Dnešná Tour de džadomat - z 9 kusov (Krajský súd, NO, Staničné nám) celé TRI funkčné - žiaľ ani jeden kartový, ktorý som potreboval. Yebať také služby, dostala zarobiť ZSSK a ešte som ušetril čas aj peňeži ?
Podľa mňa sú sídliská Luník VIII, Luník IX a KVP zakreslené dosť presne. O to viac sa čudujem tomu roku 1969, lebo vtedy sa o Luníku IX a KVP (pokiaľ ja viem) ani nesnívalo. Luník VIII sa ešte len staval.
Luník IX bol prvýkrát spracovaný až v roku 1975 - a vtedy ešte nie ako panelákové sídlisko, ale štvrť rodinných (dvoj-)domov (ako nad Popradsku a Podhradovej).
Tiež mi je divnô, že na mapovom podklade je už zakreslená Furča (a to celkom presne). Mám veľmi podobnú mapu z roku 1975 - je v podstate rovnaká, akurát, že Furča tam nakreslená nie je (no a samozrejme tam nie sú farebne dokreslené linky MHD, ale čosi iné).
Takisto je na mape načmáraná aj uličná sieť sídliska Kuzmányho (v roku 1969 ešte neexistovala celá) a Vojenská ulica, ktorá bola dokončená až v VIII/1972. Žeby mal autor mapy v roku 1969 pri sebe vešteckú guľu? ?
No tie čiary sú tam fakt nejako divne nakreslené. Ale ak tá mapa skutočne pochádza z roku 1969, tak sídlisko Ťahanovce by sa tam nachádzať nemalo, pretože počítať sa z ním začalo až v roku 1971. Vtedy vznikli prvé štúdie. A boli to len štúdie, nič definitívne - od toho, čo sa nakoniec postavilo, to malo na míle ďaleko.
Tie "štvrte pri Sahare" sa mali postaviť do roku 1993 a potom sa počítalo so zbúraním dediny a postavený sídliska Ťahanovce-západ (cca 35 tis. obyvateľov). Výstavba však nabrala veľký sklz, v roku 1988 vydali stavebné povolenie len na tú "novú časť" (Aténska, Viedenská, Helsinská, Madridská, Bruselská). Výstavba zvyšku bola podmienená odstavením magnezitky (to malo nastať ale až v roku 1992). Medzitým do toho prišiel rok 1989 a v podstate môžme byť radi, že sa rozostavané bloky dokončili. Mohli sme kľudne dopadnúť ako v Michalovciach (tam vyše 20 rokov straší zopár nedostavaných panelákov).
Masarykova = Marxova, áno mala to byť štvorprúdovka smerujúca až na Furču. To je v územnom pláne mesta dodnes.
Električka mala viesť od Starej radnice, popri kasárňach, cez MMM až na Masayrkovu. Istý čas bola v platnosti aj taká alternatíva, že Hviezdoslavova by sa zapustila pod zem (2+2) a električková trať by viedla po Bačikovej a Továrenskej. Kasárne medzi Bačikovou, Mäsiarskou, Hviezdoslavovou a Moyzesovou mali byť zbúrané a na ich mieste mala byť postavená mimoúrovňová križovatka.
Ale to boli všetko megalománske plány, ktoré súdruhov veľmi rýchlo prešli. V 80. rokoch tie podúrovňové komunikácie a križovatky vypustili. Križovatka Masarykova-Štefánikova-Gorkého-Hviezdoslavova mala byť čiastočne mimoúrovňová - na povrchu smer Masarykova-Hviezdoslavova, pod povrchom smer Gorkého-Štefánikova.
Konkrétne ku trati Nám. MM - Masarykova - Staničné námestie. Tá zaniknúť mala a aj sa tak stalo. Celá štvrť mala prejsť radikálnou prestavbou - mala byť v podstate celá zbúraná a nová uličná sieť mala byť trochu odlišná od tej pôvodnej. Spoločne s novou štvrťou mala vzniknúť aj úplne nová ulica vedúca na stanicu aj s električkovou traťou.
Zastavkova brzda je brzda, ktora ti vyhodi rychlosť a zabrzdi zadnu napravu ... Aktivuje sa pri otvorení dverí /Zaroveň služi ako blokovanie/, alebo da sa zapnuť manualne cez taku pačku, kde je nakreslene veľke Hčko /Asi ako Haltebremse, alebo niečo take /
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Yogi616
veteran bude vedieť presnejšie, ale neviem, či to nie je tá nedokončená cesta na Furču