Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | K2 | 309 | 1969 | 1969 | 1993 | 1 |
2. | K2 | 310 – 329 | 1971 | 1972 | 1983 – 1997* | 20 |
3. | K2 | 330 – 354 | 1974 | 1974 – 1975 | from 1986 | 25 |
4. | K2 | 355 – 374 | 1975 | 1976 | from 1991 | 20 |
5. | K2 | 375 – 394 | 1977 | 1977 | from 1996* | 20 |
6. | K2YU | 7085 – 7087 | 1983 | 1983 | from 2009 | 3 |
7. | K2S | 7126 – 7134 | Autumn 2007 – May 2009 | 2008 – 2009 | — | 9 |
Total | 1969 – 2009 | 98 | ||||
* Historic vehicle saved |
Length | 20400 mm |
---|---|
Length over couplers | 21504 mm |
Width | 2500 mm |
Height | 3041.5 mm (K2)
3075 mm (K2S) |
Working height | 6015 mm (K2S) |
Height of floor | 900 mm |
Doors | 4 |
Number of seats | 47 + 2 (#309 so stanovišťom sprievodcu)
46 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu) 49 + 1 44 + 1 (K2S okrem #7131) |
Number of standing places | 177 (K2; 8 os./m2)
108 (K2 a K2S okrem #7131; 5 os./m2) |
Design load | 223 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu; 8 os./m2)
226 + 1 (8 os./m2) 152 + 1 (K2S okrem #7131; 5 os./m2) |
Weight of unloaded vehicle | 21800 kg (K2)
23870 kg (K2S) |
---|---|
Gross vehicle weight | 37200 kg (K2S) |
Motor control | ČKD UA 12 (K2, K2YU), odporová regulácia so zrýchľovačom
ČKD TV8 (K2G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie ČKD TV14 (K2S #7101 - 7106), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie Alstom/Cegelec TV Progress (K2S #7107 - 7135), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, pri #7107 - 7111 s analógovým regulátorom, pri #7112 - 7135 už s digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie |
Engine | TE 022, jednosmerný, sériový, štvorpólový, vzduchom chladený, 300 V, 150 A |
Continuous power output | 40 kW |
Number of motors | 4 |
Total power output | 160 kW |
Maximum speed | 65 km/h |
7103 | vehicle in service: 21 (21.4 %) |
7117 | online: 6 (6.1 %) |
7117 | today in service: 6 (6.1 %) |
7110 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 4 (4.1 %) |
317 | vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (1 %) |
7019II | withdrawn vehicle: 77 (78.6 %) |
7103 | historic vehicle: 3 (3.1 %) |
7019II | fleet number 7019 used 2 times by this type of vehicle |
1. | 2. | 3. | 4. | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
309 | 7001 | 7019II | |||||
310 | 7002 | ||||||
311 | 7003 | ||||||
312 | 504 | 7004 | |||||
313 | 7005 | 7026II | |||||
314 | 7006 | 7047II | 7103 | ||||
315 | 7007 | 7027II | |||||
316 | 7008 | ||||||
317 | 7009 | 317 | |||||
319 | 511 | 7010 | |||||
320 | 7011 | ||||||
321 | 7012 | 7027III | |||||
322 | 7013 | 7037II | |||||
323 | 7014 | ||||||
324 | 7015 | 7037III | |||||
325 | 7016 | 7036II | |||||
326 | 7017 | 7035II | |||||
327 | 7018 | 7053II | |||||
328 | 7019 | 7001II | |||||
329 | 7020 | ||||||
330 | 7021 | 7053III | 7117 | ||||
331 | 7022 | 7044II | |||||
332 | 7023 | ||||||
333 | 7024 | ||||||
334 | 7025 | ||||||
335 | 7026 | ||||||
336 | 7027 | ||||||
337 | 7028 | 7045II | |||||
338 | 7029 | ||||||
339 | 7030 | ||||||
340 | 7031 | ||||||
341 | 7032 | ||||||
342 | 7033 | ||||||
343 | 7034 | ||||||
344 | 7035 | 7017II | |||||
345 | 7036 | ||||||
346 | 7037 | ||||||
347 | 7038 | ||||||
348 | 7039 | ||||||
349 | 7040 | 7102 | |||||
350 | 7041 | ||||||
351 | 7042 | 7079II | |||||
352 | 7043 | ||||||
353 | 7044 | 7022II | |||||
354 | 7045 | ||||||
355 | 7046 | 7078II | 7122 | ||||
356 | 7047 | ||||||
357 | 7048 | 7101 | |||||
358 | 7049 | 7079III | 7124 | ||||
359 | 7050 | ||||||
360 | 7051 | ||||||
361 | 7052 | ||||||
362 | 7053 | ||||||
363 | 7054 | 7113 | |||||
364 | 7055 | ||||||
365 | 7056 | ||||||
366 | 7057 | 7115 | |||||
367 | 7058 | 7118 | |||||
368 | 7059 | 7108 | |||||
369 | 7060 | 7114 | |||||
370 | 7061 | 7104 | |||||
371 | 7062 | ||||||
372 | 7063 | 7120 | |||||
373 | 7064 | ||||||
374 | 7065 | 7109 | |||||
375 | 7066 | 7105 | |||||
376 | 7067 | 7106 | |||||
377 | 7068 | 7116 | |||||
378 | 7069 | ||||||
379 | 7070 | 7110 | |||||
380 | 7071 | ||||||
381 | 7072 | ||||||
382 | 7073 | 7123 | |||||
383 | 7074 | ||||||
384 | 7075 | 7121 | |||||
385 | 7076 | ||||||
386 | 7077 | 7125 | |||||
387 | 7078 | ||||||
388 | 7079 | ||||||
389 | 7080 | 7119 | |||||
390 | 7081 | 7107 | |||||
391 | 7082 | 7112 | |||||
392 | 7083 | 7111 | |||||
393 | 7084 | ||||||
394 | 8133 | ||||||
7087 | 7135 |
upravovač fotiek
Keby boli dielne v DPB aspoň čiastočne schopné, tak z vyradených K2S by prehodili ručné radiče, plyšové sedačky a klímy búdy vodiča (klímy možno aj s meničmi, stačí do predných vozňov súprav) do T3G/T3P (do T3P iba klímy búdy vodiča). Už pred vyše rokom, keď sa vyraďovanie K2S začalo. Mali k tomu príležitosť. T3G boli dlho odstavené, mohli kľudne dostať plyšové sitzle a predné vozy ručné radiče a klímy búdy vodiča. Pochopím, že pri T3M to zmysel nedáva (ale na nerealizovaný návrh dávať TV Progress to T2R sa to stále nechytá). Nakoľko K2G má ručný radič aj klímu búdy vodiča, tak nemôže byť problém aby to mali aj T3G s TV8. A klímy búdy vodiča aj do predných vozňov T3P. Z vyradených K2S boli prakticky zadarmo. Stačilo prehodiť a odservisovať (vyvákuovať, naplniť). Nech má aspoň obsluha v lete aký-taký tepelný komfort. 16 kusov K2S bolo vyradených. Dosť sedačiek pre T3G (a T3M), klimatizácií do predných vozňov súprav T3G/T3P a ručných radičov do T3G. Lenže DPB naozaj nemá dielne, ktoré by boli schopné to spraviť! A to je dosť tragické zistenie. Alebo to nikoho nenapadlo. Alebo si povedal "načo, veď o dva roky tie vozne dojazdia, budeme mať nové Škodovky". Ja som absolútne za, aby nové vozy boli, ale pri súčasnom vedení mesta nemám pocit, že by to nejako riešili. Ani že v roku 2027 sa budeme voziť v bežnej premávke výlučne modernými nízkopodlažkami. Furt počúvam ako sa do T3G neoplatí investovať, lebo "čoskoro dojazdia". A to "čoskoro" sa furt presúva do budúcnosti (našťastie!, lebo sú furt lepšie ako K2S, na špičkové poradia).
Ináč to je vec, ktorú som v Bratislave nechápal. Akákoľvek modernizácia sa niesla v duchu "vymeníme výzbroj". OK, dajme tomu v 80. a 90. rokoch. Ale zvýšenie komfortu cestujúcich alebo obsluhy bolo vždy druhoradé. Koľko VPčiek absolvovali T3G od roku 2000? Dávno sa do nich mohli dať plyšové sitzle a ručné radiče, kľudne aj klíma búdy vodiča. Lenže to nikto neriešil. Vo viacerých mestách som sa vozil modernizovanými vozňami, ktorým ostali pôvodné odporové výzbroje, ale mali interiér a búdy vodiča pozdvihnuté na lepšiu úroveň. Bratislava je v tomto príšerne konzervatívna. A ináč Viedeň tiež. Modernizácie E2 sú čisto vo výzbroji. Ale interiér a búda vodiča (teda skôr polobúda) ostali pôvodné. To je akýsi špecifický, geograficky lokalizovaný fenomén.