Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1970 - 1981 vyrábala autobusy ŠL 11 v dvojdverovom linkovom vyhotovení. Tieto vozidlá sa v Bratislave použili na obsluhu vzdialenejších častí na linkách s menšou frekvenciou zastávok.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa ŠL 11 1305
302 – 304
1971
1971
1976 – 1978
3
2.
Karosa ŠL 11 1310
425 – 451
1973
1973
1978 – 1982
27
3.
Karosa ŠL 11 1310
452 – 456
1975
1975
1980 – 1981
5
4.
Karosa ŠL 11 1310
458 – 465
1975
1976
(?) – 1981
8
5.
Karosa ŠL 11 1310
1651 – 1652
1976
1976
1986
2
6.
Karosa ŠL 11 1310
1653
1976
1976
1986
1
7.
Karosa ŠL 11 1310
1658
1977
1977
1986
1
8.
Karosa ŠL 11 1310
BL 96-11
1978
1978
1980. roky
1
Spolu
1971 – 1978
48
Technické parametre
Dĺžka
11095 mm (ŠL 11 1305)
11170 mm (ŠL 11 1310)
Šírka
2500 mm
Výška
3120 mm
Výška podlahy
885 mm
Rázvor
5500 mm
Počet dverí
2
Počet miest na sedenie
45 + 1
Počet miest na státie
30
Celkový počet miest
75 + 1
Pohotovostná hmotnosť
8370 kg (ŠL 11 1305)
9200 kg (ŠL 11 1310)
Celková hmotnosť
15280 kg (ŠL 11 1310)
Motor
Škoda ML 634, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Na oceľovom ráme zostavilili z panelov samonosnú karosériu zvonka oplechovanú hladkým plechom s ozdobnými lištami. Strop a bočnice interiéru pokryli sololitom, podlahu drážkovou gumou. Pre cestujúcich osadili latexové sedadlá s PVC poťahom v linkovom usporiadaní 2 + 2. V bočnici boli dvoje skladacie dvere umiestnané vpredu a v strede s elektropneumatickým ovládaním. Pracovisko vodiča chránila polouzavretá kabínka bez bočných manipulačných dverí. Vykurovanie interiéru zabezpečoval naftový agregát, vetranie prebiehalo cez stropné vetráky a horné posuvné časti bočných okien. V interiéri použili žiarivkové osvetľovacie telesá.
Všetky vozidlá boli dodané v červeno-bielom vyfarbení, verzia 1305 mala oproti neskorším autobusom typu 1310 rozdielne usporiadané červené pásy, iné nárazníky a transparent nad prednými dvermi.
Úpravy
Po ukoneční premávky s cestujúcimi boli niektoré vozidlá prestavané na pojazdné bufety a dostali nové čísla 8202, 8204, 8214, 8217, 8217III, 8220 a 8253.
Prevádzka
Autobusy ŠL 11 priniesli obsluhu mestskou dopravou do pripojených obcí v okolí Bratislavy namiesto vozidiel ČSAD. Menšia frekvencia zastávok, mechanická prevodovka v spojení s medzimestským diferenciálom umožňovali využiť dynamické jazdné vlastnosti autobusov na dlhších vzdialenostiach.
Vyraďovanie a likvidácia
Dodávky ďalších autobusov ŠM 11 a nových Karos B 731 viedli k vyraďovaniu typu ŠL 11. Niektoré vozidlá po odstavení z pravidelnej prepravy osôb preradili na pojazdné bufety. Slúžili stravovaniu zamestnancov v rokoch 1980 - 1986.