VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra K2

K2
K2S #7103
K2S #7105
K2S #7115
K2S #7124
K2S #7134
K2G #7085
K2S #7116

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. K2 309 1969 1969 1993 1
2. K2 310 – 329 1971 1972 from 1983* 20
3. K2 330 – 354 1974 1974 – 1975 from 1986 25
4. K2 355 – 374 1975 1976 from 1991 20
5. K2 375 – 394 1977 1977 from 1996* 20
6. K2YU 7085 – 7087 1983 1983 from 2009 3
7. K2S 7126 – 7134 Autumn 2007 – May 2009 2008 – 2009 9
Total 1969 – 2009   98
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 20400 mm
Length over couplers 21504 mm
Width 2500 mm
Height 3041.5 mm (K2)
3075 mm (K2S)
Working height 6015 mm (K2S)
Height of floor 900 mm
Doors 4
Number of seats 47 + 2 (#309 so stanovišťom sprievodcu)
46 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu)
49 + 1
44 + 1 (K2S okrem #7131)
Number of standing places 177 (K2; 8 os./m2)
108 (K2 a K2S okrem #7131; 5 os./m2)
Design load 223 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu; 8 os./m2)
226 + 1 (8 os./m2)
152 + 1 (K2S okrem #7131; 5 os./m2)
Weight of unloaded vehicle 21800 kg (K2)
23870 kg (K2S)
Gross vehicle weight 37200 kg (K2S)
Motor control ČKD UA 12 (K2, K2YU), odporová regulácia so zrýchľovačom

ČKD TV8 (K2G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie

ČKD TV14 (K2S #7101 - 7106), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie

Alstom/Cegelec TV Progress (K2S #7107 - 7135), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, pri #7107 - 7111 s analógovým regulátorom, pri #7112 - 7135 už s digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie
Engine TE 022
Continuous power output 40 kW
Number of motors 4
Total power output 160 kW
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

7019II

7002 7003 7004 7026II 7103 7027II 7008 317 318 7010 7011 7027III 7037II 7014 7037III 7036II 7035II 7053II 7001II 7020

7117 7044II 7023 7024 7025 7026 7027 7045II 7029 7030 7031 7032 7033 7034 7017II 7036 7037 7038 7039 7102 7041 7079II 7043 7022II 7045

7122 7047 7101 7124 7050 7051 7052 7053 7113 7055 7056 7115 7118 7108 7114 7104 7062 7120 7064 7109

7105 7106 7116 7069 7110 7071 7072 7123 7074 7121 7076 7125 7078 7079 7119 7107 7112 7111 7084 8133

7085 7086 7135

7126 7127 7128 7129 7130 7131 7132 7133 7134

Legend and statistics

7103vehicle in service: 24 (24.5 %)
7124online: 2 (2 %)
7122today in service: 4 (4.1 %)
7103vehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (2 %)
317vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (1 %)
7019IIwithdrawn vehicle: 74 (75.5 %)
317historic vehicle: 2 (2 %)
7019IIfleet number 7019 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 22.7 %, Monday to Friday 19.7 %

Currently in service on lines

1 / 6 7

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.4.
3091969 - 198370011983 - 19907019II1990 - 1993 
3101971 - 19837002from 1983  
3111971 - 19837003from 1983  
3121971 - 19825041982 - 19837004from 1983 
3131971 - 198370051983 - 19937026IIfrom 1993 
3141971 - 198370061983 - 19927047II1992 - 19977103from 1998
3151971 - 198370071983 - 19917027II1991 - 1996 
3161971 - 198370081983 - 1993  
3171971 - 198370091983 - 1993317from 1994 
3191971 - 19825111982 - 198370101983 - 1991 
3201971 - 198370111983 - 1991  
3211971 - 198370121983 - 19937027IIIfrom 1993 
3221971 - 198370131983 - 19937037IIfrom 1993 
3231971 - 198370141983 - 1991  
3241971 - 198370151983 - 19937037III1993 - 1997 
3251971 - 198370161983 - 19937036II1993 - 1997 
3261971 - 198370171983 - 19927035IIfrom 1992 
3271971 - 198370181983 - 19917053IIfrom 1991 
3281971 - 198370191983 - 19907001IIfrom 1990 
3291971 - 198370201983 - 1992  
3301974 - 198370211983 - 19917053III1991 - 20037117from 2003
3311974 - 198370221983 - 19947044II1994 - 1998 
3321974 - 198370231983 - 1996  
3331974 - 198370241983 - 1986  
3341974 - 198370251983 - 1985  
3351974 - 198370261983 - 1993  
3361974 - 198370271983 - 1991  
3371974 - 198370281983 - 19947045IIfrom 1994 
3381974 - 198370291983 - 1991  
3391974 - 198370301983 - 1992  
3401974 - 198370311983 - 1996  
3411974 - 198370321983 - 1995  
3421974 - 198370331983 - 1992  
3431974 - 198370341983 - 1994  
3441974 - 198370351983 - 19927017IIfrom 1992 
3451974 - 198370361983 - 1993  
3461974 - 198370371983 - 1993  
3471974 - 198370381983 - 1994  
3481974 - 198370391983 - 1997  
3491974 - 198370401983 - 19977102from 1998 
3501974 - 198370411983 - 1997  
3511974 - 198370421983 - 19967079IIfrom 1996 
3521974 - 198370431983 - 1997  
3531974 - 198370441983 - 19947022II1994 - 1996 
3541974 - 198370451983 - 1994  
3551976 - 198370461983 - 19977078II1997 - 20047122from 2005
3561976 - 198370471983 - 1992  
3571976 - 198370481983 - 19977101from 1998 
3581976 - 198370491983 - 19977079III1997 - 20067124from 2006
3591976 - 198370501983 - 1997  
3601976 - 198370511983 - 1997  
3611976 - 198370521983 - 1997  
3621976 - 198370531983 - 1991  
3631976 - 198370541983 - 20017113from 2002 
3641976 - 19837055from 1983  
3651976 - 19837056from 1983  
3661976 - 198370571983 - 20037115from 2003 
3671976 - 198370581983 - 20037118from 2004 
3681976 - 200070591983 - 20007108from 2000 
3691976 - 198370601983 - 20027114from 2003 
3701976 - 198370611983 - 19997104from 1999 
3711976 - 19837062from 1983  
3721976 - 198370631983 - 20047120from 2004 
3731976 - 19837064from 1983  
3741976 - 198370651983 - 20007109from 2000 
3751977 - 198370661983 - 19997105from 1999 
3761977 - 198370671983 - 20007106from 2000 
3771977 - 198370681983 - 20037116from 2003 
3781977 - 19837069from 1983  
3791977 - 198370701983 - 20017110from 2001 
3801977 - 19837071from 1983  
3811977 - 198370721983 - 1998  
3821977 - 19837073from 19837123from 2006 
3831977 - 19837074from 1983  
3841977 - 198370751983 - 20047121from 2005 
3851977 - 19837076from 1983  
3861977 - 19837077from 19837125from 2006 
3871977 - 198370781983 - 1996  
3881974 - 198370791983 - 1996  
3891977 - 198370801983 - 20047119from 2004 
3901977 - 198370811983 - 20007107from 2000 
3911977 - 198370821983 - 20017112from 2002 
3921977 - 198370831983 - 20017111from 2001 
3931977 - 19837084from 1983  
3941977 - 19838133from 1983  
7087 7135from 2009  

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #97:
Jak vytrhnutá kuplovačka? Však si na nej doniesla do vozovne dvere z tej dodávky, do ktorej vrazila. Kuplovačku demontovali až vo vozovni, spolu s napichnutými dverami. Každopádne je to zasa kopec práce. Miesto tohoto, ale aj opravy 7949 a 7782 a 7781 sa mohol spraviť historičák 7610 ako sólo vozeň T3M v stave z roku 1984. Mať historickú súpravu T3M je zbytočné, nie je na ňu miesto.
Reply on: Solider #97:
V známej skupine na FB si možno pozrieť aj pár foto.
Reply on: Andrej #94:
Rozbité čelné sklo, preliačené predné čelo, vytrhnutá kuplovačka.
Reply on: Polocan_8998 #95:
Vďaka.
Reply on: Andrej #94:
Malý, iba ťukanec
Reply on: Polocan_8998 #93:
Aký je rozsah škôd?
#7103 dnes nabúrala do dodávky neďaleko OC VIVO!!!

Mám len rozmazane fotky ale lepšie ako nič
Reply on: Solider #89:
Podľa toho, že na západ od nás neexistuje, že by sa vyradilo vozidlo, ktoré nemá vyjazdenú poslednú opravu, tak to zanedbateľné určite nie je!
Linka 1 je stále brutálne predimenzovaná, interval 5 min v popoludňajšej špičke je úplne zbytočný, vozy jazdia poloprázdne.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Mhr1 #86:
Neviem, prečo sa tu z vypravovania K2S na 4 poradia na 1 v špičke PD robí také haló. Nasadiť tam na všetky poradia 29T/30T nemá zmysel, keďže na iných linkách sa určite zídu viac kvôli kapacite. Po druhé, jediná nevýhoda K2S oproti T6A5 (obe sú VP) je menšia kapacita, ktorá ale na 1 vadí asi najmenej.
Reply on: Andrej #83:
Zase je investícia ako investícia. Tu sa veľmi dramatizuje tá VP, pritom čo sa tam reálne v tom stupni na tak starom voze robilo. To nebola nejaká veľká rekonštrukcia.
Reply on: Andrej #80:
Neviem.
Reply on: color #82:
A ešte dodám, že zatiaľ čo 7758 sa dostala do Charkova, 7757, spolu s ďalšími čelnými vozmi spolu so zmieňovanou 7719/II, boli odkúpené pochybnou spoločnosťou AZ Lokomat, ktorá ich nedokázala odpredať ďalej na Ukrajinu, skrachovala a najlepšie bratislavské T3 nedávno po VP či dokonca rozsiahlejšej oprave (7719/II) skončili v šrote.
Reply on: color #82:
Zverstvá sa robili aj v dávnejšej minulosti. Keď sa chystala dodávka prvých 20 T3SU, vyradili sa už aj T2 po GO. A práve vtedy nabiehali na VP T2, ktoré mali GO ako posledné. Vyradili sa teda ako prvé tie, čo boli len 4 roky po GO! A prvé generálkované 9-10 rokov po GO zostali ešte ďalších 5 rokov. O trolejbusoch som už písal. Teraz sa ale zdá, že to ide rozumnejším smerom. A takto sa treba dívať aj na víkendovú výpravu K2 na e4. Skrátka by bolo z ekonomického hľadiska trestuhodné, keby sa 15 ročné vozy a vozy nedávno po prehliadkach vyradili.
Reply on: Polocan_8998 #81:
Máš ich dnes na e4.
Eh, “krásne”.
Reply on: color #82:
Posledná veľka prehliadka bola dokončená v júni 2015, a súprava bola naposledy vypravená na konci marca 2016, ciže jazdila menej než rok po investicií.

Týchto prípadov bolo viac. 7719/II mala slušnú rekonštrukciu na prelome 2012/2013, ale v premávke vydržala sotva 3 roky.
Reply on: Andrej #78:
Poučíš nás o tom príbehu #7757?
Neviete náhodou načo sa budú využívať tie ešte nevyradené K2S? Lebo po zvýšení kapacity na linke 7 sú len 4ks K2S na linke 1.
Reply on: Solider #79:
Nevieš kedy by mali tieto súpravy skončiť? Mesiac? Pár mesiacov? Pol rok?
Reply on: Ttom #76:
Hovorilo sa o 7835-36 a 7837-38.
Reply on: Solider #75:
Ďakujem za informácie. Som rád že nakoniec tie na ktorých boli vykonané prehliadky za posledných 2 rokov si ešte dačo zajazdia a nebude sa opakovať príbeh 7757.
Reply on: Ttom #76:
Tipujem #7837 + #7838.
Reply on: Solider #75:
aj vies, ktore su v zlom stave? dik
Reply on: Andrej #73:
Niektoré vozy už v blízkej dobe dojazdia pre zlý technický stav, ale ostatné by mali jazdiť ďalej, ale 10 rokov to asi nebude.
Reply on: Andrej #73:
Ja nemám rád T3 kvôli sedenie
Mne chýba u nich zopár dvojsedačiek, interiér T6 je pre mňa viac friendly
Reply on: Ma178rek #72:
Mňa by potešilo maximálne zachovanie T3G ďalších 10 rokov. Ten lak je asi jediná vec čo by mohla byť ešte horšia než súčasný pseudonáter 😬
Reply on: upravovač fotiek #71:
Mňa by práve tieto úpravy náteru potešili, vyzerajú tie T3 viac modernejšie ako celočervené
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Doplním disclaimer, že môj návrh na úpravy T3G vrátane náteru netreba brať vážne. Lebo nič také nebude.
Reply on: upravovač fotiek #69:
K bodu 4. Nezabudnite, že vozy 7126-7134 sú 15-ročné. Ale nechcem tým povedať, že by sa mali upravovať tak, aby sa dali spájať.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: upravovač fotiek #68:
K bodu č. 4:

upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: BielikR #67:
Este raz:
1. Riadenie vozňov nie je na to uspôsobené, muselo by sa prerábať, to znamená projekt, schvaľovanie, atď.
2. Vymeniť spriahadlá nebude stačiť, lebo k spriahadlam nevedú žiadne káble pre viacčlenné riadenie. To znamná projekt, schvaľovanie, atď.
3. Finančné náklady by boli natoľko vysoké, že sa to kvôli pár rokom (koľko? 5?) prevádzky neoplatí, ani to nezvýši potenciálnu predajnú hodnotu tých vozňov.
4. Sú to staré električky, ktorých vozové skrine majú takmer 50 rokov, niektoré ten vek už prekročili.
5. DPB nemá kapacity robiť takú zásadnú prestavbu vo vlastnej réžii.

Z praktického hľadiska je oveľa jednoduchšie spojiť T6A5 do trojičiek, ktoré majú na to od výroby riadenie, kabeláž a sú schválené aj pre premávku trojvozňových vlakov. Ak by bolo málo, tak do trojičiek by bolo jednoduchšie spojiť T3G než K2S do dvojičiek. Ale jazdiť s troma pantografmi by bolo už značne nepraktické, navyše by sa museli dorábať zásuvky mnohočlenného riadenia na súčasné zadné vozne. Relatívne bezbolestne by sa dali spraviť tri trojičky, pričom by zvyšné tri predné vozne slúžili ako zdroj náhradných dielov. Je v silách DPB to spraviť. Keďže aj K2G má ručný radič, tak nevidím problém v schválení ručeného radiča aj pre T3G. V prípade dostatku dielov na výzbroj TV8 a kapacít v dielňach DPB by sa mohli prekopať aj zvyšné, pôvodne predné vozne T3G, aby sa dali tiež spojiť do trojice. Ale má to dve podmienky:

1. Trojičky T3G budú pravidelne jazdiť minimálne do roku 2029, ideálne až do roku 2034.
2. Interiér prejde modernizáciou recyklovaním sedadiel z vyradených K2S a na okná sa dá fólia (ako vo Viedni na E2+c5), kabína vodiča dostane ručný radič.
3. Vozne, ktoré ešte nemajú protišmykovú podľahu, ju dostanú.
4. Vozne dostanú nový náter (spolu s T3P a K2S ktoré ostanú v premávke).

Ináč to nemá zmysel.
A neoplatilo by sa tie spriahadla namontovat na par rokov, napriklad uplne predne a uplne zadne zo supravy dvoch t6a5, lebo si neviem predstavit, ze by sme vedeli zohnat nove. Teda mozno este z dakych vyradenych elektriciek z ktovie kade...
(Myslim tym nielen spriahadla ale aj kable)
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #65:
Ani nemajú na to uspôsobené riadenie ani nemajú naťahané káble k spriahadlám, takže ich výmena za ESW by nestačila.
Reply on: BielikR #63:
Stačí sa pozrieť na čelá týchto električiek. Nemajú zásuvky a ani spriahla na to nemajú uspôsobené.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: BielikR #63:
Vozne sa spájať do súprav nedajú a do väčšiny zastávok by sa súprava zmestila.
Mam jednu otazku: je mozne tieto vozy spojit do supravy(myslim tym k2s) aby sme mali vacsiu kapacitu?Niektore idu prec, preto takto ku koncu skusit. A este jedna: maju zastavky taku dlzku, aby sa tam zmestila tato suprava?
Reply on: Polocan_8998 #61:
Jednak je to pre väčšinu ľudí úplne nepodstatné a druhá vec, nejde o pozostatok reklamy LBC ale pozostatok po reklame Cirque du Soleil. Nálepka v reklame LBC bola nad prostriedkom druhého okna.
Polocan_8998

Polocan_8998

Všimol si niekto tú žltú nálepku pri kabíne ktorá zostala z little big city?
Funguje ešte displej BUSE BS 370 v novších K2S❓
Kam zmizli tie vyradené❓
Reply on: Mhr1 #55:
9 by určite mala byť po príchode nových Škodoviek celá nízkopodlažná.
Reply on: Mhr1 #48:
Tak bež za ing. P. P., nech sa vzdá najstarších T6.
Reply on: Solider #50:
Špičkové e1, víkendové e9 napr.
Reply on: TomJ #53:
V Tom prípade áno 2ka má zmysel
Ale tak zase 7ka ide na Stanicu pre to lebo nie je bližšia vhodná otočka
Reply on: Ma178rek #52:
Ja viem. Ale ak sa v budúcnosti plánuje ukončiť viac liniek od SC na Zlatých pieskoch, tak bude treba posilniť linku 4. A nechať Stn. Nové Mesto v špičke bez električiek tiež nie je dobrý nápad, lebo aj tam teraz začína/končí viac vlakov.
Reply on: TomJ #51:
Na ZP bol aj pri 2 linkovom variante interval 8m resp 10m cez prázdniny.
Reply on: Solider #50:
Ak sa má zrušiť linka 7 v súvislosti s otvorením Petržalky a posilnením intervalu linky 3, tak by sa v špičkovej verzii mohla obnoviť linka 2, aby nedošlo k oslabeniu kapacity na HLST a tam by mohli byť kačice. V špičke by totiž vcelku bodlo, keby jazdili všetky 4-ky až na Zlaté piesky.
Reply on: Mhr1 #48:
Predpokladám však, že tu pre kačice už neostane využitie, ak sa má zrušiť linka 7.
Reply on: Solider #47:
Stále sa mi nechce veriť že tieto vozy končia. Nebolo tak dávno keď boli najhorúcejšia novinka u električiek.

Tieto staršie mi budú celkom chýbať. Tie novšie modernizácie (7123+) nie sú vôbec zaujímavé.
Reply on: Solider #47:
Nezabudni na 7126-7134, ktoré sú nové a 7135, ktorá je najmladšia K2 a posledná rekonštrukcia. Vyradiť ich by bolo zverstvo! Treba uvažovať ekonomicky, 13-14 ročné električky nie sú v žiadnom prípade amortizované. Buď predať, ak sa nájde kupec, alebo to s nimi vydržať, kým sa dožijú 20-ky. Že tieto vozy nemali nikdy vzniknúť je jedna vec, ale keď už sa do nich investovalo, musíme to s nimi vydržať.
Vyradené kačice podľa katalógu: 7101, 7104, 7105, 7106, 7108, 7111, 7114, 7120. Snáď takto o rok bude väčšina tabuľky už sivá.
Reply on: upravovač fotiek #40:
Platňová kačica je ešte ťažko v pohode, za to platňová T6 je katastrofa.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #43:
Ktorý "PP"? Ináč dávno som navrhoval kúpiť skladacie T6A5 v počte 12 ks a transplantovať do nich výzbroj z našich platňových + spriahadlá + tarifný systém a platňové so zvyškom výzbroje a podvozkami predať na Ukrajinu, oni si ich tam už poskladajú na niečo užitočné. Momentálne ma zaujíma, dokedy DPB plánuje T6A5 prevádzkovať a ak to bude ešte dlho, či by to stále nedávalo zmysel. S otáčaním polarity si vedeli poradiť aj v Šalingrade. To by až taký problém nebol.
Reply on: Ttom #37:
Minulý mesiac keď som tam pozeral, stáli na jednej koľaji za sebou 7101, 04, 05, 06 (neviem presne v akom poradí), za nimi 7108, 7111 a 7120. Na vedľajšej koľaji stála na konci 7118 (s tou sa ešte počíta?). Akurát 7114 som tam nevidel, buď šla na prehliadku alebo stála niekde inde.
Reply on: Mhr1 #42:
Odpoveď na Tvoju otázku znie "PP". T6 sú nedotknuteľné. Bola vtedy možnosť odkúpiť vyraďované T6 z Ostravy ale z toho by sa aj tak dala použiť len skriňa, keďže OV má otočenú výzbroj (hoci sa zdá, že na Ukrajie si dokážu s otočením polarity TV3 poradiť.
Reply on: upravovač fotiek #39:
Stále máme rezervu T3P na Juráku. A tie ťažké havárie, to boli max 2, takže menej poškodené vozy by vytvorili novú dvojicu. Výsledok -1 súprava, to by na výpravu nemalo vplyv.
Reply on: upravovač fotiek #38:
dik ! a ešte sa chcem spýtať, 7103 bude dokedy premávať, nech sa stihnem ísť ešte previezť?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #34:
Ako vodič zaiste poznáš dôvody, pre ktoré sú platňové dvere nepraktické. Že to vyzerá modernejšie, OK, beriem, ale praktické to teda nie je.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #35:
A tie ťažko havarované T6A5 by si nahradil vo výprave čím, ak by si ich vyraďoval? Pokiaľ viem, tak všetky T6A5 ktoré prešli náročnou opravou po ťažkých haváriach spoľahlivo jazdia a ich poruchovosť nie je nijako vyššia ako poruchovosť zvyšných T6A5 ktoré ťažké nehody nemali.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ttom #37:
7102 stojí na "pomníčku" v Krasňanoch, kde stála 8133 než sa predala do Prahy.
ktoré sú teda už v Juráku odstavené? 7101, 7102, 7104, 7105, 7106, 7108, 7111, 7114 a 7120?
Reply on: Mhr1 #35:
čo sa týka tých opravených T6A5, každá prevádzkyschopná súprava je lepšia než K2S podľa mňa.
A čo 7115? Odstavená od novembra 2021. Tá sa nebude vyraďovať? Inak konečne sa začína prejavovať rozumný prístup. Aj vyraďovanie treba plánovať a nie do posledného momentu robiť na vozoch vyššie stupne opráv a po dodávke nových ich ihneď vyradiť i keď sa investované peniaze ešte neamortizovali. Toto sa v podnikoch v Česku nedeje. Na vyradenie musia byť splnené dve podmienky: skončená životnosť a "vyjazdená" posledná oprava. Tretia možnosť je potom mimoriadka, keď oprava havárie by bola drahšia, než zostatková hodnota vozidla. Dodnes som napríklad nepochopil opravu niektorých ťažko havarovaných T6...
Reply on: Solarko19 #33:
Mne je trocha ľúto tých "platňákov," pôsobia aspoň trocha modernejšie ako so skladacími dverami.
K2S 7101, 7104, 7105, 7106, 7108 sú odstavené na vyradenie a už pravdepodobne nezasiahnu do premávky.
Reply on: upravovač fotiek #16:
Vianočný spoj
Reply on: si #28:
Áno, zvonček a piesok je asi najlepší príklad.
@Solider: pedál mŕtveho muža mal zostať aj na T6 zvoncom ako bol predtým, predsa len na platňáku to pociťujem ako výhodu. Skôr neviem, prečo na T3G dávali tlačidlo piesku až hore vedľa rýchlomera, pri potrebe pieskovania sa treba poriadne natiahnuť dopredu a najmä keď je niekto vyšší (ako ja, že mám sedadlo na doraz vzadu) je to pekná gymnastika. Tuším že TV1 to má poruke hneď na spodku palubnej dosky.
Reply on: N/A #27:
Tak ale toto je spôsobené tým, že si to DPB zle objednal. Tam mal byť zvonec buď na ručnom radiči alebo na podlahe namiesto nezmyselného pedálu mŕtveho muža.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: si #28:
Niektorí vodiči by mohli mať aj 10 rúk, ale pokiaľ nevedia použiť mozog, tak sú im nanič.
Reply on: N/A #27:
mna napadla skor kombinacia zvoncek + piesok (ale nemam znalost rozmiestnenia ovladacov v jednotlivych vozidlach a toho ci na to naozaj potrebujes obe ruky 🙂 )
Reply on: S499.1023 #25:
No napríklad naraz vieš zvoniť a robiť ešte aj ďalší úkon, ako napríklad blokovať výhybku a tak si ju neprehodíš brzdou. Ver mi, že tých situácií keď sa mi hodili obidve ruky už bolo požehnane. 🙂
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #25:
Zakrývať si tvár, aby nevidel, do čoho narazí.
Reply on: N/A #19:
A ako konkrétne sa tými rukami dá reagovať? Mávať?
Reply on: N/A #23:
Ten radic na T3P by bol pre mna osobne lepsi v tom, keby mal ten tzv. "tempomat", co ma K2S - prvy stupen, ktory paka drzi este sama, nez teda pohnes rukou dalej a uz to drzis sam. To T3P nema, tam drzis paku cely cas vlastnou silou. Je to docela o*** ked ju dlho nemas a zistis, ze tam treba trosku inac, ale vsimol som si to nahodne 😃

7957 je s nahadzovanim a aj pakou taky krizenec so sucasnymi T3P a najnovsimi K2S. Ju mam paradoxne najradsej zo vsetkych asi 😃 Tie starsie platnaky, ta paka Schaltbau je cisty trest, obzvlast ked si porovnam co za typ paky mali najnovsie Prazske T6, tak to je na zamyslenie.

T3M nemam skusenost, T3G no s nimi je sranda tiez. Tam sa mi dodnes najviac paci asi 7839 ked dosla z VP. Ale dufam, ze sme totalne neodbocili od temy 😃
Reply on: Edelweiß #22:
Dakujem za prijemnu odpoved, stotoznujem sa s tym, co pises. Rucny radic na T3P je mimochodom podla mna najlepsi zo vsetkych, co tu mame. Ked uz je rec o tom, naopak je podla mna najhorsi na platnovych T6 okrem 7957, tam to nevyriesili ktovie ako stastne. Ja ked mam TV1/TV8 tak sa citim ako ryba vo vode. 😁
Reply on: N/A #19:
Ja si myslim, ze pokial si uz v tej premavke nejaky cas a vycibris si reflexy, je jedno aky druh riadenia v danej situacii mas, rozhodujuci je podla mna faktor kedy zacnes konat. Toto viem z vlastnej skusenosti jak so slapatkami, ci uz s vozmi s pakou.

Neviem ci ma zmysel sa vyjadrovat ako boli K2S robene, mali odlisny modernizacny program nez T3P, hlavne zacali aj skorej s nimi, takze je jasne ze odlisnosti tam budu. Avsak mozem s kludnym svedomim povedat ze vyhlad z K2S je urcite najhorsi. Preto osobne preferujem tu 7085 aj napriek tomu aky atyp to je, pretoze z nej aspon normalne vidis.

A T3P si ani netreba predstavovat na pedaly, staci zajst do Prahy. Tam mne zas vyhovuje viac, ze su proste na paku, ale kazdy ma ine preferencie.
Reply on: Viko #20:
Hej, toto mi je úplne jasné, je to len môj subjektívny názor, ale ja keď môžem, tak si vychutnávam jazdenie na tých pár šlapátkach, čo tu máme. 🙂
Reply on: N/A #19:
Raz budeš vo veku, keď oceníš, že nemusíš chodiť po kúpeľoch ešte aj kvôli celoživotnému pedálovaniu.
Reply on: S499.1023 #17:
Tak podla mojho nazoru je to lepsie v tom, ze su volne dve ruky a da sa naraz reagovat na necakane udalosti v premavke. Na druhej strane chapem rychlejsi reakcny cas s pakou v ruke, ale mne osobne je rucny radic nie az tak priatelsky, ako pedale. Ale sto ludi, sto chuti. Minimalne kabina mohla zostat zachovala.
@upravovac fotiek: K2G ma sice povodne celo, ale kabina je uz taky mix vsetkeho, ale povodny pult typu T3/K2 tam nie je. T3P je s tou kabinou super podla mna.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #17:
Aby mohli pindať vodiči na "šlapacie" vozy.
Reply on: N/A #15:
A prečo by sa mali nechávať pedále?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #15:
A 7085 je čo?
Veľká škoda, že tieto električky sa neurobili na spôsob T3P, teda že by sa zachovalo pôvodné čelo, kabína a len by sa modernizovali prvky. Rovnako sa mohli nechať, ako aj v Prahe, pôvodné pedále. Kotasovské čelo a kabína sú aspoň pre mňa pekné sklamanie.
Reply on: Ttom #13:
Bolo by vhodné vybrať podľa technického stavu niekoľko K2S, ktoré budú po nabehnutí km odstavené do studenej zálohy, tj. nedostanú už veľkú prehliadku (VP), ale zatiaľ nebudú vyradené. Máme 36 K2S/K2G, ich maximálna výprava cez pracovné dni v školský rok je 22 vozidiel (17 poradí l. 7 + 4 poradia l. 1 + 1 ZV), niečo potrebujeme do rezervy (nehody, poruchy, prehliadky), ale nie 14 vozov.

Aby sa zbytočne neopakovala situácia ako pri T3SUCS (napr. #7757 + #7758), ktoré dostali VP a potom boli odstavené na vyradenie pre nadbytočnosť omnoho skôr, ako nabehli km do ďalšej VP. 20 vozov Škoda 29T3 má byť dodaných do konca roku 2023, tj. pred sprevádzkovaním 2. etapy petržalskej električky, čo umožní vyradiť prvé staré vozy.
Reply on: ES499.0001 #12:
to už sú nejak dlho na tej prehliadke aj s 7104..či už príprava na vyradenie?
Reply on: Ttom #11:
Pravdepodobne išli na prehliadku.
nevie niekto, co je s 7122 a 7110?
"V roku 2020 sa realizovala úprava zapojenia elektrického ovládania bŕzd na vozidlách K2S 7112 - 7112 s cieľom zvýšenia bezpečnosti vozidiel."
Na ktorých vozidlách okrem 7112 sa realizovala tá úprava? 🙂
Vozidlá 7101-7106 sú od 20.3.2020 do odvolania odstavené z premávky. Dôvodom sú výklopné dvere a ich nemožnosť samostatného ovládania prvých dverí pri použití centrálneho otvárania dverí
Reply on: Melange #7:
žeby Káčko?
Ako vznikla tá prezývka kačica?
Odkedy je 7084 K2YU?
Aké úžasne to je byť v historickej K2 ?
Čo by som dal za jazdu v K2 (kačici). Už aby bol dáky sprievod 😃
Ano 🙂 ospravedlňujem sa aj tá je vybavená. Mal som možnosť vidieť na vlastné oči 🙂 takže beriem späť
🙂 Mám rád K2S. Inak tu máte chybu.

"Vozeň #7121 bol pri modernizácii na typ K2S upravený aj pre potreby autoškoly dosadením väčšej dvojdverovej kabíny vodiča aj s miestom pre inštruktora. " Pokiaľ viem tak iba #7131 je vybavená sedadlom pre inštruktora 🙂