Smrť posunovača – nečakané... Pri tlačenom vagóne predpokladám, že posunovač stojí na jeho predných schodíkoch a zástavkou/baterkou/vysielačkou dáva rušňovodičovi navesť umožňujúcu posunovať alebo prikazujúcu stáť. Čo sa tu mohlo stať, že pri chybe vodiča autobusu posunovač nezoskočil a nebežal preč? Alebo to urobil a prevalcovala ho do strany strhnutá vlečka autobusu? Boli tam ďalšie chyby? Autobus nezastal na STOPke? Neosvetlený posunujúci diel? Nepískanie rušňa pred priecestím? Strata vizuálneho kontaktu posunovača s rušňovodičom pri jazde v oblúku? Snáď vyšetrovanie ukáže... Keď vidím fotky, napadá mi, že pri zle osvetlenom priecestí v noci je veľmi ľahké prehliadnuť v tme sa blížiace čelo červenohnedého vagóna vysoké ako dom, ktoré nemá na seba žiadne svetlé prvky a v noci splýva s pozadím. Hoci od vodiča autobusu sa čaká, že bude trikrát pozerať... ale rozhodne takéto priecestia predstavujú väčšie riziko. Aj dokument z pohľadu želeničnej prevádzky zaraďuje posun cez priecestie do kategórie vážnych rizík: http://www.svetdopravy.sk/znizovanie-dopravnych-rizik-posobiacich-pri-posune-drahovych-vozidiel/ Hneď v prvom bode: Za posun dráhových vozidiel s veľmi zvýšeným rizikom považujeme posun: - na miestach s možným pohybom cestujúcej verejnosti, na priecestiach a v neprehľadných miestach,
Keby bolo na mne, k bežnému predpísanému osvetleniu posunujúcich dielov by som vnútropodnikovým predpisom doplnil povinnosť mať oranžový maják na čele posunujúceho dielu, ak prvé vozidlo nie je obsadené rušňovodičom. Aspoň za zníženej viditeľnosti. (Stačil by prenosný oranžový maják, čo sa prichytáva magneticky a dá sa rýchlo nasadiť aj odstrániť.)
Ja by som polemizoval s Drahovského "tak aby pre rozmery autobusu mal jeho vodič potrebný rozhľad a zastavil" - síce tam je tá nešťastná búda, ale podľa mňa hrala rolu aj jazda samotná. Svetlá sú ešte pred búdou, a ak mal pochybnosti o ich správnej funkcii, hádam by mal zastať pred priecestím..
Alebo je snáď z Citelisu taký príšerný výhľad, že sa musí takto veľmi vystrčiť do trate, aby naklonením sa ponad volant dokázal niečo vidieť?
Beriem, no tu bola vzájomná viditeľnosť autobusu a vlaku minimálna (Jozef Drahovský: https://www.cas.sk/clanok/1108269/dopravny-analytik-o-desivych-zaberoch-zrazky-v-iliasi-zarazajuce-zistenie/). Takže jediné, čo sa dalo z cesty spoľahlivo vidieť, bol blikajúci priecestník, ktorý podľa ŽSR fungoval. Pohnúť sa na zlú farbu, čo píšete, sa podarilo aj mne, brrr, zimomoriavky. Ale to je klamné, lebo človek čaká, že uvidí zelenú a pohne sa. Červená na priecestníku je oproti tomu "sólo" podnet, podľa mňa je o dosť ťažšie si ju nevšimnúť, ak len nie pre fantómový jav (slnko svietiace do lampášov).
Ja by som sa len prdbežne vyvaroval rozsudku, že to bolo zapríčinené porušením zákazu bavenia počas jazdy. Moja skúsenosť z dlhoročnej praxe ako na výkonnej, tak na manažerskej strane hovorí pomerne jednoznačne o tom, že keď sa vodič baví, dáva väčší pozor, ako keď sa rozpráva len sám so sebou.
Ako vodič električky som zavinil tri nehody, pričom ani pri jednej z nich som sa nebavil a naopak, raz ma spolujazdec zachránil, keď ma upozornil, že tá zelená, na ktorú sa chystám vyštartovať, je pre iný jazdný pruh a smer, než ten náš.
"Odborné znalosti" pána župana treba brať z rezervou. Názov "hybridná električka" by sa podla mňa celkom hodil pre TRAMTRAIN, konečne by to malo slovenský názov /hybridná kolajová súprava/ .
Pokial mal na mysli električku s nezávislým napájaním, tak sice v KE máme zatrolejované všetky prevádzkované trate , ale pre obnovenie prevádzky na Hlavnej by sa to velmi velmi hodilo. Samozrejme s vhodným napojením na NO, NMM.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
afeno