Búračky, mimoriadky a pikošky z histórie (pokračovanie)
24.2.1921 – zo sympatie ku krompašským udalostiam (streľba do protestujúcich robotníkov) bola od 15:15 do 15:30 prerušená premávka elektrickej dráhy
27.2.1921 – sťažnosti sa množiaci sa odpad z lístkov vo vozoch; lístky sprievodcovia nepreštikovali, ale odtrhávali im rožky, ktoré hádzali na zem
6.3.1921 – zrážka električky neďaleko stanice (na úrovni Svätoplukovej ulice) s nákladným povozom. Vinníkom nehody bol vodič povozu, ktorý šiel príliš rýchlo a na priecestí ignoroval idúcu električku
18.5.1921 – sťažnosti na premávku električky po večerných predstaveniach v divadle; kým za Uhorska boli po večernom predstavení pristavené súpravy idúce k cintorínu a nápravnovýchovnému ústavu, za ČSR už toto neplatilo. Viacero obyvateľov Barce malo záujem o tieto predstavenia, avšak večer by sa museli domov vracať 5–6 km pešo
4.6.1921 o 15:00 došlo na Hlavnej k pretrhnutiu drôtov elektrickej dráhy. Doprava na niekoľko desiatok minút prerušená
prelom jún/júl 1921 – v Košiciach sa konal Sokolský zlet (obdoba neskoršej Spartakiády), električka vypomáhala pri rozvoze cvičencov
21.8.1921 večer – na hodinu zastavená premávka z dôvodu výpadku energie
17.10.1921 – štrajk zamestnancov za vyššie mzdy; električka nepremávala po celý deň
5.11.1921 okolo 19:00 – nehoda električky s nákladným vojenským automobilom na dnešnej Strojárenskej ulici. Bez zranení, len materiálne škody.
29.11.1921 – zrážka električky s nákladným povozom na Bethlenovej okružnej (Kuzmányho). Vodič povozu utrpel ľahšie zranenia na ruke, kôň zraneniam podľahol, na voze polámané nápravy. Celkové škody 1200 Kč.
1.12.1921 – zrážka električky s 85-ročnou ženou na dnešnej Štúrovej ulici. Žena utrpela ťažké zranenia a bola prevezená do nemocnice
7.12.1921 – zrážka električky s nákladným povozom na vyústení dnešnej Ulice Protifašistických bojovníkov do Senného trhu; zničený povoz, kôň sa splašil, utrhol sa a bežal cez Legionárske námestie (dnes NO), Hlavnú ulicu až na Mlynskú ulicu, kde bol zastavený. Incident vyvolal po celom meste veľký rozruch. Vinníkom nehody bol kočiš, ktorý chcel prejsť cez koľaje v momente, keď tadiaľ prechádzal vozeň električky
14.12.1921 – sťažnosť denníka Slovenský východ na účastinnú spoločnosť KEPD. Spoločnosť (resp. jej právny predchodca KVKV) mala pôvodne využívať elektrický prúd z mestskej elektrárne len po dobu troch rokov a so zľavou 9/10 z bežnej ceny. Potom mala byť povinná zabezpečiť si prúd vo vlastnej réžii. Záväzok nebol naplnený a mesto poskytovalo súkromnej spoločnosti elektrinu zvýhodnene aj naďalej, čo malo dopady na rozpočet.
24.2.1921 – zo sympatie ku krompašským udalostiam (streľba do protestujúcich robotníkov) bola od 15:15 do 15:30 prerušená premávka elektrickej dráhy
27.2.1921 – sťažnosti sa množiaci sa odpad z lístkov vo vozoch; lístky sprievodcovia nepreštikovali, ale odtrhávali im rožky, ktoré hádzali na zem
6.3.1921 – zrážka električky neďaleko stanice (na úrovni Svätoplukovej ulice) s nákladným povozom. Vinníkom nehody bol vodič povozu, ktorý šiel príliš rýchlo a na priecestí ignoroval idúcu električku
18.5.1921 – sťažnosti na premávku električky po večerných predstaveniach v divadle; kým za Uhorska boli po večernom predstavení pristavené súpravy idúce k cintorínu a nápravnovýchovnému ústavu, za ČSR už toto neplatilo. Viacero obyvateľov Barce malo záujem o tieto predstavenia, avšak večer by sa museli domov vracať 5–6 km pešo
4.6.1921 o 15:00 došlo na Hlavnej k pretrhnutiu drôtov elektrickej dráhy. Doprava na niekoľko desiatok minút prerušená
prelom jún/júl 1921 – v Košiciach sa konal Sokolský zlet (obdoba neskoršej Spartakiády), električka vypomáhala pri rozvoze cvičencov
21.8.1921 večer – na hodinu zastavená premávka z dôvodu výpadku energie
17.10.1921 – štrajk zamestnancov za vyššie mzdy; električka nepremávala po celý deň
5.11.1921 okolo 19:00 – nehoda električky s nákladným vojenským automobilom na dnešnej Strojárenskej ulici. Bez zranení, len materiálne škody.
29.11.1921 – zrážka električky s nákladným povozom na Bethlenovej okružnej (Kuzmányho). Vodič povozu utrpel ľahšie zranenia na ruke, kôň zraneniam podľahol, na voze polámané nápravy. Celkové škody 1200 Kč.
1.12.1921 – zrážka električky s 85-ročnou ženou na dnešnej Štúrovej ulici. Žena utrpela ťažké zranenia a bola prevezená do nemocnice
7.12.1921 – zrážka električky s nákladným povozom na vyústení dnešnej Ulice Protifašistických bojovníkov do Senného trhu; zničený povoz, kôň sa splašil, utrhol sa a bežal cez Legionárske námestie (dnes NO), Hlavnú ulicu až na Mlynskú ulicu, kde bol zastavený. Incident vyvolal po celom meste veľký rozruch. Vinníkom nehody bol kočiš, ktorý chcel prejsť cez koľaje v momente, keď tadiaľ prechádzal vozeň električky
14.12.1921 – sťažnosť denníka Slovenský východ na účastinnú spoločnosť KEPD. Spoločnosť (resp. jej právny predchodca KVKV) mala pôvodne využívať elektrický prúd z mestskej elektrárne len po dobu troch rokov a so zľavou 9/10 z bežnej ceny. Potom mala byť povinná zabezpečiť si prúd vo vlastnej réžii. Záväzok nebol naplnený a mesto poskytovalo súkromnej spoločnosti elektrinu zvýhodnene aj naďalej, čo malo dopady na rozpočet.
Tatranka