Reakcia na: veteran #11045:
Existuje ešte nejaká možnosť, čo sa s tou traťou na Ťahanovciach dá robiť alebo sú možnosti už nulové?Napríklad, pretiahnutie trate cez vnútroblok nejako tak, ako som načmáral na mapu, viď príloha.
Znovu príklad z Helsínk, Fíni svoji milovanú električku vedia potiahnuť aj cez úzke uličky, ak sa má dostať do zástavby. Všimnite si napríklad toto miesto https://goo.gl/maps/WJZHhpnXi722 (trať opustila štvorprúdovku) a sledujte trať ďalej. Potom trať vyjde na rovnakú štvorprúdovku, z ktorej odbočila, ibaže v protismere a po chvíli odbočí z nej inam. U nás by takéto "nelogické" riešenie asi neprešlo, ale pre iných je vyššia obslužnosť obytných celkov priorita. U nás sa takéto extrémne riešenie ani nežiada, no je otázka, nakoľko flexibilní vieme byť v trasovaní na Slovensku a či vôbec ešte zostávajú nejaké dobré možnosti pre Ťahanovce.
veteran
1. Parkovanie nebolo zrealizované ani len v rozsahu zastavovacieho plánu sídliska z 80. rokov.
2. Občianske vybavenie nefunguje tak, ako bolo navrhnuté pôvodne.
Kým bod 1 je stále riešiteľný a dá sa v pohode stavať aj nad rámec pôvodných plánov, bod 2 je už ťažší oriešok (spoločenské potreby a návyky sa zásadne zmenili). Drevenice vo vnútrobloku, ktoré mali slúžiť ako doplnok k hlavnému OV v pasáži na Budapeštianskej, sa premenili na všeličo možné. Navyše, z plavárne pre základné školy sa stala administratívna budova, z časti jednej ZŠ policajná stanica a tak ďalej. Toto všetko logicky ťahá statickú aj ostatnú nepešiu dopravu do tohto vnútrobloku a celý koncept sídliska sa v podstate rozsypal. A ešte keď k tomu prirátame chronické problémy s jediným kapacitným výjazdom...
Miesto riešenia týchto problémov chcú zabetónovaním koridoru pre električku výlučne na Americkej triede vyrobiť problém ďalší: vyháňanie ďalších ľudí preč z MHD.