VozidláAutobusy › Irisbus Crossway LE 12MČiastočne nízkopodlažný autobus Irisbus Crossway Low Entry pochádza z produkcie vysokomýtskej továrne Iveco Czech Republic (pôvodne Karosa). Autobus vychádza z vysokopodlažného linkového vozidla Irisbus Crossway vyrábaného od roku 2006 ako nástupcu Karosy radu 900. Low-entry verzia pre mestskú a prímestskú dopravu bola predstavená v roku 2007. Výhodou je znížená podlaha bez schodov v priestore medzi prvými a druhými dverami. Autobusy Crossway LE vznikli v dĺžkach 12 m a 12,8 m (neskôr aj 10,8 m a 14,5 m) v mestskej trojdverovej a linkovej dvojdverovej verzii. Spoločnosť Auto-Impex sa stala s typom Crossway LE City 12M víťazom tendra na dodávku dvoch autobusov vypísaného Hlavným mestom SR pre mestský dopravný podnik (DPB) na cezhraničnú linku Bratislava - Rajka. Nákup vozidiel bol spolufinancovaný z fondov EÚ, cena vozidiel bola spolu 299 000 € vrátane DPH (t. j. 149 500 € za jedno vozidlo). Vozidlá mal dopravný podnik od mesta najskôr zapožičané a v lete 2017 ich mesto darovalo DPB.


Irisbus SFR 161 Crossway LE City 12M

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Irisbus SFR 161 Crossway LE City 12M 3101 – 3102 november 2010 2010 2
Spolu: 2010   2

Technické parametre

Dĺžka:11995 mm
Šírka:2550 mm
Výška s klimatizáciou:3210 mm
Výška podlahy:320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere)
Rázvor:6030 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:31 + 1
Počet miest na státie:80
Celkový počet miest:111 + 1
Pohotovostná hmotnosť:10500 kg
Celková hmotnosť:18000 kg
Motor:Iveco Cursor 8 F2BE3682B, Euro 5, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora:243 kW / 2050 rpm
Objem motora:7790 cm3
Krútiaci moment motora:1500 Nm / 1125 - 1550 rpm
Maximálna rýchlosť:100 km/h
Prevodovka:ZF Ecomat 6 HP 604C, automatická, 6-stupňová, s integrovaným retardérom
Riadenie:ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy:predná: Irisbus RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor U 177E, s jednostupňovou redukciou
Pneumatiky:275/70 R 22.5

Opis

Na pozváranom ráme podvozku postavili bočné steny karosérie z trubkovej konštrukcie, strechu a predné čelo vyrobili z lisovanej ocele, na zadné čelo použili kombinované materiály. Antikoróznu ochranu zabezpečili ponorením do kataforézneho kúpeľa a vrchným náterom z polyuretánovej živice. Naftový motor poháňajúci jednoduchú zadnú nápravu umiestnili naležato v zadnej časti pod podlahou. V pravej bočnici osadili trojicu dvojkrídlových výklopných dverí s elektropneumatickým pohonom a dopytovým ovládaním. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia, pričom použili tónované sklá.

V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom, v prednej časti v usporiadaní 1+1, v zadnej časti 2+2. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice a strop v interiéri obložili laminovanými panelmi. Na deliacie priečky využili laminát. Pracovisko vodiča oddelili jednoduchou uzatvárateľnou kabínkou. Priestor pre kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti druhým dverám, pri ktorých zároveň osadili manuálnu výklopnú plošinu.

Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a odsávaním vzduchu v zadnej časti. Vykurovanie riešili štvoricou radiátorov v interiéri a nezávislým kúrením. Tepelnú pohodu vodiča zabezpečili strešnou klimatizačnou jednotkou Thermo King SR-10E (chladiaci výkon 3 kW). Na osvetlenie použili žiarovkové stropné svietidlá. Informovanosť cestujúcich zabezpečili informačným systémom BUSE. Vozidlá nalakovali červenou farbou.

Prevádzka

Vozidlá boli slávnostne predstavené na linke 801 do Rajky dňa 30. novembra 2010. Pravidelne sa na tejto linke začali objavovať o niekoľko dní neskôr. Od septembra 2014 do januára 2018 boli v prípade pojazdnosti oboch vozidiel nasadzované aj na linku 90 od Nového SND do Areálu vodných športov.

Výnimočne sa autobus tohto typu objavil i na linkách 28, 29 a 901.

Katalóg vozidiel

3101 3102

  • Počet nevyradených vozidiel: 2 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

3102nevyradené vozidlo
3101odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.