VehiclesBuses › Tedom C12 G

Tedom C12 G #1101 - 1110
Tedom C12 G #1101 - 1110
Tedom C12 G #2111 - 2120
Tedom C12 G #2111 - 2120
Tedom C12 G #2111 - 2120
Tedom C12 G #2111 - 2120

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Tedom C12 G 1101 – 1110 2008 – 2009 2009 2021 – 2023* 10
2. Tedom C12 G 2101 – 2110 2009 2009 2016 – 2024 10
3. Tedom C12 G EEV 2111 – 2120 2009 – 2010 2010 2021 – 2023 10
Total 2008 – 2010   30
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 12030 mm
Width 2550 mm
Height 3354 mm
Height of floor 340 mm (počas jazdy)
270 mm (kneeling)
Wheelbase 6020 mm
Doors 3
Number of seats 29 + 1
Number of standing places 57
Design load 86 + 1
Weight of unloaded vehicle 12100 kg
Gross vehicle weight 18000 kg
Engine Tedom TG 210 AV TA 04, Euro 4, CNG, stojatý kvapalinou chladený 6-valec preplňovaný turbodúchadlom s medzichladičom plniaceho vzduchu a elektronickým sekvenčným viacbodovým vyfukovaním plynu TG (#1101 - 1110, 2101 - 2110)

Tedom TG 210 AV TA EEV (City 210), Euro 5 EEV, CNG, stojatý kvapalinou chladený 6-valec preplňovaný turbodúchadlom s medzichladičom plniaceho vzduchu a trojcestným katalyzátorom (#2111 - 2120)
Continuous power output 210 kW / 2000 rpm (TG 210 AV TA 04)
220 kW / 2000 rpm (TG 210 AV TA EEV)
Piston displacement 11946 cm3
Maximum torque 1200 Nm / 1600 rpm (TG 210 AV TA 04)
1146 Nm / 1600 rpm (TG 210 AV TA EEV)
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF Ecomat 6 HP 594C, automatická, 6-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 85, tuhá, s torzným stabilizátorom
zadná: ZF AV 132/80° SLF, portálová s torzným stabilizátorom
Tyres 275/70 R22,5

Photos

Vehicle catalogue

1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 2121

2125 2122 2126 2104 2105 2123 2107 2108 2124 2127

2111 2112 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 2120

Legend and statistics

1108vehicle in service: 1 (3.3 %)
1108vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (3.3 %)
1101withdrawn vehicle: 29 (96.7 %)
1108historic vehicle: 1 (3.3 %)
2107work vehicle: 1 (3.3 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.
1110 2121  
2101 1114 2125 
2102 1111 2122 
2103 1115 2126 
2106 1112 2123 
2109 1113 2124 
2110 1116 2127 

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: martin6310 #55:
Ale ja mám na mysli nové 10,5-12 m autobusy, čo sa zbytočne nakúpili, hoci neboli potrebné. Namiesto toho, aby sa kúpili kĺbové.
Reply on: Petto #56:
No po 8 rokoch sa vyraďovali. Pozri si to pri jednotlivých vozidlách. Veľa z nich sa už po roku 2017/18 nepoužilo. Takže tvrdím, že mohli kľudne jazdiť (veď mnohé ďalšie jazdili ešte ďalších 4-5 rokov), keby DP nekúpil nezmyselne množstvo krátkych autobusov (10,5 m Urbanwaye 24 ks, 16 elektrobusov, SOR-y 12 m), hoci potrebné boli kĺbové, a to platí vlastne dodnes.
Reply on: martin6310 #55:
Cena dobra sice, ale ten voz po 8 rokoch UFF - to uz SOR bol lepsi v 8.roku. 😃 Na druhu stranu posledna seria 2111-2120 bola uz o hodne lepsia a vozidlo 2116 doteraz nechapem, ze slapalo jak hodinky, detto 2120 a 2112. Radost s tym cestovat.
Reply on: Mhr1 #53:
Jak 8 rokov ? Vsetky okrem zhoreneho 2105 boli po 8 rokoch odkupene za smiesny peniaz, kedze boli 8 rokov v prenajme.
Vzhladom na ich "oblubenost a poruchovost" sa ich DPB radsej zbavil.
Reply on: Mhr1 #53:
Tak tie autobusy boli odkúpené za takú cenu, že by bol hriech to nezobrať
Reply on: Elektricka #52:
Vzhľadom na to, že v tom čase Tedom už 10 rokov nevyrábal autobusy (https://www.busportal.cz/clanek/tedom-konci-s-vyrobou-autobusu-z-mfd-s-komentarem-busportalu-9445), neprekvapilo by ma, ak bol problém s náhradnými dielmi.
Reply on: Elektricka #52:
Vyraďovanie v r.2022 by nebol problém. Problém bol, že mnohé jazdili len 8 rokov a r. 2022 sa nedožili, keďže boli vyradené v r. 2017-2018. A to bolo naozaj predčasné, lebo sa zbytočne kúpilo veľa krátkych autobusov, hoci potrebné boli kĺbové...
Prečo boli Tedomy vyraďované hlavne v roku 2022, keď vtedy mali tieto vozidlá 12/13 rokov čo nie je až tak veľa. Pri Citelisoch to bola proste nespoľahlivosť ale tímto vozidlám bolo čo? Alebo boli vyradené iba kvôli príchodu Sor ns 12 a 13 ročné tedomy by boli nadbytočné?
Naposledy išiel 31.8.2022

Aspoň 1 ostal
Reply on: Erasmus #49:
Áno už je má čílo 1108
Plánuje sa ponechať nejaký voz ako historický? Autobusov tohoto typu nebolo vyrobených tak veľa, bolo by zaujímavé mať v Bratislave historičák, aký inde nebude.
Reply on: ES499.0001 #47:
Evidentne
Čo už na 163 definitívne skončili?
Reply on: N/A #44:
Výkon to má možno dobrý, ale to odpruženie je horor. Asi už aj chápem prečo ich v poslednom čase davali iba ako záložné 🙂
Reply on: N/A #44:
Ozaj? Tam nie je štyristopäťdesiata piata inkarnácia M640? Kus motora je napríklad v koristných MAN-och z Hnedého Mlčania.
Reply on: Trammat #43:
Tedomy boli vo svojom čase mimoriadne dobre vybavené a mali rôzne zaujímavé funkcionality, ktoré iné autobusy nemali, alebo mali len okrajovo. Už len samotný motor v Tedome je skutočný kus motora, ktorý má naozaj ťah.
Reply on: N/A #41:
Vďaka za info, som ani netušil, že tie vozy majú takéto vymoženosti 😃.
Reply on: Trammat #40:
Ja ale poznam opacny pripad.
Dlhodobo bol 2116 bol top voz. Neviem co s tym vozom stvarali,ale to podla mna ani nebol TEDOM 😃
Reply on: Trammat #40:
To, čo ty spomínaš je mimochodom jedna z predvolieb prevodovky Tedomu. V pravej hornej časti palubnej dosky je prepínač öko/pwr, vďaka ktorému si vodič vie nastaviť prevodovku do jazdného režimu úsporného/výkonného. Práve režim PWR (power) spočíva na rovnakom princípe, ako prevodovky v autách v režime S (sport). V princípe ide o to, že motor sa točí do vyšších otáčok a na úkor spotreby v prospech výkonu. Niektorí vodiči tento režim používali pravidelne na Dlháčoch a Kramároch, svojho času najmä 1104, 1109, 2112 a 2120. Dynamika vozidla je podstatne lepšia, no problém je, že v lete s týmto režimom dochádzalo k častému prehrievaniu oleja v prevodovke, ako aj chladiacej kvapaliny.
Otázka hlavne pre obyvateľov DD, v časoch, keď bola linka 32 typická pre tedomy (a konkrétnejšie asi tak roky 2015/2016), ktoré boli inak známe veľmi dobrým výkonom pri jazde do kopca, sa na tejto linke občas objavil jeden konkrétny kus z prvej alebo druhej série, ktorý mal bez ohľadu na obsadenie vozu vždy veľké problémy so stúpaním od molecky na janotovu. Voz išiel veľmi pomaly, šialene hučal a vo vzduchu bola cítiť veľmi výrazná aróma plynových vozidiel, neraz sa stalo, že tento konkrétny voz ešte pred prvou zákrutou obehol po ňom idúci spoj linky 33. Nepamätá si náhodou niekto z vás, ktorý voz to bol? Mám pocit, že vtedy nosil evidenčné číslo 2121, ale nie som si vôbec istý, za prípadnú odpoveď vám ďakujem 😃 .