanicu!

L3 OC Vazec - NO = 17 minut
L38 OC Vazec - NO = 15 minut
L52 OC Vazec - NO = 11 minut?

K danym casom si treba priratat dalsiu stratu sposobenu prestupom.

Znova opakujem: nie som zastancom sucasneho stavu!!! Len sa snazim poukazat na to, preco sa ludom navrhovane riesenie nepaci a kde je potrebne hladat riesenie, aby im vyhovovalo.
Reakcia na: Isidor #29782:
To už potom nie je expres, ani pony expres. ? Nepoznám aké budú zastávky 52 po opustení Jazera (možno ešte zastávka VSS križovatka) bude mať, tak zatiaľ nebudem komentovať. Redukovať L19? Z 10 na 20 a z 15 na 30 minút? ? ☠ ?

Re #29785 Axel: To som netušil ani ja do určitého dňa.

Re #29781 COMFORT: No keď bude už ucelený, schválený návrh, tak potom, čo som písal posledne, to boli také útržky plynúce z rozhovoru s 1018.

Inak čo sa týka L6 naozaj má byť potiahnutá až na Štadión Lokomotívy a L2 presmerovaná na B. Němcovej.
Reakcia na: Axel #29785:
viesť ("expresnú") autobusovú linku 6,5 kilometra !!!! (6,5 na NO; ku Optime - ako to požaduje starosta - 9,6) v totálnom súbehu s električkou je absolútna zvrhlosť a proti všetkým zvyškom zdravého rozumu. Sorry.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.