VozidláTrolejbusyŠkoda 15 Tr › #6607

Evidenčné čísla:
  1. 6521  (pôvodne zamýšľané)
  2. 6607
Typ: Škoda 15 Tr 07/6
Výrobca: Škoda, Ostrov
Výrobné číslo: 11303
Rok výroby: 1990
Sprevádzkovanie: 18.6.1990
Odstavenie z premávky: leto 2014
Vyradenie: 2016 (?)
Nadobúdacia cena: 1 144 100 Kčs
Depo: Hroboňova
Rekonštrukcie a úpravy: Rozšírená stredná prehliadka v DPB (2005)
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 200 (od 2005)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 10/2003)
BUSE BS 210 (98 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px) (od 10/2003)
Charakteristické znaky: Atypicky umiestnené interiérové vozidlové reproduktory značky SAL nad pravou bočnicou.
Iné údaje: Po dodaní bol očíslovaný ako #6521, no medzitým došlo k rozhodnutiu, že trolejbusy 15 Tr sa budú číslovať radom 6600, a tak sa očíslovali vozidlá #6601-6606, potom sa spomenulo na #6521 a tento trolejbus dostal číslo #6607.

Istý čas mal dvere natreté novým typom náteru, zvyšok starým - vyblednutým. Stalo sa tak preto, lebo v čase opravy platil zákaz striekania trolejbusov novým lakom, v roku 2003 bol natretý novým náterom celý trolejbus.
Posledné záznamy o vypravení:
6.8.2014 202/6
5.8.2014 201/4
4.8.2014 212/1
31.7.2014 201/1
29.7.2014 202/8
25.7.2014 208/5
23.7.2014 201/5
22.7.2014 208/5
21.7.2014 202/7
18.7.2014 201/6
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ano, myslel som iba Skody 14 Tr a 15 Tr, len mi v tej chvili nedoplo, ze mi to tam chyba.

Uprimne, absolutne netusim aky to ma vyznam, vzdy ma to vsak zaujimalo nakolko to mali iba 1001 a vsetky zvysne 14 Tr dodane do BB. Zaujimave je, ze 15 Tr to nemali, o to viac ma to cele zaujima.
Reakcia na: Edelweiß #23:
Možno myslíš prvé trolejbusy na 750 V v rámci Škoda 14/15Tr. Pretože prechod na 750 V mala časť sveta za sebou už v 70. rokoch.
A tie veľké náporové vetráky nebudú mať niečo spoločného s veľkými vetrákmi u prešovských "Ukrajincov", kde suplovali elektrické vetráky?
Reakcia na: Edelweiß #26:
Nejde o hádanie sa cez hnacie nápravy, ale o historickú hodnotu vozidiel a prevahy rôznych výrobných sérií + fakty tech. stavov budúcich historických vozidiel, kdekoľvek na svete toto platí. Tieto diskusie totižto mám pocit, že vznikajú len v Bratislave....

Slobodu prejavu si azda kradnúť nebudeme zoči-voči, alebo v diskusii. Názory treba písať, argumenty taktiež, ale nie je povinnosť sa s nimi stotožniť. Môj názor je známy, stojím si za nim a odprezentoval som ho tu jednoducho.
Reakcia na: upravovač fotiek #24:
Pretoze Vas argument s Plzenskou 414 nemal ziadnu logiku a rovnako mi nedava logiku argument chciet HN2 v tomto pripade.

Nikde som Vas uchylom nenazval a aj napriek tomu ze sa absolutne nezhodneme, respektujem Vas nazor.

Bratislava je vsak dost zaujimavy pripad sam o sebe, kde je viac vozidiel klucovych s napravou Raba, nez s napravou inou ktoru chcete Vy. A o tom to presne je, aby kazde mesto bolo niecim vynimocne, trebars uz spomenuta Zilina.
Páni, máte tu krásne sny. Ale z čoho by ste to chceli financovať? V súčasnej situácii nie sú ani peniaze, ani ľudia a ani čas. Jediné v čo môžeme dúfať, že tých pár vozov, čo má historickú hodnotu dožijú v akom-takom stave dobu, keď bude vedenie mesta alebo podniku viac naklonené histórii. A mimochodom, kacírska otázka: načo nám bude toľko historičákov keď nemajú kde jazdiť a nemáme ich ani kde vystaviť?
Reakcia na: Edelweiß #20:
Aha. Takže keď napíšem, že pre prapôvodnú 15Tr môžu do Plzne a schytám za to kopu mínusiek, tak "argument", že pre 15tr s HN2 môžu ísť ľudia inde, zrazu je žiadané a hodnotené kladne. Zvláštne. Načo mať v Bratislave ďalší historičák s tou istou nápavou ako 6309? Aké jednoduché je onálepkovať ma za úchyla. Bravo! Dokonalý argument. A nezabudnite si v rámci vašich ozvenových komôr hodnotiť príspevky tak ako to už robíte.
Reakcia na: 14TrM6226 #21:
Brno bola jedina vynimka kde drobna seria 14 Tr 14 mala prednost, pretoze to bola seria vyvinuta cisto pre nich. Preto si myslim ze zachovat 3283 bol fatalny omyl, byt nemozem upriet to ako nadherne ju spravili.

Tiez by som Ziline doprial 205tku viac, alebo uz uplne archaicku 203 s povodnym celom, ale myslim si ze ta 213tka ich zachranuje asi najviac.

Co sa tyka Banskej Bystrice, tam za mna nie je o com - obidva su prototypy na 750V, ktore maju podla mna nielen vyznam pre Slovensko ako take ale celosvetovo, pretoze slo o prve trolejbusy na dane napatie. Ozaj, viete mi prosim priblizit vyznam tych vacsich naporovych vetrakov, co mala iba 1001 a vlastne vsetky zvysne 14 Tr 12/7 ? Nikdy som sa presne nedopatral k ich vyznamu.
Reakcia na: Edelweiß #20:
"Preco ma kazdy uchylku zachovavat to, coho tu bolo najmenej ?"

Asi preto, lebo je to vzaaaacneeeee!
Reakcia na: Edelweiß #20:
Hradec sa takto zachoval? To azda nemyslíte vážne... Nebudem sa čudovať, ak padne aj ich 14 Tr 05.

V tomto prípade však treba nie len v Česku veľmi tvrdo bojovať za zachovávanie veľkých Ráb. Prešľap bolo zachovanie aj 14 TrM v Brne (3283) kde bol lepší adept, ktorý bol príkladom prvotného riešenia "Mkovských" čiel.

Čo sa týka Žiliny, plne súhlasím, 228 a 213 sa podarilo dochovať a obe s danym typom náprav. Síce výber 228 asi dosť veľa ľudí vie ako vznikol, ale čo už, 205 to nevráti a zachová sa azda čo najviac v pôvodnom stave.

Do budúcna bude celkom zaujímavá otázka historických vozidiel v Banskej Bystrici. 1501 je tak trochu ementál a 1001 o nič lepšie, no bavíme sa tu o veľkých klenotoch a 1001 je posledný mohykán zo 750 V vozov pre BB, ktorý má aj charakteristicky väčší náporový vetrák odporníku. Veď uvidí sa. Azda sa dochovajú pekne obe 🙂
Reakcia na: upravovač fotiek #18:
Preco ma kazdy uchylku zachovavat to, coho tu bolo najmenej ? A paradoxne najviac narocne na udrzbu ?

Napravy HN2, ktore su len jemnou modifikaciou z 9 Tr tu boli v minimalnom pocte a ked je tak silna potreba ju mat, Zilina ponuka 213tku v povodnom stave vratane 15 Tr v stave modernizovanom, taktiez s HN2.

Myslim si, ze nudza o HN2 na Slovensku nie je a su hojne rozsirene aj v Cesku. Kde presne prave, nahradili vozy s Rabou - a to konkretne Jihlava a Hradec Kralove.

Druhe menovane mesto je o to smutnejsie, ze zlikvidovalo vlastnu Rabovu 15 Tr 02/6 a donieslo si 15 TrM s HN2 povodom z Usti nad Labem.

Takze nie, osobne si myslim ze HN2 je viac nez dost.
Reakcia na: Edelweiß #12:
Mimochodom, keď už tu máme fotky celku, bolo by zaujímavé ju nafotiť aj detailne možno. Vzhľadom na aktuálny, hoci vizuálne žalostný stav vyzerá celkom vtipne, no reálne by ma zaujímali najmä časti nosných konštrukcii (eventualne nafotiť niekde na kanáli), ktoré dosť často prechádzali precíznou údržbou práve aj na tomto vozidle... Vybavujem si už raz zmieňovanú opravu kĺbu a pravidelne brúsenie a tryskanie podbehov, nevraviac o SP 2011 a VP v roku 2004/2005.
Ak zachovať 15Tr, tak voz s HN2. Nemáme taký? Škoda. Načo ďalší voz s Rábou?
a ta 6613 je ako zdroj ND? ci preco nesla do srotu v tom roku 2021?
Reakcia na: 14TrM6226 #15:
Sanos ak by bol viac do slonej kosti a nebol skoro biely, tak je za mna dokonaly. Tam sa neda upriet to, ze zrucnost a nadsenie nepozna hranice a da sa to u akehokolvek vozidla.

Lenze, v miere reality treba podotknut. Myslim si, ze 6207, 6309 a 6607 su stale v tej pomyselnej hranici kedy to mozne je.
Reakcia na: Edelweiß #14:
Obe sa dajú v podstate bezproblémovo spraviť, ak sa chce a sú peniaze. Náhradných dielov vždy bolo a aj bude dostatok a myslím si, že aj entuziazmu do opráv historických vozidiel bude vždy dosť. Kremienkov Sanos je toho pekným príkladom. Myslím si, že čoskoro všetko dopadne dobre, ideálne v prospech oboch vozidiel. 14 Tr máme aktuálne 6309 v relatívne slušnom stave. 15 Tr treba prioritizovať teda a počas jej dokončovania začať robiť na 6207. Áno, súhlasím, teoreticky pekný sen, ale zároveň realizovateľný.
Reakcia na: 14TrM6226 #13:
Preto dufam, ze nielen u 6607 ale aj na taku 6207 sa usmeje zasluzene stastie a obidve budu moct reprezentovat to najcennejsie, co doma mame.

Minulost uz nezmenime, mohli sme mat lepsie vozidla ale treba pracovat s tym, co je dokym je este cas.
Reakcia na: Edelweiß #12:
Tu krásne vidno, že bratislavská nepriazeň osudu úraduje. Kto iný by rozbíjal len tak vozidlo predsa, keď už nevyhovovalo v danom čase príliś ani na ND? 😞
Osobne dufam, ze Bratislavska "nepriazen" osudu neskonci pri 6607 tak, ako pri inych vozidlach.

Zial, nie su moje fotografie ale myslim si, ze jej stav hovori za vsetko.
Reakcia na: 14TrM6226 #8:
Pokiaľ si dobre pamätám, v BA boli pôvodné úpravy z fabriky vyhodnotené ako nedostatočné, keďže aj pomalý prejazd obyčajnou sexiou spôsoboval výpadok serva a stvrdnutie riadenia.
Reakcia na: Edelweiß #9:
Áno, tento údaj sa nachádzal aj v TP vozidiel. Na štítku boli však vyrazené označenia ako 15 Tr 07 alebo priamo 07/7. Teplice mali tento údaj v TP taktiež