Reakcia na: Tatranka #9418:
Hej, prešmarime a o pejc roky sebe naplanujeme, že to i tak zrušime ... (a nahradíme "doteraz neprekonanou autobusovou dopravou, dopravou s veľkou perspektívou v budúcnosti" - to som počul dnes v rádiu, reklama na istého mimoriadne obľúbeného sociálne-demokratického výrobcu niečoho, čo sa snaží tváriť ako autobus) ?Smutné je, že dnes je plánovanie samo o sebe snáď ešte horšie, ako vtedy. Jediným "šťastím v nešťastí" je, že sa dokopy nič nestavia (v porovnaní s tým, koľko sa stavalo vtedy).
Pekným príkladom socialistického plánovania je budova Karpatská 5 na Kuzmánke. Stavať to začali ako "Pavilón TP 500, M4 - Technický pavilón a práčovňa", potom rozhodnutím Národného výboru sa z toho stalo "Strojnopočt. stan. a prevádzková budova", no a ďalším rozhodnutím NV z toho mali byť "Verejné učebne" ?
Ale ešte lepšie to bolo na hlavnej budove TU. Tam sa malo nasťahovať 10 katedier, pre ktorú boli jednotlivé trakty od začiatku projektované. Tak sa to postavilo, nainštalovalo sa zariadenie (silnoprúdy, plyn do labákov atď., komplet napojenie na trafokobky dimenzované na také počty a typy labákov). No a po slávnostnom odovzdaní budovy sa rozhodlo, že 8 z 10 katedier sa tam nenasťahuje, resp. niektoré ani nikdy nevznikli. Tak sa komplet zariadenie labákov vyhádzalo a miestnosti sa začali prispôsobovať iným potrebám. Do vzduchu išli ťažké milióny vtedajších Kčs.
No aľe to sme už kuščok off-topic ?
KVKV
To sa síce dá, ale skor to komplikuje situáciu. Nabíjaciu prípojku možno realizovať kdekolvek, kde je dostatočne dimenzovaná sieťová prípojka 230/400V 50Hz. Závisí od riešenia nabíjania elektrobusu, ale pokial je nabíjacia elektronika súčasťou výbavy elbusu tak skutočne stačí obyčajná sieťová prípojka (bus pripojíme rovnako ako napríklad miešačku alebo cirkulárku)