VozidláTrolejbusyŠkoda 15 Tr › #6617

Evidenčné číslo:6617
Typ: Škoda 15 Tr 13/6M
Výrobca: Škoda Ostrov s. r. o., Ostrov
Výrobné číslo: 12410
Rok výroby: 1997
Sprevádzkovanie: 18.3.1998
Nadobúdacia cena: 7 730 771 Sk
Depo: Hroboňova
Nehody: Vážna dopravná nehoda na Záhradníckej ulici pred Justičným palácom (6.9.2000) - trolejbus zachytil kryt kanála a následne vytrhol telo kanála, čím vyletela zadná časť vozidla do výšky 1 m, trolejbus prestal byť ovládateľný a narazil do 3 osobných áut. Kanál spôsobil neopraviteľnú deformáciu zadného článku vozidla. Pri nehode sa zranilo viacero cestujúcich v trolejbuse.
Rekonštrukcie a úpravy: Oprava v Škode Ostrov po nehode (2001 - 12/2002, začiatok prevádzky po nehode 24.1.2003) - trolejbus pri oprave dostal nový zadný článok
Informačný systém: BUSE BS 100
BUSE BS 120, BUSE BS 120
BUSE BS 110 (140 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px)
BUSE BS 200 (od 2003)
Doplňujúce informácie: historické vozidlo
Iné údaje: Trolejbus bol po odstavení z prevádzky v januári 2015 zachovaný pre zbierku historických trolejbusov DPB. V budúcnosti by malo byť vozidlo zrenovované do pôvodného stavu.
Posledné záznamy o vypravení:
9.1.2015 202/5
8.1.2015 202/10
7.1.2015 208/3
31.12.2014 N72/8
N44/1
N72/1
203/8
29.12.2014 201/10
26.12.2014 201/1
23.12.2014 208/3
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #59:
Ne. ;)))) Chcel som zmazat prispevok, lebo nebol uz aktualny, ale zial nejde to. 😃
Reakcia na: 6503 #58:
Nový spôsob dávania mínusuek?
Reakcia na: upravovač fotiek #56:
-
Reakcia na: 14TrM6226 #53:
Nie "nejaké časti", ale "všetky časti".
Reakcia na: SixSixTrooper #52:
Prosím nešír fámy. Oerlikon nestojí na výzbroji. Čaká než sa spraví 15 TrM.
Reakcia na: SixSixTrooper #52:
Tak toho sa ani Kremen uz nedozije. 😉 Tam fakt idealne repliku dat spravit a bude to aj spolahlivejsie.
Reakcia na: 14TrM6226 #53:
Šak práve že takú výzbroj pravdepodobne bez ústupkov nikdy nenájdeme, férová cena je presne cena stykačov a meničov a pár hodín práce Čínana aby to aspoň trochu vyzeralo autenticky.
Reakcia na: SixSixTrooper #52:
Čo si máme predstavovať pod pojmom "férová cena"? Nejaké časti výzbroje pokiaľ viem sa zháňali z Luzernu. Mám však vážne pochybnosti o tom, že práve na Bazoši niekto bude predávať výzbroj do Oerlikonu v originálnej podobe.
Ešte pridám, neviem už presne kam to mám dať lebo je táto diskusia už strašne rozlezená. Ako všetci vieme oerlikonu chýba výzbroj. Dôvodom je že Kremienok chce originál. Navrhoval som že ak zoženie plány, dal by sa dať v zámorí vybudovať duplikát za férovú cenu, ale bohužial odmietol. Čakáme na to kedy sa doslova na bazoši objaví výzbroj do oerlikonu.
Reakcia na: 14TrM6226 #50:
Smutné, vyzerá to ako v autodieloch na balkáne. Očakával by som že prvý krok bude kompletné odstrojenie, čo by zvládol aj každý hlupák.
Reakcia na: Edelweiß #48:
Fotka z Vašej zbierky pod kartou vozidla #8144 hovorí za všetko ohľadom nezvratne zlého technického stavu tohto vozidla.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/f/1003635/338372/i?ref=ba%2Fvozidlo%2F954%2F%25C5%25A0koda-14-Tr-8144%3Fdfpi%3D100
Reakcia na: 14TrM6226 #47:
Oproti stavu zo začiatku roka takmer žiadna zmena 🙄
Toto vozidlo je v mojom nazore priamy odkaz na to, ako sa to s historicakmi robit nema.
Reakcia na: trolejbus6207 #46:
Zaujímal by ma momentálny stav tohto vozidla. Ak ma pamäť neklame, skelet tohto vozidla by nemal ani prežiť bežné otryskanie, možno tak vlečka.

Oprava tohto ementálu na kolesách sa nemusela diať, ak by niekto premýšľal pri výbere historických vozidiel racionálne.
Reakcia na: randomtipekzulic #44:
Rekonštrukcia napreduje veľmi pomaly ("nejsou lidi"), v tejto dobe je takmer celý vyvarený a pripravuje sa oplechovanie
Neviem takčiež ma to zaujima🧐🧐
Nevie niekto v akom stave je teraz, po 10 rokoch?
Kolko rokov budeme este cakat?
Teraz ma napadá, keď sa objavilo že predný článok je pôvodný z 1997, nerozhodli sa akú verziu nátera by mal dostať voz po dokončení? So sivým nápisom Škoda ako nosil pôvodne alebo typickejší so Škodováckým logom ako nosil po oprave?
Reakcia na: Viko #41:
Všetky päťokeňáky (aj štvorokeňáky) boli novostavby. Na rámoch starých GANZov boli postavené iba vleky DOZÁB 121-125 a motorové vozne DPB 7-10, ktoré mali krátku životnosť.
Reakcia na: upravovač fotiek #40:
Čiže záver je aký, pri stavbe 44 postavili nový rám približne po vzore starého, lebo sa im prestala pozdávať recyklácia pôvodných rámov ako dovtedy v tej sérii? A ako novú elinu to neprihlásili len preto, že to tak bolo jednoduchšie?