VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra K2

K2
K2
K2S #7103
K2S #7103
K2S #7105
K2S #7105
K2S #7115
K2S #7115
K2S #7124
K2S #7124
K2S #7134
K2S #7134
K2G #7085
K2G #7085
K2S #7116
K2S #7116

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. K2 309 1969 1969 1993 1
2. K2 310 – 329 1971 1972 1983 – 1997* 20
3. K2 330 – 354 1974 1974 – 1975 from 1986 25
4. K2 355 – 374 1975 1976 from 1991 20
5. K2 375 – 394 1977 1977 from 1996* 20
6. K2YU 7085 – 7087 1983 1983 from 2009 3
7. K2S 7126 – 7134 Autumn 2007 – May 2009 2008 – 2009 9
Total 1969 – 2009   98
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 20400 mm
Length over couplers 21504 mm
Width 2500 mm
Height 3041.5 mm (K2)
3075 mm (K2S)
Working height 6015 mm (K2S)
Height of floor 900 mm
Doors 4
Number of seats 47 + 2 (#309 so stanovišťom sprievodcu)
46 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu)
49 + 1
44 + 1 (K2S okrem #7131)
Number of standing places 177 (K2; 8 os./m2)
108 (K2 a K2S okrem #7131; 5 os./m2)
Design load 223 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu; 8 os./m2)
226 + 1 (8 os./m2)
152 + 1 (K2S okrem #7131; 5 os./m2)
Weight of unloaded vehicle 21800 kg (K2)
23870 kg (K2S)
Gross vehicle weight 37200 kg (K2S)
Motor control ČKD UA 12 (K2, K2YU), odporová regulácia so zrýchľovačom

ČKD TV8 (K2G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie

ČKD TV14 (K2S #7101 - 7106), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie

Alstom/Cegelec TV Progress (K2S #7107 - 7135), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, pri #7107 - 7111 s analógovým regulátorom, pri #7112 - 7135 už s digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie
Engine TE 022, jednosmerný, sériový, štvorpólový, vzduchom chladený, 300 V, 150 A
Continuous power output 40 kW
Number of motors 4
Total power output 160 kW
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

7019II

7002 7003 7004 7026II 7103 7027II 7008 317 318 7010 7011 7027III 7037II 7014 7037III 7036II 7035II 7053II 7001II 7020

7117 7044II 7023 7024 7025 7026 7027 7045II 7029 7030 7031 7032 7033 7034 7017II 7036 7037 7038 7039 7102 7041 7079II 7043 7022II 7045

7122 7047 7101 7124 7050 7051 7052 7053 7113 7055 7056 7115 7118 7108 7114 7104 7062 7120 7064 7109

7105 7106 7116 7069 7110 7071 7072 7123 7074 7121 7076 7125 7078 7079 7119 7107 7112 7111 7084 8133

7085 7086 7135

7126 7127 7128 7129 7130 7131 7132 7133 7134

Legend and statistics

7103vehicle in service: 21 (21.4 %)
7110vehicle ot of service (more than 2 weeks): 4 (4.1 %)
317vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (1 %)
7019IIwithdrawn vehicle: 77 (78.6 %)
7103historic vehicle: 3 (3.1 %)
7019IIfleet number 7019 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 29.2 %, Monday to Friday 20.1 %

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.4.
309 7001 7019II  
310 7002   
311 7003   
312 504 7004  
313 7005 7026II  
314 7006 7047II 7103 
315 7007 7027II  
316 7008   
317 7009 317  
319 511 7010  
320 7011   
321 7012 7027III  
322 7013 7037II  
323 7014   
324 7015 7037III  
325 7016 7036II  
326 7017 7035II  
327 7018 7053II  
328 7019 7001II  
329 7020   
330 7021 7053III 7117 
331 7022 7044II  
332 7023   
333 7024   
334 7025   
335 7026   
336 7027   
337 7028 7045II  
338 7029   
339 7030   
340 7031   
341 7032   
342 7033   
343 7034   
344 7035 7017II  
345 7036   
346 7037   
347 7038   
348 7039   
349 7040 7102  
350 7041   
351 7042 7079II  
352 7043   
353 7044 7022II  
354 7045   
355 7046 7078II 7122 
356 7047   
357 7048 7101  
358 7049 7079III 7124 
359 7050   
360 7051   
361 7052   
362 7053   
363 7054 7113  
364 7055   
365 7056   
366 7057 7115  
367 7058 7118  
368 7059 7108  
369 7060 7114  
370 7061 7104  
371 7062   
372 7063 7120  
373 7064   
374 7065 7109  
375 7066 7105  
376 7067 7106  
377 7068 7116  
378 7069   
379 7070 7110  
380 7071   
381 7072   
382 7073 7123  
383 7074   
384 7075 7121  
385 7076   
386 7077 7125  
387 7078   
388 7079   
389 7080 7119  
390 7081 7107  
391 7082 7112  
392 7083 7111  
393 7084   
394 8133   
7087 7135   

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
🙂 Mám rád K2S. Inak tu máte chybu.

"Vozeň #7121 bol pri modernizácii na typ K2S upravený aj pre potreby autoškoly dosadením väčšej dvojdverovej kabíny vodiča aj s miestom pre inštruktora. " Pokiaľ viem tak iba #7131 je vybavená sedadlom pre inštruktora 🙂
Ano 🙂 ospravedlňujem sa aj tá je vybavená. Mal som možnosť vidieť na vlastné oči 🙂 takže beriem späť
Čo by som dal za jazdu v K2 (kačici). Už aby bol dáky sprievod 😃
Aké úžasne to je byť v historickej K2 ?
Odkedy je 7084 K2YU?
Ako vznikla tá prezývka kačica?
Reply on: N/A #7:
žeby Káčko?
Vozidlá 7101-7106 sú od 20.3.2020 do odvolania odstavené z premávky. Dôvodom sú výklopné dvere a ich nemožnosť samostatného ovládania prvých dverí pri použití centrálneho otvárania dverí
"V roku 2020 sa realizovala úprava zapojenia elektrického ovládania bŕzd na vozidlách K2S 7112 - 7112 s cieľom zvýšenia bezpečnosti vozidiel."
Na ktorých vozidlách okrem 7112 sa realizovala tá úprava? 🙂
nevie niekto, co je s 7122 a 7110?
Reply on: Ttom #11:
Pravdepodobne išli na prehliadku.
Reply on: ES499.0001 #12:
to už sú nejak dlho na tej prehliadke aj s 7104..či už príprava na vyradenie?
Reply on: Ttom #13:
Bolo by vhodné vybrať podľa technického stavu niekoľko K2S, ktoré budú po nabehnutí km odstavené do studenej zálohy, tj. nedostanú už veľkú prehliadku (VP), ale zatiaľ nebudú vyradené. Máme 36 K2S/K2G, ich maximálna výprava cez pracovné dni v školský rok je 22 vozidiel (17 poradí l. 7 + 4 poradia l. 1 + 1 ZV), niečo potrebujeme do rezervy (nehody, poruchy, prehliadky), ale nie 14 vozov.

Aby sa zbytočne neopakovala situácia ako pri T3SUCS (napr. #7757 + #7758), ktoré dostali VP a potom boli odstavené na vyradenie pre nadbytočnosť omnoho skôr, ako nabehli km do ďalšej VP. 20 vozov Škoda 29T3 má byť dodaných do konca roku 2023, tj. pred sprevádzkovaním 2. etapy petržalskej električky, čo umožní vyradiť prvé staré vozy.
Veľká škoda, že tieto električky sa neurobili na spôsob T3P, teda že by sa zachovalo pôvodné čelo, kabína a len by sa modernizovali prvky. Rovnako sa mohli nechať, ako aj v Prahe, pôvodné pedále. Kotasovské čelo a kabína sú aspoň pre mňa pekné sklamanie.

upravovač fotiek

Reply on: N/A #15:
A 7085 je čo?
Reply on: N/A #15:
A prečo by sa mali nechávať pedále?

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #17:
Aby mohli pindať vodiči na "šlapacie" vozy.
Reply on: S499.1023 #17:
Tak podla mojho nazoru je to lepsie v tom, ze su volne dve ruky a da sa naraz reagovat na necakane udalosti v premavke. Na druhej strane chapem rychlejsi reakcny cas s pakou v ruke, ale mne osobne je rucny radic nie az tak priatelsky, ako pedale. Ale sto ludi, sto chuti. Minimalne kabina mohla zostat zachovala.
@upravovac fotiek: K2G ma sice povodne celo, ale kabina je uz taky mix vsetkeho, ale povodny pult typu T3/K2 tam nie je. T3P je s tou kabinou super podla mna.
Reply on: N/A #19:
Raz budeš vo veku, keď oceníš, že nemusíš chodiť po kúpeľoch ešte aj kvôli celoživotnému pedálovaniu.
Reply on: Viko #20:
Hej, toto mi je úplne jasné, je to len môj subjektívny názor, ale ja keď môžem, tak si vychutnávam jazdenie na tých pár šlapátkach, čo tu máme. 🙂
Reply on: N/A #19:
Ja si myslim, ze pokial si uz v tej premavke nejaky cas a vycibris si reflexy, je jedno aky druh riadenia v danej situacii mas, rozhodujuci je podla mna faktor kedy zacnes konat. Toto viem z vlastnej skusenosti jak so slapatkami, ci uz s vozmi s pakou.

Neviem ci ma zmysel sa vyjadrovat ako boli K2S robene, mali odlisny modernizacny program nez T3P, hlavne zacali aj skorej s nimi, takze je jasne ze odlisnosti tam budu. Avsak mozem s kludnym svedomim povedat ze vyhlad z K2S je urcite najhorsi. Preto osobne preferujem tu 7085 aj napriek tomu aky atyp to je, pretoze z nej aspon normalne vidis.

A T3P si ani netreba predstavovat na pedaly, staci zajst do Prahy. Tam mne zas vyhovuje viac, ze su proste na paku, ale kazdy ma ine preferencie.
Reply on: N/A #22:
Dakujem za prijemnu odpoved, stotoznujem sa s tym, co pises. Rucny radic na T3P je mimochodom podla mna najlepsi zo vsetkych, co tu mame. Ked uz je rec o tom, naopak je podla mna najhorsi na platnovych T6 okrem 7957, tam to nevyriesili ktovie ako stastne. Ja ked mam TV1/TV8 tak sa citim ako ryba vo vode. 😁
Reply on: N/A #23:
Ten radic na T3P by bol pre mna osobne lepsi v tom, keby mal ten tzv. "tempomat", co ma K2S - prvy stupen, ktory paka drzi este sama, nez teda pohnes rukou dalej a uz to drzis sam. To T3P nema, tam drzis paku cely cas vlastnou silou. Je to docela o*** ked ju dlho nemas a zistis, ze tam treba trosku inac, ale vsimol som si to nahodne 😃

7957 je s nahadzovanim a aj pakou taky krizenec so sucasnymi T3P a najnovsimi K2S. Ju mam paradoxne najradsej zo vsetkych asi 😃 Tie starsie platnaky, ta paka Schaltbau je cisty trest, obzvlast ked si porovnam co za typ paky mali najnovsie Prazske T6, tak to je na zamyslenie.

T3M nemam skusenost, T3G no s nimi je sranda tiez. Tam sa mi dodnes najviac paci asi 7839 ked dosla z VP. Ale dufam, ze sme totalne neodbocili od temy 😃
Reply on: N/A #19:
A ako konkrétne sa tými rukami dá reagovať? Mávať?

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #25:
Zakrývať si tvár, aby nevidel, do čoho narazí.
Reply on: S499.1023 #25:
No napríklad naraz vieš zvoniť a robiť ešte aj ďalší úkon, ako napríklad blokovať výhybku a tak si ju neprehodíš brzdou. Ver mi, že tých situácií keď sa mi hodili obidve ruky už bolo požehnane. 🙂
Reply on: N/A #27:
mna napadla skor kombinacia zvoncek + piesok (ale nemam znalost rozmiestnenia ovladacov v jednotlivych vozidlach a toho ci na to naozaj potrebujes obe ruky 🙂 )

upravovač fotiek

Reply on: si #28:
Niektorí vodiči by mohli mať aj 10 rúk, ale pokiaľ nevedia použiť mozog, tak sú im nanič.
Reply on: N/A #27:
Tak ale toto je spôsobené tým, že si to DPB zle objednal. Tam mal byť zvonec buď na ručnom radiči alebo na podlahe namiesto nezmyselného pedálu mŕtveho muža.
Reply on: si #28:
Áno, zvonček a piesok je asi najlepší príklad.
@Solider: pedál mŕtveho muža mal zostať aj na T6 zvoncom ako bol predtým, predsa len na platňáku to pociťujem ako výhodu. Skôr neviem, prečo na T3G dávali tlačidlo piesku až hore vedľa rýchlomera, pri potrebe pieskovania sa treba poriadne natiahnuť dopredu a najmä keď je niekto vyšší (ako ja, že mám sedadlo na doraz vzadu) je to pekná gymnastika. Tuším že TV1 to má poruke hneď na spodku palubnej dosky.
Reply on: upravovač fotiek #16:
Vianočný spoj
K2S 7101, 7104, 7105, 7106, 7108 sú odstavené na vyradenie a už pravdepodobne nezasiahnu do premávky.
Reply on: Solarko19 #33:
Mne je trocha ľúto tých "platňákov," pôsobia aspoň trocha modernejšie ako so skladacími dverami.
A čo 7115? Odstavená od novembra 2021. Tá sa nebude vyraďovať? Inak konečne sa začína prejavovať rozumný prístup. Aj vyraďovanie treba plánovať a nie do posledného momentu robiť na vozoch vyššie stupne opráv a po dodávke nových ich ihneď vyradiť i keď sa investované peniaze ešte neamortizovali. Toto sa v podnikoch v Česku nedeje. Na vyradenie musia byť splnené dve podmienky: skončená životnosť a "vyjazdená" posledná oprava. Tretia možnosť je potom mimoriadka, keď oprava havárie by bola drahšia, než zostatková hodnota vozidla. Dodnes som napríklad nepochopil opravu niektorých ťažko havarovaných T6...
Reply on: Mhr1 #35:
čo sa týka tých opravených T6A5, každá prevádzkyschopná súprava je lepšia než K2S podľa mňa.
ktoré sú teda už v Juráku odstavené? 7101, 7102, 7104, 7105, 7106, 7108, 7111, 7114 a 7120?

upravovač fotiek

Reply on: Ttom #37:
7102 stojí na "pomníčku" v Krasňanoch, kde stála 8133 než sa predala do Prahy.

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #35:
A tie ťažko havarované T6A5 by si nahradil vo výprave čím, ak by si ich vyraďoval? Pokiaľ viem, tak všetky T6A5 ktoré prešli náročnou opravou po ťažkých haváriach spoľahlivo jazdia a ich poruchovosť nie je nijako vyššia ako poruchovosť zvyšných T6A5 ktoré ťažké nehody nemali.

upravovač fotiek

Reply on: N/A #34:
Ako vodič zaiste poznáš dôvody, pre ktoré sú platňové dvere nepraktické. Že to vyzerá modernejšie, OK, beriem, ale praktické to teda nie je.
Reply on: upravovač fotiek #38:
dik ! a ešte sa chcem spýtať, 7103 bude dokedy premávať, nech sa stihnem ísť ešte previezť?
Reply on: upravovač fotiek #39:
Stále máme rezervu T3P na Juráku. A tie ťažké havárie, to boli max 2, takže menej poškodené vozy by vytvorili novú dvojicu. Výsledok -1 súprava, to by na výpravu nemalo vplyv.
Reply on: Mhr1 #42:
Odpoveď na Tvoju otázku znie "PP". T6 sú nedotknuteľné. Bola vtedy možnosť odkúpiť vyraďované T6 z Ostravy ale z toho by sa aj tak dala použiť len skriňa, keďže OV má otočenú výzbroj (hoci sa zdá, že na Ukrajie si dokážu s otočením polarity TV3 poradiť.
Reply on: Ttom #37:
Minulý mesiac keď som tam pozeral, stáli na jednej koľaji za sebou 7101, 04, 05, 06 (neviem presne v akom poradí), za nimi 7108, 7111 a 7120. Na vedľajšej koľaji stála na konci 7118 (s tou sa ešte počíta?). Akurát 7114 som tam nevidel, buď šla na prehliadku alebo stála niekde inde.

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #43:
Ktorý "PP"? Ináč dávno som navrhoval kúpiť skladacie T6A5 v počte 12 ks a transplantovať do nich výzbroj z našich platňových + spriahadlá + tarifný systém a platňové so zvyškom výzbroje a podvozkami predať na Ukrajinu, oni si ich tam už poskladajú na niečo užitočné. Momentálne ma zaujíma, dokedy DPB plánuje T6A5 prevádzkovať a ak to bude ešte dlho, či by to stále nedávalo zmysel. S otáčaním polarity si vedeli poradiť aj v Šalingrade. To by až taký problém nebol.
Reply on: upravovač fotiek #40:
Platňová kačica je ešte ťažko v pohode, za to platňová T6 je katastrofa.
Vyradené kačice podľa katalógu: 7101, 7104, 7105, 7106, 7108, 7111, 7114, 7120. Snáď takto o rok bude väčšina tabuľky už sivá.
Reply on: Solider #47:
Nezabudni na 7126-7134, ktoré sú nové a 7135, ktorá je najmladšia K2 a posledná rekonštrukcia. Vyradiť ich by bolo zverstvo! Treba uvažovať ekonomicky, 13-14 ročné električky nie sú v žiadnom prípade amortizované. Buď predať, ak sa nájde kupec, alebo to s nimi vydržať, kým sa dožijú 20-ky. Že tieto vozy nemali nikdy vzniknúť je jedna vec, ale keď už sa do nich investovalo, musíme to s nimi vydržať.
Reply on: Solider #47:
Stále sa mi nechce veriť že tieto vozy končia. Nebolo tak dávno keď boli najhorúcejšia novinka u električiek.

Tieto staršie mi budú celkom chýbať. Tie novšie modernizácie (7123+) nie sú vôbec zaujímavé.
Reply on: Mhr1 #48:
Predpokladám však, že tu pre kačice už neostane využitie, ak sa má zrušiť linka 7.
Reply on: Solider #50:
Ak sa má zrušiť linka 7 v súvislosti s otvorením Petržalky a posilnením intervalu linky 3, tak by sa v špičkovej verzii mohla obnoviť linka 2, aby nedošlo k oslabeniu kapacity na HLST a tam by mohli byť kačice. V špičke by totiž vcelku bodlo, keby jazdili všetky 4-ky až na Zlaté piesky.
Reply on: TomJ #51:
Na ZP bol aj pri 2 linkovom variante interval 8m resp 10m cez prázdniny.
Reply on: Ma178rek #52:
Ja viem. Ale ak sa v budúcnosti plánuje ukončiť viac liniek od SC na Zlatých pieskoch, tak bude treba posilniť linku 4. A nechať Stn. Nové Mesto v špičke bez električiek tiež nie je dobrý nápad, lebo aj tam teraz začína/končí viac vlakov.
Reply on: TomJ #53:
V Tom prípade áno 2ka má zmysel
Ale tak zase 7ka ide na Stanicu pre to lebo nie je bližšia vhodná otočka
Reply on: Solider #50:
Špičkové e1, víkendové e9 napr.
Reply on: Mhr1 #48:
Tak bež za ing. P. P., nech sa vzdá najstarších T6.
Reply on: Mhr1 #55:
9 by určite mala byť po príchode nových Škodoviek celá nízkopodlažná.
Kam zmizli tie vyradené❓
Funguje ešte displej BUSE BS 370 v novších K2S❓

Polocan_8998

Všimol si niekto tú žltú nálepku pri kabíne ktorá zostala z little big city?
Reply on: Polocan_8998 #61:
Jednak je to pre väčšinu ľudí úplne nepodstatné a druhá vec, nejde o pozostatok reklamy LBC ale pozostatok po reklame Cirque du Soleil. Nálepka v reklame LBC bola nad prostriedkom druhého okna.
Mam jednu otazku: je mozne tieto vozy spojit do supravy(myslim tym k2s) aby sme mali vacsiu kapacitu?Niektore idu prec, preto takto ku koncu skusit. A este jedna: maju zastavky taku dlzku, aby sa tam zmestila tato suprava?

upravovač fotiek

Reply on: BielikR #63:
Vozne sa spájať do súprav nedajú a do väčšiny zastávok by sa súprava zmestila.
Reply on: BielikR #63:
Stačí sa pozrieť na čelá týchto električiek. Nemajú zásuvky a ani spriahla na to nemajú uspôsobené.

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #65:
Ani nemajú na to uspôsobené riadenie ani nemajú naťahané káble k spriahadlám, takže ich výmena za ESW by nestačila.
A neoplatilo by sa tie spriahadla namontovat na par rokov, napriklad uplne predne a uplne zadne zo supravy dvoch t6a5, lebo si neviem predstavit, ze by sme vedeli zohnat nove. Teda mozno este z dakych vyradenych elektriciek z ktovie kade...
(Myslim tym nielen spriahadla ale aj kable)

upravovač fotiek

Reply on: BielikR #67:
Este raz:
1. Riadenie vozňov nie je na to uspôsobené, muselo by sa prerábať, to znamená projekt, schvaľovanie, atď.
2. Vymeniť spriahadlá nebude stačiť, lebo k spriahadlam nevedú žiadne káble pre viacčlenné riadenie. To znamná projekt, schvaľovanie, atď.
3. Finančné náklady by boli natoľko vysoké, že sa to kvôli pár rokom (koľko? 5?) prevádzky neoplatí, ani to nezvýši potenciálnu predajnú hodnotu tých vozňov.
4. Sú to staré električky, ktorých vozové skrine majú takmer 50 rokov, niektoré ten vek už prekročili.
5. DPB nemá kapacity robiť takú zásadnú prestavbu vo vlastnej réžii.

Z praktického hľadiska je oveľa jednoduchšie spojiť T6A5 do trojičiek, ktoré majú na to od výroby riadenie, kabeláž a sú schválené aj pre premávku trojvozňových vlakov. Ak by bolo málo, tak do trojičiek by bolo jednoduchšie spojiť T3G než K2S do dvojičiek. Ale jazdiť s troma pantografmi by bolo už značne nepraktické, navyše by sa museli dorábať zásuvky mnohočlenného riadenia na súčasné zadné vozne. Relatívne bezbolestne by sa dali spraviť tri trojičky, pričom by zvyšné tri predné vozne slúžili ako zdroj náhradných dielov. Je v silách DPB to spraviť. Keďže aj K2G má ručný radič, tak nevidím problém v schválení ručeného radiča aj pre T3G. V prípade dostatku dielov na výzbroj TV8 a kapacít v dielňach DPB by sa mohli prekopať aj zvyšné, pôvodne predné vozne T3G, aby sa dali tiež spojiť do trojice. Ale má to dve podmienky:

1. Trojičky T3G budú pravidelne jazdiť minimálne do roku 2029, ideálne až do roku 2034.
2. Interiér prejde modernizáciou recyklovaním sedadiel z vyradených K2S a na okná sa dá fólia (ako vo Viedni na E2+c5), kabína vodiča dostane ručný radič.
3. Vozne, ktoré ešte nemajú protišmykovú podľahu, ju dostanú.
4. Vozne dostanú nový náter (spolu s T3P a K2S ktoré ostanú v premávke).

Ináč to nemá zmysel.

upravovač fotiek

Reply on: upravovač fotiek #68:
K bodu č. 4:

Reply on: upravovač fotiek #69:
K bodu 4. Nezabudnite, že vozy 7126-7134 sú 15-ročné. Ale nechcem tým povedať, že by sa mali upravovať tak, aby sa dali spájať.

upravovač fotiek

Doplním disclaimer, že môj návrh na úpravy T3G vrátane náteru netreba brať vážne. Lebo nič také nebude.
Reply on: upravovač fotiek #71:
Mňa by práve tieto úpravy náteru potešili, vyzerajú tie T3 viac modernejšie ako celočervené
Reply on: Ma178rek #72:
Mňa by potešilo maximálne zachovanie T3G ďalších 10 rokov. Ten lak je asi jediná vec čo by mohla byť ešte horšia než súčasný pseudonáter 😬
Reply on: Andrej #73:
Ja nemám rád T3 kvôli sedenie
Mne chýba u nich zopár dvojsedačiek, interiér T6 je pre mňa viac friendly
Reply on: Andrej #73:
Niektoré vozy už v blízkej dobe dojazdia pre zlý technický stav, ale ostatné by mali jazdiť ďalej, ale 10 rokov to asi nebude.
Reply on: Solider #75:
aj vies, ktore su v zlom stave? dik
Reply on: Ttom #76:
Tipujem #7837 + #7838.
Reply on: Solider #75:
Ďakujem za informácie. Som rád že nakoniec tie na ktorých boli vykonané prehliadky za posledných 2 rokov si ešte dačo zajazdia a nebude sa opakovať príbeh 7757.
Reply on: Ttom #76:
Hovorilo sa o 7835-36 a 7837-38.
Reply on: Solider #79:
Nevieš kedy by mali tieto súpravy skončiť? Mesiac? Pár mesiacov? Pol rok?
Neviete náhodou načo sa budú využívať tie ešte nevyradené K2S? Lebo po zvýšení kapacity na linke 7 sú len 4ks K2S na linke 1.
Reply on: Andrej #78:
Poučíš nás o tom príbehu #7757?
Reply on: color #82:
Posledná veľka prehliadka bola dokončená v júni 2015, a súprava bola naposledy vypravená na konci marca 2016, ciže jazdila menej než rok po investicií.

Týchto prípadov bolo viac. 7719/II mala slušnú rekonštrukciu na prelome 2012/2013, ale v premávke vydržala sotva 3 roky.
Eh, “krásne”.
Reply on: Polocan_8998 #81:
Máš ich dnes na e4.
Reply on: color #82:
Zverstvá sa robili aj v dávnejšej minulosti. Keď sa chystala dodávka prvých 20 T3SU, vyradili sa už aj T2 po GO. A práve vtedy nabiehali na VP T2, ktoré mali GO ako posledné. Vyradili sa teda ako prvé tie, čo boli len 4 roky po GO! A prvé generálkované 9-10 rokov po GO zostali ešte ďalších 5 rokov. O trolejbusoch som už písal. Teraz sa ale zdá, že to ide rozumnejším smerom. A takto sa treba dívať aj na víkendovú výpravu K2 na e4. Skrátka by bolo z ekonomického hľadiska trestuhodné, keby sa 15 ročné vozy a vozy nedávno po prehliadkach vyradili.
Reply on: color #82:
A ešte dodám, že zatiaľ čo 7758 sa dostala do Charkova, 7757, spolu s ďalšími čelnými vozmi spolu so zmieňovanou 7719/II, boli odkúpené pochybnou spoločnosťou AZ Lokomat, ktorá ich nedokázala odpredať ďalej na Ukrajinu, skrachovala a najlepšie bratislavské T3 nedávno po VP či dokonca rozsiahlejšej oprave (7719/II) skončili v šrote.
Reply on: Andrej #80:
Neviem.
Reply on: Andrej #83:
Zase je investícia ako investícia. Tu sa veľmi dramatizuje tá VP, pritom čo sa tam reálne v tom stupni na tak starom voze robilo. To nebola nejaká veľká rekonštrukcia.

Urbanway 2423

Reply on: Mhr1 #86:
Neviem, prečo sa tu z vypravovania K2S na 4 poradia na 1 v špičke PD robí také haló. Nasadiť tam na všetky poradia 29T/30T nemá zmysel, keďže na iných linkách sa určite zídu viac kvôli kapacite. Po druhé, jediná nevýhoda K2S oproti T6A5 (obe sú VP) je menšia kapacita, ktorá ale na 1 vadí asi najmenej.
Linka 1 je stále brutálne predimenzovaná, interval 5 min v popoludňajšej špičke je úplne zbytočný, vozy jazdia poloprázdne.
Reply on: Solider #89:
Podľa toho, že na západ od nás neexistuje, že by sa vyradilo vozidlo, ktoré nemá vyjazdenú poslednú opravu, tak to zanedbateľné určite nie je!
#7103 dnes nabúrala do dodávky neďaleko OC VIVO!!!

Mám len rozmazane fotky ale lepšie ako nič
Reply on: Polocan_8998 #93:
Aký je rozsah škôd?
Reply on: Andrej #94:
Malý, iba ťukanec
Reply on: Polocan_8998 #95:
Vďaka.
Reply on: Andrej #94:
Rozbité čelné sklo, preliačené predné čelo, vytrhnutá kuplovačka.
Reply on: Solider #97:
V známej skupine na FB si možno pozrieť aj pár foto.

upravovač fotiek

Reply on: Solider #97:
Jak vytrhnutá kuplovačka? Však si na nej doniesla do vozovne dvere z tej dodávky, do ktorej vrazila. Kuplovačku demontovali až vo vozovni, spolu s napichnutými dverami. Každopádne je to zasa kopec práce. Miesto tohoto, ale aj opravy 7949 a 7782 a 7781 sa mohol spraviť historičák 7610 ako sólo vozeň T3M v stave z roku 1984. Mať historickú súpravu T3M je zbytočné, nie je na ňu miesto.
Dnes nám po nejakom tom piatku vyšla aj 7132
Keďže máme 22 K2 a denna potreba cez tyzden je 4-5 vozov a cez víkendy 8 ...
Ktoré vozy majú najbližšie k vyradeniu?? Okrem teda 7085 a 7126-7134
Reply on: Ma178rek #101:
Predpokladám že najprv pôjdu preč 7107 a 7113, neviem kedy naposledy mali prehliadky ale kedže sú v starom laku to bude minimálne 4 roky. Ostatné nie sú až tak dlho po prehliadkach, hádam okrem 7123 a 7125. Netúšim kedy tie boli naposledy.

Ale kedže tie vozy v dnešnej dobe viac stoja či jazdia neviem či sa ich až tak rýchlo zbavíme. Tento rok skončila len 7109. Hlavne ked hrozí kríza so žehličkami I a II série, možno ešte budeme radi za každu prevádzkyschopnú kačicu.
Celkom prekvapenie, že 7110 dojazdila... Mala 2 roky dozadu VP. Ta isto nenajazdila kilometre. Nevie niekto dôvod? 7116 nejazdila 2 týždne, žeby najbližšia na rade?
Reply on: RTIckar #103:
Sú prázdniny, pre kačice je počas týždňa len jedno ranné poradie, a aj na víkendovej L4 je menej poradí než vozov. Tých odstavených vozov bude viac počas leta.

Predpokladám že 7110 mala nejakú vážnejšiu poruchu ktorú už by s neoplatilo odstrániť. Keby sa chystali vyraďovať ostatné tak to by už asi spravili. Celú víkendovú výpravu (8 ks) môžu zabezpečiť len s novostavba mi, väčšie náklady na tie vozy už nebudú.
Reply on: RTIckar #103:
tá mala VP len pred rokom, tak snáď nie 🙄
Reply on: RTIckar #103:
7110 stojí pre poruchu klimatizácie, po jej oprave sa vráti do premávky
Reply on: trolejbus6207 #106:
A potom prečo v tomto článku sa spomína odstavenie???
Reply on: Ma178rek #107:
Autor sa pomýlil, stáva sa...
Reply on: trolejbus6207 #106:
Ďakujem za info. 🙂.
vcera som isiel okolo JD v 65ke a pri plote v rohu je odstavena nejaka K2? to je 7086?
Reply on: Ttom #110:
Áno
Tak 7107 a 7135 uz vyradene podla katalogu
Reply on: Ttom #112:
Tej 7135 je škoda. Jednak je to posledná rekonštrukcia a aj najmladšia K2. Mohli do nej investovať ešte jednu revíziu a mohla dojazdiť až s novostavbami K2P. Takto bude vyradená najnovšia K2S a staré šunky tu budú jazdiť naďalej. Pritom podľa pôvodných plánov mali zostať 7121 a 7123-7135.
Tiez sa tomu cudujem, mozno bola v zlom stave? Tak podla poslednej galerie K2 ma koncit este 7110. Neviem ako 7117, ale ta ma asi najdlhsiu dobu od prehliadky

Zberač mínusiek

Reply on: Ttom #112:
Vie niekto, či už najazdili km do nejakého stupňa opráv, ktorý sa už neoplatilo riešiť, alebo boli vyradené "len tak"?
Reply on: Zberač mínusiek #115:
Co sa tyka 7135, je to tazko povedat, nakolko sa na tejto stranke uz nepublikuju informacie o vozidlach cerstvo z VP, ale 7107 pravdepodobne mala poslednu VP niekedy v 2020, dokazal som najst vo vyprave ze bola odstavena od februara do augusta 2020 a bola do poslednych chvil v neintegrovanom natere.

Zberač mínusiek

Reply on: Andrej #116:
Hm, pri K2S by som čakal, že pri ich nájazde im tá VP vydrží viac než 5 rokov. Ale iba špekulujem.
Reply on: Zberač mínusiek #117:
To iste som ocakaval u T3G, ale 7835+7836 bola odstavena tiez po 5 rokoch. Ak v tom je nejaky casovy limit a nie je to len cisto podla kilometrov tak mi pride financne dost otazne robit VP na vozidle ktore viac stoji nez jazdi. O vsetkych tych zehlickach, ktore po otvoreni Krasnan tiez budu jazdit len rano ani nehovorim. Neexistuje nejaky nizsi stupen udrzby, ktory moze zabezpecit premavku starych vozidiel kym nedojdu nahrady, bez toho aby sa investovalo do kompletnej VP?

Ak je pravda ze 7110 tento rok skonci tak to je tiez nove dno, ten voz spravili na jar 2022 🙃
Reply on: Andrej #116:
na evidencii dopravcov je dokonca u 7107 uvedená posledná VP v 2016
Reply on: Ttom #114:
Neverím na zlý stav 7135. To je nepravdepodobné, keďže ide o poslednú modernizáciu. Len už do nej nechcú vrážať žiadne peniaze, čo by som ja pri poslednej generálkovanej električke urobil, aby jazdila aspoň 20 rokov po prestavbe.

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #120:
Je to neprespektívny typ. Ako všetky K2S.
Reply on: upravovač fotiek #121:
To je mi jasné, ale ešte jednu opravu mala dostať, aby dojazdila spolu s novostavbami. Obávam sa, že niektoré stariny sa dožijú až do konca a táto najmladšia/najnovšia je už fuč. To nedáva logiku.

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #122:
Ak sa miesto 7135 spraví vyšší stupeň opravy na nejakej súprave T3G, tak to bude určite zmysluplnejšie.
Reply on: upravovač fotiek #123:
Z hľadiska kapacity možno áno, ale nezabúdaj, že T3G nemá GO a má zastaralejšiu výzbroj. Z hľadiska technického stavu má K2S modernejšiu výzbroj a GO skeletu, čiže je určite zachovalejšia! A ako vidíš, na e1 našli kačice vcelku vhodné uplatnenie. Takže to zas tak neperspektívne nevidím, najmä, keď 9 je nových a tie by logicky mali ešte do veku 20-25 rokov zostať.

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #124:
A koľko ich na linku 1 potrebuješ? Novostavby ti stačia s rezervou. A že by boli vcelku vhodné nesúhlasím. Keby boli aspoň čiastočne nízkopodlažné, ako LF2, ale nie sú.
Reply on: Mhr1 #124:
to "celkom vhodne uplatnenie" na L1 je len z nudze cnost, kedze tam "skodia" najmenej.... a kamkolvek inde ich hlavne v pracovnych dnoch strcis, tak je z toho len pruser z nedostatocnej kapacity.....
Reply on: upravovač fotiek #123:
Myslim si, ze doba vyssich stupnov oprav T3G uz skoncila 🙁
Reply on: Mhr1 #120:
Pravidelne zvykneš pripomínať, ako si vozy vyraďované pred dekádou nevyjazdili poslednú prehliadku - a keď sa teraz niečo namiesto prehliadky rovno odstaví, aj tak sa ti to nepáči. Už tomu vôbec nerozumiem.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #127:
A ja dúfam, že neskončila. Súprava T3G bude furt lepšia, než K2S. Aspoň odvezie ľudí. Ináč nechápem, prečo sú na T3G zberače otočené kolenom dozadu. Okrem 43+44 majú všetky kolená dozadu. Dokonca aj 37+38, ktorá ich mala otočené dopredu, ich po poslednej VP spred pol roka má otočené dozadu. Nikto mi nevedel dať dôvod, prečo.
Reply on: upravovač fotiek #129:
Pretože zberač kĺbom dozadu pri strhnutí napácha menšie škody a mám taký pocit, že na T3 pri otočení zberača kĺbom dopredu padá z kĺbu bordel priamo do prvého strešného vetráku.
Reply on: upravovač fotiek #129:
7835+7836 je odstavena, pokial nevypukne dalsia kriza vozoveho parku tak si myslim ze je koniec. Su to moje oblubene vozidla takze urcite nie som spokojny, ale asi uz mame dostatok NP elin.

Mimochodom, 7843 nie je jedina, aj 7845 ich ma este klbom dopredu.
Reply on: Viko #128:
Toto sa týka len tejto električky, lebo je najmladšia. Inak samozrejme, vyjazdiť opravu a koniec. Ale to by sa malo týkať len vozov do č.7125. 7135 je iný prípad, naviac, v pôvodnom pláne sa vyraďovať nemala.

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #130:
Padanie bordelu z kĺbu do strešného vetráku ma veru nenapadlo ako potenciálny dôvod. Zaujímavé. Ale otočený kĺbom dozadu sa zberač strašne rýchlo špiní od lišty. Vyzerá to potom hnusne. Nejako som si ešte nevšimol, že by z kĺbu padal bordel do prvého strešného vetráku...
Reply on: upravovač fotiek #133:
Vsak prave preto musime trpiet tie antracitove zberace, nie? Aby nebolo na nich vidno spinu?

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #134:
Keby boli aspoň všetky také, Škodovky ich majú stále žlté.
Reply on: Viko #128:
Ešte raz to teda upresním. Vozidlá by sa mali vyraďovať po splnení dvoch podmienok, potrebné splniť obe.
1. Skončená životnosť.
2. Vyjazdený posledný stupeň opravy.
(Mimoriadny je bod 3, teda ak je vozidlo po nehode poškodené natoľko, že jeho oprava prevyšuje zostatkovú hodnotu voza.)
Pri električke 7135 nie je podľa mňa splnený bod č.1. Lebo bratislavská skúsenosť ukazuje, že vozy po rekonštrukcii v Šumperku vydržia v pohode aj 25 rokov (viď napr. 7301+02). Účtovne sa asi dá odpísať (rekonštrukcia sa mala zhodnotiť za 15 rokov), ale podľa porovnania s realitou (= s inými električkami s podobným osudom) zjavne po životnosti nie je.
Reply on: Mhr1 #136:
takze ked sa z dnesneho pohladu v dosledku nie uplne idealneho rozhodnutia modernizoval typ, ktory dnes nema velmi prakticke uplatnenie nikde v linkovej sieti, ale este stale nema dost nabehane, tak budeme aj nadalej s tym trapit substrat....
(teda nie ze by som rad videl likvidaciu vozidiel ktore by po technickej stranke mohli este dlho sluzit, ale ked to vyuzitie je doslova take nasilu.... si predstav ze si si pred 2ma rokmi kupil domov malu chladnicku, lebo si zil sam a na Tvoje vtedajsie potreby stacila... avsak medzicasom si sa dal do kopy so zenou, narodilo sa Vam dieta a ta mala chladnicka uz akosi nevyhovuje.... budes ju aj tak silou mocou pouzivat lebo este jej neskoncila zivotnost a trapit seba aj zenu tym ako do toho napratat co potrebujete a riesit co s tym co sa tam nezmesti, alebo ju rovno vymenis za vacsiu ? 😃 )
Reply on: si #137:
Len jeden detail: Pri tej chladničke je pravdepodobné, že sa Ti ju ešte podarí predať na Bazoši aspoň za nejaké drobné, zatiaľčo vysokopodlažnú K2S už dnes nekúpi nikto. Ale inak súhlasím, že nasilu tu držať vozidlá, pre ktoré nemáme normálne využitie, nemá zmysel.

upravovač fotiek

Reply on: 3pa3ck3 #138:
K2S nie že nikto nekúpi. Nebude ju chcieť ani zadarmo! Už len náklady na prevoz vylučujú akúkoľvek kúpu, hoci by bola iba za účelom vyťaženia dielov, použiteľných v inej električkovej prevádkze. K2S je totálne neperpsektívne vozidlo. Novostavby z rokov 2007 až 2009 boli obrovským omylom. To sú vozy, ktoré naozaj nemajú v premávke čo robiť. Najmä ak budúci rok príde ešte 10 kusov 29T. K2S by najneskôr vtedy mali nadobro dojazdiť. Čo s tými deviatimi novostavbami? Na vyradenie moc mladé. Na pracáky nepotrebné. Keby aspoň v DPB vybrali z vyradených K2S sedačky a vrazili ich do T3M/T3G v rámci opráv. Lenže podniku sa nechce do T3M/T3G investovať ani cent. Ani minútu práce dielní. Lebo však čoskoro budú tie vozy odstavené a vyradené. Ak by bolo podľa niektorých, tak by všetky T3M a T3G už dávno vyradené boli a miesto nich by nám tu po uliciach behalo viacej K2S. So všetkým, čo ku K2S patrí - nízka kapacita, nízky výkon.
Reply on: upravovač fotiek #139:
Už som to tu písal. Opakovane som hučal do vtedajšieho námestníka primátora pre dopravu, že kupovať nové vysokopodlažné vozy je úplný nezmysel. Že rozumné sú len dve riešenia, obe rozdielne od toho, čo sa nakoniec uskutočnilo. Teda, že 1. dokončia sa rekonštrukcie starých električiek alebo 2. keď nové, tak wane, ktoré vtedy už kupovalo Brno. Lenže bavte sa s politikom, ktorý, ako som z rozhovoru zistil, nerozumie doprave ani toľko, čo by sa za nehet vošlo. Sám mi povedal, že jeho vôbec nezaujíma, čo bude v ďalšom volebnom období či v budúcnosti, jeho zaujímajú len také veci, ktoré mu pomôžu k znovuzvoleniu. Pre osvieženie pamäti, to bolo v období, keď jazdila hustá a133 z DD až do centra. Bol to ten, čo chcel všetky autobusy prenajímať a nie vlastniť, uskutočnil sa z toho našťastie len prenájom Tedomov.

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #140:
Ja som vtedy počul, že mali byť aspoň čiastočné vane, nie ako LF2, ale iba medzi 1. a 2. podvozkom, že by to stačilo. Ale ani to nebolo realizované. Dôvodom boli obavy, že by súdruh Šestina blokoval schválenie typu, lebo bol na metrový rozchod. A on vtedy aktívne bojoval proti čomukoľvek modernému na metrovom rozchode. Myslím, že by sa mal odsťahovať do Liberca, kde úspešne zmenili rozchod a vozia sa v starých T3. Pravý skanzen.
Vopred upozornujem, co sa tyka elektriciek nemam taky prehlad a hlavne zaujem, avsak mal by som dotaz.

Co je na tom pravdy, ze v uplnom zaciatku o uvahach modernizacii K2, bola v hre aj varianta K3, podobne ako mali Brno ci Plzen ?

Udajne to tiez padlo pre obdobny dovod, ze to bolo prilis "komplikovane a moderne" na nas rozchod. Nahrada za tuto "uvahu" su udajne T3P, ktore vznikli z tohto ako kompromis, byt uz v tej dobe a hlavne v dobe vzniku VarCb3 novostavieb existovala nizkopodlazna varianta.

Kludne ma opravte pokial viete viac, docela rad by som poznal odpoved na toto.

upravovač fotiek

Reply on: N/A #142:
K2 s nízkopodlažným stredom na metrový rozchod by bola s dvoma vnútornými podvozkami bez motorov. Výpočty pre pôvodné 40kW trakčáky ukázali, že by to bolo extrémne lenivé, tak sa sľubovali trakčáky s vyšším výkonom. Lenže adhézna hmotnosť by aj tak bola nízka. Záver bol, že by to bolo vhodné nanajvýš na niekdajšiu linku č. 14 Ružinov - Nám. Ľ. Štúra. Obávam sa, že súčasnú linku č. 1 by to nedalo za zhoršených adhéznych podmienok. Najväčší problém by bol v križovaní Šancovej ulice. Štúdia bola spracovaná v roku 1998. Pôvodná K2 má 6,7 kW/t a pôvodný výpočet (čo bolo neskôr realizované v Brne) rátal so všetkými podvozkami hnacími, ale na rozchode 1435 mm. Tým bol celkový výkon 9,4 kW/t, čo je oveľa lepšia hodnota. Na metrový rozchod sa však uvažovalo iba s bežnými podvozkami pod kĺbom, bez pohonu.

Neskôr, v roku 2004 vznikla SATRA III, čo je vlastne vozidlo, ktoré mohlo byť teoreticky v Bratislave na metrovom rozchode. Je to K2 s vloženým nízkopodlažným článkom, ktorá ma iba krajné podvozky hnacie. Trakčáky majú vyšší výkon, konkrétne 68 kW. Prázdny voz má 8,28 kW/t, plne naložený 5,55 kW/t. Papierovo lepšie ako plne naložená K2S, ktorá má 4,3 kW/t. Ale adhézne je to bieda. SATRA III jazdí po placatom Sarajeve. V Bratislave by mala problém vyštverať sa do kopcov. Do Karlovej Vsi alebo Dúbravky by ísť nemohla. A podľa mňa ani na Hlavnú stanicu. Načo by nám bola taká električka? Aj tak vznikli iba 4 električky, z čoho sú dve už roky odstavené. Ďalšie dva vozne boli rozrobené, ale neboli nikdy dokončené. Minimálne jedna hrubá stavba stredného nízkopodlažného dielu dlhé roky hnila vo vozovni v Sarajeve pod holým nebom. Vozidlo nemalo úspech v Sarajeve, pre Bratislavu je totálne neprespektívne. Nakoniec rovnako ako K2S.

Ináč nové Stadler Tango NF3 v Sarajeve majú tiež iba dva zo štyroch podvozkov s motormi. Úplne im to stačí, celá sieť je prakticky na rovine. V Sarajeve jazdia ešte ojetiny, ktoré kúpili ako ojeté z Tureckej Konye. Tam ich kúpili ojeté z Kolínu nad Rýnom. Najstaršie kusy sú z roku 1963 (pôvodne vyrobené ako šesťnápravové, v roku 1968 predĺžené vložením stredného článku na osemnápravové) a dodnes sú v premávke. Mám pocit, že tieto Düwagy v Sarajeve hravo prežijú K2 vrátane modernizovaných SATRA II a SATRA III.
Reply on: upravovač fotiek #139:
Presne tak, kačice sú kapacitne nevyužiteľné a nebyť prúseru s odstavenými Škodovkami, tak ich vôbec netreba. Novostavby boli omylom ale kto niesol zodpovednosť? Však tu ešte donedávna niektorí snívali o nových nízkopodlažných 20-metrových električkách.
Reply on: Mhr1 #136:
7301-02 čo je roky generátor náhodných porúch?

upravovač fotiek

Reply on: Solider #144:
Áno, o "trojdielnych 29T/30T" som tiež počul. Našťastie sa nič také nesúťažilo. Zasa by sme mali vozidlo, ktoré ako sólo nedáva zmysel. A prevádzkovať ich v súpravách, to môžeme rovno nakúpiť dlhé vozy

Vôbec by som sa nebránil potenciálnej premávke 65 metrových vlakov. 29T a 30T v súpravách. Normálne vypísať súťaž na úpravu riadenia pre dvojvozové súpravy. Škoda, že to nebolo požadované už pri kúpe tých vozidiel. Zato úplne zbytočná podmienka možnosti výmeny podvozku za 1435 mm pri prvých sériách bola. Pokiaľ viem, Škodovka musí počas životnosti tých vozidiel vymeniť podvozky, ak to DPB bude požadovať.

upravovač fotiek

Reply on: Solider #145:
Furt lepšie ako 7303+7304. Ale T3S je tiež zrelý na odstrel. Podobne ako T3M. Lenže každá súprava dobrá, tak nech to zatiaľ jazdí, keď sa to darí držať pri živote.
Reply on: upravovač fotiek #146:
Podľa mňa práveže 3dielne 29T by dávali zmysel... Dĺžka okolo 22m .. kapacita by bola ok a keby sa ešte spájali do súprav ideálne ...
Reply on: Ma178rek #148:
Pre akú linku a načo?? Dve električky v súprave sú drahšie ako jedna dlhšia električka.
Reply on: upravovač fotiek #146:
Podľa mňa tých 50 metrov na linke 3 úplne postačuje. Ak by boli súpravy tak by sa zrejme tlačilo do predlžovania intervalu, čo je pre cestujúceho jednoznačne horšie.
Reply on: upravovač fotiek #147:
Len 7303-04 nikdy reálne pravidelne nejazdilia. Myšlienka spojazdnenia nebola zlá, ale problémov je viac ako sa pôvodne myslelo. Čisto teoreticky by tam mohli povyhadzovať výzbroje, dať tam Progress a urobiť z toho T3P, ale kto by sa tým dneska zaoberal. Treba kupovať nové električky a vždycky lepšie naškrabať aj na jednu novú, ako donekonečna recyklovať nejaké šroty.
Reply on: Solider #149:
Videl si cenu za 50m elektrický predpokladanú??? Bola okolo 6 miliónov a za 32m cca 3..
Napríklad aj to že pokazí sa ti má väčšiu nehodu dlhá 50m súprava odstavená je celá... V druhom prípade by bol odstavený 1 voz a vedia napríklad spojiť dočasne s iným...

K2 keby mali mnohoclen by boli veľmi dobre na linku 3 v špičke momentálne 🙂
Reply on: Ma178rek #152:
nuz, na druhej strane si dovolim tvrdit ze vandalizacia druhych vozov v supravach substratom je asi pozorovatelne vyssia ako vandalizacia zadnych casti podobne dlheho jedneho vozidla (nevraviac o tom, ze nejaku cast substratu navyse zmestis do "priestoru" kde je v suprave spriahlo, takze rovnakodlha suprava pri rovnakom usporiadani interieru bude mat o kusok nizsiu kapacitu ako jedno vozidlo....)
Reply on: Ma178rek #152:
32 metrové električky už dnes za takú sumu nekúpiš. Cena za 50 metrovú električku je daná tým, že pôjde o malosériovú výrobu a špekulatívny tender bez pevného množstva odobraných vozidiel.

A ku K2S len toľko, že som pár rokov vozil balíky na linke 7 na Račianskej. Plne obsadený voz ledva dokázal ísť cez 45 km/h. A o tom, ako to plne naložené ani nebrzdilo, ani nebudem radšej hovoriť.

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #148:
22 metrové vozne určite nie. Minimum 32,5 metra.

upravovač fotiek

Reply on: Solider #150:
Definujme si čo chápeme pod pojmom "postačuje". Ak myslíš kapacitný ekvivalent 2xT v špičkovom intervale 2 minúty, tak tie 50 metrové vozne "postačujú" ak by boli v špičkovomm intervale 3 minúty. Ja si však myslím, že kapacitu by sme mali zvyšovať, nie nechávať rovnakú. A už vôbec nie znižovať (ako to bude od septembra tohto roku!!!). Predpokladám, že cestujúcich chceme do vozidiel dostať, nie držať si nejaký limit a tí, ktorí sa pohodlne neodvezú, nech idú autami. V takom Zürichu jazdia úzkymi uličkami 75 metrové električkové súpravy. Bez problémov. V ďalších mestách 60 metrové (Manchester, Paríž). Nové vozne Škoda 38T pre Rhein-Neckar majú 58,7 metra (a metrový rozchod). V Bratislave sa už desaťročia stavajú zastávky dlhé 65 metrov. Sú isté výnimky, napr. Mariánska pri dvoch levoch, ale to sa všetko dá vyriešiť. Uvedomujem si techincké a prevádzkové problémy, ktoré premávka 65 metrov dlhých električkových vlakov prináša, ale všetky považujem za riešiteľné. Dnes si to možno ľudia predstaviť nedokážu, ale o 15 rokov to môže byť úplne normálna súčať ulíc. Prečo by v špičke nemohli jazdiť 65 metrové súpravy na linke 3 v intervale 3 minúty? Nech poberú čo najviac cestujúcich. Neskoro večer a cez víkendy môžu kľudne jazdiť "sólo" 32,5 metrové vozy, aby sa interval nepredĺžil na viac ako 7,5 minúty.
Reply on: upravovač fotiek #143:
Len doplním, že Sarajevo tie kolínske Düwagy nekúpilo ale dostalo do daru ako pomoc spriatelenej moslimskej krajine postihnutej vojnou.
Ian tie Düwagu majú tiež len dva podvozky hnacie a podľa mojch informácií sú medzi vodičmi z hľadiska jazdných vlastností najobľúbenejšie. Z hľadiska komfortu vodiča nie, keďže Stadlery majú klimatizáciu.

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #152:
K2 v mnohočlene - bez nízkej polahy, bez klimatizácie a lenivé ako sólo K2. V čom konkrétne by to bolo lepšie? Okrem kapacity oproti 2xT.
Reply on: 3pa3ck3 #138:
Myslím, že v dnešnej dobe rôznych susedských komunít sa taká chladnička už ani nepredá na bazoši ale maximálne si ju niekto vezme za odvoz. Keď sme menili vybavenie, tak sme sklokeramickú dosku a umývačku dli na pomoc Ukrajine, práčku si nejaká pani odviezla (ešte som jej aj musel nacúvať s utom k nám do dvora, keďže sa jej naša "dvojautová" brána nezdala byť dostatočne široká na Fabiu) ale pultovú mrazničku už nechcel nikto a niekoľko rokov mi prekáže v garáži, keďže som lenivý ju odviezť do zberného dvora 😁. A s K2S to bude podobné.

upravovač fotiek

Reply on: Solider #154:
Ako cestujúci som si tiež všimol, že K2 sú príšerne lenivé, keď sú narvaté. Vodič darmo bude dávať "plný knedlík", ten voz proste nemá potrebný výkon. Hore Karlovkou to viac ako 35 km/h často nešlo, keď to viezlo balíky ľudí. Zožeň 100 ľudí a poďme si chytiť nejakú už aj tak plnšiu K2S na linke 9, nástup na Trnavskom mýte smer Karlova Ves. Očakávam, že na zastávke Borská bude mať za sebou "vláčik", ďalšich električiek. Lebo kvôli nízkemu výkonu naberie také veľké meškanie.

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #157:
Aha, že boli darované som nevedel. Áno, majú tiež iba krajné podvozky hnacie, takisto ako SATRA III. Je to mimoriadne podarená konštrukcia.

Tieto GT8 z Kolína nad Rýnom boli atypické. Oproti bežným GT8 vozňom boli širšie aj dlhšie. Šírka 2,5 metra bola v Nemecku nezvyčajná a boli v dvoch dĺžkach: buď 29,76 metra alebo 30,02 metra. Pri napätí 750V mali výkon 2x175 kW, teda 350 kW. Dajme tomu, že v Sarajeve, kde je 600V, majú celkový výkon 280 kW, čo je porovnateľné s vozňami SATRA III (4 x 68 kW = 272 kW). To na rovine s prehľadom stačí.
Reply on: upravovač fotiek #160:
Na trati v Dúbravke sú oveľa väčšie sklony ako v Karlovke. Keď som nedávno išiel s K2S tak ledva vyšla kopec pri Švantnerovej. Nedivím sa, že ich preradili z víkendovej L4 na L9.
Reply on: mhd579 #162:
tak tam išlo hlavne o kapacitu, už ráno to na L4 bývala riadna plnka...na obed a neskôr ani nehovorím.. predsa len aj z nábrežia/Jesenského jazdí viac ľudí ako z Kapucínskej/Obchodnej

upravovač fotiek

Reply on: mhd579 #162:
Skôr ide o to, že na linke 4 už na ne boli asi moc veľké sťažnosti, tak ich presunuli na 9 a počkajú, než sa budú kopiť sťažnosti z nej. Tie vozne proste nikto nemá rád a z úplne pochopiteľných dôvodov.
Reply on: upravovač fotiek #160:
Laický pohľad: Nedalo by sa v tom prípade pri Botanickej záhrade povedať cestujúcim, že kto chce byť rýchlejšie v cieli, nech si na Riviére presadne do nasledujúcej električky a tú K2 následne na cca. 5 minút odstaviť na strednej koľaji na Riviére?
Reply on: upravovač fotiek #160:
Že by kondícia "tranzistorových" kachien bola o toľko horšia, ako zrýchľovačových? So zrýchľovačovou K2 som v 99% prenasledujúcemu dupláku unikal, dokazujúc tým, že čas sa naháňa na pobytoch.

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #166:
Je to možné. Nevozím sa tým tak často ako kedysi, ale príde mi, že tie vozy sú strašne lenivé. Ako keby slabo šuntovali. Proste to nechce ísť do rýchlosti. Samozrejme nevidím vodičovi na ruku, či naozaj dáva plnú jazdu. Možno sa šuchcú úmyselne.
Reply on: upravovač fotiek #147:
Aky realny rozdiel je medzi T3M/T3S a T3G, ktore chces aby jazdili dalej, alebo T6A5? Pre substrat je stara suprava ako stara suprava.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #168:
Vo výzbroji. Pre cestujúceho nie je medzi T3M a T3G rozdiel, T3P a T3S majú aspoň vynovený interiér. T3S aj tmavé okná a iný dizajn čela.
Reply on: upravovač fotiek #169:
O rozdieloch medzi tymi typmi samozrejme viem, ale ja narazam prave na to, co vidi cestujuci. Ak podla teba by sa este mali opravovat T3G, tak preco je zaroven aj cas poslat T3S a T3M prec?

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #170:
Pre cestujúceho je T3S a T3P určite lepšia, lebo plyšové sedačky. T3M a T3G sú "retro". Ale T3M a T3S sú posledné dve súpravy. Navyše T3M je špalátko, ale to sú aj T3G. Pokiaľ sa to darí držať "pri živote" bez nejakých vysokých nákladov, nech to všetko jazdí. Ale najradšej by som bol, keby bolo 100% výpravy zabezpečených modernými klimatizovanými nízkopodlažkami. Ale nemáme ich dosť. Dokonca stále musia jazdiť K2S. Tie by mali dožiť určite ako prvé. Kvôli ich kapacite a lenivosti.
Reply on: upravovač fotiek #171:
Čo je to špalátko?

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #172:
Vozeň s pedálmi, kde nezadávaš jazdu a brzdu ručným radičom. Zachytil som, hádam 15 rokov dozadu, vodiča hovoriť výpravcovi: "Daj mi radšej K2S, nechcem šlapátko." Preferoval K2S oproti T3G.

Keby boli dielne v DPB aspoň čiastočne schopné, tak z vyradených K2S by prehodili ručné radiče, plyšové sedačky a klímy búdy vodiča (klímy možno aj s meničmi, stačí do predných vozňov súprav) do T3G/T3P (do T3P iba klímy búdy vodiča). Už pred vyše rokom, keď sa vyraďovanie K2S začalo. Mali k tomu príležitosť. T3G boli dlho odstavené, mohli kľudne dostať plyšové sitzle a predné vozy ručné radiče a klímy búdy vodiča. Pochopím, že pri T3M to zmysel nedáva (ale na nerealizovaný návrh dávať TV Progress to T2R sa to stále nechytá). Nakoľko K2G má ručný radič aj klímu búdy vodiča, tak nemôže byť problém aby to mali aj T3G s TV8. A klímy búdy vodiča aj do predných vozňov T3P. Z vyradených K2S boli prakticky zadarmo. Stačilo prehodiť a odservisovať (vyvákuovať, naplniť). Nech má aspoň obsluha v lete aký-taký tepelný komfort. 16 kusov K2S bolo vyradených. Dosť sedačiek pre T3G (a T3M), klimatizácií do predných vozňov súprav T3G/T3P a ručných radičov do T3G. Lenže DPB naozaj nemá dielne, ktoré by boli schopné to spraviť! A to je dosť tragické zistenie. Alebo to nikoho nenapadlo. Alebo si povedal "načo, veď o dva roky tie vozne dojazdia, budeme mať nové Škodovky". Ja som absolútne za, aby nové vozy boli, ale pri súčasnom vedení mesta nemám pocit, že by to nejako riešili. Ani že v roku 2027 sa budeme voziť v bežnej premávke výlučne modernými nízkopodlažkami. Furt počúvam ako sa do T3G neoplatí investovať, lebo "čoskoro dojazdia". A to "čoskoro" sa furt presúva do budúcnosti (našťastie!, lebo sú furt lepšie ako K2S, na špičkové poradia).

Ináč to je vec, ktorú som v Bratislave nechápal. Akákoľvek modernizácia sa niesla v duchu "vymeníme výzbroj". OK, dajme tomu v 80. a 90. rokoch. Ale zvýšenie komfortu cestujúcich alebo obsluhy bolo vždy druhoradé. Koľko VPčiek absolvovali T3G od roku 2000? Dávno sa do nich mohli dať plyšové sitzle a ručné radiče, kľudne aj klíma búdy vodiča. Lenže to nikto neriešil. Vo viacerých mestách som sa vozil modernizovanými vozňami, ktorým ostali pôvodné odporové výzbroje, ale mali interiér a búdy vodiča pozdvihnuté na lepšiu úroveň. Bratislava je v tomto príšerne konzervatívna. A ináč Viedeň tiež. Modernizácie E2 sú čisto vo výzbroji. Ale interiér a búda vodiča (teda skôr polobúda) ostali pôvodné. To je akýsi špecifický, geograficky lokalizovaný fenomén.
Reply on: S499.1023 #172:
Šlapátka boli nazývané T3M/T3G v Krasňanoch.

upravovač fotiek

Reply on: Solider #174:
A už sa im hovorí ináč? 😁
Reply on: upravovač fotiek #173:
Šlapátko by som pochopil ale prešmyčka mi nedoklapla. Interiér E2 by som nemenil, veď pozri, čo si Viedeň nechávala dávať ešte nedávno do nových ULF-ov. Klimatizácia v E2 by sa mi páčila. Len sa obávam, že by to nešlo. Posledné klasické Düwagy u OEG klimatizáciu síce dostali ale s tou sa rátalo už pri výrobe.

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #176:
V Krakove jazdia EU8N, čo sú modernizované a predĺžené E6 z Viedne. A E6 je obojsmernou verziou E2. V Poľsku vrazili nízkopodlažný článok, modernizovali komplet interiér a dokonca dosadili celovozovú klimatizáciu (aj keď nie do úplne všetkých modernizácií, len tých neskorších). Takže technicky je to plne realizovatľné. A verím, že aj E2 by mohla dostať klímu, keby o tom rozhodli. Lenže čo s vlekom? Ten klímu nedostane? Fajn, nech tí, čo klímu nechcú, nastúpia do neho. Ináč čo sa interiéru týka, tak drevené sitzle sú mimoriadne pohodlné, ale ich usporiadanie je to najhoršie pre kapacitu (a E6 boli ešte horšie a v Krakove majú po modernizácii taktiež blbé usporiadanie). Rôzne pozdĺžne sitzle, za búdou vodiča a oproti 2. a 3. dverám, sedenia "do štvorky". Keď to porovnám s interiérom E/E1, tak je to obrovský rozdiel. Ale to je rovnaký "problém" ako T6A5. V Košiciach mali všetky interiér po vzore KT8D5 (ako u nás prototypové vozne). Ale T6A5 sú aspoň široké vozne, v úzkych E2 to pôsobí oveľa horšie. Proste niekto taký interiér chcel, rozhodol, tak ho má. Pri E2 ale nie je moc priestoru na jeho zmenu bez rozsiahlych zásahov do výzbroje, lebo oproti 2. a 3. dverám sú pozdĺžne sitzle na nejakých krabiciach ktoré ukrývajú najskôr nejaké stýkače a pod.
Reply on: upravovač fotiek #175:
Už nie sú v Krasňanoch 😂😂
Reply on: upravovač fotiek #173:
Že T3G dojazdia sa hovorí posledných desať rokov. Už vtedy bolo neskoro do nich investovať viac, to malo prísť oveľa skôr a pokojne aj formou wanizácie. To sa vraciame pred rok 2010, keď sa rozhodlo, že sa nebudú ďalej modernizovať T3P, ale kúpia sa zbytočné novostavby z Parsu. A to bolo v časoch, keď si DPB tie T3P sám kompletizoval, ale dalo sa zarobiť niekomu inému. Nechávam ako otvorenú otázku, prečo. Dnes je to už nereálne, keď z ústredných dielní odišli ľudia a s nimi aj know-how. Aj otázka domontovania klím do T3P/T6, ktorá prišla pred piatimi rokmi a následne vyhnila, je už asi pasé. Ručné radiče či iné úpravy tiež.

upravovač fotiek

Reply on: Solider #179:
Aby nám T3G a T3P nejazdil ešte ďalších 10 rokov...
Reply on: upravovač fotiek #180:
Mne by tie T3G 10 rokov ani nevadili, v DPB je nadpolovičná väčšina nových vozov v premávke a plánuje sa nákup ďaľších a podľa mňa sú T3G zachovalé vozidlá. Horšie sú na tom T3M, síce modernejšie ale stále šroty a ich stav a celkový feel je otrasný. K2S na linke 1 sú podľa mňa fajn, na 4 či 9 nevyhovujúce… Ja by som T3G držal kým sa dá a kľudne aj nech prežijú otrasné T3M
Reply on: Elektricka #181:
Nepomýlil si si T3G (starý interiér s laminátovými sedadlami) s T3P (novší interiér s látkovými sedadlami)? Lebo T3G a T3M sú z pohľadu cestujúceho to isté. A T3M máme už len jednu súpravu.
Reply on: Elektricka #181:
A vieš vôbec, ktoré sú T3G, ktoré T3M a čo je to T3P alebo nedajbože T3S?
Samozřejmě, po bitvě je každý minerál, ale v krychli se dá říci, že obyčejný člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde velké rizoto, že to může skončit pěkným fiatem. I když se človek tváří jako suvenýr a má v sobě třebas i velký potencionál, vrátí se mu to jako buzerant a on pak vypadá jako úplný decibel.
Reply on: S499.1023 #183:
Sorry ja som nemyslel T3M ale T3P ako tie ktoré mi pripadajú ako tie “zlé” a nazývam ich ako modernejšie ale stále šroty. T3G a ozajstná T3M 7733+7734 majú pre mňa taký historický vibe a T3P s oranžovými tyčami a pograffitovaným/potagovaným interiérom sú pre mňa odpudivé a radšej si počkám na inú. Keď si T3M vymeníte za T3P tak vám to snáď už vyjde čo som tým myslel.
Reply on: Solider #179:
K téme celovozidlová klíma chcem túto otázku znova otvoriť: https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/47/Off-Topic-F%C3%B3rum?dfpi=3205#3205

Ako samozrejmosť beriem že celovozidlová klíma sa nedá nainštalovať bez zosilnenia strechy, a tiež beriem že dnes to už význam z finančného hľadiska nemá, ale keby sme šli do toho pred 20 rokmi, tak by sa to dalo? (resp vypracoval k tomu niekto dokumentáciu alebo to boli len populistické výkriky do tmy)?

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #185:
Celovozová klíma do čohokoľvek starého v Bratislave je asi rovnako reálna ako toto:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/297361/
https://imhd.sk/ba/galeria-media/297362/
Reply on: upravovač fotiek #186:
Ja sa pýtam na to či je to fyzicky možné, nie je či je to reálne.

Pražská DP tvrdí že tie vozy nie sú na to prispôsobené, a keďže nie som inžinier a ani nevidím do tejto problematiky, tak neviem usúdiť či tým myslia že by bolo treba veľa roboty/peňazí aby sa to uskutočnilo, alebo či sa to vôbec nedá robiť.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #187:
To sú všetko výhovorky. Ak by sa chcelo, tak klíma sa dá dať aj na wanu. Viď VarioLF č. 1598 v Šalingrade. Alebo viaceré VarioLF v Ostrave, napr. https://mhd-ostrava.cz/obrazky/fotky/1000038178-02.jpg
Reply on: Andrej #185:
Klíma sa dá namontovať všade, ale reč bola o klíme pre vodiča, ktorá sa nainštalovať dá, lebo ju majú bežne T3 či T6.
Ďakujem za info.
Reply on: Mhr1 #113:
Tak uz aj 7123 je odstavena kvoli prepadnutym reviziam, cize ten povodny plan evidentne neplati..na evidencii je aj pri 7135 napisane, ze sa v pripade nedostatku vozidiel obe vratia do premavky