VozidláElektričkyČKD Tatra K2 › #7120

Evidenčné čísla:
  1. 372    1976 – 1983
  2. 7063    1983 – 2004
  3. 7120    od 2004
Typ: K2 (do 2004)
K2S
Výrobca: ČKD - Tatra Praha
Výrobné číslo: 164399
Rok výroby: 1975
Sprevádzkovanie: 1.1.1976
Odstavenie z premávky: jún 2023
Vyradenie: 2023
Nadobúdacia cena: 678 931 Kčs (modernizácia na typ K2S: 10 231 000 Sk)
Odpredaj: Slezská dopravní a strojní, s.r.o., Horní Životice, ČR (2/2024; odpredaj za cenu 2200 €)
Depo: Krasňany
Reklamy: Twin City Liner (5/2010 - 12/2011)

Casio G-factory (1/2012 - 8/2012)

Planeo elektro + Sodastream (8 - 10/2012)

Planeo elektro + Sencor (10/2012 - 4/2014)

Freywille (11/2015 - 2/2016)

Creative (11/2016 - 4/2017)

Klingerka (4/2017 - 11/2017)

Rínok Rača (10/2018 - 2019)

Qatar Airways (1/2020 - 1/2021)
Nehody: Nehoda električiek #7120 a 7946+7945 (12.10.2004) - električka #7120 narazila zozadu do súpravy #7946+7945 pri vjazde do zastávky Račianske mýto.

Nehoda električiek 7120 a 7933+7934 (10.2.2016) - električka linky 6 #7120 narazila zozadu do súpravy #7933+7934 linky 5 pri vjazde do zastávky Hybešova.
Rekonštrukcie a úpravy: Vozeň #7063 dostal atypickú veľkú drevenú kabínu (199x).

Modernizácia na typ K2S v Pars nova Šumperk (2004)
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 2004)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 212 (112 × 19 px), BUSE BS 212 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 2004)
BUSE BS 200 (od 2004)
Charakteristické znaky: Vozeň #7063 dostal na zadné čelo hranaté svetlá ako mali T3SUCS.
Posledné záznamy o vypravení:
8.6.2023 7/3
6.6.2023 1/7
5.6.2023 7/8
2.6.2023 7/17
1.6.2023 7/11
31.5.2023 7/17
30.5.2023 7/14
29.5.2023 7/2
28.5.2023 4/6
27.5.2023 4/14
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dakujem pekne za odpovede. 🙂
Reakcia na: Edelweiß #81:
Však ale nemajú byť vyradené teraz. Len toľko kačíc teraz netreba a navyše ani toľko miesta v Krasňanoch nie je – a ani nebude, keďže sa onedlho štartuje modernizácia depa.
Reakcia na: Edelweiß #81:
Nemám prehľad, predpokladám, že sa robili skôr, ako bolo rozhodnutie o nákupe nových škodoviek (v závislosti na pridelení peňazí z eurofondov)
Doplnenie - ako píše Solider o príspevok neskôr, nevyradia sa hneď
Reakcia na: trolejbus6207 #10:
Preco ale potom spravili prehliadky 7115 a 7116, ked maju prave byt podla tejto logiky vyradene ? Ci to rozhodnutie, alebo myslienka skor, sa zrodila az neskor ?
Reakcia na: LUKY 87 #78:
Odstavená
Reakcia na: Andrej #69:
Ešte pridám jeden argument v prospech T3G: TV8 dokáže repkuperovať. Hlavne v dnešnej dobe vysokých cien mi príde nepochopiteľné, že vozy bez rekuperácie (T6A5), ktoré navyše majú vysoké energetické straty, držia pri živote na úkor vozov s rekuperáciou. Keby T3G boli ešte v predcovidovom stave tak by som žiadne nevyradoval pokiaľ tu strašia súpravy so sérii 7901-7946 (prípadne 7947-7958, ktoré sú mladšie ale majú výklopné dvere).

A tiež by ma zaujímalo koľko stála taká oprava 7839. V čase nízkych tržieb ich odstavili ako prvé a potom po vyše ročnej prestávke jej pracne museli opraviť deravú strechu a vykonať prehliadku, čo by nemuseli keby tie vozy neodstavili. Od čias keď T3P boli presunuté do zálohy je to jedna veľká tragikomédia u električiek.
7114 je na tom ako? Je na prehliadke alebo už tiež definitívne odstavená? Ďakujem.
Reakcia na: upravovač fotiek #75:
Veď to, nemali nikdy vzniknúť. Pamätám si, ako som hučal do vtedajšieho námestníka (manžel tenistky), že to je najväčšia hlúposť, že zmysel má buď GO starých vozov, ktoré nám po 15 rokoch nebude ľúto vyhodiť, alebo nové už ako wane. Ale bavte sa s človekom, ktorý sa priznal, že električkou sa viezol naposledy ako študent...
Reakcia na: si #74:
Keby boli aspoň čiastočne nízkopodlažné, tak si ich odpredaj dokážem predstaviť. Lenže novostavby miesto toho aby mali oproti 2. dverám aspoň malú vaničku (a výzbroj v zadnom článku), boli vyrobené ako vysokopodlažné.
Reakcia na: Mhr1 #73:
este vacsie zverstvo je ale drzat ich v premavke ked by si vsade potreboval vyssiu kapacitu vozidla ako maju....
a blbe je ze v sucasnosti ich uz asi ani nemas velmi kam inam odpredat (kedze ich kapacita je asi pre kazdy rozumne zmyslajuci dopravny podnik nedostatocna....)
Reakcia na: Andrej #53:
7126-7134 sú jednoducho nové električky, vyradiť ich by bolo zverstvo. A 7135 je posledná rekonštrukcia, naviac mladšia ako ostatné K2S. Takže sa treba zmieriť, že tu ešte budú musieť niečo odjazdiť. Že tieto novostavby nemali nikdy vzniknúť, je iná vec, ale s tým už nič teraz nenarobíme...
Reakcia na: Andrej #69:
Každé vozidlo, ktoré odstavíš na dlhú dobu, bude po oživení vykazovať problémy. Elina, autobus, uloženkové V3S... vždy to dopadne rovnako.
Reakcia na: Solider #58:
K tomu v tom tmavočervenom laku?
Reakcia na: trolejbus6207 #54:
Ale zbavovať sa šrotu s nálepkou "Pomoc Ukrajine"... Áno, platí "ak budú mať záujem".
Reakcia na: Solider #63:
Dobre, a ako je možné, že žehličky ešte sú schopné odjazdiť celú službu? Žeby bol rozdiel v tom, že s nimi zaobchádzali inak? Lebo čo si ja pamätám, odjazdiť celodenky pre T3G nebol problém až do tej masovej odstávky počas covidu, ešte na konci 2020 sa taká 7837+38, ktorá je odkázaná len na ZV v dnešných dňoch, odchádzala zo služby na poruchy tak maximálne 2-3 za mesiac (podľa výpravy).

Možno sa dlhodobo neráta s T3G, ale 1) plány sa môžu aj meniť (teraz asi už nemôžu), a 2) zničiť ich ešte predtým ako ich náhrady sú tu sa mi nevzdá vôbec ako rozumné riešenie. Čo ak budú nové vozidlá oneskorené? Čo ak budú mať technické problémy? DPB nie je schopný budúcnosť predvídať.
Reakcia na: Viko #67:
Primátor Budapešti ešte na jeseň ponúkol v snahe pomôcť Ukrajine rôzne vyradené vozidlá, okrem iného Ikarusy 280, ktoré v októbri dojazdili s cestujúcimi a okrem vysokej podlahy im nič nechýba, boli (sú) vo veľmi slušnom stave. Ukrajinci ich však nakoniec odmietli. Zobrali od BKV len nízkopodlažné Volvá v počte kusov 5. Takže asi im to s autobusmi zatiaľ až tak nehorí.

https://mandiner.hu/cikk/20230511_ukrajna_koszoni_nem_keri_a_budapest_altal_felkinalt_buszok_tobbseget
Reakcia na: upravovač fotiek #57:
Bohužiaľ to u nás s pomocou dosť kríva.
Prešov predával na Ukrajinu 25Tr, nikde tu nezohnali nízky náves ochotný vycestovať, tak museli dojsť Ukrajinci s vysokým návesom a šaškovať s nakládkou v cudzom areáli s dostatočne vysokou rampou.
O tom, že primátorovi Kyjeva sľuboval Vallo dodať vyradené autobusy iks mesiacov dozadu a akosi stále neodcestovali, ani nehovorím.
Reakcia na: Andrej #55:
Mám pocit, že 7845+46 má ešte pôvodný interiér (klasická podlaha, kúrenie pod sedadlami), jedine podsedáky má navyše. Takže by som ako historičák volil skôr tú. Pretretie do pôvodných farieb by nemal byť problém.
Reakcia na: Mhr1 #59:
Rovnako ako 7085. Z K2S je jediná.