VozidláElektričkyČKD Tatra K2 › #7085

Evidenčné číslo:7085
Typ: K2YU (1983 - 2001)
K2G (od 2001)
Výrobca: ČKD - Tatra Praha
Výrobné číslo: 172202
Rok výroby: 1983
Sprevádzkovanie: 1.5.1983
Nadobúdacia cena: 745 020 Kčs
Depo: Krasňany
Jurajov dvor (11/2023 - )
Domovská linka: 7/3, 17/3 (od 2/2006)
Reklamy: Vianočná električka (11 - 12/2020)

Vianočná električka II (11 - 12/2021)

Vianočná električka III (12/2022 - 1/2023)

Vianočná električka IV (12/2023 - 1/2024)

Vianočná električka V (12/2024 - 1/2025)
Nehody: Zrážka s kamiónom pri Botanickej záhrade (5/1998).
Rekonštrukcie a úpravy: Po vážnej nehode (1998) bola električka v dielňach DPB zmodernizovaná na typ K2G (výzbroj 2x ČKD TV8, nový interiér, informačný systém BUSE, elektricky ovládaný polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100, nové pracovisko vodiča s ručným radičom Lekov). Pri modernizácii bol havarovaný predný článok nahradený článkom z vozidla #7072. Modernizácia sa neúmerne predĺžila napríklad aj pre nehodu s dielenským žeriavom, ktorý poškodil čelo električky. Začiatok prevádzky s cestujúcimi po modernizácii 7.8.2005.

Dosadenie klimatizácie kabíny vodiča Thermo King (11/2006)

Rekonštrukcia vnútorného vykurovania (2012 - 2013)

Úprava na Vianočnú električku 2020 - električka dostala vonkajší vianočný polep, svetelné reťaze v exteriéri aj interiéri, tyče v interiéri dostali modrú farbu, rovnako aj sedadlá dostali modré poťahy. Modrá farba interiéru potom električke zostala.

Úprava na Vianočnú električku aj v rokoch 2021, 2022, 2023, 2024 - v roku 2023 úprava farby interiéru na zelenú so zelenými a červenými sedadlami.
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 2005)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 2005)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 2005)
BUSE BS 200 (od 2005)
Iné údaje: Vozeň bol získaný zo súbehu pre Juhosláviu, pôvodne dodaný s podvozkami pre rozchod 1435 mm (určené pre Brno), úzkorozchodné podvozky získané z náhradných dielov.
Posledné záznamy o vypravení:
23.5.2025 1/6
22.5.2025 1/6
21.5.2025 1/6
13.5.2025 1/6
12.5.2025 1/6
9.5.2025 1/6
7.5.2025 1/6
6.5.2025 1/6
5.5.2025 1/6
25.4.2025 1/6
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Daniel7929 #42:
Toto vozidlo nie je pridelene na linku kazdy den, moze sa vypravit hocijaka K2. Ak mas zaujem tak si musis pockat kym sa vypravi a potom vyhladat sluzbu (napr "1/6") vo vyhladavaci, co ti ukaze odchody danej sluzby.

Kacice jazdia pocas spiciek na linke 1 (4 ranne poradia, 2 poobedne), a cez vikendy na parnych poradiach na linke 4. Na linke 1 sa bezne vymienaju vozy ktore su vypravene rano a to, ze voz jazdil rano, nemusi znamenat ze bude vypraveny aj poobede. Sluzby na L4 su celodenne a prve maju zatah do vozovne az okolo 19 hodin.
Reakcia na: Ma178rek #43:
Nie nieje ráno jazdila . Teraz poobede jazdi Voz 7115 1/6a.
Reakcia na: Daniel7929 #42:
Vozidlo jazdí pracovné dni
Dnes je na linke 1/6 (6.poradie)
15:40, 16:15, 16:50, 17:25, 18:00, 18:35 dnes z Hlavnej Stanice smer centrum
19:07 smer Vozovňa Jurajov Dvor
Uvidel som,že začala jazdiť na 1 linke, kde ju uvidím a v aké časy jazdí?
Reakcia na: SimonMHD #40:
Uvidíš dnes na Jesenského.
Ako vlastne vyzerá tohtoročná vianočná výzdoba na tomto voze? Je vo výprave ako ❄️/1.
Už odstavená. asi prerábajú ju na vianočnú. Nemá niekto o tom informácie
Reakcia na: Petto #34:
Vianočná výzdoba nie je reklama.
Reakcia na: Jak44 #33:
Nie sú zmluvne určené na oblepenie reklamami.
Reakcia na: Cancer #21:
Skús sa riadiť pravidlom, že keď nevieš ako ďalej, pozri sa, ako to robia u susedov. A vianočné električky majú skoro všade, chvália sa nimi a ešte sa súťaží o najkrajšiu.
Reakcia na: Petto #34:
Táto lehota je zvyčajne myslím 5 rokov naprieč EU fondovými projektami. Na toto obdobie sa meria aj návratnosť projektu (viz. stará 64 a tbus. trať cez Hroboňovu).

Zároveň, v interiéri sa už reklamy vo vitrínach objavili dávnejšie, čiže tým pádom aj "ban" na CVR by už nemal platiť.
Reakcia na: Jak44 #33:
Žiadna náhoda , pár rokov sa nesmú dávať celovozove reklamy na EU vozy. Bolo to aj v zmluve len nvm na koľko rokov. Tbusy z r. 2014-5 viem ze boli kratšie.
Reakcia na: Solider #31:
Zrovna u Škodovky neviem či by spolu so svetielkami a CVR nešiel dole aj samotný lak, keď vidno jeho kvalitu na horných plentách. Asi nebude náhoda, že doteraz nemajú ani podokenné nálepky, ani CVR. 😁
Reakcia na: Solider #31:
Tak 7085 je vďaka vločkám na poťahoch sedadiel vianočnou v podstate celý rok 😉
Reakcia na: mirec240 #17:
Lenže v rámci Starého Mesta jazdila účelovo práve kvôli tomu, že to je atrakcia a na samostatnej linke na radiálach, čo bol dávnejší koncept, to bola príliš dlhá trasa pre malé deti. Do 15 minút, čo je ten okruh Jesenského cez tunel, je to akurát. Na linke 1 jazdila len kvôli covidovým opatreniam, keď sa nemohli robiť oficiálne akcie tohto typu.

Nikde nie je dané, aký koncept musí mať Vianočná električka. Čo sa týka víkendov, v decembri počas adventných víkendov bývajú z dôvodu zvýšených prepravných nárokov vypravované iba súpravy, čiže kačica by tam kapacitne nepostačovala. Navyše kačica bola vybraná kvôli tomu, že pôvodne sólo T6 na samostatnej vianočnej linke kapacitne nepostačovala. To však neznamená, že by vianočnú výzdobu/svetielka nemohla mať iná prevádzková električka (napríklad Škodovka).
Základná otázka: Vianočná električka bola doteraz súčasťou objednávky mesta alebo ju prevádzkoval DPB na vlastné náklady?
Reakcia na: henko151 #27:
Tie dve kolečká navyše na linke 7 by sa zišli, keďže posledný odchod z Hlavnej stanice má o 17:11
Reakcia na: henko151 #27:
už keď sa tu rozpútala debata na tému šotoakcie a ich finančný efekt, mám len malú poznámku - na šotoakciách býva realizovaný predaj suvenírov súvisiacich s DPB, resp. s MHD. Nestálo by za úvahu zriadiť tu alebo na stránke DPB e-shop s takýmto materiálom (a prípadnými súvisiacimi zážitkami) ? Možno by to prinieslo určitý príjem pre občianske združenie stojace za týmto webom.
Páni, jedno kolečko v minuloročnej trase má 4km. Výjazd/dojazd do vozovne meria dokopy povedzme cca 15 km. Linka premáva v intervale 30 minút, 4-8 hodín denne v závislosti od typu dňa. Ak dobre rátam, počas celého vianočného obdobia najazdia cca 950 km.
Od posledného škrtania spojov do Vianoc zostáva 35 pracovných dní. Polkolečko na linke 7 má 5km, podobne aj výjazd z vozovne. Ak by teda Vianočná električka nejazdila, vystalo by na jeden pracovný deň cca 27 km navyše, zaokruhlime na 30. To znamená, že by sme denne mohli spraviť na linke 7 o dve kolečká resp. 4 spoje viac. Naozaj by toto spasilo bratislavskú dopravu?
Okej, možno je na mieste sa baviť o tom, ako niektoré šotoakcie spenažiť a ako možno ušetriť na výzdobe vozidla. Ale naozaj mi to príde, ako spomína Andrej, že ako keby chceme šetriť na dvestotisícový dom tým, že denne nepôjdeme na jednu kávu za 2€. Pokiaľ sa niekde systematicky nenájde väčší balík peniazí, ktorý by sa dal nasypať do prevádzky MHD, tak ušetrenie nákladov z tých 5 šotoakcií ročne ju naozaj nespasí.
Reakcia na: Cancer #25:
A čo teda chceš? Aby nejazdila vianočná električka len tak, z úcty k tebe? Aj keď to problémy o ktorých píšeš vôbec neovplyvní?

Sťažuješ sa ak niekto si kúpi pre seba knihu namiesto dom pre teba? Tieto problémy s ktorými trpí MHD v súčasnosti sú oveľa väčšie než nejaká šotoakcia.