V roku 2022 sa SOR Libchavy stal s typom TNS 12 víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 11 hybridných 12-metrových trolejbusov s trakčnými batériami. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 464 600 € bez DPH, v priebehu výroby sa navýšila na 508 621 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Trolejbusy mali byť pôvodne dodané s elektrickou výzbrojou Cegelec, ale pre problémy jej výrobcu sa dodávateľom výzbroje pre bratislavské trolejbusy stala Škoda Electric.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | SOR TNS 12 A02 | 6121 – 6131 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 11 |
| Spolu | 2023 | 11 | ||||
| Dĺžka | 12000 mm |
|---|---|
| Šírka | 2500 mm |
| Výška | 3400 mm |
| Výška podlahy | 340 mm |
| Rázvor | 5900 mm |
| Počet dverí | 3 |
| Počet miest na sedenie | 31 + 1 |
| Počet miest na státie | 37 |
| Celkový počet miest | 68 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 12550 kg |
| Elektrická výzbroj | Škoda Electric SJ 10.4, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie Škoda Electric TBS 5.1 |
| Kapacita trakčnej batérie | 42 kWh |
| Motor | Škoda Electric 1ML 3438 K/4, štvorpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou, 3x 520 V, 238,8 A |
| Výkon motora | 180 kW |
|---|---|
| Počet motorov | 1 |
| Celkový výkon | 180 kW |
| Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
| Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | Eberspächer AC 515T II (priestor pre cestujúcich)
Eberspächer K403 E G2 (kabína vodiča) |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 22 kW (AC 515T)
7 kW (K403 E) |
| 6121 6122 6123 6124 6125 6126 6127 6128 6129 6130 6131 |
| 6121 | nevyradené vozidlo: 11 (100 %) |
| 6129 | online: 1 (9,1 %) |
| 6129 | dnes v premávke: 1 (9,1 %) |
🫢 A hej škodovka mešká tiež statočne veď podľa harmonogramu už na prelome júna/júla mal končiť napríklad 24m skúšky v Plzni a v polke júla prevezený do BA kde cca mesiac a pol mala prebiehať homologizácia. No a on ešte ani v Plzni nevyšiel von.
Podľa autora fotografie smerujú do Plzne.
Ale je to asi subjektivne.
Ale aj inde. Ten ram, alebo skrina asi nebudu moc pevne.
Solider