VozidláElektričkyČKD Tatra K2 › #7120

Evidenčné čísla:
  1. 372    1976 – 1983
  2. 7063    1983 – 2004
  3. 7120    od 2004
Typ: K2 (do 2004)
K2S
Výrobca: ČKD - Tatra Praha
Výrobné číslo: 164399
Rok výroby: 1975
Sprevádzkovanie: 1.1.1976
Odstavenie z premávky: jún 2023
Vyradenie: 2023
Likvidácia: apríl 2024
Nadobúdacia cena: 678 931 Kčs (modernizácia na typ K2S: 10 231 000 Sk)
Odpredaj: Slezská dopravní a strojní, s.r.o., Horní Životice, ČR (2/2024; odpredaj za cenu 2200 €; po rozobratí odvezená 3.4.2024 na šrotovisko)
Depo: Krasňany
Reklamy: Twin City Liner (5/2010 - 12/2011)

Casio G-factory (1/2012 - 8/2012)

Planeo elektro + Sodastream (8 - 10/2012)

Planeo elektro + Sencor (10/2012 - 4/2014)

Freywille (11/2015 - 2/2016)

Creative (11/2016 - 4/2017)

Klingerka (4/2017 - 11/2017)

Rínok Rača (10/2018 - 2019)

Qatar Airways (1/2020 - 1/2021)
Nehody: Nehoda električiek #7120 a 7946+7945 (12.10.2004) - električka #7120 narazila zozadu do súpravy #7946+7945 pri vjazde do zastávky Račianske mýto.

Nehoda električiek 7120 a 7933+7934 (10.2.2016) - električka linky 6 #7120 narazila zozadu do súpravy #7933+7934 linky 5 pri vjazde do zastávky Hybešova.
Rekonštrukcie a úpravy: Vozeň #7063 dostal atypickú veľkú drevenú kabínu (199x).

Modernizácia na typ K2S v Pars nova Šumperk (2004)
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 2004)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 212 (112 × 19 px), BUSE BS 212 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 2004)
BUSE BS 200 (od 2004)
Charakteristické znaky: Vozeň #7063 dostal na zadné čelo hranaté svetlá ako mali T3SUCS.
Posledné záznamy o vypravení:
8.6.2023 7/3
6.6.2023 1/7
5.6.2023 7/8
2.6.2023 7/17
1.6.2023 7/11
31.5.2023 7/17
30.5.2023 7/14
29.5.2023 7/2
28.5.2023 4/6
27.5.2023 4/14
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #91:
A vtedy tá 7063 už mohla byť po nejakom ťukanci prezbrojená späť na slzičky alebo absolvovala nejakú VP a keďže Miro V. medzitým odišiel na autobusy a o 7063 sa už nikto individuálne nestaral, tak taktiež mohla byť prezbrojená späť na slzičky.
Reakcia na: S499.1023 #90:
4 roky a bývali sme pri trolejbusoch. Električky som si začal všímať až neskôr (od cca 1987) a v rokoch 1989-1993 som žil mimo Bratislavu (ale chodili sme na víkendy a dovolenky do Bratislavy).
Reakcia na: upravovač fotiek #89:
Koľko rokov si mal v 1985?
Reakcia na: S499.1023 #88:
Takú K2 si veru nepamätám.
Reakcia na: upravovač fotiek #87:
Myslím to presne tak, ako som napísal. Hranaté smerovky aj obrysovky vpredu, vyššie, než na SU, keďže smerovky boli na pozícii pôvodných slzičkových a obrysovky pod nimi.
Reakcia na: S499.1023 #86:
Nespomínam si že by sme mali nejakú K2 s hranatými smerovkami vpredu. Mylsíš smerovky umiestnené nižšie na prednom čele? Také K2 boli 7031, 7065, 7078, okrem nich aj T3CS 7702. Všetky so smerovkou nižšie než je obvyklé (možno z T3SUCS, pričom obrys nebol použitý vôbec - bol v reflektore). Bola aj minimálne jedna K2 s čelom K2YU so širokým transparenom - 7053 (do roku 1991). Matne si ju pamätám, bola vyradená v roku 1991.
Pozerám, že 7063 musela mať nejaký ťukanec aj spredu, pretože ešte okolo roku 1985 dostala v réžii Miroslava V. aj vpredu "esúčkové" hranaté blinkre a obrysovky.
škoda pekného vozu 😞
Dakujem pekne za odpovede. 🙂
Reakcia na: Edelweiß #81:
Však ale nemajú byť vyradené teraz. Len toľko kačíc teraz netreba a navyše ani toľko miesta v Krasňanoch nie je – a ani nebude, keďže sa onedlho štartuje modernizácia depa.
Reakcia na: Edelweiß #81:
Nemám prehľad, predpokladám, že sa robili skôr, ako bolo rozhodnutie o nákupe nových škodoviek (v závislosti na pridelení peňazí z eurofondov)
Doplnenie - ako píše Solider o príspevok neskôr, nevyradia sa hneď
Reakcia na: trolejbus6207 #10:
Preco ale potom spravili prehliadky 7115 a 7116, ked maju prave byt podla tejto logiky vyradene ? Ci to rozhodnutie, alebo myslienka skor, sa zrodila az neskor ?
Reakcia na: LUKY 87 #78:
Odstavená
Reakcia na: Andrej #69:
Ešte pridám jeden argument v prospech T3G: TV8 dokáže repkuperovať. Hlavne v dnešnej dobe vysokých cien mi príde nepochopiteľné, že vozy bez rekuperácie (T6A5), ktoré navyše majú vysoké energetické straty, držia pri živote na úkor vozov s rekuperáciou. Keby T3G boli ešte v predcovidovom stave tak by som žiadne nevyradoval pokiaľ tu strašia súpravy so sérii 7901-7946 (prípadne 7947-7958, ktoré sú mladšie ale majú výklopné dvere).

A tiež by ma zaujímalo koľko stála taká oprava 7839. V čase nízkych tržieb ich odstavili ako prvé a potom po vyše ročnej prestávke jej pracne museli opraviť deravú strechu a vykonať prehliadku, čo by nemuseli keby tie vozy neodstavili. Od čias keď T3P boli presunuté do zálohy je to jedna veľká tragikomédia u električiek.
7114 je na tom ako? Je na prehliadke alebo už tiež definitívne odstavená? Ďakujem.
Reakcia na: upravovač fotiek #75:
Veď to, nemali nikdy vzniknúť. Pamätám si, ako som hučal do vtedajšieho námestníka (manžel tenistky), že to je najväčšia hlúposť, že zmysel má buď GO starých vozov, ktoré nám po 15 rokoch nebude ľúto vyhodiť, alebo nové už ako wane. Ale bavte sa s človekom, ktorý sa priznal, že električkou sa viezol naposledy ako študent...
Reakcia na: si #74:
Keby boli aspoň čiastočne nízkopodlažné, tak si ich odpredaj dokážem predstaviť. Lenže novostavby miesto toho aby mali oproti 2. dverám aspoň malú vaničku (a výzbroj v zadnom článku), boli vyrobené ako vysokopodlažné.
Reakcia na: Mhr1 #73:
este vacsie zverstvo je ale drzat ich v premavke ked by si vsade potreboval vyssiu kapacitu vozidla ako maju....
a blbe je ze v sucasnosti ich uz asi ani nemas velmi kam inam odpredat (kedze ich kapacita je asi pre kazdy rozumne zmyslajuci dopravny podnik nedostatocna....)
Reakcia na: Andrej #53:
7126-7134 sú jednoducho nové električky, vyradiť ich by bolo zverstvo. A 7135 je posledná rekonštrukcia, naviac mladšia ako ostatné K2S. Takže sa treba zmieriť, že tu ešte budú musieť niečo odjazdiť. Že tieto novostavby nemali nikdy vzniknúť, je iná vec, ale s tým už nič teraz nenarobíme...