VozidláTrolejbusy › Škoda 25 Tr Irisbus

Škoda 25 Tr Irisbus
Škoda 25 Tr Irisbus (stav 2021)

Úvod

Kĺbový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus od výrobcu Škoda Electric Plzeň vznikol vstavaním elektrickej výzbroje Škoda do autobusovej karosérie od francúzskeho výrobcu Irisbus. Prototyp Škody 25 Tr vznikol ešte v roku 2004 s karosériou kĺbového autobusu Citybus. Sériová výroba prebiehala už s využitím novšej karosérie Citelis v rokoch 2005 až 2014. Celkovo sa vyrobilo necelých osem desiatok trolejbusov tohto typu pre české a slovenské mestá.

Trolejbusy Škoda 25 Tr Irisbus s prídavným diesel-elektrickým generátorom (APU) boli zakúpené pre trolejbusovú trať na Dlhé diely. Prvý trolejbus, na ktorom prebiehala homologizácia, prišiel do Bratislavy 27. februára 2006. Zvyšné vozidlá dorazili do Bratislavy v priebehu júna a júla 2006.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Škoda 25 Tr Irisbus 6701 – 6706 2006 2006 od 2023 6
Spolu 2006   6

Technické parametre

Dĺžka 17900 mm
18400 mm (so stiahnutými zberačmi)
Šírka 2500 mm
Výška 3460 mm
Výška podlahy 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere)
550 mm (3. - 4. dvere)
Rázvor 5355 mm a 6575 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 40 + 1
Počet miest na státie 92 (bez naloženého invalidného vozíka alebo kočíka)
85 (ak je naložený invalidný vozík alebo kočík)
Celkový počet miest 132 + 1 (bez naloženého invalidného vozíka alebo kočíka)
125 + 1 (ak je naložený invalidný vozík alebo kočík)
Pohotovostná hmotnosť 17700 kg
Celková hmotnosť 28000 kg
Elektrická výzbroj Škoda Electric SJ 2.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení
Motor Škoda 18ML 3550 K/4, asynchrónny trojfázový, vzduchom chladený

APU: KIRSCH APU 100 DIPME - dieselový štvorvalcový motor Iveco NEF (Euro 4) s generátorom s nom. výkonom 100 kW / 700 V DC
Výkon motora 240 kW
Počet motorov 1
Celkový výkon 240 kW
Maximálna rýchlosť 65 km/h
Riadenie ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: Renault E 70 XH, tuhá
stredná: Renault EM 10 A, tuhá
zadná: ZF AV 132.80, portálová, hnacia

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu zostavili z desiatich panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili z plastu. Predný a zadný článok vozidla spojili kĺbom. Na streche predného článku umiestnili komponenty elektrickej výzbroje. Automatické zberače LEKOV TSS 2.1 umiestnili na streche zadného článku. Prídavný naftový agregát s generátorom osadili v zadnej časti vozidla. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice štvoricu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. Pri tretích a štvrtých dverách je jeden schod z dôvodu vyvýšenia podlahy v zadnom článku. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom v usporiadaní 2 + 2. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice v interiéri obložili laminátovými panelmi, strechu obložili plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri druhých dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík a vybavili ho bezpečnostným pásom. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny. Ľahší nástup do vozidla umožnili aj možnosťou naklonenia vozidla v zastávke, tzv. kneelingom. Uzavreté pracovisko vodiča vybavili klimatizáciou Thermo King SR-10E (chladiaci výkon 3 kW) osadenou na streche vozidla. Vetranie interiéru zabezpečili malými výklopnými časťami bočných okien, stropným vetrákom v zadnej časti vozidla a nútenou ventiláciou. Vykurovanie zabezpečili teplovodným kúrením s prietokovým ohrievačom vody. Informovanie cestujúcich zabezpečili optickým a akustickým informačným systémom firmy BUSE. Všetky trolejbusy dodali v bielo-červeno-sivom vyfarbení.

Úpravy

V roku 2008 bolo trolejbusom vymenené prvé bočné neotvárateľné okno na ľavej strane za vodičom za nové s veľkým posuvným vetrákom. K naftovému agregátu vozidiel bolo po vzore autobusov doinštalované samohasiace zariadenie.

Z dôvodu veľkej poruchovosti diferenciálov vykonal výrobca v roku 2012 úpravu riadiaceho softvéru vozidiel s cieľom zmenšiť namáhanie diferenciálov, po ktorej elektrická brzda prestala fungovať pri rýchlosti cca 5 km/h (pôvodne pôsobila až do zastavenia vozidla). Následne sa pristúpilo aj k výmene hnacej nápravy na jednotlivých vozidlách.

Prevádzka

Skúšobná prevádzka #6701 bez cestujúcich začala v uliciach Bratislavy dňa 30.3.2006. Do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi sa voz #6701 zaradil 1. júna 2006 na rôznych trolejbusových linkách, po schválení na prevádzku na trolejbusových dráhach a získaní technického preukazu sa do pravidelnej premávky s cestujúcimi zaradil 7.7.2006. Vozidlo #6702 vyšlo na prvú skúšobnú jazdu 23.6.2006. Zvyšné vozidlá boli sprevádzkované v priebehu augusta 2006.

Testovanie novej trolejbusovej trate na Dlhé diely prebehlo 1. septembra 2006 s vozidlami #6701 a 6705, pravidelná prevádzka na tejto trati na linke 33 začala 4. septembra 2006. Zároveň boli vybrané spoje predĺžené z Molecovej až pod Nový most (Most SNP) s označením 133, pričom v tomto úseku jazdili s využitím dieselgenerátora. Počas víkendov bolo denne niekoľko spojov linky 32 obsluhovaných trolejbusom z linky 33, v úsekoch Kuklovská - Molecova a Limbová - Pražská idúcim ako trolejbus, v ostatných úsekoch trasy využívajúc dieselgenerátor. Trolejbusy na linkách 133 a 32 dojazdili v decembri 2008.

Škody 25 Tr sa operatívne využívajú aj iných trolejbusových linkách v prípade potreby. Zaujímavosťou bolo nasadenie niekoľkých vozidiel na autobusové linky (88, 28) v auguste 2006 počas merania spotreby nafty dieselgenerátora.

Po niekoľkých rokoch prevádzky sa na vozidlách začali objavovať vážnejšie poruchy, nielen elektrickej časti vozidiel. Ako problémové sa ukázali najmä diferenciály. Taktiež čakanie na náhradné diely z Francúzska si vyžiadalo dlhšie odstávky pokazených vozidiel. Častokrát nebolo možné na linke 33 obsadiť všetky poradia trolejbusmi a museli byť nahradené autobusmi, neskôr sa využívalo dotiahnutie trolejbusov Škoda 15 Tr(M) a od roku 2015 aj trolejbusov Škoda 31 Tr na "ostrovnú" trať v Karlovej Vsi.

V druhej polovici roka 2015 zostalo v premávke už len jediné vozidlo, ktoré bolo nasadzované na linku 33 len počas špičiek pracovných dní. Zvyšné vozidlá boli pre rôzne poruchy odstavené. V priebehu jesene 2015 však bola väčšina vozidiel (s výnimkou #6704) opravená a trolejbusy boli znova zaradené do premávky na linke 33. Tento stav ale trval len krátko a po niekoľkých mesiacoch bola opäť väčšina vozidiel Škoda 25 Tr znova odstavená a na linke 33 nahradená trolejbusmi Škoda 31 Tr. V lete 2018 sa po dlhšom čase podarilo opäť sprevádzkovať všetky vozidlá, ale plná výprava trolejbusov Škoda 25 Tr na linke 33 mala znova iba krátke trvanie.

Počas modernizácie električkovej trate v Karlovej Vsi v roku 2020, kedy bola prerušená aj premávka na trolejbusovej trati na Dlhých dieloch, boli trolejbusy Škoda 25 Tr vypravované v menšom rozsahu počas rannej špičky na linky 201, 202 a podľa potreby aj na iné linky.

Od februára 2023 zostali prevádzkyschopné 4 vozidlá, ktoré sa naďalej vypravovali na linku 33. Počet vypravovaných trolejbusov bol z dôvodu pokračujúcich porúch opäť veľmi premenlivý, 1 až 4 vozidlá v pracovných dňoch, resp. 0 až 3 vozidlá počas voľných dní.

Vyraďovanie a likvidácia

Ako prvý bol z evidenčného stavu vyradený trolejbus #6706, ktorý dojazdil v januári 2023. Pred koncom roku 2023 bol ponúknutý na predaj, ale záujemca sa nenašiel.

Katalóg vozidiel

6701 6702 6703 6704 6705 6706

Legenda a štatistika

6701nevyradené vozidlo: 5 (83,3 %)
6705online: 1 (16,7 %)
6702dnes v premávke: 2 (33,3 %)
6703odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 2 (33,3 %)
6704odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 1 (16,7 %)
6706vyradené vozidlo: 1 (16,7 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.
Denná vypravenosť prevádzkových vozidiel za posledný mesiac: 47,6 %, v pondelok až piatok 57,1 %

Teraz v premávke na linkách

33 / 2

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kubo03 #87:
Určite nie. L40 máva cez prázdniny int.10. Dosť pochybujem ze bude tento 7,5.
Reakcia na: Kubo03 #87:
Alebo najskôr ešte nemajú spracované cestovné poriadky pre prázdniny, keďže najbližšie sú až o mesiac.
Reakcia na: Petto #86:
Lenže 40 a 61 majú stĺpec “pracovné dni”, teda aj cez prázdniny budú jazdiť rovnako ako cez školský rok
Reakcia na: Vodič11 #85:
Nahradia dočasne. Nakoľko v lete je menšia vyprava na 40,61 takže budu volne viaceré 27tr čím 25tr nemusia jazdiť.
Čítal som, že vraj sa v lete 2024 budú
vyradzovať a nahradia ich nejaké klimatizované trolejbusy.

Od februára 2023 zostali prevádzkyschopné 4 vozidlá, ktoré sa naďalej vypravovali na linku 33. Počet vypravovaných trolejbusov bol z dôvodu pokračujúcich porúch opäť veľmi premenlivý, 1 až 4 vozidlá v pracovných dňoch, resp. 0 až 3 vozidlá počas voľných dní.
Na dnes vypadla aj posledna 6703 . Rano nejazdili vobec ani 31tr - hradili 3ks NB12 a 33/5 klasika autobus. 25tr nebola hradena. Zrejme nebola šťava na "Long parts"
Reakcia na: Petto #81:
Možno že mu len zaúradoval autocorrect.
Reakcia na: Vodič11 #80:
Nijaku znamena ziadnu. Nejaku znamena urcitu/akúsi/dajakú.. Dostudovat ❗
Ahojte, neviete niečo o 6702?
Podľa mňa bude vyradená. Preto lebo není skoro vôbec vypravovaná a hlavne má nijakú poruchu. Naposledy mala poruchu s prehrievaním motora. A to isté 6704 je podľa mňa na ceste vyradzovania. Síce neviem akú má poruchu, ale nebola výpravná napr. Na 33ku už asi rok. Ale je pravda že bola na autoškole. No neviem či tieto vozidlá ešte niekedy vyrazia na linku.
Reakcia na: Petto #78:
Neboli tam tie linky spomenuté len preto, aby bolo jasné, ako sa dopracovali k požadovanému dojazdu na batériu? Ani u ostatných trolejbusov sa nepíše, že sú použiteľné do celej siete tbus liniek, asi preto to nenapísali ani 27TrA.
Reakcia na: Viko #76:
Áno, bolo to v jednej verzii. Ze sú určené na dane 2 linky. Aby boli schopné vyjazdit dane linky na baterku - úseky bez trol.vedenia. Samozrejme nič o zákaze na inej linke tam nebolo ale nebolo tam ani nič o použiteľnosti do celej siete tbus liniek.
Reakcia na: upravovač fotiek #75:
To bol pôvodný plán, kebyže príde 40 vodíkových autobusov.
Reakcia na: Petto #66:
Veď si tú zmluvu otvor a prečítaj, či tam niečo také je napísané, ty údajne.
Reakcia na: trolejbus6207 #74:
Plán narazil na realitu?
Reakcia na: Petto #72:
A natáralo sa tu tiež hodne veľa, že pôjdu na L50...
Reakcia na: Petto #71:
Ľudia z DPB (a nemyslím šoférov) toho vedia natárať tiež dosť...
Reakcia na: trolejbus6207 #69:
Vezmi si aj hydrogeny , tiez su len na 75tke. Delene su predsa aj inde na 2 DP s 12m vozmi.
Reakcia na: trolejbus6207 #69:
Ja nie som Kocner,ze si zaznamenavam osobne rozhovory s ludmi z DPB. A nemyslim so sofermi.
Reakcia na: Petto #63:
To, že 6706 nadobro skončila, bolo jasné už v januári, ja som o tom písal tu - https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/221/%C5%A0koda-25-Tr-Irisbus?dfpi=17#17 , to len v DPB majú na všetko čas (česť výnimkám ako vyradenie 1217 - na druhý deň po odstavení a šrotácia mesiac a niečo nato)
Reakcia na: Petto #66:
Petto, buď sem daj dôkaz o Tvojom dokola sa točiacom "údajnom povolení jazdenia 27TrA len na dvoch linkách" alebo už prestaň fabulovať...
Reakcia na: Petto #66:
Velmi dufam, ze toto neni pravda.
Reakcia na: ES499.0001 #64:
Mame taktovy interval na vychode BA. Okrem linky 39. Akykolvek iny interval (hoc aj lepsi 10minutovy) len urobi bordel v preklade najma s 63 na spolocnom useku.
Reakcia na: Andrej #65:
Zial taka bola zmluva udajne pri dodani 27 TrA z EU fondov. Ja vtom nevidim tiez vyznam.
Reakcia na: Petto #63:
Preco by mali 27 Tr povolenie jazdit len na dvoch linkach? Naco su nam dobre vozidla, ktore sa nemozu pouzivat kdekolvek, kedykolvek?
Reakcia na: Petto #63:
Podľa mňa ani 15 minútový interval 61 cez víkendy nie je postačujúci, autobusy zvyknú byť dosť plné.
Takze mame prvu vyradenu 25tr? 6706
Kto vie ako to bude s 27tr. Ci su naozaj fixovane len na dve linky alebo mozu vypomahat aj inde.
Aj dnesna situacia. 6703 sa pokazila pocas rannej spicky, pricom len na L61 su (alebo budu) dnes poradia 9 až 13 cisto ranne poradia tj chapem asi spravne,ze nebudu mat vyuzitie pocas dna asi 20hodin.
Kedze 25tr sa dnes pokazila, musia tahat opat dalsiu 31tr, co by nemuseli (po sprevadzkovani 27tr) lebo po rannej spicke tu bude denne zopar kusov 27tr volnych.

Ak sa planuje aj to prejazdovanie medzi L40 a 61 tak to moc nemeni situaciu a stale bude po rannej spicke plno volnych 27tr z L61 kedze je tam o dost lepsi interval (5min) ako zbytok dna.

Detto vikend. Nevidim dovod aby nocovali 31 Tr na Dlhacoch ked cez vikend bude volnych aj 12ks 27tr.
Reakcia na: Solider #60:
Tá skončila ešte v marci, keď sa zlomil úchyt stabilizačnej tyče zadnej nápravy...
Reakcia na: Solider #60:
Už ju šrotujú? 🤔
Reakcia na: Foltest #15:
Vyzerá to tak, že 6706 to má už spočítané 😶
Reakcia na: Dadino #53:
Otázka je, či nejaké voľné zostanú. 61 by mala byť do postavenia novej TT so striedačmi, tak možno aj áno.
Reakcia na: trolejbus6207 #52:
Lebo ja si naozaj nepamätám, že by sa boli robili generálne opravy na 25 Tr 😂
Reakcia na: Petto #48:
Veľkú nákladnú GO 😂?
Reakcia na: Petto #55:
"Ako som pocul" nie je argument toho, ze veci co pises su vo vacsine pripadov nepravdive bludy.

Ako tu uz niekto pisal, tym 25 Tr su menene najnutnejsie komponenty, aby zvladli vydrzat este to obdobie, nez realne nove vozy zacnu premavat. Ziadnu GO nikdy v zivote nedostali.
Reakcia na: Mhr1 #54:
Ako som pocul tak som sem napisal. 🙃
Reakcia na: Petto #48:
Aby bolo jasné, ako už naznačil Solider, pri GO je odstrojená karoséria až na kostru, tá sa opieskuje, hrdzavé časti nahradia, navaria, vynovená kostra potom dostane antikoróznu úpravu a dosadia sa nové komponenty, prípadne použijú staré, ak nie sú morálne zastaralé, ale opravené. Nová kabeláž atď. Toto sa robilo na T3P, K2S, ale nie na T3G. Na 6703 sa nič také nerobilo a bol by to aj poriadny nezmysel!
Reakcia na: Petto #47:
Prosím ťa. Skontaktuj sa sním znova a nech ti doloží link na toto tvrdenie. Pretože v obstarávaní trolejbusov pre bratislavu sa nepíše nikde viazanie na linku iba sa požaduje aby dokázali vyjazdiť danú linku ako napríklad 18m linku 61 s baterkou. NFP z ministerstva dokonca nerieši absolútne žiadnu linku a to som si dal tu námahu a preštudoval celú 113 stránovu zmlunu z NFP s názvom "Trolejbusy pre Bratislavu". NFP z MD SR je poskytnutý na hybridné trolejbusy pre Bratislavu v počte 11ks-12m, 23ks-18m, 16ks-24m ďalej na mzdové náklady, štúdiu realizovateľnosti. Nikde žiadna zmienka o viazaní na linku. Áno DPB prezentuje od samého začiatku, že 18m tbusy budú primárne pre linku 61. Zvyšné kusy sa nakúpili pre uvažovanú linku 40 pod most SNP a zbytok môže dočasne jazdiť na linke 33 kým sa trať prepojí so zvyškom mesta. Potom sa zrejme presunú inam vzhľadom na svoju nie moc veľkú kapacitu cca 114 ľudí.
Reakcia na: Solider #51:
GO ani náhodou, hlavný problém bola CAN komunikácia, riešili sa aj problémy s pomocnými pohonmi
Reakcia na: Petto #48:
GO v zmysle, že bola kompletne odstrojená skriňa a povymieňané komponenty? Alebo len vymenené komponenty nutné pre prevádzku?
Reakcia na: Petto #47:
Prečo sa musia eurofondové vozidlá viazať na určité linky, regióny (u vlakov) a pod.? Je na to väčší príspevok, ako keby sa kúpili pre celú sieť?
Reakcia na: Petto #47:
kua 💀
Reakcia na: Solider #45:
6703 dostala uz dost velku nakladnu GO tento rok, no tam 1 vec opravis a 2 dalsie sa dose**. Proste certove vozy. 💀 Alebo vozidla do nevhodneho terenu.
Suma sumarum za 17rokov ani nemaju vela nabehane km ale tech.stav je jak vravis. Silou vole drzia pokope okrem 6706, ktora je uz je zlomena a neoficialne vyradena.
Reakcia na: trolejbus6207 #46:
Veris zbytocne. 27tr su viazane zial na linky 40 a 61 eurofondovo. Viem od vysokopostaveneho cloveka v DPB. Zvazuje sa vsak nejaky dodatok,aby mohli ist v pripade potreby aj inde.
Napriklad aj pocas vikendovych prilezitostnych vyluk, kedy zaskakuju casto abusy za tbusy , by takto mohli vypomoct 27tr v celej trolej. sieti.
Reakcia na: Solider #45:
Pevne verím, že po príchode 27Tr pôjdu všetky okamžite pod autogén 🙂
Reakcia na: Petto #44:
Tak predsa tieto vozy majú 17 rokov a sú bez generálnej opravy, takže je to skôr silou vôle, že stále držia pokope. Ešte rok musia nejako doklepať.
Reakcia na: Ttom #42:
Aktualne by mali byt schopne 01 02 03 05,z toho 05 caka len na kompresor dodanie. 04 ta je otazna, ta hocikedy len tak "umrie" co z nej robi najviac nespolahlivy voz. Ale nedavam velke sance ani tym prvym menovanym vozom, ze to dlho vydrzia.
Reakcia na: Ttom #42:
Petto Ti bude vedieť povedať.
a 6704 sa teda už nejde oživiť?
6705 zdechla a oživili 02 a 03 som zvedavy kedy oficialne vyradia 04 a 06
Reakcia na: Petto #39:
Wau, oprava vydržala 1 deň. 6702 opäť vykapala. Už sa ťahá 31tr opäť.
Opravene uz 6701, 6702. Uvidime zase dokedy.
Reakcia na: SolarisSU15 #37:
6701 bola naposledy von 6.4. takze tiez KO.
tak dneska už len 6705 provozna
Reakcia na: Viko #34:
Určite nie, pokiaľ by sa nezopakoval podobný prúser ako nehoda 6820 spred necelých dvoch rokov 😁
Reakcia na: Solider #33:
Súhlas, ale bolo by zaujímavé zistiť, ako by sa darilo takému riešeniu
Reakcia na: trolejbus6207 #32:
Naozaj je menej nákladné dookola spojazdňovať 25Tr, než tam ťahať na tyči / nechávať nocovať trolejbusy bez APU?
Reakcia na: trolejbus6207 #30:
To bolo aj vtedy nereálne, aby vyhral súťaž niekto iný ako Škoda.
Reakcia na: Andrej #31:
6704 stojí kvôli poruche komunikácie CAN (podobne aj 6703, tá má naviac aj problémy s pomocnými pohonmi), je snaha ich spojazdniť, ako to dopadne, je vo hviezdach...
Reakcia na: Foltest #15:
6704 udajne tiez skoncila
Reakcia na: Solider #29:
Laminátka vystríhal BW a spol., že 25Tr nie je vhodný voz pre Dlhé Diely, bohužiaľ sa vtedajšiemu vedeniu DPB o dvojmotorovom Trolline 18 ani len nesnívalo 🙄
Reakcia na: trolejbus6207 #24:
25 Tr boli vo všeobecnosti problematické vozidlá, podobné problémy riešili aj v PO.
Reakcia na: mirec240 #27:
👍
Zjavne máš pravdu, nenapadlo ma skúmať podrobnosti fotky (ja sem dávam informácie zo spoľahlivých zdrojov alebo vlastnej skúsenosti)
Reakcia na: trolejbus6207 #26:
Nevyzerá, že fotka z príspevku #25 je dnešná, ale práve z 30.3. (ani #3379 odvtedy na DD nebola). Vo výprave z 30.3. je #6702 uvedená.
Reakcia na: SolarisSU15 #25:
Tak ju zjavne stihli opraviť (vo výprave nie je) 🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #23:
Bola na Matejkovej videl som ju cestou do školy
Reakcia na: Solider #21:
To je pravda, otázne je, za akú cenu, fakt by ma zaujímalo, koľko peňazí sa vrazilo do opráv hlavne zadných náprav a diferenciálov...
Na trať typu Dlhé Diely je nutný voz koncepcie dvoch poháňaných náprav, či už z hľadiska jazdných vlastností alebo zaťaženia pohonného ústrojenstva
Reakcia na: Petto #19:
6702 má problém s 24V, odišlo nabíjanie, opravuje sa
Reakcia na: Solider #20:
Teoreticky uz ale mozu ist 27trky na L40 aspon. Kedze tam nahradia len dnesne "degese" na 1 z 2 stop na stanici. Pre L61 27tr chapem, ze nebude volna stopa na Hlavnej a kombinovat 3 linky na 40,61,71 na 2 stopach bude asi tazsie.
Aj TNS12 pre 44 (41) zrejme dojdu skor ako bude trat na Hlavnej.
Reakcia na: trolejbus6207 #18:
Aj tak veľmi solídny výkon po 17 rokoch kolotočovania na Dlhých dieloch.
Reakcia na: Petto #14:
Skôr to bude tým, že 61 nebude trolejbusová, keďže nebude opravená trať na stanici, dokončená nová trať k Avionu a ani vodiči trolejbusov 😛
Reakcia na: trolejbus6207 #17:
Ta mala myslim aj najviac najazdene oproti ostatnym a jazdila spolahlivo teda az kym sa nezlomila.
Nevies co je s 6702 ? Minuly tyzden odisla na tyci uz z Dlhacov.
Reakcia na: Petto #14:
Ak sa nestane niečo neočakávané, tak tento rok naozaj skončia
Reakcia na: Foltest #15:
6706 má zlomený úchyt stabilizačnej tyče zadnej nápravy, vzhľadom na finančnú náročnosť opravy je definitívne odstavená
Reakcia na: Foltest #15:
Hej o rame mi vravel sofer 25trky. Tak ram uz asi zvarat nebudu. 🤪
Reakcia na: Petto #14:
Na 6706 praskol ram. Ale je to informacia z pocutia, nezarucujem. 6703 tiez viac nejazdi ako jazdi, zvykne nahodne zdochnut. Momentalne su na dlhacoch vytiahnute dve sorky
Tento rok udajne uz skoncia tie vozidla. 1 ks uz nadobro skoncil len neviem ktory.
Pravdepodobne vypomozu 27tr kym bude trat v Mlynskej inak si to neviem predstavit. NB18 trapit do kopca je blbost a 31tr nocovanie/ tahanie tiez nie je vyhra.
Reakcia na: Ma178rek #12:
Terazky ste akú rečú hovorili, Kefalín? Po amerikánsky?
Reakcia na: Petto #10:
Zaujímavé...
Čakal by som že síce vozy už dosť staré, že toto bude vychutnáte že sa má nakloniť doprava a nie doľava 😂
Reakcia na: Petto #10:
ano toto blblo presne takto aj na autobusovych citelisoch 😃
Reakcia na: Ma178rek #9:
Pos*ate a náhodne fungujúce ECAS od novoty. Ak je sklon smerom od zastávky tak sa proste 25trka nahne opačne hoc to nemá zmysel. Deje sa to od novoty aj na Tomankova smer DD.
Prečo majú tieto vozidlá kneeling ale do opačnej strany???
Keď nastupujem na Riviére vždy sa nakloní voz na stranu k vodičovi a nie ku dverám
Takže v konečnom dôsledku to sťažuje jemne nastupovanie či ja len zle chápem kneeling????
No teraz sú v premávke iba tak, 2-3 :(((
Reakcia na: SOR TNB 12 #6004 #5:
Pretože boli pre ňu zakúpené a keďže sú práve pojazdné, tak sú tam ?

Osobne by som tam radšej videl niečo iné, v zime napríklad dvojmotorové 27Tr/Trollino 18, ale to je len mokrý sen ?
Reakcia na: SOR TNB 12 #6004 #5:
no comprende
Preco su na 33 sami?
Ja viem, ale predsa prosli o 6:55 na Molecovu cca a 8:30 prec
Reakcia na: Kubex2006SK #1:
A co ako ? Sak sli do vozovne ?
Dnes rano sli dva za sebou #6704 #6703 a na janotovej stahovali zberace