Samonosnú karosériu autobusu zvarili z tenkostenných uzavretých profilov z nehrdzavejúcej ocele a oplechovali hliníkovými plechmi a plastom. Strechu vyhotovili z polyesterového plastu zosilneného skleneným vláknom, čelá vytvorili zo sklolaminátu. Nádrže na CNG umiestnili na streche v prednej časti. Použitím nehrdzavejúcich materiálov zabezpečili 12-ročnú garantovanú životnosť vozidla. Do pravej bočnice osadili trojicu dvojkrídlových dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým pohonom od firmy Tamware. Nástup a výstup vozíčkarov a detských kočíkov uľahčili výklopnou plošinou pri stredných dverách. Výšku podlahy v zastávke umožnili znížiť pokľaknutím vozidla (kneeling) prostredníctvom elektronického systému ECAS. Podlahu v interiéri pokryli protišmykovou PVC podlahou Altro, bočnice a strop obložili plastovými materiálmi. Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá Kiel Centra s textilným čalúnením. Na osvetlenie interiéru použili zapustené žiarivkové svetelné pásy, priestory dverí osvetlili bodovými svietidlami. Plynový motor umiestnili v nastojato v zadnej časti vozidla. Pracovisko vodiča vybavili klimatizáciou umiestnenou na streche uprostred vozidla. Vetranie interiéru zabezpečili posuvnými otvárateľnými časťami bočných okien (5 otvárateľných okien, pri vozidlách #2111 - 2115 8 otvárateľných okien), dvoma stropnými ventilátormi a dvojicou stropných okien s elektrickým ovládaním. Vykurovanie vozidla zabezpečili teplovodným kúrením a prídavným nezávislým kúrením. Sklo na prvej polovici predných dverí vybavili vyhrievaním, od vozidla #2111 použili dvojité zasklenie tohto krídla dverí. Vozidlá dodali v celočervenom nátere. Informovanosť cestujúcich zabezpečili optickým a akustickým informačným systémom firmy BUSE.
Pred zaradením do premávky obdržali vozidlá nálepky v novom bratislavskom dizajne. Od vozidla #2106 boli autobusy zaradené do premávky v celočervenom nátere bez nálepiek, ktoré boli doplnené až neskôr. Neskôr boli z niektorých vozidiel nálepky úplne, alebo čiastočne odstránené. Po opotrebovaní pôvodných poťahov sedadiel boli viacerým vozidlám sedadlá prečalúnené červenými poťahmi s logami Bratislavy.
Celovozidlové reklamy sa týmto autobusom vyhýbali, výnimkou bol autobus #1106, ktorý ju nosil počas jedného roka. Na krátky čas bol reklamou čiastočne oblepený autobus #1110, pričom zvláštnosťou bolo, že reklama prekryla aj tabuľky so štátnym evidenčným číslom vozidla.
Autobusy #2104 a 2107 dostali v súvislosti so zaradením na linku 163 koženkové čalúnenie sedadiel a boli vybavené kamerovým systémom. V marci tieto úpravy dostal aj autobus #2116, ktorý na linke 163 nahradil #2107. V júni 2022 dostal autobus #2116 aj rozšírenú kabínku vodiča s možnosťou nástupu cez jedno krídlo predných dverí. Po odstavení vozidiel z premávky boli kamerové systémy z vozidiel demontované.
Prvých 5 vozidiel bolo slávnostne predstavených na Hviezdoslavovom námestí dňa 5. februára 2009. Do premávky sa prvé vozidlá zaradili od 9. februára 2009 na linke 32. Ďalších 5 vozidiel začalo jazdiť do konca februára aj na linke 133. Vozidlá #2101 - 2105 sa zaradili do premávky od konca mája 2009 a od 1. júla 2009 boli spolu s autobusmi #2106 - 2110 vypravované na linky 20 a 22.
Po zvýšení výpravy vozidiel na linku 133 boli v októbri 2009 vozidlá z Jurajovho dvora preraďované do vozovne Trnávka, v Jurajovom dvore zostali 4 vozidlá, až do dodávky tretej série Tedomov koncom apríla 2010. Tieto vozidlá sa zaradili do premávky od 1. mája (#2111 - 2115) a 4. júna 2010 (#2116 - 2120) na linkách vypravovaných vozovňou Jurajov dvor.
Po redukciách vo vypravovaní autobusov v apríli 2011 zostalo vo vozovni Trnávka len prvých 9 vozidiel Tedom, zvyšné boli opäť presunuté do vozovne Jurajov dvor a po zmenách od septembra 2011 boli aj zvyšné Tedomy preradené do vozovne Jurajov dvor.
V prvých rokoch boli Tedomy z vozovne Trnávka vypravované na linky 28, 32, 87, 133 a z vozovne Jurajov dvor prevažne na linky 20, 22, 43, 65, 67, 50, 53, 74, 77, ale krátky čas i na linku 84. Neskôr sa Tedomy udomácnili na linkách 32, 37 a 65, kde jazdili až do roku 2017. Po dodávke nových autobusov SOR NB 12 City v druhej polovici roka 2017 bolo vypravovanie autobusov Tedom postupne obmedzované. Na linky 37 a 65 boli nasadené autobusy SOR NB 12 City a na linku 32 kapacitnejšie vozidlá Solaris Urbino 15 CNG. Tedomy boli následne vypravované podľa potreby na rôzne linky vypravované vozovňou Jurajov dvor a pri nedostatku pojazdných 12-metrových autobusov aj na linky z vozovne Trnávka.
Vozidlá prvých dvoch sérií (okrem #2122) boli z premávky odstavené postupne od októbra 2017 do polovice júna 2018. Odstavené autobusy boli v lete 2018 ponúknuté dopravným podnikom na predaj, neskôr bol však ich odpredaj zrušený a od septembra 2019 sa niektoré vozidlá podľa potreby opäť vypravovali na linky. V rámci šetriacich opatrení kvôli pandémii choroby Covid-19 sa v závere roka 2020 začali na niektoré "kĺbové" linky vypravovať kratšie autobusy a tak sa autobusy Tedom vo väčšom rozsahu opäť vrátili do pravidelnej premávky, kedy sa na linky nasadzovalo všetkých 19 prevádzkyschopných vozidiel. Zvyšné autobusy (#1102, 1104, 1105, 2108, 2125) boli postupne rozoberané na náhradné diely.
Po obnovení školského režimu od septembra 2021 boli autobusy Tedom v kombinácii s ďalšími autobusmi nasadzované na niektoré poradia liniek 20, 37, 65, 67, 74, 78, 80, 87. Jedno vozidlo (prevažne #2115) stabilne vykonávalo záložné vozidlo na Hlavnej stanici. Dve vozidlá (#2104 a 2107) boli vyčlenené pre novú linku 163 premávajúcu medzi Račianskym mýtom a nocľahárňou na Ivanskej ceste. Po poruche vozidla #2107 bol v marci 2022 na linku 163 nasadený autobus #2116.
V závere prevádzky boli posledné premávkové vozidlá od septembra 2022 vypravované z vozovne Jurajov dvor na linky 65, 67, 78, 163, zriedkavo 20 a na staničné záložné vozidlo. Päť autobusov, ktoré boli ku koncu prevádzky vypravované z vozovne Trnávka (#1101, 1103, 1107, 1108, 1109), dojazdilo do začiatku septembra 2022. Po sprevádzkovaí nových autobusov SOR NS 12 diesel v polovici novembra 2022 zostal v pravidelnej prevádzke už len autobus pre linku 163 (#2116, záloha #2104). Po nasadení autobusu Iveco Urbanway 12M #1062 na linku 163 vo februári 2023 slúžilo vozidlo #2116 už len ako záloha.
Prvým vyradeným vozidlom bol autobus #2105, ktorý 22. novembra 2016 zhorel do tla priamo v premávke. Po ťažkej nehode s osobným vozidlom bol v máji 2017 z premávky odstavený aj autobus #2127. V roku 2018 bol ponúknutý na predaj, ale napokon bol v októbri 2019 zošrotovaný v areáli vozovne Jurajov dvor. Vo februári 2021 boli na predaj ponúknuté už čiastočne rozobraté vozidlá #1106, 2114, 2119 a 2126. Vraky týchto autobusov odkúpila česká spoločnosť Retrobus a neskôr boli zošrotované. V lete ponúkol DPB na predaj už nepojazdné autobusy #1102, 1104, 1105, 2108, 2112, 2113, 2123 a 2125, ale nikto o ne neprejavil záujem a tak boli následne v septembri 2022 zošrotované.