To je jedna vec a do (ďalekého) budúcna by mali trate aj pribúdať v dá sa povedať že úplne inom koncepte ako v BA čiže ich systém je podľa mňa do Košíc vysoko nepraktický
Iba si dovoľujem do debaty pripomenúť, že z pohľadu topológie košickej koľajovej siete, tri linky pokryjú úplne všetky trate a zastávky.
(Trať a zastávka pred vozovňou sa nepočíta – podobne ako doteraz.)
Toľko matematická teória. Reálne však treba viac, lebo medzi nimi by sa nedalo prestupovať, keďže:
1. Prestup pri VSS je zlý.
2. Prestup na RaStaMesta je ešte horší.
3. Prestup na kruhovom objazde je zlý.
No a samozrejme, netreba všetky spoje jednej z tých troch liniek (tej, ktorá končí na obratisku pri Nippon Steel) dávať von z mesta, treba otáčať pri Optime alebo cez vozovňu alebo na kruháku (alebo na letisku).
Súčasné linkové vedenie so súbehom liniek rieši práve s pomocou toho súbehu väčšinu z tých zlých prestupných uzlov 1, 2, 3 a to spoločnými zastávkami na trati. Bez zmeny tých prestupných uzlov (aspoň predĺženie zelenej pre chodcov, ktorá je skoro nemožná, lebo podľa každého primátora "NAŠI VOLIČI SÚ V AUTÁCH") takmer nevidím miesto na zlepšenie súčasného systému.
Vyjadrím sa iba k tomu o čom niečo tuším/viem:
-> Čistota vozidiel - interiér a exteriér - aktuálne v riešení, pri električkách sa ešte čaká aj na spustenie prevádzky umyvárky v rekonštruovanom električkovom depe (verím, že do konca roka to už bude),
-> Optimalizácia električkových liniek - očakávam, že táto téma bude na pretrase pri tvorbe PDO (akurát sa to rozbieha, škoda, že o uzavretí zmluvy ešte imhd.sk neinformovalo), ale vzhľadom na to, ako vyzerá sieť našich električkových tratí, systém z BA asi nebude úplne možný.
Ja by som skôr začal ešte niečím jednoduchším, čo sa dá urobiť v podstate hneď, aspoň nejak zatraktívniť cestovanie MHD, myslím tým celkovú čistotu vozidiel - interiér a exteriér, všetky plagáty z okien prilepené na oknách dať okamžite preč - vyčistiť okná od pások, vymeniť nálepky na vozidlách, ktoré sú už na polku odlepené a niekde aj doplniť nálepky, pretože tie oznamy od vodičov napríklad kde sa nachádza tlačidlo na otváranie dverí sa mi nepáčia, tieto oznamy by mali byť jednotné a od samotného dopravcu, potom určite vyriešiť nejaké uniformy pre vodičov, pretože oni tiež tým, ako sú oblečený reprezentujú dopravný podnik, a ako môžeme vidieť tak aktuálne viac ako polka vodičov je oblečená tak, ako keby práve vstali z gauča - samozrejme čo poznám pár vodičov tak som dostal také informácie, že firemné košele ktoré aktuálne majú sú nepohodlné a po pár vypratiach ich môžu použiť max. už iba ako handru, a potom ešte iné drobnosti.
Ale tie intervaly sú samozrejmosťou, ja som aj rozmýšľal, či by sa nejak nedali zoptimalizovať aj električkové linky, že dajme tomu na každé sídlisko alebo nejakú časť mesta by pripadala len 1 el. linka, samozrejme boli by miesta kde by sa krížilo viac el. liniek, v Bratislave tiež pred pár rokmi jazdilo veľa električkových liniek ale vedeli to zoptimalizovať na aktuálny počet, samozrejme my máme trochu inú električkovú sieť, ale hoc by sa muselo prestupovať v takomto prípade tak určite by došlo aj k zmene intervalov čiže pri prestupe na inú linku by sa nečakalo 15-20 minút ale dajme tomu 10 minút alebo niekedy pod 10 minút, len tak ma to napadlo.
To je stále vysoká latka. Skôr by som začal návratom k intervalom na linkách z roku 2019 (hoc aj za cenu osekania trás niektorých liniek iba po nejakú električkovú zastávku).
Zajtra sa začína prevádzka novej električkovej trate na Južné Mesto v Bratislave. Komentáre sú pure gold. Ale čo ma zaujíma najviac je, kedy sa aj náš magistrát bude chcieť dorovnať a ktorá z tratí to bude.
Oceňujem zmenu úvodného vyskakovacieho okna pre nastavenie cookies, že už má na úvodnej strane tlačidlo na zamietnutie všetkých cookies (okrem nevyhnutných) a nie je treba chodiť vypínať všetky kategórie jednu po druhej ako sa to robilo predtým.
Letná redukcia niektorých vlakov sa zrejme nekoná, s plánom ZSSK nesúhlasí minister dopravy Jozef Ráž. Železničná spoločnosť Slovensko navrhla počas prázdnin okresať vlaky na 39 regionálnych tratiach, potrebovala však súhlas ministra. https://e.dennikn.sk/minuta/4687665/
Nedávno som si všimol, že sa opäť zmenilo zobrazovanie spojov končiacich na zastávke Tesco, Džungľa. Túto úpravu majú len vozidlá vybavené LED tabuľami.
HE-ML nechali na pokoji, takže by ťa mohli obviniť z klamstva
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mi.v
(Trať a zastávka pred vozovňou sa nepočíta – podobne ako doteraz.)
Toľko matematická teória. Reálne však treba viac, lebo medzi nimi by sa nedalo prestupovať, keďže:
1. Prestup pri VSS je zlý.
2. Prestup na RaStaMesta je ešte horší.
3. Prestup na kruhovom objazde je zlý.
No a samozrejme, netreba všetky spoje jednej z tých troch liniek (tej, ktorá končí na obratisku pri Nippon Steel) dávať von z mesta, treba otáčať pri Optime alebo cez vozovňu alebo na kruháku (alebo na letisku).
Súčasné linkové vedenie so súbehom liniek rieši práve s pomocou toho súbehu väčšinu z tých zlých prestupných uzlov 1, 2, 3 a to spoločnými zastávkami na trati. Bez zmeny tých prestupných uzlov (aspoň predĺženie zelenej pre chodcov, ktorá je skoro nemožná, lebo podľa každého primátora "NAŠI VOLIČI SÚ V AUTÁCH") takmer nevidím miesto na zlepšenie súčasného systému.