Reakcia na: veteran #11045:
Existuje ešte nejaká možnosť, čo sa s tou traťou na Ťahanovciach dá robiť alebo sú možnosti už nulové?Napríklad, pretiahnutie trate cez vnútroblok nejako tak, ako som načmáral na mapu, viď príloha.
Znovu príklad z Helsínk, Fíni svoji milovanú električku vedia potiahnuť aj cez úzke uličky, ak sa má dostať do zástavby. Všimnite si napríklad toto miesto https://goo.gl/maps/WJZHhpnXi722 (trať opustila štvorprúdovku) a sledujte trať ďalej. Potom trať vyjde na rovnakú štvorprúdovku, z ktorej odbočila, ibaže v protismere a po chvíli odbočí z nej inam. U nás by takéto "nelogické" riešenie asi neprešlo, ale pre iných je vyššia obslužnosť obytných celkov priorita. U nás sa takéto extrémne riešenie ani nežiada, no je otázka, nakoľko flexibilní vieme byť v trasovaní na Slovensku a či vôbec ešte zostávajú nejaké dobré možnosti pre Ťahanovce.
veteran
Ad 2: Na tých Řepách si už niekedy bol alebo si len potreboval príklad? Že električka tam obsluhuje celé obvodové centrum pozdĺž Makovského ulice, kde je všetko základné OV a bytovky v prípustnej pešej dostupnosti, to si si zrejme nevšimol. Električka akurát neobsluhuje FÚ MČ PHA 13, ale tam zachádza autobus a autobus tiež križuje trať a robí obsluhu opäť výraznej časti sídliska smerom na Karlovarskú (vyššie OV, t.j. Hornbach, Lidl + obsluha starých Řep). Ťahanovce? Električka po Americkej neobslúži takmer nič, pár obchodov, z ktorých je časť k zastávkam otočená dokonca chrbtom, bytovky vo vzdialenosti 50 až 100 metrov, navyše s terénnymi prekážkami (schodiská, oporné múry). 80% obyvateľov bude neobslúžených, resp. bude musieť na električku prestupovať. S pražskými Řepami teda absolútne neporovnateľné.
Ad 3: vybrané spoje na letisko? Rozumiem tomu správne: vybudujeme trať za milióny, upravíme aj kvôli nej MÚK a budeme po nej posielať len vybrané spoje počas tej veľmi krátkej a nárazovej špičky? Skvelé, lenže v meste vymyslím x nových tratí, ktoré budú oveľa rentabilnejšie.