VozidláElektričky › BMEŽ #161Spolu s motorovými vozňami BMEŽ #151 - 153 bol na podvozkoch vyradených električiek Ganz #11, 13, 14 a 15 v rokoch 1929 - 1930 podľa dokumentácie Ing. Engela z BMEŽ postavený aj vlečný vozeň rovnakej konštrukcie s číslom 161. Pôvodne sa uvažovalo so skonštruovaním dvoch vlečných vozňov (#161 a 162), avšak nakoniec bol druhý z nich postavený už ako motorový #153. Vďaka celokovovej konštrukcii si tieto vozne vyslúžili prezývku "klietky", alebo "plecháče".


BMEŽ #161

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. BMEŽ "Plecháč" 161 1930 1930 1950-te roky 1
Spolu: 1930   1

Technické parametre

Dĺžka so spriahadlami:7820 mm
Šírka:2300 mm
2400 mm (so schodíkmi)
Výška:~ 3000 mm
Rozvor:2900 mm
Počet dverí:2
4 (po rekonštrukcii)
Počet miest na sedenie:26
Počet miest na státie:30
Celkový počet miest:56
Pohotovostná hmotnosť:5500 kg
Celková hmotnosť:9400 kg

Opis

Vozeň bol rovnakej konštrukcie ako motorové vozne #151 - 153 so stredným vstupom. Pre cestujúcich osadili v interiéri po celom obvode (s výnimkou dverí) drevené lavice. Vetranie interiéru zabezpečili bočnými rámovými spúšťacími oknami a dvoma stropnými ventiláciami. Osvetlenie priestoru pre cestujúcich zabezpečili piatimi stropnými žiarovkovými svietidlami napájanými z motorového vozňa. Na oboch čelách umiestnili v podokennej časti červené koncové reflektory. Vozeň vybavili solenoidovou elektromagnetickou brzdou, ktorá bola napájaná spojovacím káblom z motorového vozňa. Kľuky ručnej brzdy osadili na čelných stenách interiéru. Vozeň bol pôvodne natretý sivou farbou a strešná časť bola biela.

Úpravy

Vozeň dostal okolo rokov 1941 - 1942 klasický červeno-krémový náter. Na zvýšenie rýchlosti výmeny cestujúcich boli koncom 40-tych rokov k existujúcim dverám pridané ďalšie, na úkor jedného okna na každej strane.

Prevádzka

Na začiatku premávky jazdil v súprave s motorovým vozňom #151.

V roku 1942 sa opäť zaradil do premávky (už pod číslom 121), spolu s ďalšími vlečniakmi, ktoré vznikli z motorových vozňov #151 - 153. Vlečniaky spočiatku jazdili výlučne na linke C v súprave s 5-okennými motorovými vozňami.

Vyraďovanie a likvidácia

Všetky "plecháče" boli vyradené začiatkom 1950-tych rokov. Najmenej jeden z nich bol pod číslom 141 (pravdepodobne ex 161) odpredaný na lesnú železnicu v Žarnovici, kde slúžil ako sklad.

Katalóg vozidiel

141

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 1 (100%)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.3.
161 1211941 - 1949141od 1949

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.