Pravda, spravne ma byt 7.3., nie 3.7..... Pamatam na ten den, ked som rano nastavil datum vo fotaku a vecer zistil, ze som mal prehodene cisla ? Idem to opravit.
ak berieme linky podľa km, tak najdlhšiu som z bežných liniek našiel 54, tesne za ňou je 52, u nich polkolo meria takmer 25 km, z RA-čiek najdlhšia RA2 cez všetky valaly v smere z USS má cez 27 km, RA5 z Ťahanoviec cez 25 km... pritom časovo sú kratšie ako niektoré bežné mestské linky.
u 52L je to diskutabilné, či sa jej trasa ráta ako jeden spoj alebo ako dva, ale ak jeden, tak jednoznačne vyhráva aj časovo aj podľa km
Návrh na reorganizáciu elektrickej pouličnej dráhy (Slovenský východ, uverejnené 12.12.1923)
1 – Hrobitov – Legionárske námestie – Hlavná ulica – Komenského ulica – Črmeľ
2 – Legionárske námestie – Hlavná ulica – Bethlenova okružná – Moldavská okružná – Legionárske námestie (okružná linka)
3 – protismerná k 2
4 – protismerná k 1
5 – Legionárske námestie – Hlavná ulica – Masarykova okružná – stanica – Legionárske námestie (okružná linka)
6 – protismerná k 5
Každá linka po 2 vozne, po Hlavnej by teda spolu premávalo až 12 vozňov. Podmienkou bolo sprejazdnenie trate na Masarykovej pre osobnú dopravu.
Tarifa:
JCL – 1 zóna: 0,50 Kč, 2 zóny 0,80 Kč, 3 zóny 1 Kč, celá sieť 1,50 Kč
PCL – mesiac: 40 Kč/60 Kč (v závislosti od rozsahu platnosti lístka vzhľadom na zóny), rok: 360 Kč
Výhody najmä že nepíska v oblúkoch, lepšia priľnavosť, teda dá sa využiť aj do väčších kopcov a pri rozbehu a brzdení neprešmykuje, určite aj podvozky (alebo nápravy) sú menej náročné ako pri bežnej električke. Nevýhody - defekt, nemôže jazdiť na otvorenom zvršku, ...
Historické okienko – výročie k dnešnému dňu
Pred 101 rokmi, dňa 20.2.1913, boli dodané stĺpy trakčného vedenia pre košickú električku. Popri rozbehnutej výstavbe koľají sa tak mohla rozbehnúť aj montáž vedenia. Za dobrého počasia sa robotníkom podarilo spraviť denne 500-metrový úsek vedenia a 200- až 300-metrový úsek koľaje.
V centre boli použité okrasné druhy stĺpov, štylizované boli podobne ako stĺpy verejného osvetlenia. Mimo centra sa používali jednoduchšie kovové typy, podobné, ako ten, ktorý môžeme vidieť pri cintoríne (napr. Južná trieda, Kuzmányho). V okrajových častiach (Čermeľské údolie, cintorín) sa dávali drevené stĺpy. Pôvodne ich osadili aj na Masarykovej ulici, čo sa stretlo s obrovskou kritikou. Doslova sa písalo, že "krivoľaké drevené stĺpy nivočia vzhľad úhľadne vystavaného boulevardu". Oficiálne protestoval aj hlavný inžinier Ministerstva obchodu. Spoločnosť KVKV ich potom vymenila za kovové typy.
?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
veteran
Pred 101 rokmi, dňa 20.2.1913, boli dodané stĺpy trakčného vedenia pre košickú električku. Popri rozbehnutej výstavbe koľají sa tak mohla rozbehnúť aj montáž vedenia. Za dobrého počasia sa robotníkom podarilo spraviť denne 500-metrový úsek vedenia a 200- až 300-metrový úsek koľaje.
V centre boli použité okrasné druhy stĺpov, štylizované boli podobne ako stĺpy verejného osvetlenia. Mimo centra sa používali jednoduchšie kovové typy, podobné, ako ten, ktorý môžeme vidieť pri cintoríne (napr. Južná trieda, Kuzmányho). V okrajových častiach (Čermeľské údolie, cintorín) sa dávali drevené stĺpy. Pôvodne ich osadili aj na Masarykovej ulici, čo sa stretlo s obrovskou kritikou. Doslova sa písalo, že "krivoľaké drevené stĺpy nivočia vzhľad úhľadne vystavaného boulevardu". Oficiálne protestoval aj hlavný inžinier Ministerstva obchodu. Spoločnosť KVKV ich potom vymenila za kovové typy.
?