Dnešná Tour de džadomat - z 9 kusov (Krajský súd, NO, Staničné nám) celé TRI funkčné - žiaľ ani jeden kartový, ktorý som potreboval. Yebať také služby, dostala zarobiť ZSSK a ešte som ušetril čas aj peňeži ?
Podľa mňa sú sídliská Luník VIII, Luník IX a KVP zakreslené dosť presne. O to viac sa čudujem tomu roku 1969, lebo vtedy sa o Luníku IX a KVP (pokiaľ ja viem) ani nesnívalo. Luník VIII sa ešte len staval.
Luník IX bol prvýkrát spracovaný až v roku 1975 - a vtedy ešte nie ako panelákové sídlisko, ale štvrť rodinných (dvoj-)domov (ako nad Popradsku a Podhradovej).
Tiež mi je divnô, že na mapovom podklade je už zakreslená Furča (a to celkom presne). Mám veľmi podobnú mapu z roku 1975 - je v podstate rovnaká, akurát, že Furča tam nakreslená nie je (no a samozrejme tam nie sú farebne dokreslené linky MHD, ale čosi iné).
Takisto je na mape načmáraná aj uličná sieť sídliska Kuzmányho (v roku 1969 ešte neexistovala celá) a Vojenská ulica, ktorá bola dokončená až v VIII/1972. Žeby mal autor mapy v roku 1969 pri sebe vešteckú guľu? ?
No tie čiary sú tam fakt nejako divne nakreslené. Ale ak tá mapa skutočne pochádza z roku 1969, tak sídlisko Ťahanovce by sa tam nachádzať nemalo, pretože počítať sa z ním začalo až v roku 1971. Vtedy vznikli prvé štúdie. A boli to len štúdie, nič definitívne - od toho, čo sa nakoniec postavilo, to malo na míle ďaleko.
Tie "štvrte pri Sahare" sa mali postaviť do roku 1993 a potom sa počítalo so zbúraním dediny a postavený sídliska Ťahanovce-západ (cca 35 tis. obyvateľov). Výstavba však nabrala veľký sklz, v roku 1988 vydali stavebné povolenie len na tú "novú časť" (Aténska, Viedenská, Helsinská, Madridská, Bruselská). Výstavba zvyšku bola podmienená odstavením magnezitky (to malo nastať ale až v roku 1992). Medzitým do toho prišiel rok 1989 a v podstate môžme byť radi, že sa rozostavané bloky dokončili. Mohli sme kľudne dopadnúť ako v Michalovciach (tam vyše 20 rokov straší zopár nedostavaných panelákov).
Masarykova = Marxova, áno mala to byť štvorprúdovka smerujúca až na Furču. To je v územnom pláne mesta dodnes.
Električka mala viesť od Starej radnice, popri kasárňach, cez MMM až na Masayrkovu. Istý čas bola v platnosti aj taká alternatíva, že Hviezdoslavova by sa zapustila pod zem (2+2) a električková trať by viedla po Bačikovej a Továrenskej. Kasárne medzi Bačikovou, Mäsiarskou, Hviezdoslavovou a Moyzesovou mali byť zbúrané a na ich mieste mala byť postavená mimoúrovňová križovatka.
Ale to boli všetko megalománske plány, ktoré súdruhov veľmi rýchlo prešli. V 80. rokoch tie podúrovňové komunikácie a križovatky vypustili. Križovatka Masarykova-Štefánikova-Gorkého-Hviezdoslavova mala byť čiastočne mimoúrovňová - na povrchu smer Masarykova-Hviezdoslavova, pod povrchom smer Gorkého-Štefánikova.
Konkrétne ku trati Nám. MM - Masarykova - Staničné námestie. Tá zaniknúť mala a aj sa tak stalo. Celá štvrť mala prejsť radikálnou prestavbou - mala byť v podstate celá zbúraná a nová uličná sieť mala byť trochu odlišná od tej pôvodnej. Spoločne s novou štvrťou mala vzniknúť aj úplne nová ulica vedúca na stanicu aj s električkovou traťou.
Zastavkova brzda je brzda, ktora ti vyhodi rychlosť a zabrzdi zadnu napravu ... Aktivuje sa pri otvorení dverí /Zaroveň služi ako blokovanie/, alebo da sa zapnuť manualne cez taku pačku, kde je nakreslene veľke Hčko /Asi ako Haltebremse, alebo niečo take /
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
veteran
Jedna pripomienočka k tomuto: http://imhd.sk/ke/galeria-media/update/6081/mapy-a-schemy.html#74381-Navrh-siete-MHD-pre-rok-1990
Konkrétne ku trati Nám. MM - Masarykova - Staničné námestie. Tá zaniknúť mala a aj sa tak stalo. Celá štvrť mala prejsť radikálnou prestavbou - mala byť v podstate celá zbúraná a nová uličná sieť mala byť trochu odlišná od tej pôvodnej. Spoločne s novou štvrťou mala vzniknúť aj úplne nová ulica vedúca na stanicu aj s električkovou traťou.
Viď plánik (električková trať vyznačená prerušovanou čiarou): http://www.abload.de/img/novepredmestie55sqg.jpg