Reakcia na: afeno #9653:
ak berieme linky podľa km, tak najdlhšiu som z bežných liniek našiel 54, tesne za ňou je 52, u nich polkolo meria takmer 25 km, z RA-čiek najdlhšia RA2 cez všetky valaly v smere z USS má cez 27 km, RA5 z Ťahanoviec cez 25 km... pritom časovo sú kratšie ako niektoré bežné mestské linky.u 52L je to diskutabilné, či sa jej trasa ráta ako jeden spoj alebo ako dva, ale ak jeden, tak jednoznačne vyhráva aj časovo aj podľa km
veteran
Pred 101 rokmi, dňa 20.2.1913, boli dodané stĺpy trakčného vedenia pre košickú električku. Popri rozbehnutej výstavbe koľají sa tak mohla rozbehnúť aj montáž vedenia. Za dobrého počasia sa robotníkom podarilo spraviť denne 500-metrový úsek vedenia a 200- až 300-metrový úsek koľaje.
V centre boli použité okrasné druhy stĺpov, štylizované boli podobne ako stĺpy verejného osvetlenia. Mimo centra sa používali jednoduchšie kovové typy, podobné, ako ten, ktorý môžeme vidieť pri cintoríne (napr. Južná trieda, Kuzmányho). V okrajových častiach (Čermeľské údolie, cintorín) sa dávali drevené stĺpy. Pôvodne ich osadili aj na Masarykovej ulici, čo sa stretlo s obrovskou kritikou. Doslova sa písalo, že "krivoľaké drevené stĺpy nivočia vzhľad úhľadne vystavaného boulevardu". Oficiálne protestoval aj hlavný inžinier Ministerstva obchodu. Spoločnosť KVKV ich potom vymenila za kovové typy.
?