Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mi.v #11286:
Kdesi som čítal, že komunikácia R2 medzi Košicami a US Steelom bola preklasifikovaná z R2 na I/16 s tým, že preznačenie "SA nestihlo".
Už mesiac a pol je (bez zmeny značenia) na moste VSS rýchlosť 50 namiesto 90, na Opátskom miestami 50 namiesto 90, na privádzači na Prešov 90 namiesto 130 alebo na ceste do USS 90 namiesto 130. O Červenom Raku som si nie istý, nepamätám si, aké značky tam sú.

https://drahovsky.blog.sme.sk/c/534212/maximalna-povolena-rychlost-na-ceste-pre-motorove-vozidla-je-90-km-hod.html
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22403444/rychlostne-cesty-zrusili-rychlost-znizili-znacky-vsak-zostali.html

Koľko % vodičov áut to podľa vás už zaregistrovalo? 😃

Ako na takéto zmeny (a iné zmeny vo vyhláške) upozorňuje svojich vodičov DPMK? Dostávajú nejaké info alebo sa počíta s tým, že si znalosti o dopravných predpisoch priebežne dopĺňajú sami?
Reakcia na: Dispecer #11284:
Už to ide. Ďakujem, že ste to nahlásili 🙂
"V meste nateraz ostáva v platnosti bezplatné parkovanie. Jeho zrušenie nie je ani otázkou najbližších dní. „Je potrebné starkým pomáhať, chceme umožniť dostupnosť. K zrušeniu dôjde skôr v priebehu nasledujúcich týždňov,“ dodal Polaček."

Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/22400191/kosicky-primator-predstavil-plan-na-ozivenie-mesta-letne-terasy-budu-zadarmo.html
Reakcia na: Dispecer #11280:
Ďakujem. Teším sa, kedy to bude dokončené. Teraz ma to pri zadaní napríklad "po.imhd.sk" (prešovská sekcia) presmeruje na odkaz "https://po.imhd.sk/ba" (začiatok adresy stále naznačuje prešovskú sekciu, ale zobrazí sa bratislavská sekcia a podľa polohy aj ponuka na prechod na košickú "https://po.imhd.sk/ke"), lenže to je zjavná chyba. (Firefox, Chrome.) Ak predsa v adrese zadám doménu tretej úrovne (napr. "po" alebo "LM", malo by to stále prejsť na želané mesto a ignorovať moje cookies alebo zistenú polohu. Automatický výber mesta by mal fungovať iba keď zadám "imhd.sk" resp. "www.imhd.sk" a nie vtedy, keď si mesto zadám sám ("po.imhd.sk").
Reakcia na: mi.v #11279:
Pretože vznikla táto funkcia, ktorá ťa upozorní ak si na sekcii iného mesta, než je to, ku ktorému máš najbližšie.
Prečo táto stránka zisťuje polohu?
Reakcia na: Dispecer #11277:
Dufajme ze to nejak prezije ...skoda by jej bola velká.
"Dobrovoľníci z detskej železnice chcú starkým pomôcť bezplatnými rozvozmi nákupov"
https://www.detskazeleznica.sk/--6-370-donaska-zdarma-az-domov
Reakcia na: mi.v #11273:
Doplnenie: po neúspechu v klasickom hernom móde (game over...) hra ponúkne pokračovať v budovaní siete v nekonečnom alebo kreatívnom režime. Tam už sa nedá prehrať, ale sieť liniek sa dá voľne optimalizovať do nekonečna. Hra ukazuje počet vybavených cestujúcich za poslednú minútu. (Rekord mám asi 330.) Toto číslo reaguje na dopady v zmene vedenia liniek medzi uzlami, napríklad ak predĺžite trasu o 1 zastávku alebo pridáte vlečný vozeň do súpravy. Keďže sa v sieti presúvajú jednotliví cestujúci, do minúty štatistiky odrazia ako cestovali po novom. Pre tých čo majú radi urbanistické a dopravné plánovanie je to celkom zaujímavá simulačná hračka.

Dnes už appka zostala zadarmo len pre Android.
Práve je dočasne zadarmo minimalistická hra Mini Metro
https://play.google.com/store/apps/details?id=nz.co.codepoint.minimetro
https://apps.apple.com/sk/app/mini-metro/id837860959?l=sk

Ku hre: na mapu mesta vám postupne umiestňujú nové stanice metra, ktoré sú rôzneho druhu a vy musíte ťahať linky metra tak, aby ste uspokojili prepravné nároky medzi bodmi siete. Ťahanie a premiestňovanie trás je zadarmo, obmedzený je iba počet tunelov pod riekou. Časom potrebujete pridávať nové súpravy, vozne, linky, veľkokapacitné uzly alebo tunely pod riekou s cieľom, aby sa nezaplnilo žiadne nástupište nad kritickú hodnotu, lebo vtedy hra končí.
Kľúč k úspechu: v sieti je veľa obyčajných staníc (krúžok, trojuholník), menej špeciálnych (štvorec, päťuholník, hviezda). Problém nastane, keď do zriedkavej stanice napr. "päťuholník" chcú cestovať ľudia z celej siete a nestačí im kapacita súprav. Preto treba ťahať linky tak, aby cestujúci medzi obyčajnými stanicami neobsadzovali súpravy na dlhé vzdialenosti.
Tip k ovládaniu: stanica sa dá do linky nielen pridať, ale dá z nej aj vylúčiť: linkovú čiaru prenesiete drag&drop nad stanicu, čo prepne jej stav zapojená↔vylúčená.
Reakcia na: KVKV #11271:
... je zaujímavé, že v 60¨tych rokoch boli na starých vozoch (aj Ringhoffer) výhradne tanierové spriahla. Stav po dodávke a zaraďovaní do prevádzky - 50 .roky neviem komentovať .
Tam bolo treba vyriešiť hlavne výrobu a konštrukciu pantografu, z Prahy prichádzali s tyčovým zberačom alebo bez neho. Ten nešlo použiť.
Reakcia na: S499.1023 #11270:
T1 sa v Košiciach nikdy nespojovali. Aspon teda v prevádzke, či sa o to niekto aspon pokúšal neviem, ale skor by som povedal , že nie, s T1 a znalosťami novej koncepcie boli v KE VELKÉ problémy, väčšina ich nejazdila a skončili predčasne.
Tanierové spriahla sa používali len v Brne na vozoch T2 a u prvých dodávok T3. V Košiciach sa na téčkach používalo výhradne pražské spriahlo, pre spojovanie so starými vozmi (manipulačné jazdy, odtah poruchových vozov) boli vybavené redukciou. Tá bola pomerne rozmerná, často sa válala v priestore za kabínou vodiča. (v podstate pražské spriahlo na krátkom nosníku, na druhom konci kolík so závlačkou pre tanier.spriahlo)
V poslednej fáze prevádzky boli dvojnápravové vozy osadzované pražským spriahlom. Nedosledne, nie u všetkých vozov.
Reakcia na: KVKV #11269:
Dve otázky v súvislosti s touto témou:
1) Spájali sa v Košiciach aj T1?
2) Mali dvojice od začiatku "pražské" spriahadlá Atlas alebo sa začínalo s tanierovými? Predpokladám, že vzhľadom na "ringhofferáky" sa pražské spriahadlo mohlo v Košiciach rozšíriť aj skôr, než s električkami typu PCC.
Reakcia na: tom393 #11268:
V rokoch 1960, 61 som videl súpravy T2, skúšobné jazdy dvojíc už hneď po dodaní. Spočiatku jazdili výhradne na linkách 1,4. (nebolo kde inde) Po dodávkach T3, ktoré tiež od počiatku spájali do súprav, sa T2 s pomerne dlhou prestávkou prestali spájať do dvojíc. T2 znovu do súprav až v sedemdesiatych rokoch. To bolo obdobie, ked v Košiciach jazdili výhradne dvojočky , sóla neboli vypravované.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.