VozidláTrolejbusyŠkoda 15 Tr › #6617

Evidenčné číslo:6617
Typ: Škoda 15 Tr 13/6M
Výrobca: Škoda Ostrov s. r. o., Ostrov
Výrobné číslo: 12410
Rok výroby: 1997
Sprevádzkovanie: 18.3.1998
Nadobúdacia cena: 7 730 771 Sk
Depo: Hroboňova
Nehody: Vážna dopravná nehoda na Záhradníckej ulici pred Justičným palácom (6.9.2000) - trolejbus zachytil kryt kanála a následne vytrhol telo kanála, čím vyletela zadná časť vozidla do výšky 1 m, trolejbus prestal byť ovládateľný a narazil do 3 osobných áut. Kanál spôsobil neopraviteľnú deformáciu zadného článku vozidla. Pri nehode sa zranilo viacero cestujúcich v trolejbuse.
Rekonštrukcie a úpravy: Oprava v Škode Ostrov po nehode (2001 - 12/2002, začiatok prevádzky po nehode 24.1.2003) - trolejbus pri oprave dostal nový zadný článok
Informačný systém: BUSE BS 100
BUSE BS 120, BUSE BS 120
BUSE BS 110 (140 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px)
BUSE BS 200 (od 2003)
Doplňujúce informácie: historické vozidlo
Iné údaje: Trolejbus bol po odstavení z prevádzky v januári 2015 zachovaný pre zbierku historických trolejbusov DPB. V budúcnosti by malo byť vozidlo zrenovované do pôvodného stavu.
Posledné záznamy o vypravení:
9.1.2015 202/5
8.1.2015 202/10
7.1.2015 208/3
31.12.2014 N72/8
N44/1
N72/1
203/8
29.12.2014 201/10
26.12.2014 201/1
23.12.2014 208/3
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Začnem s tým, že Váš názor rešpektujem, aj ako názor ostatných ľudí. Súhlasím veľmi s tým že by sme sa nemali hádať ako malé deti aj keď zatiaľ si myslím, že je to ešte v relatívnej rovine.

Lenže je tu jedno veľké Ale - Použijem príklad 6309, ani tá nemá za sebou až tak veľkú opravu a dokáže vyzerať nádherne. Tam to ide, pri 6635 tiež, aj keď síce s len obnovou laku bez spomenutia toho, že u nej bude treba toho porobiť viac.

Prečo totožné neplatí u ostatných vozov, keď sa aj rozhodlo o oprave 6617, u ktorej bolo očividne jasné, že to bude trvať ?

Lebo tento argument má dve strany a viacmenej si trocha protirečíte, nemyslím to ani ja v zlom.

Pointa je taká, že na jednej strane sa robia rýchloopravy a máme viac vozidiel, avšak je problém spraviť aj iné - pričom však zároveň prebieha náročná oprava vozidla druhého, kde táto logika evidentne neplatí.

Kde teda leží ten zlatý stred, keď nejde o nič iné, než o logický a rozumný kompromis ?

Tou 6635 určite za mňa je čo sa týka 15 TrM

U 15 Tr už na výber nie je, jednoducho to čo bolo schopné, šlo preč.
Reakcia na: E479_1001 #71:
"nevidím nič iné než odmietanie cudzích faktov a objímanie svojich vlastných."

Nechcem byt odporny, ale ako inak sa da interpretovat neustale pindanie na zhnity vrak 6617 a nekonecne obhajovanie zhitych vrakov 6207/08 a 6607? Ak nechcete aby sa opravovali zhnite vraky, tak sme mali zabudnut na tieto 4 menovane klenoty, a radsej zachovat nieco zo skupiny 6278/6310/11/15, a 6640. Sice nemaju taku historicku hodnotu ako vybrane vozidla, ale aspon sa to da urobit rychlo a lacno.

Sme v Bratislave. Pokial sa nebudu odkladat vozidla hned po ukonceni GO, tak dalej sa budu opravovat historicke vozidla z vrakov. Mali by sme sa prestat detinsky hadat a hrat, ze jedna strana je lepsia alebo objektivnejsia nez druha.
Úplne rovnako sa to dá použiť proti Vám, nakoľko od Vás ak sa aj zapojíte do diskusie, nevidím nič iné než odmietanie cudzích faktov a objímanie svojich vlastných.

Od niekoho, kto je evidentne starší užívateľ i to odomňa, by som čakal trošku dospelejší výstup a prístup k veci.
Chlapci, zasekla sa vám platňa, nezdá sa vám? Zájdite si na pivo a tam si tieto čo by keby môžete debatovať do sýtosti...
Stále som názoru toho, že bola fatálna chyba poslať 6604 a 6621 preč.

Obidve strany by boli spokojné, šlo o najlepšie vozy zo svojej série. Výborne by sa dopĺňali a nevznikla by úplne zbytočná výmena názorov, ktorá sledujem že sa na tomto fóre deje roky, pričom obom stranám ide o to isté, len sa ťahá za druhú niť.

Ako som sa u 6309 presvedčil, vedia sa tieto strany koexistovať a vhodne dopĺňať.

Preto som názoru že jediná a možná dohoda alternatíva je 6607+6635, keďže oba typy sú pre Bratislavu dôležité.
Reakcia na: upravovač fotiek #67:
Pravdepodobne tu bol myslený skôr reprezentačný stav 6607 - tovarenský vizuál. Samozrejme s riadnou GO. Ja a mnoho iných určite chce, aby bola dvojica 6207+6309 a následne 6607+Mka.

Malo by sa ísť po tých dvojiciach z dôvodu historického významu, keďže miesto sa určite nájde, vzhľadom k tomu, že všetko to ešte existuje a naozaj nezaberá nejako extra veľa miesta. Ak niekto veľmi chce 6617, prosím, nech ju za šialenú sumu dokončia vzhľadom na stav, hoci si myslím, že prekopat 6635 by bolo ľahšie.

To isté by som presadzoval, keby je 6604. Len prehádzať veci z 6607 a upraviť, keďže najväčšia brzda sú stále finančné zdroje. Vášeň a zápal pre historičáky má ešte dosť ľudí si myslím 😉
Reakcia na: E479_1001 #66:
Na DOD som sa pýtal ako to vyzerá s Oerlikonom. Vraj sa najprv musí dokončiť 6617. Takže rozhodnutie je zrejme jasné. Nezachytil som nič o tom, že by sa mala robiť 6607. Viem, že si to tu viacerí želajú. Osobne preferujem kvalitne spravenú 6617 ako 6607 v stave 6309. Samozrejme, kvalitne spravená 67 v stave po dodaní by určite mala byť tiež. Kľudne to môže byť aj 68, ak má lepší rám. Je mi úplne jedno, ktorá 14 Tr 01 sa spraví, hlavne nech je kvalitne spravená. Nie iba na oko, ale tak ako 6505.
Áno, bol by celkom sen aby sa zjavila na ťažkej údržbe a skelet 6617 šiel do Narnie.

Rovnako aj 6207 a vidieť ich tam spoločne, lenže musíme byť reálni a dúfať, že na takéto niečo možno raz budúcnosť pristúpi.
Reakcia na: E479_1001 #62:
Určite urobí veľmi veľkú radosť, ak sa ju konečne odhodlá niekto spraviť. Spolu s 6207 to bude super dvojica 🙂
Reakcia na: Eeee #63:
2862
Reakcia na: Elektricka #61:
A vedla neho to je aky sor?
Nie, to je 6607.

Ktorá snáď bude raz ako dnes 6309 a urobí podobnú radosť, ak nie väčšiu.
Tá bielo-červeno-sivá 15 Tr je 6617? Nie som si istý keďže nie je vidieť kĺb a môže to byť 14 Tr ale neviem či ešte nejaká v tomto nátere existuje.
Reakcia na: upravovač fotiek #59:
Ne. ;)))) Chcel som zmazat prispevok, lebo nebol uz aktualny, ale zial nejde to. 😃
Reakcia na: 6503 #58:
Nový spôsob dávania mínusuek?
Reakcia na: upravovač fotiek #56:
-
Reakcia na: N/A #53:
Nie "nejaké časti", ale "všetky časti".
Reakcia na: SixSixTrooper #52:
Prosím nešír fámy. Oerlikon nestojí na výzbroji. Čaká než sa spraví 15 TrM.
Reakcia na: SixSixTrooper #52:
Tak toho sa ani Kremen uz nedozije. 😉 Tam fakt idealne repliku dat spravit a bude to aj spolahlivejsie.
Reakcia na: N/A #53:
Šak práve že takú výzbroj pravdepodobne bez ústupkov nikdy nenájdeme, férová cena je presne cena stykačov a meničov a pár hodín práce Čínana aby to aspoň trochu vyzeralo autenticky.